FLEETNEWS #245

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 13 ΜΑΪΟΥ 2024 #245 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Νέο παγκόσμιο ρεκόρ πωλήσεων EV το 2024 Οι στόλοι υστερούν στις υποχρεώσεις αναφοράς εκπομπών Υποχρεωτική η τεχνολογία ασφαλείας αποτροπής υψηλής ταχύτητας

13.05.24 #245 2 ΝΕΟ, ΣΤΙΒΑΡΟ ΚΑΙ ΣΥΜΠΑΓΕΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ SUV Οι πρώτες εικόνες του Kia EV3 FLEET NEWS #245 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Όροι χρήσης & πολιτική απορρήτου εδώ. To FleetΝews αναζητά συνεργάτες Αν είστε απόφοιτος ΑΕΙ, ενδιαφέρεστε για το αυτοκίνητο, τη νέα τεχνολογία και την κινητικότητα και αντιλαμβάνεστε την αναγκαιότητα της πράσινης μετάβασης, τότε ίσως είστε ο ιδανικός συνεργάτης για τη συντακτική μας ομάδα. Απαραίτητα τυπικά προσόντα είναι η πολύ καλή γνώση της αγγλικής και ελληνικής γλώσσας και η κατανόηση των τεχνικών όρων, η καλή γνώση χειρισμού Η/Υ και social media, ενώ δεν είναι απαραίτητη προηγούμενη εργασιακή εμπειρία. Στείλτε το βιογραφικό σας στο hr@direction.gr Λίγες ημέρες πριν από την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου μοντέλου, η Kia Corporation δημοσίευσε τις πρώτες εικόνες του EV3, του νέου συμπαγούς EV SUV της μάρκας, που θα ενισχύσει την πρόσβαση στην ηλεκτροκίνηση. Ο σχεδιασμός του είναι εμπνευσμένος από τη βραβευμένη φιλοσοφία «Opposites United» της Kia. Οι πρώτες εικόνες παρουσιάζουν τις τολμηρές, γεωμετρικές και στιβαρές πτυχές της εξωτερικής σχεδίασης του EV3 και τονίζουν το δυναμικό ύφος του. Αυτές οι ιδιότητες τονίζονται από το οπίσθιο μέρος και από τον χαρακτηριστικό φωτισμό του EV3, που δίνουν στο όχημα ισχυρή φουτουριστική ταυτότητα. Η σχεδίαση του EV3 ακολουθεί τις αρχές που χρησιμοποιήθηκαν για το κορυφαίο SUV EV9 της Kia. Η παγκοσμίως αναγνωρισμένη σχεδιαστική φιλοσοφία «Opposites United» της Kia διέπει όλη την γκάμα μοντέλων της μάρκας και επιτρέπει να εκφραστεί η μοναδικότητα κάθε οχήματος. Με στόχο τη διεύρυνση της προσβασιμότητας στην ηλεκτροκίνησην μετά τα πολυβραβευμένα μοντέλα Kia EV6 και EV9, το EV3, σύμφωνα με την εταιρεία, συνιστά ένα συμπαγές και πλήρως εξοπλισμένο EV SUV με εξαιρετικές επιδόσεις βάσει καινοτόμων τεχνολογιών. Αποσκοπώντας στην επέκταση της προσφοράς EV της Kia και στη βελτίωση της εμπειρίας πελατών από τα κορυφαία μοντέλα της μάρκας στην κατηγορία των συμπαγών SUV, το EV3 θα επιταχύνει την παγκόσμια μετάβαση στα ηλεκτρικά μοντέλα, παρέχοντας μια πιο προσιτή λύση σε όσους επιθυμούν να μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση. Το νέο Kia EV3 θα κυκλοφορήσει εντός του έτους, μετά την παγκόσμια πρεμιέρα του, η οποία θα μεταδοθεί ζωντανά στο κανάλι Kia Worldwide YouTube στις 23 Μαΐου.

13.05.24 #245 3 Η DS Automobiles εισάγει νέες «εξηλεκτρισμένες» επιλογές, αρχίζοντας από το νέο DS 3 Hybrid, που σε σύγκριση με έναν βενζινοκινητήρα, υπερέχει σε επίπεδο άνεσης, ενεργειακής απόδοσης και κόστους λειτουργίας. Το DS 3 Hybrid ξεκινά αθόρυβα χρησιμοποιώντας μόνο ηλεκτρική ενέργεια, με μηδενικές εκπομπές CO2, ενώ, όταν απαιτηθεί, συνδυάζει ταυτόχρονα δύο διαφορετικές μορφές ενέργειας για αξιοσημείωτη οδηγική άνεση και τεράστια αποδοτικότητα. Ο συνδυασμός βενζίνης και ηλεκτρικής ενέργειας προσφέρει αποτελεσματικότητα και ευελιξία στην οδήγηση. Ο ηλεκτροκινητήρας παρέχει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές, ενώ σε περίπτωση έντονης επιτάχυνσης, πραγματοποιείται αύξηση της ισχύος που σας επιτρέπει να απολαμβάνετε καλύτερες επιδόσεις με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Το σύστημα Hybrid είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί αυτόνομα. Η μπαταρία φορτίζεται αυτόματα κατά την οδήγηση, χωρίς να χρειάζεται να συνδέσετε καλώδια ή να περιμένετε. Καθώς τα στάδια επιβράδυνσης ελέγχονται αυτόματα με σκοπό την ανάκτηση ενέργειας, η χρήση του μηχανικού συστήματος πέδησης περιορίζεται σημαντικά, μειώνοντας τόσο τις φθορές όσο και τις εκπομπές μικροσωματιδίων. Η αθόρυβη λειτουργία του DS 3 Hybrid στην πόλη συμβάλλει θετικά στο περιβάλλον και τους κατοίκους, ενώ για την ασφάλεια των πεζών ένας ελαφρύς θόρυβος (AVAS) παράγεται όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα έως 30 km/h. Σε σύγκριση με το DS 3 PureTech 130 EAT8, στον συνδυαστικό κύκλο WLTP, το DS 3 HYBRID έχει κέρδος σχεδόν 20% σε κατανάλωση (1,2 λίτρα καυσίμου λιγότερα απαιτούνται για κάθε 100 χιλιόμετρα) και μείωση κατά 27 