FLEETNEWS #237

19.03.24 #237 16 Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συμφώνησε για βελτιωμένους κανόνες της Οδηγίας Βαρών και Διαστάσεων, οι οποίοι εξισώνουν τον ανταγωνισμό μεταξύ φορτηγών και λεωφορείων μηδενικών εκπομπών και πετρελαιοκίνητων. Οι ευρωβουλευτές θα επιτρέψουν την αύξηση του μέγιστου βάρους των φορτηγών μηδενικών εκπομπών κατά τέσσερις τόνους, για να αντισταθμιστούν ο χώρος και το βάρος που απαιτούνται για την τοποθέτηση μπαταριών ή κυψελών υδρογόνου και να υπάρξει πρόσθετη ικανότητα φόρτωσης. Αυτή η αναβάθμιση μπορεί, όπως υποστηρίζουν, να λειτουργήσει ως κίνητρο για να στραφεί ο κλάδος μεταφορών σε καθαρότερα οχήματα, καθώς η πρόσθετη χωρητικότητα φόρτωσης θα καταστήσει τα φορτηγά και τα λεωφορεία μηδενικών εκπομπών ανταγωνιστικότερα από τα συμβατικά. Προσθέτουν επίσης ότι η εγκατάσταση τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος της επάρκειας χώρου καμπίνας ή της άνεσης του οδηγού. Προκειμένου να περιοριστούν τα εμπορευματικά δρομολόγια, οι χώρες της Ε.Ε. δύνανται, αλλά δεν υποχρεούνται, να επιτρέπουν την κυκλοφορία μεγάλων φορτηγών, μεγαλύτερων και βαρύτερων από τα εγκεκριμένα της Ε.Ε. Ωστόσο, για να δημιουργηθούν νέα οδικά δίκτυα για τα μεγάλα φορτηγά, πρέπει οι χώρες της Ε.Ε. να αξιολογήσουν προηγουμένως τις επιπτώσεις στην οδική ασφάλεια, τις υποδομές, τη συνεργασία στον τομέα μεταφορών και το περιβάλλον. Για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, οι ευρωβουλευτές προτείνουν τη δημιουργία κοινοτικής σήμανσης για το μήκος αυτών των οχημάτων και διαδικτυακής πύλης με πληροφορίες για τα ισχύοντα όρια βάρους και μήκους σε κάθε χώρα της Ε.Ε. και τους δρόμους που προορίζονται για μεγάλα φορτηγά. Οι χώρες της Ε.Ε. πρέπει να εγκαταστήσουν συστήματα αυτόματου ελέγχου κατά μήκος των κύριων οδικών δικτύων της Ε.Ε. και να ελέγχουν εάν τα φορτηγά και τα λεωφορεία συμμορφώνονται με τα σχετικά όρια. Πρέπει επίσης να υπάρξουν ψηφιακά εργαλεία επιβολής, όπως η Πολιτική Ευφυούς Πρόσβασης, η οποία θα εξασφαλίσει τη λειτουργία του σωστού οχήματος με το σωστό φορτίο, στον σωστό δρόμο, τη σωστή στιγμή, για να υπάρξει ελάχιστη επίδραση στο περιβάλλον, τις υποδομές, την ανθρώπινη υγεία και την ασφάλεια. «Οι υφιστάμενοι κανόνες βαρών και διαστάσεων δεν ανταποκρίνονται πλέον στον αρχικό σκοπό τους και στην ουσία πλήττουν τα οχήματα μηδενικών εκπομπών, τα οποία είναι συνήθως βαρύτερα. Η αύξηση βάρους τεσσάρων τόνων και η αύξηση του άξονα κατά έναν τόνο, που συμφωνήθηκαν στο Κοινοβούλιο, στοχεύουν στην αποκατάσταση της ανισορροπίας έναντι των μοντέλων ντίζελ, αλλά απαιτούνται περαιτέρω προσαρμογές», δήλωσε ο Thomas Fabian, Chief Commercial Vehicles Officer της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA). ΕΚ: ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΒΑΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΑΣΕΩΝ Βαρύτερα τα «πράσινα» φορτηγά ΜΕΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ RENAULT MASTER ΣΕ ΨΥΓΕΙΟ Σε συνεργασία με την εταιρεία Thermo King Hellas, εταιρεία με πείρα 40 ετών στο χώρο της ψύξης μεταφορών, τρία Renault Master με αμάξωμα προδιαγραφών L2H2 μετασκευάστηκαν σε σύγχρονα ψυγεία. Από το λανσάρισμά του το 1980, το Master καθιερώθηκε ως ένα από τα κορυφαία επαγγελματικά οχήματα στην Ευρώπη, που διευκολύνει τη ζωή των επαγγελματιών σε σχεδόν 50 χώρες. Προκειμένου να ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες των πελατών, το Master έχει αναβαθμιστεί τόσο σε επίπεδο σχεδίασης και εξοπλισμού, όσο και σε τεχνολογικό επίπεδο. Με δυναμική μπροστινή όψη, το νέο Renault Master στο εσωτερικό του προσφέρει αναβαθμισμένη απτή ποιότητα, μέσα σε έναν πιο λειτουργικό και πιο πρακτικό χώρο επιβατών, με διακοσμητικά χρωμίου, νέες ταπετσαρίες και εξοπλισμό ανάλογο ενός κινητού γραφείου. Ο νέος κινητήρας πετρελαίου 2,3 Blue dCi Twin Turbo παρέχει αυξημένη ισχύ και ροπή αλλά και μειωμένη κατανάλωση. Με τρία ύψη και τρία μήκη, το νέο Renault Master προσαρμόζεται άριστα στις ανάγκες των επαγγελματιών, καθώς είναι διαθέσιμο με εμπρόσθιο σύστημα κίνησης, ενώ έχει σχεδιαστεί να αντέχει μεγάλα φορτία. Διατίθεται σε μια πολύ μεγάλη γκάμα εκδόσεων, με μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος 3,5 τόνων (για οδήγηση χωρίς ταχογράφο και επαγγελματικό δίπλωμα), που δίνει ωφέλιμο φορτίο περίπου 1,5 τόνο και ωφέλιμο όγκο από 8 - 14.8 m3. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=