29.04.24 #243 16 Η παραγωγή σε τρία εργοστάσια συναρμολόγησης της Stellantis στην Ευρώπη διεκόπη εδώ και αρκετές ημέρες λόγω απεργίας σε εργοστάσιο της εργολάβου εταιρείας MA France. «Τρία εργοστάσια διέκοψαν την παραγωγή τους από την αρχή της εβδομάδας», δήλωσε εκπρόσωπος της Stellantis. Δύο από αυτά βρίσκονται στη Γαλλία, στο Poissy και το Hordain, και το τρίτο στο Luton της Αγγλίας. Η MA France, τμήμα του ιταλικού ομίλου CLN, ειδικεύεται στα πρεσαριστά μεταλλικά εξαρτήματα. Η MA France παράγει εξαρτήματα στο εργοστάσιο των βορειοανατολικών προαστίων του Παρισιού, που διαχειριζόταν προηγουμένως η PSA έως ότου το έκλεισε το 2014. Έκτοτε η PSA έγινε Stellantis μέσω συγχώνευσής της με τη Fiat Chrysler Automobiles. Οι εργαζόμενοι του εργοστασίου ανησυχούν για τα σχέδια μεταφοράς της παραγωγής στην Πολωνία, δήλωσε ο Brahim Aitathmane, επικεφαλής του συνδικάτου Force Ouvriere της Stellantis. Η Stellantis ελπίζει πως οι συζητήσεις που γίνονται στο εργοστάσιο θα επιτρέψουν σύντομα την επανέναρξη της παραγωγής, όπως δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου. ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΕ ΕΡΓΟΛΑΒΟ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΩΝ Stellantis: Διακοπή παραγωγής Η TESLA ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΙΣ ΤΙΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙ ΤΟΝ ΑΥΞΑΝΟΜΕΝΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ Η Tesla προσέχει ιδιαίτερα την ευρωπαϊκή και παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι πωλήσεις της μειώνονται εν μέσω έντονου ανταγωνισμού. Στις αρχές Απριλίου, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV στον κόσμο ανακοίνωσε τριμηνιαία πτώση στις παραδόσεις για πρώτη φορά την τελευταία τετραετία. Μετά από αυτή την εξέλιξη, ο CEO Elon Musk ανακοίνωσε σχέδια μείωσης του ανθρώπινου δυναμικού κατά 10%, γεγονός που προκάλεσε τη μεγαλύτερη πτώση μετοχών της Tesla τον τελευταίο χρόνο. Οι μειώσεις τιμών περιλαμβάνουν τις πιο κρίσιμες αγορές της Tesla: τις ΗΠΑ στη Βόρεια Αμερική, τη Γερμανία στην Ευρώπη και την ηπειρωτική Κίνα. Η Tesla προχώρησε σε μειώσεις τιμών και στην Ελλάδα. Πρόσφατα, η εταιρεία ανακοίνωσε μειώσεις τιμών για τα Model Y, Model S και Model X στις ΗΠΑ, καθώς και σημαντική πτώση για το λογισμικό βοηθού οδηγού «Full Self-Driving». Τα στοιχεία της ACEA έδειξαν ότι οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη μειώθηκαν για πρώτη φορά από τον Απρίλιο του 2020. Πολλές μάρκες, συμπεριλαμβανομένης της Tesla, σημείωσαν ασθενέστερες πωλήσεις, εκτός της BMW. Η Ευρώπη προσπαθεί να μειώσει τις τιμές των EV με επιδοτήσεις και η Κίνα έχει καταστεί το απόλυτο πεδίο μάχης προσιτών EV. Η BYD, κύριος ανταγωνιστής της Tela, διαθέτει στην Κίνα πέντε μοντέλα κάτω από 12.964 ευρώ. Το πλέον πρόσφατο είναι το συμπαγές SUV e2, με τιμή που ξεκινά από 11.654 ευρώ. Η στρατηγική προσιτών EV αντιπροσωπεύει τον αυξανόμενο ανταγωνισμό στην κινεζική αγορά, συμπεριλαμβανομένων των Xpeng, Zeekr και SAIC-GM-Wuling (κοινοπραξία των SAIC Motor, General Motors και Guangxi Auto). Η περικοπή τιμών συνεχίστηκε με τη Li Auto, η οποία μείωσε τις τιμές και των τεσσάρων μοντέλων της, συμπεριλαμβανομένου του Li Mega, το οποίο κοστίζει πλέον 3.894 ευρώ. Οι παραδόσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 8,5% το πρώτο τρίμηνο του 2024, στα 386.810 οχήματα, κάτω από τις προβλέψεις των 454.200 μονάδων της Wall Street. Ωστόσο, η Tesla παρήγαγε 433.371 EV το πρώτο τρίμηνο, παρουσιάζοντας πλεόνασμα 46.561 μονάδων, κυρίως του Model Y. Αυτό εξηγεί τις περικοπές τιμών για μείωση του αποθέματος. ΚΙΝΑ: ΑΥΞΗΣΗ 10,1% ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Αύξηση κατά 10,1% σε ετήσια βάση κατέγραψαν οι πωλήσεις επαγγελματικών οχημάτων στην Κίνα στο πρώτο τρίμηνο του 2024, όπως δείχνουν τα επίσημα στοιχεία. Κατά την ίδια περίοδο, πωλήθηκε συνολικός αριθμός 1,03 εκατομμυρίων οχημάτων επαγγελματικής χρήσης, συμπεριλαμβανομένων 919.000 φορτηγών και 114.000 λεωφορείων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Κινεζικής Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων (CAAM). Οι πωλήσεις φορτηγών και λεωφορείων αυξήθηκαν 9,7% και 13,6% αντίστοιχα. Οι εξαγωγές οχημάτων επαγγελματικής χρήσης από την Κίνα κατέγραψαν αύξηση 27,5% κατά την ίδια περίοδο, φτάνοντας τις 214.000 μονάδες.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=