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο (ή -19%) σε 112 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, και συνεπώς το DS 3 Hybrid δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας. Στην πόλη, η μείωση της κατανάλωσης φθάνει έως και 38%. Τοποθετημένα κάτω από το καπό και στο πάτωμα, τα εξαρτήματα Hybrid δεν επηρεάζουν την πρακτικότητα και τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, όντας ίδια ακριβώς με τη βενζινοκίνητη έκδοση. Το σύστημα κίνησης του DS 3 Hybrid αποτελείται από ένα βενζινοκινητήρα 136 ίππων / 230 Nm, σε συνδυασμό με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων, που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα 21 kW (28 ίππων) και 55 Nm. Μια μπαταρία 0,9 kWh ιόντων λιθίου τροφοδοτεί το αυτοφορτιζόμενο ηλεκτρικό σύστημα. Για το νέο DS 3 Hybrid, το 0 - 100 km/h καλύπτεται σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα (1,2 ταχύτερα από την έκδοση με τον κινητήρα PureTech 130 EAT8), ενώ ο χρόνος εκκίνησης από στάση στα 1000 μέτρα μειώνεται στα 29,7 δευτερόλεπτα. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η ΑΝΕΣΗ ΤΗΣ ΑΠΡΟΣΚΟΠΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ Το νέο DS 3 Hybrid Η BMW M GmbH παρουσίασε μία ειδική έκδοση από τη σειρά των BMW M3 και BMW M4, η οποία τοποθετείται σε μία κατηγορία ανάμεσα στα καθαρόαιμα αυτοκίνητα που προσφέρουν έντονες εμπειρίες στην πίστα και τα μοντέλα που υπόσχονται δυνατές συγκινήσεις και επιδόσεις στο δρόμο. Η νέα BMW M4 CS διαθέτει χαρακτηριστικά που συνήθως έχουν αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Η αυξημένη ισχύς που φτάνει τα 405 kW/550 hp, η ειδική για το μοντέλο ρύθμιση του πλαισίου και το μειωμένο βάρος -καθώς ένας μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων κατασκευάζεται από πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα (CFRP)- προσδίδουν ένα επιπλέον πλεονέκτημα στη φιλοσοφία της τετραθέσιας BMW M4 Coupé, καθημερινή πρακτικότητα, προηγμένο εξοπλισμό και αποκλειστικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά. Η νέα BMW M4 CS θα παράγεται μαζί με τις υπόλοιπες εκδόσεις της BMW M4 στο εργοστάσιο του Dingolfing από τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους. Οι παραγγελίες θα ανοίξουν στο τέλος Μαΐου. Τα ειδικά για το μοντέλο χαρακτηριστικά απόδοσης του εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα της BMW M4 CS, το οκτατάχυτο κιβώτιο M Steptronic και η έξυπνη τετρακίνηση M xDrive προσδίδουν στη νέα ειδική έκδοση δυναμική ισορροπία και σιγουριά σε κάθε περίσταση. Η άμεση παροχή ισχύος και η βελτιστοποιημένη πρόσφυση εξασφαλίζουν επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 3,4 δευτερόλεπτα. Σε δοκιμές στην πίστα Nordschleife του Nürburgring η νέα BMW M4 CS κατέγραψε επίσημο και επικυρωμένο χρόνο 7 λεπτά 21,989 δευτ. για τον πλήρη γύρο των 20.832 χιλιομέτρων. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η ΝΕΑ BMW M4 CS

13.05.24 #245 4 Η Ayvens ανέφερε «τεράστια πρόοδο» στην ενοποίηση της LeasePlan με την ALD στα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2024. Η έγκριση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για την εξαγορά της LeasePlan από την ALD επέτρεψε τη συγχώνευση, την υιοθέτηση νέας κεντρικής και τοπικής οργανικής δομής -τη μετεγκατάσταση γραφείων σε πέντε χώρες- και την έναρξη ενσωμάτωσης της πληροφορικής των δύο εταιρειών. Η Ayvens προβλέπει να συνεχιστούν αυτές οι διαδικασίες μέχρι το 2025. Οι συνέργειες της εξαγοράς αρχίζουν επίσης να υλοποιούνται και η Ayvens αναφέρει εξοικονόμηση 20 εκατομμυρίων ευρώ από προμήθειες, κυρίως από ασφάλειες. «Χαίρομαι που η Ayvens ξεκίνησε το 2024 θετικά από πολλές απόψεις, γεγονός που μας ισχυροποιεί για την επίτευξη των στόχων μας», δήλωσε ο Tim Albertsen, CEO της Ayvens. ΚΈΡΔΗ ΑΠΌ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΈΝΑ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ Η εταιρεία κατέγραψε επίσης μεγάλη αύξηση από την πώληση μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μέσω της Ayvens Carmarket, η οποία συνδυάζει τις δυνατότητες remarketing της ALD και της LeasePlan. Πωλήθηκαν 93.000 αυτοκίνητα μέσω της πλατφόρμας το πρώτο τρίμηνο, περίπου 50% περισσότερα από τα 60.000 αυτοκίνητα που πωλήθηκαν ανά τρίμηνο το 2023. Το μέγεθος σε αυτόν τον τομέα έχει σημασία, σημείωσε ο Tim Albertsen, καθότι οι προσφορές ανά όχημα στην Ayvens Carmarket αυξήθηκαν κατά 31% έναντι του