Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία διατήρησε ισχυρή δυναμική το 2025, με την ανάπτυξη να στηρίζεται όλο και περισσότερο στις εξαγωγές, καθώς η εγχώρια αγορά δείχνει σημάδια κόπωσης. Πιο συγκεκριμένα, τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις οχημάτων κινεζικής κατασκευής, συμπεριλαμβανομένων των εξαγωγών, αυξήθηκαν κατά 3,4% και ανήλθαν σε 3,429 εκατ. μονάδες. Αντίθετα, οι εγχώριες πωλήσεις υποχώρησαν πάνω από 4% στις 2,701 εκατ. μονάδες, ενώ οι εξαγωγές εκτοξεύθηκαν κατά περισσότερο από 48%, φτάνοντας τις 728.000 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία που εξέδωσε η Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων Κίνας.

Όσον αφορά το σύνολο των πρώτων έντεκα μηνών του έτους, οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν πάνω από 11% και διαμορφώθηκαν σε 31,13 εκατ. οχήματα. Η εγχώρια αγορά κινήθηκε ανοδικά κατά σχεδόν 10% στις 24,787 εκατ. μονάδες, παράλληλα, οι εξαγωγές κατέγραψαν άνοδο σχεδόν 19% στις 6,343 εκατ. μονάδες. Η παραγωγή ακολούθησε αντίστοιχη πορεία, αυξημένη κατά 12%, στις 31,23 εκατ. μονάδες.

Καθοριστικό ρόλο στη φετινή εικόνα είχαν τα οχήματα νέας ενεργειακής τεχνολογίας (NEV). Οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν πάνω από 31% και έφτασαν τα 14,78 εκατ. οχήματα, καλύπτοντας πλέον περισσότερο από το 47% της συνολικής αγοράς. Τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα σημείωσαν άνοδο 41% στις 9,491 εκατ. μονάδες, ενώ τα plug-in υβριδικά αυξήθηκαν κατά 17% στα 5,274 εκατ. οχήματα. Σημειώνεται πως οι εγχώριες πωλήσεις NEV ανήλθαν σε 12,465 εκατ., ενώ οι εξαγωγές διπλασιάστηκαν, φτάνοντας τα 2,315 εκατ. οχήματα.

Στην γενικότερη εικόνα, η εσωτερική αγορά της Κίνας ενισχύθηκε από κρατικά κίνητρα, όπως επιδοτήσεις ανταλλαγής οχημάτων και μειώσεις φόρων, με τα NEV να απολαμβάνουν μηδενικό φόρο αγοράς. Τους τελευταίους μήνες όμως, η ζήτηση επιβραδύνθηκε, αντανακλώντας ασθενέστερη καταναλωτική και επιχειρηματική εμπιστοσύνη. Παρά ταύτα, οι συνολικές πωλήσεις του έτους αναμένεται να ξεπεράσουν τα 32,5 εκατ. οχήματα, ενώ η πρόβλεψη για τις εξαγωγές αναθεωρήθηκε ανοδικά στα 7 εκατ.

Σε επίπεδο κατασκευαστών, η BYD κατέγραψε αύξηση πωλήσεων άνω του 11%, με εντυπωσιακή άνοδο 153% στις διεθνείς αγορές. Η SAIC ενισχύθηκε κατά 16%, με αιχμή τη SAIC-GM-Wuling, ενώ η Geely και η Chery συνέχισαν την ανοδική τους πορεία. Αντίθετα, η Tesla είδε τις πωλήσεις του εργοστασίου της Σαγκάης να υποχωρούν κατά 8%, επιβεβαιώνοντας τον εντεινόμενο ανταγωνισμό σε μια αγορά που παραμένει η μεγαλύτερη και πιο δυναμική παγκοσμίως.

  • Προηγούμενο άρθροΤο Fiat Grande Panda είναι το “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2026”
    Επόμενο άρθροΗ ΕΕ φέρνει νέους, υποχρεωτικούς στόχους για εταιρικούς στόλους