21.10.24 #264 21 Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της Mercedes-Benz σημείωσαν σημαντική πτώση κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, με μείωση 31% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα το 2023. Αυτή η πτώση έρχεται σε αντίθεση με τις αυξημένες πωλήσεις του ανταγωνιστή της, BMW, η οποία είδε τις πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων της να αυξάνονται κατά 10,1%. Συνολικά, η Mercedes-Benz πούλησε 42.500 ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα παγκοσμίως κατά το τρίτο τρίμηνο, με τις αρνητικές επιπτώσεις να εντοπίζονται και στο τμήμα επαγγελματικών οχημάτων της, όπου οι πωλήσεις ηλεκτρικών φορτηγών σημείωσαν παρόμοια μείωση 31%. Αυτή η αρνητική τάση αντικατοπτρίζει την ευρύτερη μείωση του ενδιαφέροντος των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα, κάτι που έχει αναγκάσει τη Mercedes-Benz να αναθεωρήσει τους φιλόδοξους στόχους της για το 2030. Αξιοσημείωτο είναι πως είχε στόχο να μετατραπεί σε μάρκα που παράγει μόνο ηλεκτρικά οχήματα μέχρι τότε. Με βάση όμως τα νέα δεδομένα και τις τάσεις της αγοράς, επιλέγει να επενδύσει περισσότερο στην ανάπτυξη κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE), υιοθετώντας μια πιο ισορροπημένη στρατηγική. Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Källenius, δήλωσε ότι η εταιρεία θα συνεχίσει να αναπτύσσει ξεχωριστές πλατφόρμες, τόσο για τα ηλεκτρικά όσο και για τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η νέα αυτή στρατηγική περιλαμβάνει τη διατήρηση και βελτίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης σύμφωνα με τα πρότυπα Euro 7, καθώς και την ανάπτυξη νέων ηλεκτρικών οχημάτων. Η Mercedes-Benz δεν είναι η μόνη αυτοκινητοβιομηχανία που αντιμετωπίζει δυσκολίες τη φετινή χρονιά. Η Volkswagen είδε τις παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων της να μειώνονται σχεδόν κατά 10% το ίδιο τρίμηνο σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ η Volvo αναθεώρησε τους στόχους κερδοφορίας και πωλήσεών της για το 2030, έπειτα από την πτώση των πωλήσεών της κατά 19,9% το τρίτο τρίμηνο του 2024. Η συνολική μείωση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων δημιουργεί ερωτήματα σχετικά με τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών και τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων. Παρά τις δυσκολίες, η Mercedes έχει την ικανότητα να προσαρμόζει τη στρατηγική της, ώστε να ανταποκριθεί στις αλλαγές της αγοράς. MERCEDES-BENZ Λιγότερα ηλεκτρικά - αλλαγή στρατηγικού πλάνου ΧΑΜΗΛΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ POLESTAR Ο νέος CEO της Polestar, Michael Lohscheller, ξεκίνησε αναθεώρηση της στρατηγικής και των λειτουργιών της εταιρείας, καθώς η σουηδική κατασκευάστρια ηλεκτρικών οχημάτων παρουσίασε χαμηλότερα ποσοστά παραδόσεων από τα αναμενόμενα. Κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024, η Polestar παρέδωσε 11.900 αυτοκίνητα, σημειώνοντας μείωση 15% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, παρά την επέκταση της γκάμας των μοντέλων της. Σύμφωνα με δηλώσεις του Lohscheller, η Polestar θα ενισχύσει τις εμπορικές της δυνατότητες, προκειμένου να μεταβεί από την παρουσίαση στην ενεργή πώληση αυτοκινήτων. Η εταιρεία αναμένει ότι τα έσοδα για το 2024 θα είναι παρόμοια με τα περσινά και θέτει ως στόχο το θετικό περιθώριο μικτού κέρδους για το τέταρτο τρίμηνο. Ωστόσο, οι στόχοι πωλήσεων έχουν αναθεωρηθεί προς τα κάτω. Οι μετοχές της Polestar έπεσαν κατά 4,4% στην προ-αγορά της Νέας Υόρκης, ενώ η αξία της εταιρείας έχει ήδη μειωθεί περισσότερο από το ένα τρίτο φέτος. Η Polestar αντιμετωπίζει δυσκολίες λόγω καθυστερήσεων στην κυκλοφορία νέων μοντέλων και έντονου ανταγωνισμού, ιδιαίτερα στην αγορά της Κίνας, μια αγορά που θεωρούσε βασική για την ανάπτυξη και την επέκτασή της. Η Polestar, ελεγχόμενη από τον Κινέζο δισεκατομμυριούχο Li Shufu, έχει χάσει σημαντική αξία από τότε που αποσπάστηκε από τη Volvo Cars και εισήχθη στο Nasdaq. Πλέον η εταιρεία συνεχίζει να διαπραγματεύεται με δανειστές, ενώ πρόσφατα εξασφάλισε επιπλέον χρηματοδότηση 300 εκατομμυρίων δολαρίων με δανειακή μορφή.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=