πρώτου τριμήνου 2023. Η Ayvens σημείωσε αποτελέσματα πωλήσεων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων της τάξης των 1.661 ευρώ ανά μονάδα (δ’ τρίμηνο 2023: 1.706 ευρώ). Ωστόσο, οι υπολειμματικές αξίες των ηλεκτρικών οχημάτων, τόσο των ηλεκτρικών μπαταρίας όσο και των plug-in υβριδικών, παραμένουν προβληματικές, και η Ayvens προβλέπει χαμηλή ζήτηση μεταχειρισμένων EV στις περισσότερες αγορές για το υπόλοιπο 2024. Ανέφερε ότι η αγορά μεταχειρισμένων αρχίζει να εξομαλύνεται μετά τις ελλείψεις της τελευταίας διετίας, αλλά τα σημαντικά κέρδη από την πώληση αυτοκινήτων ICE εξακολουθούν να υπερτερούν έναντι των EV. Πάντως, οι στόλοι πρέπει να προϋπολογίζουν υψηλότερες μισθώσεις EV στο μέλλον. «Διαθέτουμε ικανοποιητικό μείγμα στον υπάρχοντα στόλο μας (περίπου 10% BEV και 10% PHEV)», ανέφερε ο κ. Albertsen στους επενδυτές, προσθέτοντας: « Έχουμε λάβει σημαντικά μέτρα αναπροσαρμογής των τιμών BEV στο μέλλον και πιστεύουμε ότι έχουμε σωστές υπολειμματικές αξίες για τα νέα BEV». Ανέφερε επίσης πως η Ayvens παρατείνει τις υπάρχουσες συμβάσεις EV και προχωρά σε δεύτερη και τρίτη μίσθωση μεταχειρισμένων EV, κάτι που αποδεικνύεται επιτυχημένο σε πολλές αγορές. Η εταιρεία διαθέτει ειδική ομάδα που καταγράφει και αναλύει τις υπολειμματικές τιμές BEV. «Θα λάβουμε διορθωτικά μέτρα τάχιστα, εάν χρειαστεί, σε συγκεκριμένη αγορά», δήλωσε ο κ. Albertsen. ΑΝΆΠΤΥΞΗ ΣΤΌΛΟΥ Τα EV αντιπροσώπευαν το 36% (22% BEV και 14% PHEV) των νέων αυτοκινήτων στο στόλο της Ayvens το πρώτο τρίμηνο του 2024, έναντι 30% το πρώτο τρίμηνο του 2023. Ο στόλος της εταιρείας ήταν 1,1% μεγαλύτερος στο τέλος του πρώτου τριμήνου 2024 έναντι της ίδιας περιόδου του 2023, με 3.386.000 οχήματα και αύξηση +2,4% των συμβάσεων μίσθωσης πλήρους εξυπηρέτησης, με 2.699.000 οχήματα. Η Ayvens ανέφερε μείωση κατά 3,4% των συμβάσεων διαχείρισης στόλου, με 686.000 οχήματα, που «αντικατοπτρίζει την απόφασή μας να μην ανανεώσουμε ορισμένα συμβόλαια τα οποία δεν πληρούσαν τα κριτήρια κερδοφορίας», δήλωσε ο κ. Albertsen. Τα κέρδη προ φόρων πρώτου τριμήνου 2024 ανήλθαν στα 289,4 εκατ. ευρώ (α’ τρίμηνο 2023: 442,6 εκατ. ευρώ) με μεικτά λειτουργικά έσοδα 801,7 εκατ. ευρώ (α’ τρίμηνο 2023: 731,6 εκατ. ευρώ). «Σε ένα μεικτό οικονομικό περιβάλλον, στο οποίο η ζήτηση επιβραδύνθηκε, σημειώσαμε ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου 2024 και σαφή ανάκαμψη έναντι του προηγούμενου τριμήνου, παρά την αποδυνάμωση της αγοράς μεταχειρισμένων BEV. Αυτή η πολλά υποσχόμενη απόδοση αντανακλά τη σταθερότητα του επιχειρηματικού μας προτύπου, καθώς και την ευελιξία και την ικανότητα ταχείας εφαρμογής του στρατηγικού οδικού χάρτη μας», δήλωσε ο κ. Albertsen. «Υπήρξαν συνέργειες για πρώτη φορά στα οικονομικά μας αποτελέσματα αυτού του τριμήνου, λόγω εξαγοράς της LeasePlan. Αυτό καταδεικνύει τη δύναμη του μεγέθους και τις μεγάλες δυνατότητες δημιουργίας αξίας για τα ενδιαφερόμενα μέρη. Χάρη στην απαράμιλλη ηγετική θέση μας, όχι μόνον αγοράζουμε και πουλάμε αποτελεσματικότερα, αλλά ενισχύουμε και το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα», κατέληξε ο κ. Albertsen. «Τέλος, οι σημαντικές ρυθμιστικές εγκρίσεις του Μαρτίου μας επιτρέπουν να προβούμε στη συγχώνευση και τον εξορθολογισμό των δραστηριοτήτων μας και να επιταχύνουμε την ενοποίηση για περαιτέρω συνέργειες. Όλα αυτά επετεύχθησαν χάρη στη σκληρή προσπάθεια των ομάδων μας, οι οποίες επέδειξαν ιδιαίτερα ομαδικό πνεύμα και αφοσίωση σε αυτήν την πορεία μετασχηματισμού». ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΤΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗΣ Αποτελέσματα πρώτου τριμήνου της Ayvens

13.05.24 #245 6 Τον πρώτο χρόνο από την ενοποίηση με τη Free2move Lease, η Leasys παρουσίασε ισχυρά αποτελέσματα, με 32% αύξηση παγίων, 15% αύξηση εσόδων από πωλήσεις και λειτουργικά έσοδα 201 εκατ. ευρώ. «Το 2023 ήταν σημαντική χρονιά για εμάς και σημειώσαμε θετικά αποτελέσματα σε πλαίσιο ιστορικών αλλαγών, με την ολοκλήρωση της ενοποίησης με την F2M Lease», ανέφερε ο Rolando D’Arco, CEO της Leasys, κοινοπραξίας μεταξύ Stellantis και Crédit Agricole Consumer Finance (CACF). 