
Η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) εκφράζει ολοένα και μεγαλύτερη ανησυχία για τον άμεσο κίνδυνο διακοπής της παραγωγής οχημάτων στην Ευρώπη, εξαιτίας του μπλοκαρίσματος στην προμήθεια βασικών μικροτσίπ που είναι απαραίτητα για την παραγωγή των μελών της.
Καθώς η πολιτική διαμάχη που οδήγησε στην απαγόρευση εξαγωγών μικροτσίπ της Nexperia από την Κίνα παραμένει άλυτη, η κατάσταση γίνεται καθημερινά πιο κρίσιμη για τη παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Η συνεπαγόμενη έλλειψη των απλών τύπων μικροτσίπ που χρησιμοποιούνται στις μονάδες ελέγχου των ηλεκτρικών συστημάτων των οχημάτων πλήττει σοβαρά τους κατασκευαστές αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο — και φυσικά και στην Ευρώπη.
Ο κλάδος λειτουργεί αυτή τη στιγμή με αποθέματα ασφαλείας, τα οποία όμως εξαντλούνται γρήγορα. Από έρευνα που πραγματοποίησε στα μέλη της προ ημερών , προκύπτει ότι ορισμένοι ήδη αναμένουν επικείμενες διακοπές στις γραμμές συναρμολόγησης. Αν και υπάρχουν αρκετοί εναλλακτικοί προμηθευτές, θα χρειαστούν πολλοί μήνες για να αναπτυχθεί η επιπλέον παραγωγική ικανότητα που απαιτείται για να καλυφθεί το κενό στην προμήθεια. Η αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο, δεν διαθέτει τόσο χρόνο πριν αρχίσουν να γίνονται αισθητές οι χειρότερες συνέπειες αυτής της έλλειψης.
«Γνωρίζουμε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη καταβάλλουν μεγάλες προσπάθειες για την εξεύρεση διπλωματικής λύσης. Την ίδια στιγμή, τα μέλη μας μάς ενημερώνουν ότι ήδη έχουν αρχίσει να διακόπτονται παραδόσεις εξαρτημάτων λόγω της έλλειψης», δήλωσε η Γενική Διευθύντρια της ACEA, Sigrid de Vries.
«Αυτό σημαίνει ότι οι διακοπές στις γραμμές συναρμολόγησης μπορεί να απέχουν μόλις λίγες ημέρες. Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους να εντείνουν τις προσπάθειές τους ώστε να βρεθεί μια διπλωματική διέξοδος από αυτήν την κρίσιμη κατάσταση».













