FLEETNEWS #234

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 26 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2024 #234 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Τι θα δούμε στην GIMS 2024 Δεν αρκεί η παραγωγή υδρογόνου για το RePowerEU Δεύτερη προτιμώμενη επιλογή στην ΕΕ τα υβριδικά

26.02.24 #234 2 Η μετάβαση στις μπαταρίες στερεάς κατάστασης είναι κάτι περισσότερο από απλή τεχνολογική πρόοδος. Πρόκειται για θεμελιώδη αλλαγή της τεχνολογίας μπαταριών. Με απλά λόγια, τα (απλά) BEV και τα BEV στερεάς κατάστασης είναι διαφορετικά προϊόντα. Αυτός ο μετασχηματισμός υποδηλώνει ότι οι σημερινοί ηγέτες της αγοράς EV, κυρίως κινεζικές εταιρείες, πρέπει να επαναβεβαιώσουν την κυριαρχία τους έναντι όσων την αμφισβητήσουν. ΚΑΝΈΝΑΣ ΕΦΗΣΥΧΑΣΜΌΣ Η Κίνα παίρνει στα σοβαρά το θέμα της στερεάς κατάστασης. Η κινεζική κυβέρνηση, θέλοντας να διατηρήσει την παγκόσμια κυριαρχία, δημιούργησε την Πλατφόρμα Συνεργατικής Καινοτομίας Κινεζικών Μπαταριών Στερεάς Κατάστασης (CASIP). Αυτή η κοινοπραξία λειτουργεί ως σύνδεσμος, συγκεντρώνοντας κυβερνητικούς φορείς, ακαδημαϊκά ιδρύματα και μεγάλες εταιρείες του κλάδου, όπως η CATL και η BYD. Παρακινούμενη από την επιτακτική ανάγκη να διατηρηθεί στην αιχμή της τεχνολογίας αυτοκινήτων, η Κίνα αξιοποιεί εργαλεία όπως η τεχνητή νοημοσύνη για να επιταχύνει την έρευνα και την ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης. Ο Ouyang Minggao, καθηγητής του Πανεπιστημίου Tsinghua με ειδίκευση στις τεχνολογίες αυτοκινήτων, επεσήμανε τον επείγοντα χαρακτήρα αυτής της πρωτοβουλίας κατά την τελετή εγκαινίων της κοινοπραξίας. Προειδοποίησε κατά του εφησυχασμού, αναφέροντας τις ανατρεπτικές δυνατότητες των μπαταριών στερεάς κατάστασης στην αναδιαμόρφωση της αυτοκινητοβιομηχανίας. ΜΟΝΑΔΙΚΉ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ Η αποστολή της CASIP περιλαμβάνει ένα φάσμα δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένων της βασικής έρευνας, των τεχνολογικών προόδων και των συλλογικών προσπαθειών ενσωμάτωσης μπαταριών στερεάς κατάστασης στα ηλεκτρικά οχήματα. Απώτερος στόχος είναι η δημιουργία ισχυρής παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας, με κινεζικές εταιρείες στον πυρήνα της. Συγκεκριμένα, σημαντικές εταιρείες του κλάδου μπαταριών, συμπεριλαμβανομένων των CATL, BYD, CALB, EVE Energy και Gotion High-tech, συσπειρώθηκαν πίσω από αυτήν την πρωτοβουλία, υπογραμμίζοντας την τρομερή ικανότητα συσπείρωσης της Κίνας. Αυτό που ξεχωρίζει στην προσέγγιση της Κίνας είναι η ικανότητά της να συσπειρώνει ανταγωνιστές για έναν κοινό σκοπό. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό στις συμβατικές μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου, εταιρείες όπως η CATL και η BYD παραμέρισαν τις διαφορές τους, επιδιώκοντας το κοινό όραμα της υπεροχής των μπαταριών στερεάς κατάστασης. ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΌΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΔΟΚΊΕΣ Ενώ η Ιαπωνία ηγείται παραδοσιακά στην έρευνα μπαταριών στερεάς κατάστασης, οι συντονισμένες προσπάθειες της Κίνας μπορεί να ανατρέψουν την κατάσταση υπέρ της. Η Toyota, πρωτοπόρος στον τομέα, διαθέτει σημαντικό χαρτοφυλάκιο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, σημαντικά μεγαλύτερο από της Κίνας. Ωστόσο, η κυριαρχία της Κίνας στην υπάρχουσα τεχνολογία μπαταριών αυτοκινήτων, σε συνδυασμό με την αδιάκοπη επιδίωξη της καινοτομίας, συνιστά τρομερή πρόκληση για την κυριαρχία της Ιαπωνίας. Το χρονοδιάγραμμα εμπορευματοποίησης παραμένει αόριστο και η Toyota προσβλέπει στο 2027-2028 για μαζική παραγωγή EV εξοπλισμένων με μπαταρίες στερεάς κατάστασης. Οι Κινέζοι εμπλεκόμενοι αισιοδοξούν για συντομότερο χρονοδιάγραμμα χάρη στην πρόοδο έρευνας και ανάπτυξης βάσει τεχνητής νοημοσύνης. Η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου συνεχίζει να αγκαλιάζει την ηλεκτροκίνηση και η προσπάθεια για την υπεροχή των μπαταριών στερεάς κατάστασης είναι εξαιρετικά σημαντική. Η πρωτοβουλία της Κίνας σηματοδοτεί αλλαγή της βιομηχανικής στρατηγικής της, με επιπτώσεις σε ολόκληρο τον κλάδο. ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ: Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑΣ ΜΟΛΙΣ ΑΡΧΙΣΕ Η Κίνα άλλαξε τους όρους ανταγωνισμού FLEET NEWS #234 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

26.02.24 #234 4 Πριν από την πανδημία, το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης φιλοξενούσε όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης. Στην πρώτη μετά Covid-19 διοργάνωσή του, τέσσερα χρόνια μετά, πολλές σημαντικές ευρωπαϊκές μάρκες δεν συμμετέχουν, όπως και ιαπωνικές και κορεατικές. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία εκπροσωπείται από τον Όμιλο Renault, που θα παρουσιάσει το πολυαναμενόμενο μικρό αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της ομώνυμης μάρκας, το 5, και διάφορα άλλα, όπως θα διαβάσετε ακολούθως, ενώ η Dacia παρουσιάζει τρία μοντέλα της. Αναμένεται, ακόμα, η παρουσίαση ενός πρότυπου οχήματος από την ιταλική Pininfarina. Η αμερικανική Lucid θα παρουσιάσει στη Γενεύη το SUV Gravity και δύο εκδόσεις του σεντάν Air. Η MG, που κατέκτησε ήδη την ευρωπαϊκή αγορά, θα παρουσιάσει τη νέα γενιά του MG3, το οποίο θα πωλείται σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές της μάρκας και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Το νέο αμιγώς ηλεκτρικό roadster Cyberster της MG θα παρουσιαστεί επίσης στο περίπτερο της μάρκας. Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία SAIC, στην οποία ανήκει πλέον η μάρκα MG, πρόκειται να λανσάρει μια νέα μάρκα, IM (Intelligent Mobility) premium EV, παρουσιάζοντας το sedan L6, με αυτονομία έως και 800 χλμ. και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από τρία δευτερόλεπτα. Τέλος, η μεγαλύτερη κινεζική μάρκα BYD, που κατέκτησε την πρώτη θέση στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων στον κόσμο, θα παρουσιάσει το πρώτο plug-in υβριδικό της μοντέλο για την Ευρώπη, το Seal U DM και τα Yangweng U8, μεγάλο plugin υβριδικό SUV, το αμιγώς ηλεκτρικό crossover Denza N7 και το μεγάλο minivan D9. Η διάσημη τελετή απονομής του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου της χρονιάς (Car of the Year 2024) επιστρέφει, επίσης, στη Γενεύη. Η παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στις 26 Φεβρουαρίου στους εκθεσιακούς χώρους της GIMS και οι φιναλίστ (BMW 5-series, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot E-3008/3008, Renault Scenic, Toyota C-HR, Volvo EX30) θα εκτίθενται καθ' όλην τη διάρκεια της εκδήλωσης για τον εορτασμό της 60ής επετείου του βραβείου Car of the Year. ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΑΛΟΝΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΣ ΓΕΝΕΥΗΣ Τι θα δούμε στην GIMS 2024 Η Dacia θα συμμετάσχει στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, από τις 26 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου 2024, και θα παρουσιάσει το καινούργιο Duster, το νέο Spring και το υποψήφιο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid, Sandrider. Η τελευταία έκδοση του εμβληματικού SUV της Dacia, Duster, θα κάνει την πρώτη της επίσημη δημόσια εμφάνιση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης 2024. Από το 2010 που πρωτοεμφανίστηκε και ανανεώθηκε για πρώτη φορά το 2017, το Duster έχει καθιερωθεί πηγαίνοντας αντίθετα από τις νόρμες της αγοράς SUV. Το Duster γνώρισε τρομερή επιτυχία, και περισσότερες από 2,2 εκατομμύρια μονάδες έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα. Το Duster τρίτης γενιάς, που αναπτύχθηκε στην πλατφόρμα CMF-B, είναι πιο στιβαρό και δυναμικό σχεδιαστικά, ενώ διαθέτει μια σειρά κινητήρων για όλες τις ανάγκες, συμπεριλαμβανομένων των ECO G100 LPG, HYBRID 140 και του ήπιου υβριδικού 48V TCe 130 που διατίθεται για κίνηση 4x2 και 4x4. Ξεκινώντας από κάτω από 20.000 ευρώ, το καινούργιο Duster παραμένει το καλύτερο οικογενειακό SUV στην κατηγορία όσον αφορά την αναλογία τιμής/απόδοσης. Το νέο Spring διαθέτει καινούργιο εξωτερικό και εσωτερικό σχεδιασμό. Είναι το μόνο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Ευρώπης που ζυγίζει λιγότερο από έναν τόνο. Παρά το γεγονός ότι είναι συμπαγές, εξακολουθεί να διαθέτει την καλύτερη ικανότητα φόρτωσης στην κατηγορία του και πολλά εξαιρετικά χαρακτηριστικά. Επίσης, είναι πιο ψηφιακό, με προσαρμόσιμο ταμπλό που διαθέτει οθόνη 7 ιντσών και κεντρική οθόνη πολυμέσων 10 ιντσών. Πιο ευέλικτο από ποτέ, το νέο Spring διαθέτει κινητήρα 45 ίππων στις εκδόσεις Essential και Expression και 65 ίππων στις εκδόσεις Expression και Extreme. Ακόμα πιο προσιτό, το νέο Spring παραμένει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που διαθέτει την καλύτερη σχέση τιμής-απόδοσης στην Ευρώπη. Στη Γενεύη, η Dacia θα παρουσιάσει το πρότυπο όχημά της με το οποίο θα αγωνιστεί για πρώτη φορά το 2025 στο Ράλι Ντακάρ πριν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally-Raid. Η στρατηγική της Dacia ταιριάζει απόλυτα με ό,τι χρειάζεται για να αντιμετωπίσει το Dakar: ένα «τεχνολογικό εργαστήριο» σε φυσικό μέγεθος, αφοσιωμένο στην κινητικότητα χαμηλών εκπομπών άνθρακα - το Sadrider λειτουργεί με συνθετικό καύσιμο που κατασκευάζεται από την Aramco. Ο σχεδιασμός του Sandrider έχει εμπνευστεί από τα σχόλια των αγωνιστικών πληρωμάτων από την αρχή και είναι απόλυτα συνεπής με το DNA της μάρκας. DACIA: ΤΡΕΙΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΕΣ ΣΤΗ ΓΕΝΕΥΗ

26.02.24 #234 5 Η Renault θα αποκαλύψει το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech σε παγκόσμια πρώτη, στο 91ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης (GIMS), που πραγματοποιείται από τις 26 Φεβρουαρίου έως τις 3 Μαρτίου 2024. Δείτε εδώ το teaser video Παράλληλα με την ηλεκτρική E-Tech γκάμα (Renault 5, Megane και Scenic) και την πλήρως υβριδική E-Tech (Espace και Rafale), η Renault θα παρουσιάσει πέντε πρωτοποριακά και μοναδικά αντικείμενα κινητικότητας, καθώς και το διαδραστικό avatar «Reno». Το Renault 5 E-Tech electric είναι το πρώτο όχημα που