Μετά την έναρξη της παραγωγής του ηλεκτρικού φορτηγού Mercedes-Benz eActros 600 στα τέλη Νοεμβρίου στο εργοστάσιο της Wörth, άρχισαν οι πρώτες παραδόσεις σε πελάτες. Μέχρι το τέλος του έτους, η Mercedes-Benz Trucks θα παραδώσει περίπου 50 ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων BEV (με μπαταρία) σε πελάτες στη Γερμανία. Καθοριστική για την παράδοση των οχημάτων φέτος είναι η χρηματοδότηση από το Γερμανικό Ομοσπονδιακό Υπουργείο Ψηφιακών Υποθέσεων και Μεταφορών για καταναλωτές εντός Γερμανίας. Η πλειοψηφία των πρώτων οχημάτων eActros 600 που παρήχθησαν προορίζεται αρχικά σε υποκαταστήματα και αντιπροσώπους της εταιρείας ως οχήματα επίδειξης – όπως συνηθίζεται όταν λανσάρονται νέα μοντέλα οχημάτων.

Οι πρώτοι πελάτες που παρέλαβαν το eActros 600 είναι οι August Gschwander Transport GmbH, Blue Känguru GmbH, Brummer Logistik GmbH, Contargo GmbH & Co. KG, CONTRAIL-Transport GmbH & Co. KG, DENKINGER Internationale Spedition GmbH, Ralf Reyser

Η πολιτική χρηματοδότησης συντονίζεται από τον Εθνικό Οργανισμό Τεχνολογίας Υδρογόνου και Κυψελών Καυσίμου (NOW GmbH), οι αιτήσεις εγκρίνονται από το Ομοσπονδιακό Γραφείο Logistics και Κινητικότητας.

Σημειώνεται ότι η υψηλή χωρητικότητα της μπαταρίας άνω των 600 κιλοβατώρων – εξ ου και η ονομασία μοντέλου 600 – και ένας νέος, ιδιαίτερα αποδοτικός e-Axle που αναπτύχθηκε εσωτερικά, επιτρέπουν στο eActros 600 να επιτύχει αυτονομία 500 χιλιομέτρων χωρίς ενδιάμεση φόρτιση. Αυτό το εύρος επιτυγχάνεται, σύμφωνα με την εταιρεία, κάτω από πολύ ρεαλιστικές συνθήκες με μεικτό βάρος ρυμουλκουμένου 40 τόνων, ενώ  μπορεί επίσης να ξεπεραστεί σημαντικά ανάλογα με το στιλ οδήγησης και το είδος της διαδρομής. Το eActros 600, όπως εξηγούν οι τεχνικοί της Μ-Β, θα μπορεί να καλύψει ακόμη και πάνω από 1.000 χιλιόμετρα την ημέρα. Η ενδιάμεση φόρτιση κατά τη διάρκεια των νομικά προβλεπόμενων διαλειμμάτων του οδηγού – ακόμη και χωρίς MCS (Megawatt Charging System) – το καθιστά δυνατό αυτό, υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχουν διαθέσιμες οι επιλογές φόρτισης. Εκτός από τη φόρτιση CCS (Combined Charging System) έως και 400 kW, το eActros 600 αργότερα θα προσφέρει και φόρτιση MCS.

Οι μπαταρίες του eActros 600 βασίζονται στην τεχνολογία κυψελών φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και χαρακτηρίζονται από μεγάλη διάρκεια ζωής. Οι μηχανικοί ανάπτυξης της Mercedes-Benz Trucks έχουν σχεδιάσει το eActros 600 για να πληροί τις ίδιες απαιτήσεις για την ανθεκτικότητα των οχημάτων και των εξαρτημάτων με ένα συγκρίσιμο συμβατικό Actros. Αυτό σημαίνει έως και 1,2 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε δέκα χρόνια λειτουργίας. Μετά από αυτήν την περίοδο χρήσης, η κατάσταση της μπαταρίας πρέπει να είναι πάνω από 80%. Σε αντίθεση με άλλες συναφείς τεχνολογίες, περισσότερο από το 95% της εγκατεστημένης χωρητικότητας μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί με την τεχνολογία μπαταρίας φωσφορικού σιδήρου λιθίου LFP (lithium ferrophosphate). Αυτό επιτρέπει μεγαλύτερη εμβέλεια με την ίδια εγκατεστημένη χωρητικότητα.

Προηγούμενο άρθροΔάνειο μαμούθ για την κοινοπραξία Stellantis – Samsung SDI
Επόμενο άρθροBMW – Kith : Επέκταση συνεργασίας με ειδική έκδοση BMW XM