1 ΕΚΑΤΟΜΜΎΡΙΟ ΟΧΉΜΑΤΑ Βασικά αποτελέσματα του οικονομικού έτους 2023 της Leasys: „ Αύξηση παγίων κατά 32% σε ετήσια βάση, στα 7,5 δισ. ευρώ. „ Αύξηση εσόδων από πωλήσεις κατά 15% σε ετήσια βάση, στα 1,9 δισ. ευρώ. „ Αύξηση μεικτού λειτουργικού περιθωρίου κατά 11% σε ετήσια βάση, στα 347 εκατ. ευρώ. „ Μείωση κόστους κινδύνου κατά 4 μονάδες βάσης σε ετήσια βάση, στο 0,33%. „ Λειτουργικά έσοδα 201 εκατ. ευρώ. Από τον Απρίλιο του 2023 έως τον ίδιο μήνα του τρέχοντος έτους, ο στόλος της Leasys αυξήθηκε κατά 5%, στα 870.000 οχήματα. Αυτό συνάδει με το στόχο 1 εκατομμυρίου οχημάτων που πρέπει να επιτευχθεί έως το 2026. Κατά το παρελθόν οικονομικό έτος, η εμπορική απόδοση της Leasys αυξήθηκε κατά 45%, με 177.000 παραγγελίες. Αυτό περιλαμβάνει βελτίωση της μακροχρόνιας μίσθωσης της Stellantis στο 43%, καθώς και σημαντική βελτίωση των συμβάσεων οχημάτων πολλαπλών μαρκών (+62%), χαμηλών εκπομπών (+40%) και LCV (+ 115%). Η Leasys αποδίδει τα θετικά αποτελέσματα στους πέντε πυλώνες της «Go to Market Strategy»: „ΨΗΦΙΑΚΌΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΌΣ Κυρίως η πιλοτική εφαρμογή της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ολλανδία, η οποία σύντομα θα εφαρμοστεί και στο υπόλοιπο δίκτυο της Leasys και βελτιώσεις στην ψηφιακή πύλη για fleet managers, My-Leasys. „ΔΈΣΜΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΠΟΙΌΤΗΤΑ Το 2024, η Leasys σχεδιάζει συνέχιση των επενδύσεων σε τεχνολογίες αιχμής για την προώθηση της καινοτομίας και τον εμπλουτισμό του χαρτοφυλακίου της, με στόχο τη βέλτιστη εμπειρία πελατών. „ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΊΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΌΤΗΣΗΣ Ενόψει υψηλότερων επιτοκίων και πληθωριστικών πιέσεων, η Leasys διαφοροποίησε τη χρηματοδότησή της, ανανεώνοντας, επεκτείνοντας και δημιουργώντας πιστωτικές γραμμές με τρίτες τράπεζες, περίπου 3 δισ. ευρώ. Ο όμιλος απέδωσε επίσης 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ, στο πλαίσιο του πρώτου προγράμματος EMTN και μετέφερε την τιτλοποίηση, επεκτείνοντάς την στα 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ, με την υποστήριξη συμφωνιών μίσθωσης της Ιταλίας. „ΑΙΧΜΉ ΤΟΥ ΔΌΡΑΤΟΣ Η ΒΙΩΣΙΜΌΤΗΤΑ Μέχρι το 2026, η Leasys επιδιώκει το 50% των νέων συμβολαίων της να αφορούν σε οχήματα χαμηλών εκπομπών (<50 γρ CO2/χλμ). Ο στόχος θα επιτευχθεί συνδυάζοντας καινοτομία με οικονομική προσιτότητα. Μετά την ενοποίηση, η Leasys διαθέτει πλέον περισσότερους από 1.300 εργαζομένους σε 11 αγορές. Το 2024, θα συνεχίσει να προωθεί την κοινωνική ένταξη και τη δέσμευση σε όλες τις ομάδες και τις χώρες. Η ΠΡΩΤΗ ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ, ΜΕ ΙΣΧΥΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ Leasys: 15% αύξηση εσόδων Rolando D’Arco Η Volvo Cars αναφέρει παγκόσμιες πωλήσεις 65.838 αυτοκινήτων τον Απρίλιο, αυξημένες κατά 27% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα. Η αύξηση των πωλήσεων οφείλεται κυρίως στις ισχυρές επιδόσεις στην Ευρώπη καθώς και στο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό SUV της εταιρείας, το EX30. Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα της εταιρείας με αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, αυξήθηκαν κατά 53% σε σύγκριση με τον περσινό Απρίλιο, αντιπροσωπεύοντας το 48% του συνόλου των πωλήσεων του μήνα. Το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ήταν 26%. Οι συνολικές πωλήσεις την περίοδο Ιανουαρίου - Απριλίου ανήλθαν σε 248.525 μονάδες παγκοσμίως, σημειώνοντας αύξηση 16% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023. «Αυτή η επίδοση δείχνει ότι σημειώνουμε καλή πρόοδο στην αύξηση των λιανικών πωλήσεων, κατά τουλάχιστον 15% για ολόκληρο το 2024. Είμαι επίσης ευτυχής για τη θετική υποδοχή του EX30 από τους πελάτες, καθώς αυξάνουμε τις παραδόσεις του και αυξάνουμε συVOLVO CARS: ΑΥΞΗΣΗ ΠΩΛΗΣΕΩΝ 27% ΤΟΝ ΑΠΡΙΛΙΟ 2024

13.05.24 #245 7 νεχώς τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μας», δήλωσε ο Björn Annwall, εμπορικός διευθυντής (CCO) και αναπληρωτής CEO της Volvo Cars. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις ανήλθαν σε 34.238 μονάδες τον Απρίλιο, αυξημένες κατά 65% σε σύγκριση με τον περσινό Απρίλιο. Το νέο EX30 αναδείχθηκε το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της εταιρείας στην περιοχή, συμβάλλοντας σε αύξηση 76% στις πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων μοντέλων της Volvo Cars σε σύγκριση με πέρυσι. Το μερίδιο των ηλεκτροκίνητων μοντέλων αντιπροσώπευε το 67% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ευρώπη τον Απρίλιο. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ σημείωσαν αύξηση 10% τον Απρίλιο, φτάνοντας συνολικά τα 10.604 αυτοκίνητα. Αυτή η ανάπτυξη οφείλεται κυρίως στην αύξηση κατά 89% στις πωλήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Οι πωλήσεις της Volvo Cars στην Κίνα έφτασαν τις 12.221 μονάδες, μειωμένες κατά 3% σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2023. Οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων ανήλθαν σε 1.062 αυτοκίνητα, καταγράφοντας μείωση 16% σε σύγκριση με πέρυσι. Τον Απρίλιο, το Volvo XC60 ήταν το μοντέλο με τις κορυφαίες πωλήσεις με 19.542 μονάδες (2023: 16.658), ακολουθούμενο από το XC40, με συνολικές πωλήσεις 15.139 αυτοκινήτων (2023: 13.740) και το EX30 με 9.723 μονάδες (2023:0). Περισσότερα στο fleetnews.gr Από τις πρώτες μέρες παρουσίας του στο ελληνικό κοινό, το Seal, το νέο δυναμικό sport sedan της BYD -του κορυφαίου κατασκευαστή Οχημάτων Νέας Ενέργειας- που εκπροσωπείται στη χώρα μας από τον Όμιλο Σφακιανάκη, έχει αποσπάσει τα πλέον κολακευτικά σχόλια από όσους είχαν την ευκαιρία να το δουν από κοντά ή να το οδηγήσουν, αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. Οι αρμονικές γραμμές του αμαξώματος υιοθετούν τη σχεδιαστική ταυτότητα “Ocean Aesthetics”, δημιουργώντας ένα σύνολο κομψό και παράλληλα δυναμικό, που ανταποκρίνεται ιδανικά στους οδηγούς που αναζητούν την πολυτέλεια και το στυλ στην καθημερινή ηλεκτρική μετακίνησή τους. Το χαμηλωμένο αμάξωμα έχει τον εντυπωσιακό αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,219 Cd, ενώ στο εμπρός μέρος το βλέμμα του παρατηρητή μαγνητίζει το σχήμα των φωτιστικών σωμάτων. Τα φωτιστικά σώματα του BYD Seal ήταν αυτά που ενέπνευσαν τον Προμηθέα, το σχεδιαστή του Οίκου Minas, να δημιουργήσει το Pendant, αποκλειστικά για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο. To ντεμπούτο του BYD Seal συνοδεύεται από αυτή την πρόταση εκλεπτυσμένης αισθητικής και πολυτέλειας που δένει αρμονικά με τον μοναδικό χαρακτήρα του μοντέλου. Υπογραμμίζοντας παράλληλα την αποκλειστικότητα του δημιουργήματος, το μοναδικό μπρελόκ θα διατεθεί αποκλειστικά στους αγοραστές των πρώτων 100 αυτοκίνητων ΒYD Seal, αποτελώντας ένα μοναδικό κομμάτι, καθώς είναι επίσης αριθμημένο. BYD SEAL PENDANT: ΣΥΛΛΕΚΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ 100 ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών Εταιρικής Υπευθυνότητας και Βιωσιμότητας, διοργάνωσε περιβαλλοντική δράση και ευεξίας με τη συμμετοχή των εργαζομένων του. Στόχος της δράσης ήταν η οικοδόμηση εταιρικής κουλτούρας βασισμένης στον εθελοντισμό, με σκοπό την ενίσχυση της ευεξίας και της ευζωίας των ανθρώπων του ομίλου, καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος και η ανάδειξη του πολιτισμού. H περιβαλλοντική δράση Εταιρικής Υπευθυνότητας που συνδυάζει πεζοπορία στο βουνό, επίσκεψη σε μνημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος και αποκομιδή απορριμμάτων, τείνει να γίνει θεσμός στον Όμιλο Επιχειρήσεων Σαρακάκη. Αξιοποιώντας τον ανοιξιάτικο καιρό, οι εργαζόμενοι πέρασαν ένα υπέροχο και αναζωογονητικό πρωινό στη φύση στο Λόφο Πευκωτού και το Αρχαίο Κάστρο Λαθούριζας στον Νότιο Υμηττό. Η Εθελοντική Ομάδα Δασοπροστασίας Νοτίου Υμηττού «απογείωσε» τη συνολική εμπειρία της πεζοπορίας, τόσο με την αναλυτική ξενάγηση και καθοδήγηση που προσέφερε, όσο και με τις συμβουλές για θέματα προστασίας του βουνού από τις φωτιές και από συμπεριφορές που θέτουν σε κίνδυνο τα δάση μας. Η πεζοπορία περιλάμβανε επίσκεψη στην Ακρόπολη του Αρχαίου Δήμου Αλών Αιξωνιδών, στο λόφο Πευκωτό, στα ορύγματα και τα ιταλικά πολυβολεία του Β' Παγκόσμιου Πολέμου και στο αρχαίο κάστρο Λαθούριζας. ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΑΡΑΚΑΚΗ: ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

13.05.24 #245 8 Η MG επιβεβαίωσε ότι ο Jozef Kaban προσχώρησε στην εταιρεία, αποδεχόμενος το ρόλο του Vice President στο Παγκόσμιο Κέντρο Σχεδιασμού της εταιρείας. Ο Jozef Kaban θα έχει συγκεκριμένη ευθύνη για την ανάπτυξη της παγκόσμιας σχεδιαστικής γλώσσας των μοντέλων της MG και εντάσσεται στην εταιρεία σε μια ιδιαίτερη και πολύ συναρπαστική στιγμή, καθώς η MG γιορτάζει την 100ή επέτειό της, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά θα παρουσιάσει στην ευρωπαϊκή αγορά και το αμιγώς ηλεκτρικό roadster υψηλών επιδόσεων Cyberster. Η MG προχώρησε και στην αποκάλυψη του τελευταίου της πρότυπου μοντέλου κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Πεκίνου, του EXE181, το οποίο έλκει τις ρίζες του από το πρωτότυπο του 1957 με το ίδιο όνομα, που