Σε κοινή επιστολή τους προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και η Transport and Environment (T&E) τονίζουν τη σημασία της αναθεώρησης της EPBD – Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων – για την ανάπτυξη σημείων φόρτισης.

Όπως γράφουν η ACEA και η T&E στην Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, Frans Timmermans, την Επίτροπο Ενέργειας, Kadri Simson και την Επίτροπο Μεταφορών, Adina Valean, οι δύο οργανισμοί βλέπουν την επικείμενη αναθεώρηση της Οδηγίας για την Ενεργειακή Απόδοση των Κτιρίων (EPBD) ως ουσιαστικό μέσο για τη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών.

Ως μέρος του πακέτου Fit for 55 για το κλίμα, η Επιτροπή υπέβαλε πρόταση για τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), ο οποίος επικεντρώνεται στην ανάπτυξη υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων για δημόσια χρήση. Η αναθεώρηση της EPBD θα πρέπει να συμπληρώσει τον AFIR με μια φιλόδοξη πρόταση που να διασφαλίζει ότι αντιμετωπίζεται επαρκώς η ανάγκη για ιδιωτική και ημι-δημόσια υποδομή φόρτισης.

Σύμφωνα με την ACEA και την T&E, η EPBD θα πρέπει να βασίζεται στις ακόλουθες αρχές:

  1. Το «δικαίωμα εγκατάστασης συστήματος φόρτισης»
  2. Την ετοιμότητα για EV των κτιρίων που δεν περιλαμβάνουν κατοικίες, έως το 2035
  3. Την ετοιμότητα για EV των κατοικιών
  4. Τις ελάχιστες απαιτήσεις για σημεία φόρτισης
  5. Τη φόρτιση σε ιδιωτικούς τερματικούς σταθμούς και κόμβους logistics για φορτηγά και βαν
  6. Την εξασφάλιση οικονομικής υποστήριξης της ετοιμότητας για EV

Να σημειωθεί πως η πρόταση της Επιτροπής για τον Κανονισμό Υποδομής Εναλλακτικών Καυσίμων, συγκαταλέγεται μεταξύ των αλληλένδετων πρωτοβουλιών πολιτικής που υλοποιούνται στο πλαίσιο της δέσμης «Fit for 55». Σκοπός είναι να διασφαλιστεί η διαθεσιμότητα και χρηστικότητα ενός πυκνού, εκτεταμένου δικτύου υποδομών εναλλακτικών καυσίμων εντός της ΕΕ. Όλοι οι χρήστες των οχημάτων που κινούνται με εναλλακτικά καύσιμα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να μετακινούνται εύκολα εντός της ΕΕ, χρησιμοποιώντας βασικές υποδομές όπως αυτοκινητόδρομους, λιμένες και αερολιμένες. Οι ειδικοί στόχοι είναι οι εξής: i) να διασφαλιστεί ελάχιστος αριθμός υποδομών ώστε να υποστηριχθεί η αναγκαία χρήση των οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων σε όλους τους τρόπους μεταφοράς και σε όλα τα κράτη μέλη και να εκπληρωθούν οι κλιματικοί στόχοι της ΕΕ· ii) να διασφαλιστεί η πλήρης διαλειτουργικότητα των υποδομών· και iii) να διασφαλιστεί η πλήρης πληροφόρηση των χρηστών και να παρέχονται αρκετές δυνατότητες πληρωμών.

Φωτογραφία: ACEA

Προηγούμενο άρθροΤο DS 3 Crossback E-Tense εξελίσσεται με περισσότερη αυτονομία
Επόμενο άρθροElgrand: κινητό γραφείο συσκέψεων από την Nissan