
Η Aegis Energy, μια νέα εταιρεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων εξασφάλισε χρηματοδότηση 100 εκατομμυρίων λιρών (118 εκατομμύρια ευρώ).
Στόχος η ανάπτυξη κόμβων φόρτισης αποκλειστικά για ελαφρά και βαρέα επαγγελματικά οχήματα.
Υποστηρίχθηκε για τη σχετική επένδυση από την Quinbrook Infrastructure Partners, έναν εξειδικευμένο διαχειριστή επενδύσεων που επικεντρώνεται στην υποδομή που απαιτείται για την υποστήριξη της ενεργειακής μετάβασης.
Καθένας από τους κόμβους θα διαθέτει φορτιστές υπερταχείας φόρτισης, καθώς και καθαρότερα καύσιμα, όπως υδρογόνο, HVO (υδροεπεξεργασμένο φυτικό πετρέλαιο ντίζελ, ένα ανανεώσιμο καύσιμο από απορριπτόμενα υλικά όπως χρησιμοποιημένο μαγειρικό λάδι) και βιο-αέριο CNG.
«Το ζήτημα της απαλλαγής των φορτηγών από τις ανθρακούχες εκπομπές , τουλάχιστον στην παρούσα φάση, συνδέεται κυρίως με την ηλεκτροκίνηση, οπότε σίγουρα θα υπάρξει μια τάση προς αυτή την τεχνολογία κατ’ αρχήν», δήλωσε η Kasia Chodurek, Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης, Aegis Energy.
«Με το υδρογόνο, θα ανταποκρινόμαστε στα σημεία όπου μπορεί να υπάρχει τοπικό ενδιαφέρον από έναν συγκεκριμένο στόλο για τη δοκιμή αυτής της τεχνολογίας».
Η Aegis Energy έχει δεσμεύσει πέντε τοποθεσίες στο Ηνωμένο Βασίλειο ( Sheffield, Immingham, Corby, Towcester και Warrington) για τους πρώτους κόμβους επαγγελματικών οχημάτων της, με στόχο να προσφέρει μια λύση για στόλους που δεν μπορούν να εγκαταστήσουν υποδομές logistics ή χρειάζονται εγκαταστάσεις φόρτισης καθ’ οδόν. Η ιδανική τοποθεσία θα πληροί ένα από τα τρία κριτήρια, εξήγησε η Chodurek.
«Είτε πρόκειται να βρίσκονται δίπλα σε αποθήκη, που σημαίνει ότι βρίσκονται μέσα ή δίπλα σε κόμβους logistics», -είπε-, ή θα βρίσκονται κατά μήκος του στρατηγικού οδικού δικτύου. Και το τρίτο κριτήριο είναι να βρίσκονται δίπλα σε στρατηγικές υποδομές όπως λιμάνια και σημεία διατροπικών μεταφορών».
Η έλλειψη υποδομών φόρτισης για επαγγελματικά οχήματα, τόσο φορτηγά όσο και φορτηγά, έχει συχνά εμφανιστεί ως εμπόδιο στην ηλεκτροκίνηση. Τα μεγάλα φορτηγά, συχνά, δεν χωρούν σε θέσεις φόρτισης που έχουν σχεδιαστεί για αυτοκίνητα, ειδικά εάν έχουν ρυμουλκούμενα, χρειάζονται δε ταχύτητες φόρτισης άνω των 400 kWh. Η Aegis Energy υπολογίζει ότι κάθε τοποθεσία θα μπορεί αρχικά να φορτίζει 40 HGV και 25 ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ταυτόχρονα, με την ευκαιρία να αναπτύξει πολλαπλές επιλογές για φορτηγά καθώς αυξάνεται η ζήτηση.
Η Chodurek είπε ότι το αρχικό ενδιαφέρον από τους στόλους ήταν για συμπληρωματική φόρτιση, αν και οι τοποθεσίες θα μπορούν επίσης να προσφέρουν σταδιακή χρέωση κατά τη διάρκεια της νύχτας για στόλους που δεν μπορούν να συνδέσουν τα οχήματά τους στην αποθήκη ή στα σπίτια των οδηγών.
Δεδομένης της μικτής φύσης των καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα που προσφέρονται στις εγκαταστάσεις, οι στόλοι θα μπορούν να πληρώνουν με ανέπαφες πιστωτικές κάρτες, κάρτες καυσίμων και μια ειδική κάρτα Aegis Energy Card.
Οι τοποθεσίες θα διαθέτουν επίσης ANPR (Αυτόματη αναγνώριση πινακίδας) κατά την είσοδο και την έξοδο, ώστε οι διαχειριστές στόλου να μπορούν να ελέγχουν τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των οχημάτων τους για βαθύτερες πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητές τους.
“Αυτό είναι κάτι που θα αρέσει σε εκείνους τους μεγάλους στόλους που θέλουν πραγματικά να έχουν αυτό το είδος ελέγχου και διαχείρισης δεδομένων”, δήλωσε ο Chodurek.
Πρόσθεσε ότι οι στόλοι θα μπορούν να κάνουν κράτηση ενός σημείου χρέωσης εκ των προτέρων μέσω μιας πύλης διαχείρισης στόλου για να διασφαλίσουν τη διαθεσιμότητα και να ελαχιστοποιήσουν το χρόνο διακοπής φόρτισης.
Ο πρώτος κόμβος πρόκειται να ανοίξει στις αρχές του 2026, με τις πέντε τοποθεσίες να λειτουργούν έως το 2027 και άλλες 25 πριν από το τέλος της δεκαετίας.
«Είμαστε μια νέα, πεινασμένη, φιλόδοξη εταιρεία και θα ήταν ανειλικρινές να πούμε ότι δεν έχουμε σκεφτεί πού αλλού μπορούμε να πάμε αυτό το έργο για να έχει τον μέγιστο αντίκτυπο στη συνέχεια», είπε ο Chodurek.
Ο Christopher Thorneycroft-Smith, συνιδρυτής της Aegis Energy, πρόσθεσε ότι υπάρχει αυξανόμενη πίεση από τις ρυθμιστικές αρχές και τους καταναλωτές για τα επαγγελματικά οχήματα να απελευθερωθούν από τον άνθρακα, καθιστώντας τα αναγκαία για την ίδρυση νέων επιχειρήσεων και τη διατήρηση της πίστης των πελατών.
“Ωστόσο, η έλλειψη κατάλληλων υποδομών είναι συνήθως #1 ή #2 στη λίστα με τα εμπόδια για τους φορείς εκμετάλλευσης στόλου”, είπε. “Η οικοδόμηση υποδομών αποθήκης μπορεί να είναι περίπλοκη και οι συνδέσεις στο δίκτυο δεν είναι εύκολο, ή φθηνό, να διασφαλιστούν. Πέραν τούτου, οι λειτουργίες σε μεγάλες αποστάσεις απαιτούν συμπληρωματική φόρτιση και για τους οδηγούς φορτηγών, όταν η φόρτιση στο σπίτι δεν είναι πρακτική λύση, οπότε χάνουν χρόνο περιμένοντας να φορτίσουν αλλού».