είχε κατασκευαστεί για να κάνει ρεκόρ ταχύτητας. Ο Kaban, απόφοιτος της διάσημης Βασιλικής Ακαδημίας Τέχνης στο Λονδίνο, είναι ένας παγκοσμίου φήμης σχεδιαστής που έχει διευθύνει το σχεδιασμό για μερικές από τις κορυφαίες μάρκες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως η BMW, η Skoda και η Rolls-Royce. Ανάμεσα στις καλύτερες «στιγμές» του είναι και η σχεδίαση του hypercar Bugatti Veyron, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως ο Kaban, πριν από αυτό, υπήρξε επικεφαλής εξωτερικής σχεδίασης για τα μοντέλα της Audi, και το coupe Audi A5 φέρει την «υπογραφή» του. Ο JOZEF KABAN VP ΤΟΥ GLOBAL DESIGN CENTER ΤΗΣ MG Η Volvo Cars ανακοίνωσε πως ο Javier Varela, Chief Operating Officer και αναπληρωτής CEO, θα ακολουθήσει νέα καριέρα εκτός εταιρείας. Ο Javier Varela υπήρξε πολύτιμο μέλος της Εκτελεστικής Ομάδας Διοίκησης από το 2016 και διετέλεσε COO και αναπληρωτής CEO από το 2022, εποπτεύοντας πολλά σημαντικά ορόσημα της Volvo Cars. Κατόπιν αυτού και σύμφωνα με το πρόγραμμα διαδοχής και οργάνωσης της εταιρείας, τα ακόλουθα στελέχη θα ενταχθούν στην Εκτελεστική Ομάδα Διοίκησης της εταιρείας (EMT) και θα αναφέρονται απευθείας στον CEO Jim Rowan: „Erik Severinson, διευθυντής Προϊόντων και Στρατηγικής „Anders Bell, διευθυντής Μηχανολογικού και Τεχνολογίας „Francesca Gamboni, διευθύντρια Εφοδιαστικής Αλυσίδας «Είμαι ευτυχής που καλωσορίζω τους Anders, Erik και Francesca στην Εκτελεστική Ομάδα Διοίκησης. Αυτή η αλλαγή θα μας βοηθήσει να απλοποιήσουμε την επιχειρηματική μας δομή και να αναβαθμίσουμε τους συγκεκριμένους σημαντικούς τομείς κατά τον τεχνολογικό και εμπορικό μας μετασχηματισμό», δήλωσε ο Jim Rowan, CEO της Volvo Cars, προσθέτοντας: «Συγχρόνως, θα ήθελα να εκφράσω την ειλικρινή μου ευγνωμοσύνη στον Javier, ο οποίος αποφάσισε να επιδιώξει νέες προκλήσεις εκτός εταιρείας μετά από σχεδόν οκτώ χρόνια τεράστιας προσφοράς στη Volvo Cars. Ευχόμαστε στον ίδιο και στην οικογένειά του ό,τι καλύτερο για το μέλλον». Ο Anders Bell διετέλεσε διευθυντής Μηχανολογικού της Volvo Cars από το 2022, επικεφαλής του τομέα της μηχανικής αυτοκινήτων, της έρευνας και ανάπτυξης υλικών και λογισμικού και της ασφάλειας. Διαθέτει 25 χρόνια μηχανολογικής εμπειρίας στην αυτοκινητοβιομηχανία, συμπεριλαμβανομένων 18 στη Volvo Cars και έξι χρόνων σε διευθυντικές θέσεις στην Tesla. Ο Erik Severinson εντάχθηκε στην Ομάδα Διοίκησης του ομίλου το 2023 και διετέλεσε επικεφαλής Στρατηγικής και Διαχείρισης Προγραμμάτων της Volvo Cars σε θέματα Μηχανολογικά και Επιχειρήσεων από το 2022. Προηγουμένως ήταν επικεφαλής Βιομηχανικής Στρατηγικής και οικονομικός ελεγκτής του ομίλου και διαθέτει πείρα στη διαχείριση επιχειρησιακής αριστείας και στρατηγικών πρωτοβουλιών. Ο Erik εργάζεται στη Volvo Cars από το 2004. Στη νέα του θέση ως διευθυντής Προϊόντων και Στρατηγικής, θα είναι υπεύθυνος για τη στρατηγική της εταιρείας και των προϊόντων, τη διοίκηση προγραμμάτων αυτοκινήτου, την ποιότητα και τη βιωσιμότητα. Η Francesca Gamboni εντάχθηκε στη Volvo Cars το 2023, με πάνω από 25 χρόνια πείρας στη μεταποίηση, την εφοδιαστική αλυσίδα και τις προμήθειες, κυρίως στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων προηγούμενων καθηκόντων στη Stellantis, την Bosch και τη RenaultNissan. Ο Geert Bruyneel, επικεφαλής Παραγωγής, θα αναφέρεται απευθείας στον Jim Rowan και παραμένει μέλος της Ομάδας Δοίκησης του ομίλου. Μετά το καλοκαίρι, ο τομέας Παραγωγής θα αναφέρεται στη Francesca Gamboni. VOLVO CARS Στρατηγικές αλλαγές στην ηγεσία Πρόσωπα Jozef Kaban J. Varela E. Severinson Fr. Gamboni A. Bell

13.05.24 #245 9 Επιτυχημένο το πρώτο τρίμηνο του 2024 για το BMW Group, που παράλληλα με τη δυναμική αύξηση των πωλήσεων BEV, πέτυχε τους στόχους του για το περιθώριο κέρδους. Την περίοδο αυτή ο όμιλος παρέδωσε περίπου 83.