Aπότομη πτώση στις ταξινομήσεις της ΕΕ τον Αύγουστο 2024

Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ σημείωσαν απότομη πτώση (-18,3%), όπως δείχνουν τα στοιχεία της ACEA.

Οι ταξινομήσεις υποχώρησαν και στις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: διψήφια πτώση σημειώθηκε στη Γερμανία (-27,8%), στη Γαλλία (-24,3%) και στην Ιταλία (-13,4%), ενώ η ισπανική αγορά υποχώρησε κατά 6,5%.

Το οκτάμηνο του 2024 οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 1,4%, φτάνοντας σχεδόν τα 7,2 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία (+4,5%) και η Ιταλία (+3,8%) παρουσίασαν θετική αλλά μέτρια επίδοση. Από την άλλη πλευρά, η γαλλική και η γερμανική αγορά κατέγραψαν στασιμότητα (-0,5% και -0,3% αντίστοιχα).

Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας αντιπροσώπευαν το 14,4% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ τον Αύγουστο 2024, από 21% του Αυγούστου 2023. Πρόκειται για τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα πτώσης φέτος, σε έντονη αντίθεση με τη σχεδόν σταθερή μηνιαία αύξηση πέρυσι. Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης σημαντική πτώση 22,3%. Το συνδυασμένο μερίδιο των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ μειώθηκε επίσης ελαφρά στο 44,3%, από 45,1%.

  • Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Τον Αύγουστο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) μειώθηκαν κατά 43,9% στις 92.627 μονάδες (έναντι 165.204 την ίδια περίοδο πέρυσι), με το συνολικό τους μερίδιο αγοράς να υποχωρεί στο 14,4% από 21% ένα χρόνο πριν. Αυτό οφείλεται στη θεαματική πτώση στις δύο μεγαλύτερες αγορές για αυτοκίνητα BEV: τη Γερμανία (-68,8%) και τη Γαλλία (-33,1%). Την περίοδο Ιανουαρίου – Αυγούστου, ταξινομήθηκαν 902.011 νέα BEV, αντιπροσωπεύοντας το 12,6% της αγοράς.

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων (PHEV) παρουσίασαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με πτώση να καταγράφεται σε όλες τις μεγάλες αγορές τους. Τον Αύγουστο, τα υβριδικά plug-in αντιπροσώπευαν το 7,1% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, από 7,4% πέρυσι, με 45.590 πωλήσεις.

Τα υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα (HEV) είναι ο μόνος τύπος οχημάτων που σημείωσε ανάπτυξη τον Αύγουστο. Οι ταξινομήσεις HEV αυξήθηκαν κατά 6,6% στις 201.552 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα κατέγραψαν αύξηση: η Ισπανία (+12,6%), η Γαλλία (+12,5%) και η Ιταλία (+2,5%), ενώ η Γερμανία (-0,1%) παρέμεινε σταθερή. Το μερίδιο αγοράς των HEV ανέβηκε στο 31,3%, από 24% τον Αύγουστο του 2023.

  • Αυτοκίνητα βενζίνης και ντίζελ

Τον Αύγουστο του 2024, οι πωλήσεις αυτοκινήτων βενζίνης μειώθηκαν κατά 17,1% και οι τέσσερις βασικές αγορές κατέγραψαν σημαντική πτώση: Γαλλία (-36,6%), Ιταλία (-18,8%), Ισπανία (-17,4%) και Γερμανία (-7,4%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν ωστόσο το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (33,1%), από 32,6% τον Αύγουστο πέρυσι.

Η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ σημείωσε πτώση 26,4%, με αποτέλεσμα το μερίδιο του Αυγούστου να πέσει στο 11,2%. Διψήφια πτώση παρατηρήθηκε σε όλες σχεδόν τις ευρωπαϊκές αγορές.

Προηγούμενο άρθροΗ ACEA ζητά επείγουσα δράση καθώς η ζήτηση για EV μειώνεται
Επόμενο άρθροITC 2024, 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών