FLEETNEWS #29

03.06.19 #29 14 Από τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2019, η ανάλυση της Jato συμπεραίνει ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο έχουν επιτύχει το ίδιο επίπεδο εσόδων, αλλά μέχρι στιγμής σημείωσαν λιγότερα κέρ- δη. Τα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι δεν ήταν εύκολο τρίμηνο για τους περισσότερους κατασκευαστές αυ- τοκινήτων, που αφενός εκτίθενται στις εμπορικές εντάσεις μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, αφετέρου στις πιο δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην Ευρώπη. Τα δημοσιευμένα στοιχεία των εταιρειών δείχνουν τη σοβαρή επίδραση που είχαν οι παραπάνω σύνθετες συνθήκες στο καθαρό περιθώριο. Η μελέτη της Jato συμπεριέλαβε τα επίσημα στοι- χεία που δημοσίευσαν 28 αυτοκι- νητοβιομηχανίες εξαιρώντας τους κινέζους κατασκευαστές που έχουν κοινοπραξίες με ξένες εταιρείες. Η εξαίρεση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι οι εταιρείες αυτές συνδυάζουν τις δραστηριότητες των κοινοπραξιών με τις δικές τους στις οικονομικές τους καταστάσεις. Πρόκειται για τις εταιρείες: Dongfeng Motors , BYD , SAIC , BAIC , GAC , Chang’An , Zotye , JAC και Chery . Ωστόσο, συμπερι- λαμβάνονται οι JACMotors , οι Foton Motors και οι Great Wall Motors . Επίσης, δεν περιλαμβάνεται η Geely, διότι δημοσιεύει τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου τον Αύγουστο. ΤΑ ΈΣΟΔΑ ΑΝΉΛΘΑΝ ΣΕ 448,6 ΔΙΣ. ΕΥΡΏ Οι 28 εταιρείες που περιλαμβάνονται στη μελέτη αυτή κατέγραψαν έσοδα ύψους 448,6 δισ. ευρώ κατά τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους. Το σύνολο ήταν 0,1% υψηλό- τερο από το πρώτο τρίμηνο του 2018, χρησιμοποιώντας τις ίδιες συναλ- λαγματικές ισοτιμίες και για τις δύο περιόδους. Αυτό σημαίνει ότι ο κλά- δος είχε πωλήσεις 7,01 δισ. ευρώ ανά εργάσιμη ημέρα ή 876 εκατ. ευρώ ανά ώρα εργασίας. Υπήρξε, λοιπόν, αύξηση στα έσοδα των πωλήσεων σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018, όπου τα αντίστοιχα έσοδα ισοδυνα- μούσαν με 6,90 δισ. ευρώ την ημέρα. Παρά το γεγονός ότι τα έσοδα πα- ρέμειναν σταθερά κατά τη διάρκεια του τριμήνου, αντιστοιχούσαν σε πωλήσεις λιγότερων οχημάτων από εκείνες της ίδιας περιόδου το 2018. Συνολικά, οι 28 αυτοκινητοβιομηχα- νίες πούλησαν 20,23 εκατομμύρια οχήματα (επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά επαγγελματικά οχήματα και βαρέα φορτηγά). Δηλαδή, 861.000 λιγότερα οχήματα σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2018, καταγρά- φοντας μείωση κατά 4,1%. Η διαφορά μεταξύ των εσόδων και των πωλη- θέντων οχημάτων καταδεικνύει το γεγονός ότι παρά τις προκλήσεις, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αύξησαν τη μέση τιμή των οχημάτων τους. Σύμ- φωνα με τα προηγούμενα στοιχεία, η μέση τιμή ανά πωλούμενη μονάδα αυξήθηκε από 21.245 ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2018 σε 22.168 ευρώ κατά τους τρεις πρώτους μήνες του 2019. Το αυξημένο έσοδο / τιμή ανά μονάδα εξηγείται κυρίως από το γε- γονός ότι πουλήθηκαν περισσότερα SUV παντού τα οποία με κάποιο τρό- πο αντισταθμίστηκαν από ορισμένες αγορές, όπως η Βραζιλία, η Ινδία και ορισμένες χώρες της Νότιας Ασίας, όπου το μεγαλύτερο μέρος της ζή- τησης προέρχεται από μικρότερα και φθηνότερα οχήματα. ΤΟ ΠΕΡΙΘΏΡΙΟ ΕΠΗΡΕΆΣΤΗΚΕ ΑΠΌ ΠΙΟ ΔΎΣΚΟΛΕΣ ΣΥΝΘΉΚΕΣ Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να εξηγήσουν γιατί οι αυ- τοκινητοβιομηχανίες κερδίζουν λι- γότερα φέτος. Ο σημαντικότερος είναι η επιβράδυνση της κινεζικής αγοράς, όπου οι πωλήσεις μειώ- θηκαν κατά 11%. Η Κίνα υπήρξε ο κορυφαίος παράγοντας ανάπτυξης κατά την τελευταία δεκαπενταετία, ωστόσο η ζήτηση οχημάτων άρχισε ξαφνικά να μειώνεται ως συνέπεια της αύξησης του ιδιωτικού χρέους ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΊΕΣ ΤΟΠΡΏΤΟ ΤΡΊΜΗΝΟ Σταθερά έσοδα, χαμηλότερα κέρδη Το καθαρό περιθώριο κέρδους μειώθηκε, από 4,8% το πρώτο τρίμηνο του 2018, σε 3,7% το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019 Τα έσοδα των Αυτοκινητοβιομηχανιών το 1ο τρίμηνο του 2019

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=