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα μάρκας BMW, MINI και Rolls-Royce, αυξάνοντας τις πωλήσεις BEV κατά περίπου 28%. Η μάρκα BMW αύξησε συνολικά τις πωλήσεις της κατά 2,5%. Ταυτόχρονα, το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα, στο 8,8%, ήταν εντός του εύρους στόχου 8%-10%, επαληθεύοντας την πρόβλεψη για το σύνολο του έτους. Στο 11,4%, το περιθώριο EBT σε επίπεδο Ομίλου ήταν πάνω από τον στρατηγικό στόχο >10%. Μετά τις προκλήσεις της πανδημίας και της έλλειψης ημιαγωγών, η εταιρεία βρίσκεται σταθερά από το πρώτο τρίμηνο του 2022 εντός του στόχου 8%-10% για το EBIT. Αυτό επιτεύχθηκε παράλληλα με την ταχεία ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης: Τα τελευταία δύο χρόνια, το BMW Group παρέδωσε σε πελάτες περισσότερα από 1,1 εκατομμύρια ηλεκτροκίνητα οχήματα. Περισσότερο από το 60% αυτών ήταν BEV, το μερίδιο των οποίων συνεχίζει να αυξάνεται σταθερά. Το πρώτο τρίμηνο του 2023, το περιθώριο EBIT του αυτοκινητιστικού τομέα ήταν 12,1%. Το EBIT του α΄ τριμήνου του προηγούμενου έτους επωφελήθηκε από το χαμηλότερο επίπεδο τιμών αγοράς του 2022, καθώς πωλήθηκαν αποθέματα με χαμηλότερο κόστος παραγωγής. Η αύξηση του κόστους παραγωγής που σχετίζεται με τον πληθωρισμό, επηρέασε τα αποτελέσματα της BMW AG μετά το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Το υψηλότερο επίπεδο κόστους μεταφέρθηκε στο πρώτο τρίμηνο του 2024. «Τα τελευταία εννέα τρίμηνα υπογραμμίζουν τη συνέχεια και την αξιοπιστία της BMW: Βαδίζοντας βάσει προγράμματος, επεκτείνουμε δυναμικά το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων, διατηρώντας παράλληλα το υψηλό επίπεδο κερδοφορίας μας. Κάποιοι το αποκαλούν μετασχηματισμό - για εμάς, είναι συνεχής πρόοδος», δήλωσε ο πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, Oliver Zipse, επισημαίνοντας: «Θα παραμείνουμε σε αυτή την πορεία: Προσφέρουμε στους πελάτες μας τις τελευταίες καινοτομίες και την τελευταία λέξη της τεχνολογίας - σε όλα τα συστήματα κίνησης των οχημάτων. Ως αποτέλεσμα, συνεχίζουμε να δημιουργούμε ισχυρή ζήτηση με ισχυρά προϊόντα». ΑΝΟΔΙΚΉ ΤΆΣΗ Έχοντας παραδώσει συνολικά 594.533 αυτοκίνητα σε πελάτες το πρώτο τρίμηνο, η εταιρεία κατέγραψε μικρή αύξηση 1,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση στην παγκόσμια πολυτελή κατηγορία. Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, οι μεγάλες αγορές αυτοκινήτων παρουσίασαν σε μεγάλο βαθμό ανοδική τάση, βασισμένη στις συμπληρωματικές αγορές και στις αυξημένες πωλήσεις στη μεσαία κατηγορία τιμών. Το BMW Group επωφελήθηκε από τη νέα και ιδιαίτερα ελκυστική γκάμα προϊόντων του: Η BMW πούλησε 530.933 μονάδες το πρώτο τρίμηνο - αύξηση +2,5% σε ετήσια βάση. Πέτυχε αύξηση των πωλήσεων κατά 2,4% (84.475 μονάδες) στις ΗΠΑ και σημαντική αύξηση κατά 10,2% στην Ευρώπη με 188.863 παραδόσεις. Στην Κίνα, οι πωλήσεις αναπτύχθηκαν δυναμικά στις χαμηλότερες κατηγορίες τιμών, ενώ στην πολυτελή κατηγορία σημειώθηκε ελαφρά πτώση. Η μάρκα BMW πούλησε 182.998 οχήματα, ακολουθώντας την πορεία εξέλιξης της αγοράς (2023: 190.774 μονάδες/-4,1%). Στη Γερμανία, οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 4,6% και ανήλθαν σε 49.509 πολυτελή οχήματα. Η δημοφιλής BMW i4, όπως και τα μοντέλα BMW iX1 και BMW i7, ήταν από τους μεγαλύτερους μοχλούς ανάπτυξης για τις παραδόσεις των 78.682 οχημάτων BMW BEV. Τα BEV της μάρκας BMW κατέγραψαν αξιοσημείωτη άνοδο της τάξης του +40,6%. Συνολικά παραδόθηκαν 122.582 ηλεκτροκίνητα οχήματα του BMW Group, BEV και PHEV, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 21% των πωλήσεων. Περαιτέρω ώθηση των πωλήσεων αναμένεται κατά τη διάρκεια της χρονιάς από τις BMW iX2 και BMW i5. Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα αυξήθηκαν στο 13,9% των συνολικών πωλήσεων (2023: 11,0%). Για άλλη μια φορά, τα ακριβότερα μοντέλα αποδείχθηκαν σημαντικοί μοχλοί ανάπτυξης - με τις παραδόσεις να σκαρφαλώνουν στο 21,6%. Η μάρκα MINI προχωρά σε ριζική ανανέωση των μοντέλων της. Το νέο MINI Countryman λανσαρίστηκε πρόσφατα με αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, παράλληλα με τον γνωστό κινητήρα εσωτερικής καύσης. Θα ακολουθήσει το νέο MINI Cooper, το οποίο θα κυκλοφορήσει στα μέσα του δεύτερου τριμήνου με κινητήρα εσωτερικής καύσης ή ως αμιγώς ηλεκτρικό. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Aceman γιόρτασε πρόσφατα την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Πεκίνου και είναι το πρώτο crossover μοντέλο της μάρκας στην κατηγορία των πολυτελών μικρών αυτοκινήτων. Αυτά τα νέα μοντέλα αναμένεται να δώσουν πρόσθετη δυναμική από το δεύτερο εξάμηνο του 2024. Η MINI παρέδωσε 62.075 οχήματα το πρώτο τρίμηνο (2023: 68.541 μονάδες/-9,4%). Η μάρκα Rolls - Royce έκανε ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο στο χώρο της ηλεκτροκίνησης με τη RollsRoyce Spectre: Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2024, η πολυτελής μάρκα παρέδωσε 579 αμιγώς ηλεκτρικά super coupé. Το 38% των 1.525 αυτοκινήτων που παραδόθηκαν συνολικά ήταν ηλεκτροκίνητα (2023: 1.640 αυτοκίνητα/-7,0%). Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΙΣΧΥΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΤΟΣ BMW Group: δυναμικό ξεκίνημα το 2024

