FLEETNEWS #34

08.07.19 #34 13 ΤΑ 10 ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΕΠΙΣΗΜΑΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΤΗΣΙΟ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ Transport & Environment Με την αυξανόμενη ανησυχία για την κλιματική αλλαγή και την ατμοσφαιρική ρύπανση, ο ετήσιος απολογισμός 2018 του ιδρύματος ερευνών Transport & Environment σχετικά με τις μεταφορές, είναι απολύτως επίκαιρος. Παρουσιάζουμε εδώ τα 10 σημεία ενδιαφέροντος ενός έτους έρευνας για τις μεταφορές, που επισημαίνονται στον απολογισμό. 1 Οι μεταφορές συμβάλ- λουν κατά 27% στις συ- νολικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου της Ε.Ε. Οι περισσότερες από τις μισές από αυτές τις εκπομπές πα- ράγονται από αυτοκίνητα και vans. 2 Ωστόσο, παρά τα 20 χρόνια προσπαθειών μείωσης των εκ- πομπών CO2 στην Ευρώπη, οι μέ- σες εκπομπές νέων αυτοκινήτων αυξήθηκαν στην πραγματικότητα κατά το περασμένο έτος. Αυτό οφείλεται εν μέρει στις αυξημένες πωλήσεις βαρέων σπορ οχημάτων, crossovers και ισχυρότερων οχη- μάτων. 3 Η T & E ανακάλυψε ότι οι μέσες εκπομπές CO2 από τα πετρελαιοκίνητα αυτο- κίνητα αυξήθηκαν, ενώ οι εκπομπές βενζινοκίνητων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές. Η T & E εξήγησε πως αυτό συμβαίνει επειδή οι κατασκευαστές αυτοκινή- των προωθούν τις πωλήσεις ισχυρότερων, μεγαλύτερων πετρελαιοκίνητων. 4 Εκτός από τις ανησυχίες για την κλιματική αλλαγή, η ανησυχία του κοινού για την ατμοσφαιρική ρύπανση θα έπρεπε να έχει ωθήσει στη χρήση λιγότερων αυτοκινήτων ντίζελ στους δρόμους. Η T & E υπο- λόγισε ότι σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει παρόμοια επίδραση με το κά- πνισμα έως και τεσσάρων τσιγάρων την ημέρα στην υγεία του ατόμου. 5 Ωστόσο, τα τελευταία τρία χρόνια, ο αριθμός των ντί- ζελ αυξήθηκε στα 43 εκατομ- μύρια αυτοκίνητα και vans και συνεχίζει να αυξάνεται. 6 Μια από τις στρατηγικές για την αντιμετώπιση των εκπομπών που σχετίζονται με τις μεταφορές είναι η μετάβαση στα EVs. Ωστόσο, η αγορά EV στην Ευρώπη εξακο- λουθεί να μην είναι μεγαλύτερη από 2%. 7 Ένα από τα κύρια επιχει- ρήματα κατά της ευρείας υιοθέτησης των EV είναι η έλλειψη υποδομής φόρτι- σης. Εντούτοις, κατά μέσο όρο, κυκλοφορούσαν πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα ανά δημόσιο σημείο φόρτισης το 2017 στην Ευρώπη. Αυτό υπερβαίνει τη σύσταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Επι- πλέον, η T & E κατέδειξε πως μόνο το 5% της φόρτισης EV πραγματοποιείται στην πραγματικότητα σε δημόσια σημεία φόρτισης. 8 Η T & E ισχυρίζεται ότι ο πραγ- ματικός λόγος για την αργή υιο- θέτηση των EV είναι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες ξοδεύουν μόνο το 1,5% των προϋ- πολογισμών διαφήμισής τους για μοντέλα ZEV στις πέντε μεγαλύτε- ρες αγορές αυτοκινήτων της Ε.Ε. Επιπλέον, έφεραν στην αγορά μόνο 30 ηλεκτρικά μοντέλα μπαταριών και ηλεκτρικών κυψελών καυσί- μου, σε σύγκριση με 370 οχήματα ICE. Εκτός αυτού, το 90% των πω- λήσεων αφορούσε μόνον εννέα μο- ντέλα και τα περισσότερα δεν ήταν καν διαθέσιμα προς πώληση σε εκθεσιακούς χώρους. Επιπλέον, η T & E κατέδειξε πως οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες επένδυσαν επτά φορές περισσότερο στην πα- ραγωγή ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην Κίνα παρά στην Ευρώπη. 9 Εντούτοις, η Ε.Ε. έχει θέ- σει στόχους μείωσης του CO2 κατά 15% μέχρι το 2025 και κατά 37,5% έως το 2030 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, αλλά σύμφωνα με την έκθεση της T & E «Οι κα- τασκευαστές συνεχώς χειρα- γωγούν τις δοκιμές απόδο- σης καυσίμου / CO2 για την επίτευξη των στόχων CO2. Μεταξύ του 2000 και του 2017 το επιπλέον καύσιμο που καταναλώθηκε κόστισε στους οδηγούς 150 δισ. ευ- ρώ επιπλέον». 10 Στα τέλη του έτους η Ευρω- παϊκή Επιτροπή πρότεινε να τερματισθούν οι εκπομπές διοξει- δίου του άνθρακα από τις μετα- φορές έως το 2050, πράγμα που σημαίνει ότι τα οχήματα ICE πρέπει να καταργηθούν σταδιακά από τις αρχές του 2030. Ως εκ τούτου, η Ε.Ε. επιθυμεί να «πρασινίσει» το στόλο της. Ωστόσο, ο στόχος είναι φιλόδοξος, αλλά όχι επαρκής, σύμ- φωνα με την T & E.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=