Το remarketing (επαναληπτικό μάρκετινγκ) ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV) συνιστά μια πρόκληση.

Μια πρόσφατη έρευνα της Aviloo για την πιστοποίηση της υγείας της μπαταρίας ίσως είναι το «κλειδί» για να μετατραπεί αυτή η πρόκληση σε ευκαιρία.

Ο κλάδος του remarketing συνεχίζει να εξοικειώνεται με την έννοια της πώλησης μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Για διάφορους λόγους, η αλλαγή είναι αργή:

  • Επειδή ο όγκος των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει σχετικά μικρός, μικρή προσπάθεια καταβάλλεται για να καλυφθεί ειδικά αυτό το τμήμα.
  • Η υποβάθμιση της μπαταρίας EV είναι ένα περίπλοκο θέμα, που επηρεάζεται όχι μόνο από την ηλικία και τα χιλιόμετρα, αλλά και από το ιστορικό των φορτίσεων και τη συμπεριφορά του χρήστη.

Η αβεβαιότητα σχετικά με την κατάσταση της υγείας (SoH) της μπαταρίας EV είναι ζωτικής σημασίας. Για αυτό αναζητούν σιγουριά οι δυνητικοί πελάτες μεταχειρισμένων EV, καθώς η εγγύηση που παρέχεται από τον κατασκευαστή για την αντοχή της μπαταρίας μπορεί να έχει, ήδη, λήξει ή να λήξει κατά τη διάρκεια της χρήσης του οχήματος. Ωστόσο, αυτή η διαβεβαίωση είναι αυτό που πολλές -αν όχι οι περισσότερες- πλατφόρμες επαναληπτικού μάρκετινγκ, δεν προσφέρουν ακόμη σε επαρκή βαθμό.

Η πρόκληση και η ευκαιρία, λοιπόν, είναι πολύ κοντά, επειδή, όπως διαπιστώνεται, οι μπαταρίες EV υποβαθμίζονται πολύ πιο αργά από ό,τι αρχικά αναμενόταν. Στην πραγματικότητα, μια πρόσφατη μελέτη της Geotab δείχνει ότι οι περισσότερες μπαταρίες θα ζήσουν περισσότερο από τα ηλεκτρικά οχήματα στα οποία είναι εγκατεστημένες.

Σε μια μελέτη του 2019, η καναδική εταιρεία τηλεματικής υπολόγισε ότι οι μπαταρίες EV υποβαθμίζονται κατά μέσο όρο 2,3% ετησίως.

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η εταιρεία επαναπροσδιόρισε αυτόν τον ρυθμό σε μόλις 1,8% ετησίως, άρα, οι μπαταρίες EV θα έχουν SoH μεγαλύτερο από 80% μετά από 12 χρόνια και θα μπορούσαν να διαρκέσουν συνολικά 20 χρόνια ή περισσότερο.

Πανευρωπαϊκή έρευνα

Στο Φόρουμ επαναληπτικού μάρκετινγκ του Fleet Europe 2024, τον περασμένο Οκτώβριο στο Μιλάνο, ο εμπειρογνώμονας πιστοποίησης Aviloo με έδρα την Αυστρία παρουσίασε τα αποτελέσματα μιας πανευρωπαϊκής έρευνας σε δείγμα 1.000 καταναλωτών που επιλέχθηκαν για το ενδιαφέρον τους να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο EV.

«Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι το άγχος της μπαταρίας είναι ένα εμπόδιο για την αγορά μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων. Όχι μόνο το 63% βλέπει το χαμηλό SoH της μπαταρίας ως εμπόδιο, αλλά το 68% αισθάνεται το ίδιο για τον κίνδυνο μιας ελαττωματικής μπαταρίας», δήλωσε ο Raimund Brandstätter, CSO της Aviloo.

€510 περισσότερα

Η απάντηση: ανεξάρτητη πιστοποίηση μπαταρίας : «Το 82% όσων σκέφτονται να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο EV λένε ότι αυτό θα τους έπειθε. Ακόμη περισσότερο: Το 57% όσων σκέφτονται να αγοράσουν ένα νέο EV είπαν ότι θα μπορούσε να τους πείσει να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο EV»… «Οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τουλάχιστον 510 € περισσότερα για ένα μεταχειρισμένο EV με ανεξάρτητο πιστοποιητικό μπαταρίας».

Διάφοροι πάροχοι προσφέρουν ανεξάρτητη πιστοποίηση SoH. Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, αυτά τα πιστοποιητικά είναι πολύ πιθανό να βοηθήσουν τους επαγγελματίες του επαναληπτικού μάρκετινγκ να αυξήσουν τόσο τον όγκο όσο και την τιμή των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούν.

Προηγούμενο άρθροBMW Group: Βιώσιμο υποκατάστατο diesel για μείωση εκπομπών από τη γραμμή παραγωγής (εικόνες)
Επόμενο άρθροΣε δημόσια διαβούλευση ο νέος K.O.K.