13.05.24 #245 10 Η βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων (EV) της Καλιφόρνιας, Rivian, ανακοίνωσε ότι οι δημόσιοι σταθμοί της φόρτισης Adventure Network θα καταστούν συμβατοί με άλλα EV μέχρι το τέλος του 2024. Η Rivian δεν προσαρμόζεται απλώς, αλλά σχεδιάζει στρατηγικά για το μέλλον. Παρουσίασε έναν νέο φορτιστή, ο οποίος θα είναι συμβατός με μοντέλα EV άλλων μαρκών, αρκεί να χρησιμοποιούν θύρα CCS (Combines Charging System). Με μια καλά μελετημένη κίνηση, η Rivian σχεδιάζει να υιοθετήσει το Βορειοαμερικανικό Πρότυπο Φόρτισης (NACS) το 2025 και να προσθέσει υποστήριξη NACS στους φορτιστές της, προετοιμαζόμενη εν όψει του εξελισσόμενου περιβάλλοντος των EV. Αυτή η κίνηση της Rivian δεν συνιστά απλώς ένα βήμα προόδου για τη μάρκα αλλά μια σημαντική ώθηση για το δίκτυο φόρτισης στις ΗΠΑ. Το δίκτυο Supercharger της Tesla παρέχει ήδη πρόσβαση σε άλλες μάρκες EV, συμπεριλαμβανομένης της Rivian. Με την προσθήκη του Δικτύου Adventure της Rivian, το δίκτυο φόρτισης των ΗΠΑ θα καταστεί ισχυρότερο. Από τα μέσα Απριλίου, υπάρχουν 2.243 σταθμοί Tesla Supercharger στις ΗΠΑ και 25.156 θύρες Supercharger και ο αριθμός αυτός πρόκειται να αυξηθεί. Ο νέος φορτιστής της Rivian διατίθεται σε τύπους 400 και 800 volt, υποστηρίζοντας συστήματα CCS και NACS. Διαθέτει μεγαλύτερη οθόνη από τον προηγούμενο και τερματικό πληρωμής. Η μάρκα σχεδιάζει να χρηματοδοτηθεί από το πρόγραμμα Εθνικής Υποδομής Ηλεκτρικών Οχημάτων των ΗΠΑ (NEVI) για την επέκταση του Rivian Adventure Network (RAN). Το RAN διαθέτει από τον Φεβρουάριο 400 ταχυφορτιστές DC σε 67 τοποθεσίες και σχεδιάζει να τους αυξήσει σε 3.500 και περίπου σε 600 τοποθεσίες. Η επέκταση του δικτύου RAN με κίνητρα είναι ζωτικής σημασίας για τα μελλοντικά σχέδια της Rivian. Η εταιρεία σκοπεύει να υιοθετήσει πλήρως το NACS έως το 2025 και να αυξήσει τις πωλήσεις με το R2, το οποίο θα ξεκινήσει το 2026. Η Rivian παρέδωσε 50.122 οχήματα το 2023, έναντι 20.322 το 2022, εξασφαλίζοντας έσοδα 4,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ωστόσο, η καθαρή ζημία για το 2023 ανήλθε στα 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Η μάρκα προβλέπει παραγωγή περίπου 57.000 οχημάτων το 2024 και παράλληλα θα αναπτύσσει το RAN, ελπίζοντας σε μελλοντική επιτυχία. ΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΤΗΣ RIVIAN ΘΑ ΚΑΤΑΣΤΕΙ ΣΥΜΒΑΤΟ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΜΑΡΚΕΣ EV Το εργοστάσιο του BMW Group στο San Luis Potosí ετοιμάζεται για την παραγωγή της Neue Klasse: Η κατασκευή μιας τοπικής μονάδας συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης έχει τώρα ξεκινήσει, μαζί με έργα επέκτασης των χώρων κατασκευής αμαξωμάτων, συναρμολόγησης και logistics. Συνολικά 800 εκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν για την επέκταση της μεξικανικής μονάδας παραγωγής. Η Neue Klasse θα παράγεται επίσης στο Μεξικό από το 2027 και μετά. Η κατασκευή του SAV οχήματος θα λανσαριστεί στο νέο εργοστάσιο του BMW Group στο Debrecen της Ουγγαρίας ως το πρώτο μοντέλο της Neue Klasse στα τέλη του 2025, ενώ το Sedan θα ξεκινήσει να κατασκευάζεται στο Μόναχο το 2026. Μόλις ένα χρόνο αργότερα, επιπλέον η παραγωγική ικανότητα θα είναι διαθέσιμη στο Μεξικό - αρχικά, για το Sports Activity Vehicle. Η μελλοντική μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών υψηλής τάσης στο εργοστάσιο του San Luis Potosí, που καλύπτει μια έκταση άνω των 80.000 τετραγωνικών μέτρων, είναι το κλειδί για την ενσωμάτωση της Neue Klasse στην εγκατάσταση παραγωγής. «Η μονάδα συναρμολόγησης μπαταριών στο San Luis Potosí θα ενταχθεί στο παγκόσμιο δίκτυο παραγωγής μας. Μόνο για το νέο μας σύστημα e-drive έκτης γενιάς κατασκευάζουμε πέντε εγκαταστάσεις σε τρεις ηπείρους», εξήγησε ο Milan Nedeljković, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της BMW AG, υπεύθυνος για την Παραγωγή, κατά την έναρξη των εργασιών στο Μεξικό. Το BMW Group έχει δεσμευτεί στην αρχή «local for local» παγκοσμίως. «Η δημιουργία μονάδων συναρμολόγησης μπαταριών κοντά στις εγκαταστάσεις παραγωγής οχημάτων καθιστά την παραγωγή πιο συγκροτημένη», επεσήμανε. ΣΥΝΑΡΜΟΛΟΓΗΣΗ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ ΥΨΗΛΗΣ ΤΑΣΗΣ BMW Group: Νέα μονάδα για μπαταρίες

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=