Στην πρώτη συνάντηση Στρατηγικού Διαλόγου για την αντιμετώπιση της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές ζήτησαν εφικτές λύσεις για την επίτευξη των στόχων της κλιματικής ουδετερότητας.

Δεδομένου ότι η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων επιβραδύνεται και οι Ευρωπαίοι Κατασκευαστές αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλη πίεση σε συνδυασμό με την φθίνουσα παγκόσμια ανταγωνιστικότητα.

Στην πρώτη από τις θεματικές συνεδρίες του Στρατηγικού Διαλόγου αφιερωμένες στις υποδομές και τη ζήτηση, οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας και των προμηθευτών εξέτασαν κοινές ανησυχίες και περιέγραψαν εφικτές ενέργειες για την αντιστάθμιση του αργού ρυθμού αύξησης ως προς το μερίδιο των εξηλεκτρισμένων. Παράλληλα, επέμειναν στην απαλλαγή των οδικών μεταφορών από τις εκπομπές με ένα μακροπρόθεσμο ανοιχτό πλαίσιο εφαρμογής νέων τεχνολογιών.

Παρά την πρόοδο που σημειώθηκε τα τελευταία χρόνια, ο ρυθμός εγκατάστασης σημείων επαναφόρτισης/ανεφοδιασμού παραμένει πολύ αργός και δεν επαρκεί για να καλύψει την προβλεπόμενη ζήτηση. Για παράδειγμα, σχεδόν το 60% όλων των σταθμών φόρτισης βρίσκονται μόνο σε τρεις χώρες. Στην περίπτωση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, σχεδόν δεν υπάρχει διαθέσιμη υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού. Ομοίως, οι κατασκευαστές οχημάτων ζητούν τη δημιουργία εθνικών και πανευρωπαϊκών αγορών και φορολογικών κινήτρων για την τόνωση της ζήτησης.

«Η ΕΕ χρειάζεται πολιτική με γνώμονα την αγορά και όχι την επιβολή κυρώσεων, εάν θέλει να αυξήσει τη ζήτηση για οχήματα  μηδενικών εκπομπών ρύπων, ξεπερνώντας παράλληλα την κρίση ανταγωνιστικότητας που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία», δήλωσε ο Sigrid de Vries, Γενικός Διευθυντής της ACEA.

«Η ταχύτερη απελευθέρωση των οδικών μεταφορών απαιτεί μόχλευση των επικεφαλής της μηχανολογίας και της καινοτομίας της Ευρώπης», λέει ο Benjamin Krieger, Γενικός Γραμματέας της CLEPA. «Χρειαζόμαστε μια τολμηρή στρατηγική για να διασφαλίσουμε ότι η Ευρώπη θα αναπτύξει τις αλυσίδες εφοδιασμού για την ηλεκτρική κινητικότητα και για τα ανανεώσιμα καύσιμα. Χωρίς αυτό, κινδυνεύουμε να περιορίσουμε βιώσιμες οδούς προς την κλιματική ουδετερότητα».

Προηγούμενο άρθροToyota: Η σημασία του ROE
Επόμενο άρθροΜεταχειρισμένα – Ευρώπη: Πού θα πάνε οι τιμές το 2025;