Στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Fleet Europe Days» που πραγματοποιήθηκε στο Λουξεμβούργο, το BMW Group παρουσίασε στους διαχειριστές στόλων λύσεις για την αποανθρακοποίηση των στόλων τους.

Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε επίσης σε καύσιμα που παράγονται από ανανεώσιμες πρώτες ύλες.

Το πλεονέκτημά τους είναι η δυνατότητα μείωσης των εκπομπών CO₂. Με περισσότερα από 250 εκατομμύρια οχήματα να κυκλοφορούν στην Ευρώπη, το αποτύπωμα CO₂ μπορεί να βελτιωθεί εφόσον αυξηθεί το ποσοστό των ανανεώσιμων καυσίμων. Μία νέα τεχνική λύση του BMW Group επιβεβαιώνει ότι όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW ενός στόλου ανεφοδιάζονται αποκλειστικά με HVO100. Τα δεδομένα ανεφοδιασμού κάθε οχήματος συγκρίνονται με αυτά του συστήματος πληρωμών του διαχειριστή στόλου, εξασφαλίζοντας απρόσκοπτη ιχνηλάτηση του καυσίμου. Πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα για τη δημιουργία ενός στόλου που κινείται αποκλειστικά με HVO100, για εταιρικούς πελάτες.

Ο Dr. Martin Kaufmann, Επικεφαλής Ανάπτυξης Κινητήριων Συνόλων του BMW Group, δήλωσε: «Στόχος μας είναι να κυκλοφορούν στους δρόμους οχήματα πιο φιλικά προς το περιβάλλον και αποδοτικά. Με το HVO100, που υποκαθιστά το diesel, έχουμε τη δυνατότητα να μειώσουμε το αποτύπωμα CO₂ των εταιρικών στόλων. Ιδίως στον τομέα καυσίμων που δεν βασίζονται σε ορυκτές πρώτες ύλες, διακρίνουμε δυνατότητες που είμαστε έτοιμοι να αξιοποιήσουμε».

Ο Bernhard Kuhnt, Επικεφαλής Πωλήσεων της περιοχής Ευρώπης του BMW Group, δήλωσε: «Οι εταιρικοί πελάτες είναι εξαιρετικά σημαντικοί για τις πωλήσεις μας στην Ευρώπη και, ταυτόχρονα, το diesel παραμένει μία πολύ αποδοτική τεχνολογία κίνησης για πολλούς στόλους. Η χρήση του HVO100 προσφέρει έναν άμεσο τρόπο μείωσης των εκπομπών CO₂, λαμβάνοντας υπόψη τις διαφορετικές ανάγκες χρήσης — είτε πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις είτε για ρυμούλκηση. Με αυτόν τον τρόπο, μπορούμε να βοηθήσουμε τους εταιρικούς πελάτες μας να μειώσουν σημαντικά το αποτύπωμα CO₂ των στόλων τους».

Οι πρώτες συμβατικές συμφωνίες με διαχειριστές μεγάλων στόλων οχημάτων BMW diesel στη Γερμανία και την Ιταλία αναμένεται να οριστικοποιηθούν σύντομα. Αυτοί οι δοκιμαστικοί στόλοι, σε συνδυασμό με τον πιλοτικό στόλο του BMW Group που έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία, θα προσφέρουν σημαντικά δεδομένα και πληροφορίες για τη συνεχή βελτίωση της τεχνικής λύσης.

Όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW που παράγονται στη Γερμανία εφοδιάζονται με HVO 100 από το εργοστάσιο.

Από τον Ιανουάριο του 2025, όλα τα πετρελαιοκίνητα μοντέλα BMW που παράγονται στη Γερμανία εφοδιάζονται με HVO100 πριν παραδοθούν στους εμπόρους. Αυτό το βήμα υπογραμμίζει τη δέσμευση της BMW να καταστήσει την απανθρακοποίηση εφικτή και πρακτικά εφαρμόσιμη σήμερα. Η συντομογραφία HVO σημαίνει «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο» και το «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καύσιμο 100% καθαρό.

Το «Neste MY Renewable Diesel™» HVO100 χρησιμοποιείται στα εργοστάσια του BMW Group σε Μόναχο, Dingolfing, Regensburg και Λειψία.

Το καύσιμο του Φινλανδού κατασκευαστή Neste επιτρέπει μείωση των εκπομπών CO₂e έως και 90% («well to wheel») σε σύγκριση με το ορυκτό diesel. Η αρχική πλήρωση στα εργοστάσια, πριν από την παράδοση στο δίκτυο εμπόρων του BMW Group, κυμαίνεται μεταξύ πέντε και οκτώ λίτρων, ανάλογα με το μοντέλο.

Για το BMW Group, η τεχνολογική δεκτικότητα αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα, και οι προθέσεις του αποτυπώνονται στο μότο «Options instead of bans»  («Επιλογές αντί για απαγορεύσεις»). Η εταιρεία συνεχίζει να επενδύει σε ένα ευρύ χαρτοφυλάκιο – από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV), plug-in υβριδικά οχήματα και κυψέλες καυσίμου υδρογόνου, έως εξαιρετικά αποδοτικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης που μπορούν να λειτουργούν με ανανεώσιμα καύσιμα.

Το BMW Group έχει ήδη εγκρίνει για τα οχήματά του τη χρήση διαφόρων ανανεώσιμων καυσίμων, όπως τα HVO100, B10 και eFuels σύμφωνα με το πρότυπο EN590 για πετρελαιοκινητήρες, καθώς και τα E25 και eFuels σύμφωνα με το πρότυπο EN228 για βενζινοκινητήρες.

Οι ρυθμιστικές συνθήκες πρέπει να προσαρμοστούν.

Η νομοθεσία πρέπει να συμβαδίζει με τις εξελίξεις. Για να επιταχυνθεί η υιοθέτηση των ανανεώσιμων καυσίμων σε ολόκληρη την αγορά, το BMW Group ζητά φιλόδοξη εφαρμογή της Οδηγίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (RED III), συμπεριλαμβανομένων εθνικών στόχων που προβλέπουν τουλάχιστον 30% μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα καύσιμα και που πρέπει να ενσωματωθούν στην εθνική νομοθεσία έως το 2025.

Ο Dr. Thomas Becker, Επικεφαλής Πολιτικής, Εξωτερικών Σχέσεων και Βιωσιμότητας του BMW Group, δηλώνει: «Το BMW Group ζητά να λαμβάνεται υπόψη κάθε μέτρο μείωσης των εκπομπών CO₂ σε όλα τα στάδια του κύκλου ζωής ενός οχήματος. Αυτό περιλαμβάνει και τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, ειδικά για οχήματα που λειτουργούν κυρίως με καύσιμα με ουδέτερο αποτύπωμα CO₂ (CNF). Αυτά πρέπει να αναγνωρίζονται επίσημα στη νομοθεσία της ΕΕ για τους στόλους. Τα καύσιμα είναι διαθέσιμα, εκείνο που απαιτείται τώρα είναι ένας πρακτικός και ταχύτατα εφαρμόσιμος κανονισμός, που να επιτρέπει στις εταιρείες να αναπτύσσουν καινοτομίες και να τις καθιστούν εμπορεύσιμες».

  • Προηγούμενο άρθροCarlos Tavares: Η Stellantis ενδέχεται να διασπαστεί… – Τι λέει σε βιβλίο του ο πρώην CEO του μεγάλου Ομίλου
    Επόμενο άρθροΕΕ: +09% οι ταξινομήσεις στο 9μηνο – Μερίδιο αγοράς των BEV 16,1%