FLEETNEWS #235

04.03.24 #235 19 Με την ευκαιρία της έκθεσης, η ACEA προσκάλεσε διεθνείς δημοσιογράφους, τον διάσημο ακαδημαϊκό Tommaso Pardi του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικής Έρευνας της Γαλλίας, και τον πρόεδρό της, Luca de Meo, για να συζητήσουν τρόπους αντιμετώπισης αυτής της μεγάλης πρόκλησης. Όπως εξήγησε ο κ. Pardi, οι ξένοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων προηγούνται και διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Ευρώπης. Επένδυσαν νωρίτερα και έχουν καθετοποιήσει την αλυσίδα αξίας μπαταριών, διαθέτοντας ευκολότερη πρόσβαση σε πρώτες ύλες. Διαθέτουν μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας και, το σημαντικότερο, δεν υποχρεούνται να καταργήσουν 17 εκατομμύρια αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης σε λίγο περισσότερο από δέκα χρόνια. Η Ευρώπη, από την άλλη, επέλεξε την ηλεκτροκίνηση πριν εξασφαλίσει επάρκεια μπαταριών και κατέληξε να εξαρτάται στρατηγικά από το εξωτερικό. Ποια είναι η λύση; Σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Pardi, χρειαζόμαστε επειγόντως «ολοκληρωμένη και συντονισμένη» πολιτική αυτοκινητοβιομηχανίας, με στρατηγική που να συνδέει τα επιμέρους τμήματα της Πράσινης Συμφωνίας. Το μήνυμα του κ. Pardi ήταν σαφές: Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει! Τα μηνύματά του απηχούν τη διακήρυξη της ACEA, με την οποία ζητείται ολιστική βιομηχανική στρατηγική της Ε.Ε. σε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας - από την Ε&Α, την εξόρυξη, τον εξευγενισμό, τα εξαρτήματα και την κατασκευή έως τα δίκτυα φόρτισης, την ενέργεια, τα κίνητρα αγοράς και την ανακύκλωση. Ο κ. de Meo τόνισε ότι όλες αυτές οι προϋποθέσεις πρέπει να έχουν σταθερή ισχύ για να καταστεί δυνατή η αντιμετώπιση της απόσυρσης κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035. «Ως επικεφαλής επιχειρήσεων, θα κάνουμε τα πάντα για τη συμμόρφωση των εταιρειών μας. Θα προωθήσουμε την πρόοδο, θα πιέσουμε ώστε η Ευρώπη να καταστεί καινοτόμος, καθ’ ότι η ηλεκτροκίνηση συνιστά καινοτομία όσον αφορά στις μεταφορές», εξήγησε ο de Meo, επισημαίνοντας ότι «δεν υπάρχει περίπτωση ο κλάδος να προτείνει επιστροφή στο παρελθόν, γιατί δεν έχει νόημα και είναι επιβλαβές για το περιβάλλον». «Η δέσμευση του κλάδου για ηλεκτροκίνηση είναι ξεκάθαρη, αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε μόνοι μας. Έχοντας αυτό κατά νου, η στιβαρή και ουσιαστική ενδιάμεση αναθεώρηση του κανονισμού CO2 είναι ζωτικής σημασίας - κάτι που αναγνώρισε προσφάτως και η Ursula von der Leyen. Και γι’ αυτό, θα χρειαστεί να καθορίσουμε σαφώς τον τρόπο μέτρησης της επιτυχίας και τη σωστή πορεία για το 2035», επισημαίνει η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA, προσθέτοντας: «Μέχρι τότε, υποθέτουμε ότι η Ε.Ε. θα ανταποκριθεί στη σημαντική πρόκληση, θέτοντας το κατάλληλο πλαίσιο: πρόσβαση σε σημεία φόρτισης, φθηνή πράσινη ενέργεια, κίνητρα αγοράς, φορολογικά συστήματα και πολλά άλλα. Ο μετασχηματισμός των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού συνιστά επίσης ουσιαστικό κομμάτι του συνόλου. Όπως το έθεσε ο Tommaso Pardi, “η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μοιάζει με πύραυλο, αλλά χρειάζεται ώση για να μπει σε τροχιά”. Μόνο μέσω συνεργασίας με όλο το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας και τους αρμόδιους χάραξης πολιτικής μπορούμε να δώσουμε την ώθηση που απαιτείται», καταλήγει η κ. de Vries. ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει! «Οι επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης την περασμένη εβδομάδα διαπίστωσαν τον τεράστιο παγκόσμιο ανταγωνισμό που αντιμετωπίζει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς στρέφεται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα», επισημαίνει η ACEA σε ανακοίνωσή της.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=