Αυξημένες κατά 13,9% ήταν οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Μάιο σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις ανήλθαν σε 15.673 οχήματα έναντι 13,760 το 2024.

Συνολικά ωστόσο η ελληνική αγορά συνεχίζει να καταγράφει πτώση -0,6% το διάστημα Ιανουάριος – Απρίλιος 2025 συγκριτικά με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2024, όμως όλα δείχνουν πως αντιστρέφεται η πτωτική πορεία και υπάρχει προοπτική για θετικά πρόσημα στο σύνολο κατά τους προσεχείς μήνες.

Οι κατηγορίες

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά τις κατηγορίες, δημοφιλέστερη παραμένει η B–SUV με ποσοστό 35,5% επί του συνόλου των ταξινομήσεων το πρώτο πεντάμηνο του έτους. Ακολουθούν τα σουπερμίνι (Β) που πάντως συνεχίζουν την πτώση σε ταξινομήσεις συγκριτικά με πέρσι (-3,5%), ενώ την πρώτη τριάδα κλείνουν τα C–SUV.

Όσον αφορά το ενεργειακό κομμάτι, τα υβριδικά (HEV & MHEV) κρατούν τα πρωτεία στη ζήτηση με τα μισά σχεδόν (48,3%) καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στη χώρα μας το πρώτο πεντάμηνο του έτους να είναι αυτής της τεχνολογίας. Αν μάλιστα προσθέσουμε και τα επαναφορτιζόμενα plug–in hybrid (PHEV), το ποσοστό ξεπερνά το 54% της συνολικής αγοράς. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έφτασαν το 5,4% της αγοράς. Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα συνεχίζουν να χάνουν μερίδιο αγοράς, με τα πρώτα ωστόσο να παραμένουν η δεύτερη δημοφιλέστερη επιλογή για τους Έλληνες αγοραστές (34,6%).

Η πλήρης εικόνα

Πιο αναλυτικά, έχει ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τη συνολική εικόνα της αγοράς αυτοκινήτου, αλλά και μοτοσυκλετών όπως προκύπτει από τα πρωτογενή στατιστικά της ΕΛΣΤΑΤ.

Πορεία ανόδου σημείωσε η εγχώρια αγορά οχημάτων τον Μάιο του 2025, τόσο ως προ τις πωλήσεις αυτοκινήτων όσο και μοτοσυκλετών. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Μάιο κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά στη χώρα 26.051 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), έναντι 22.959 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 13,5%.

Πραγματικά εντυπωσιακή είναι και η αύξηση στα καινούργια αυτοκίνητα, τα οποία ανήλθαν σε 16.745, έναντι 14.806 τον Μάιο του προηγούμενου έτους, σημειώνοντας άνοδο 13,1%.

Η συνολική εικόνα για το πρώτο πεντάμηνο του 2025 παραμένει θετική, έστω και πιο συγκρατημένα. Στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου κυκλοφόρησαν 112.854 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού), σημειώνοντας αύξηση 2,4% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, όταν είχαν κυκλοφορήσει 110.162. Ωστόσο, τα καινούργια αυτοκίνητα εμφάνισαν ελαφρά κάμψη, καθώς ανήλθαν σε 68.202 έναντι 68.520 το α’ πεντάμηνο του 2024, καταγράφοντας μείωση 0,5%.

Τα B-SUV φιγουράρουν για ακόμη μία φορά στην κορυφή των πωλήσεων, ως η πιο περιζήτητη κατηγορία με μερίδιο αγοράς για το διάστημα Ιανουαρίου – Μάιου που άγγιξε το 35,5%. Μάλιστα, όπως δείχνουν τα στοιχεία η επιρροή της έχει αυξηθεί σε σχέση με πέρυσι, καθώς το μερίδιο για το ίδιο διάστημα το 2024 ήταν 32,2%.

Ξεχώρισαν

Αν δούμε ξεχωριστά τα μοντέλα που διέπρεψαν, στην πρώτη 10άδα θα βρούμε κυρίως αυτοκίνητα των B και B-SUV segments, με μοναδική εξαίρεση το δημοφιλές C-SUV της Toyota, το C-HR. Από εκεί και πέρα, στην κορυφή των πωλήσεων για το πρώτο πεντάμηνο του 2025 συναντάμε ένα συνήθη ύποπτο, το Peugeot 2008, το οποίο κατέγραψε 3.380 ταξινομήσεις (646 μονάδες μέσα στο Μάιο) και αναδείχθηκε το δημοφιλέστερο μοντέλο συνολικά στην ελληνική αγορά. Το B-SUV της Peugeot θυμίζουμε ότι προσφέρεται σε εκδόσεις βενζίνης, υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές, με αρχική τιμή από τις 22.700 ευρώ. Ακολουθεί το Toyota Yaris Cross με 2.921 πωλήσεις (784 μονάδες το Μάιο), ενώ τρίτο κατατάσσεται το Citroën C3 με 2.884 μονάδες (746 μονάδες το Μάιο). Το ιαπωνικό SUV ξεκινά από τις 24.120 ευρώ, ενώ το μικρό μοντέλο της Citroën από τις 16.900 ευρώ.

Τα μοτό: Τέλος, ιδιαίτερα ενθαρρυντικά είναι τα στοιχεία και για την αγορά μοτοσυκλετών κυβισμού άνω των 50 cc. Τον Μάιο του 2025 καταγράφηκαν 9.860 νέες κυκλοφορίες (καινούργιες και μεταχειρισμένες εξωτερικού), έναντι 7.924 τον αντίστοιχο μήνα του 2024, δηλαδή αύξηση 24,4%. Από αυτές, οι 9.461 ήταν καινούργιες μοτοσυκλέτες, σημειώνοντας αύξηση 25,6%. Σε ετήσια βάση, για το πρώτο πεντάμηνο του 2025, οι κυκλοφορίες μοτοσυκλετών ανήλθαν σε 32.267, αυξημένες κατά 3,6% σε σχέση με τις 31.159 του αντίστοιχου περσινού διαστήματος. Οι καινούργιες μοτοσυκλέτες παρουσίασαν αύξηση 4,2%, με 30.697 νέες κυκλοφορίες έναντι 29.448 το α’ πεντάμηνο του 2024.

Προηγούμενο άρθροHonda: Τα SH125 / 150  Vetro από 3.900 €