Το Lexus RZ είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της πολυτελούς μάρκας που υπεβλήθη σε δοκιμές ασφαλείας του Euro NCAP.

Το Lexus RZ καλύπτει τις απαιτήσεις του Euro NCAP για προστασία των επιβατών διαφόρων ηλικιών, ύψους και σωματότυπου. Το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με τα πλέον πρόσφατα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης και με αρκετές καινοτομίες ενεργητικής ασφάλειας. Το RZ είναι το πρώτο αυτοκίνητο που επιβραβεύει το Euro NCAP για την τεχνολογία ανίχνευσης παρουσίας παιδιών, σύμφωνα με το τελευταίο σύστημα αξιολόγησης του 2023.

Η προστασία από σύγκρουση παραμένει στο επίκεντρο της αξιολόγησης ασφαλείας του Euro NCAP. Το Lexus RZ, που διαθέτει την ίδια πλατφόρμα με τα Toyota bZ4X και Subaru Solterra, που έχουν ήδη δοκιμαστεί, απέδωσε καλά στις δοκιμές πρόσκρουσης και στις αξιολογήσεις προστασίας επιβατών, αποσπώντας κορυφαία βαθμολογία στη δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης. Ωστόσο, στη δοκιμή πρόσκρουσης σε σταθερό εμπόδιο η προστασία θώρακα βαθμολογήθηκε χαμηλά για τους πίσω επιβάτες και στη δοκιμή πλευρικής πρόσκρουσης σε κολώνα οι μετρήσεις συμπίεσης των πλευρών έδειξαν οριακή προστασία. Θετικότερη ήταν η αξιολόγηση του κινδύνου τραυματισμού μεταξύ επιβατών σε πλαϊνές προσκρούσεις, καθώς το αυτοκίνητο διαθέτει στάνταρ κεντρικό αερόσακο. Το Lexus RZ διαθέτει αισθητήρες με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS), με εξαιρετική απόδοση στις δοκιμές αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης. Το όχημα διαθέτει το νέο σύστημα ανίχνευσης παιδικής παρουσίας, που προειδοποιεί όταν ένα παιδί παραμένει στο αυτοκίνητο και μπορεί να είναι σωτήριο σε θερμές συνθήκες. Το σύστημα υπενθυμίζει κατ’ αρχάς έλεγχο ύπαρξης παιδιού κατά την αποβίβαση και στην συνέχεια ενεργοποιεί τα φώτα κινδύνου σε περίπτωση παραμονής στο όχημα. Τέλος, υπάρχουν αρκετές βελτιώσεις για την διάσωση μετά τη σύγκρουση, συμπεριλαμβανομένου προηγμένου συστήματος αυτόματης κλήσης, φρένου πολλαπλής σύγκρουσης και διάσωσης επιβατών σε περίπτωση βύθισης του οχήματος.

Πολλά από τα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS) του Lexus είναι πλέον υποχρεωτικά από την ευρωπαϊκή νομοθεσία που ισχύει από τον Ιούλιο του 2022. Τα διεθνή στοιχεία, ιδίως από τις ΗΠΑ, δείχνουν ότι τα ADAS μπορούν να αποτρέψουν το 62% των μοιραίων τροχαίων ατυχημάτων ετησίως, αναλόγως τεχνολογίας και οδοστρώματος. Το Euro NCAP ενθαρρύνει την τοποθέτηση τέτοιων συστημάτων εδώ και μια δεκαετία και οι απαιτήσεις του 5 αστέρων υπερβαίνουν την νέα νομοθεσία. Το ότι το Lexus πληροί αυτές τις απαιτήσεις αποδεικνύει την αξία και τη συνάφεια της αξιολόγησης ασφαλείας του Euro NCAP και της δέσμευσης της Toyota και άλλων κατασκευαστών για παροχή μεγαλύτερης ασφάλειας.

Ωστόσο, η έλλειψη τυποποίησης στον κλάδο δεν ενθαρρύνει τους χρήστες. Το Euro NCAP δεν δοκιμάζει τα ADAS σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης και εντείνει τις προσπάθειες για βελτίωση της αξιολόγησης, από κοινού με τους κατασκευαστές. Ήδη θεσπίστηκαν για το 2024 αλλαγές στον τρόπο αξιολόγησης των Συστημάτων Διατήρησης Λωρίδας και σύντομα θα υπάρξουν σημαντικές αναβαθμίσεις.

Ο Δρ Michiel van Ratingen, Γενικός Γραμματέας του Euro NCAP: Οι λύσεις ασφαλείας αναπτύσσονται ταχέως, αλλά όσο και αν επιμείνουμε να χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές τις πλέον πρόσφατες τεχνολογίες στα νέα αυτοκίνητα, η πραγματική πρόκληση συνίσταται στο να πεισθούν οι καταναλωτές για την αναγκαιότητά τους. Υφίσταται η ανησυχητική τάση των μέσων ενημέρωσης και των κοινωνικών μέσων, που ενθαρρύνουν τους οδηγούς να τα «απενεργοποιήσουν!» Το Euro NCAP συνεργάζεται στενά με τους κατασκευαστές για τον περιορισμό του «θορύβου» στην καμπίνα και των «ενοχλητικών» χαρακτηριστικών αυτών των τεχνολογιών. Ο οργανισμός είναι αποφασισμένος να παρέχει σαφέστερες πληροφορίες για τα οφέλη των ADAS ως προς την ασφάλεια. Με την θέσπιση των ADAS υπάρχει η δυνατότητα μηδενικών ατυχημάτων.

Το Euro NCAP δημοσίευσε και τα αποτελέσματα της αμιγώς ηλεκτρικής BMW iX1. Το αυτοκίνητο έλαβε τη βαθμολογία 5 αστέρων της X1 του 2022, αν και με χαμηλότερη προστασία θώρακα σε πλάγια πρόσκρουση κολώνας σε σχέση με το αντίστοιχο εσωτερικής καύσης.

Προηγούμενο άρθροH BMW iX5 Hydrogen σε υψηλές θερμοκρασίες
Επόμενο άρθροEK: αυστηρότερα όρια για μηδενική ρύπανση το 2050