περιλαμβάνει το Reno, το διαδραστικό avatar της Renault. Στο κέντρο του περιπτέρου της μάρκας, οι επισκέπτες θα μπορούν να συνομιλήσουν με αυτόν τον νέο, έξυπνο και φιλικό συνταξιδιώτη, που έχει μοναδικό «χαρακτήρα». Παράλληλα, θα υπάρχουν δύο τεχνολογικές παρουσιάσεις της Ampere: „μία για τη νέα πλατφόρμα AmpR Small (το Renault 5 E-Tech electric είναι το πρώτο μοντέλο που χρησιμοποιεί αυτήν την πλατφόρμα EV κατηγορίας Β) και „μία ακόμα για τον νέο ηλεκτροκινητήρα, τον αμφίδρομο φορτιστή και τη βελτιστοποιημένη μπαταρία του Renault 5 E-Tech electric. Στο περίπτερο της Renault θα φιλοξενείται επίσης μια συλλογή από merchandizing του Renault 5 που όλα τους στολίζονται με το ποπ εικονίδιο της μάρκας. Το κατάστημα, The Originals, θα πουλά αντικείμενα σχεδιασμένα και κατασκευασμένα από γαλλικές μάρκες, όπως ένα τραπέζι ποδοσφαίρου Bonzini, μια σανίδα του σερφ Shapers Club, ένα μάλλινο πουλόβερ Saint James και ένα ηλεκτρικό σκούτερ Plume. Η Renault ενισχύει το λανσάρισμα του εμβληματικού της μοντέλου με το 5 Movements, ένα πρόγραμμα με πέντε γαλλικές νεοσύστατες επιχειρήσεις στον τομέα της κινητικότητας. Καθένα από τα projects περιστρέφεται γύρω από ένα φυσικό στοιχείο -γη, νερό, αέρα ή χιόνι- ενώ όλα τα αντικείμενα κινητικότητας είναι πρωτοποριακά, συμπαγή και υψηλής απόδοσης. Reverso - Antoine Simon: Το πρώτο πτυσσόμενο ιστιοπλοϊκό σκάφος. Μέγιστη ταχύτητα: 45 χλμ/ ώρα. Αυτονομία: απεριόριστη. Βάρος: 16,8 κιλά. Evol BMX - Olivier Le Quellec: Το πρώτο ηλεκτρικό BMX. Μέγιστη ταχύτητα: 45 χλμ/ώρα. Αυτονομία: 40 χλμ. Βάρος: 13 κιλά. Searacer - Flavien Neyertz: Το πρώτο ηλεκτρικό τζετ σκι. Μέγιστη ταχύτητα: 77 χλμ/ώρα. Αυτονομία: έως 2 ώρες. Βάρος: 65 κιλά. Moonbike - Nicolas Muron: Το πρώτο ηλεκτρικό σκούτερ χιονιού. Μέγιστη ταχύτητα: 40 χλμ/ ώρα. Αυτονομία: έως 3 ώρες. Βάρος: 90 κιλά. Foil - Etienne Monbereau: Ηλεκτρική υδροπτέρυγα. Μέγιστη ταχύτητα: 35 χλμ/ώρα. Αυτονομία: έως 1,5 ώρα. Βάρος: 30 κιλά. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΣΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΣ ΓΕΝΕΥΗΣ RENAULT 5 E-TECH ELECTRIC

26.02.24 #234 6 Η νέα Mercedes-Benz CLE Coupé συνδυάζει τις χαρακτηριστικές αναλογίες ενός coupé με τη μοντέρνα γραμμή σχεδίασης της MercedesBenz, στο επίκεντρο της οποίας βρίσκεται η σχεδιαστική φιλοσοφία της Αισθαντικής Καθαρότητας. Έτσι δημιουργήθηκε η σμιλευμένη σιλουέτα του, η οποία χαρακτηρίζεται από ρευστές επιφάνειες με συνεχείς μεταβάσεις. Η προοδευτική δυναμική και η κομψότητα αναδεικνύονται ακόμη εντονότερα από το πλάι, χάρη στο χαμηλωμένο αμάξωμα (1.428 mm) με το μακρύ μεταξόνιο (2.865 mm), τους κοντούς προβόλους (888 mm μπροστά/1.097 mm πίσω) και, ιδίως, τους μυώδεις ώμους που δημιουργούν την επιβλητική εμφάνιση της CLE Coupé. Άλλα τυπικά χαρακτηριστικά είναι το μακρύ καπό του κινητήρα, το οποίο διακοσμούν δύο ενσωματωμένα power dome, το έντονα κεκλιμένο μπροστινό παρμπρίζ και η μεγάλη καμπύλη οροφή. Ο κλωβός επιβατών, μετατοπισμένος αρκετά προς τα πίσω, καταλήγει στο επίπεδο πίσω παρμπρίζ του σπορ πίσω τμήματος. Μια χαρακτηριστική ακμή διαμορφώνει το ισχυρό προφίλ. Η χαρακτηριστική αυτή γραμμή διατρέχει το αμάξωμα από τον προβολέα μέχρι τον εξωτερικό καθρέφτη και από το πίσω φως μέχρι τη λαβή της πόρτας. Το μπροστινό τμήμα με την προοδευτική κλίση προς τα εμπρός και το χαμηλωμένο καπό κινητήρα, οι επίπεδοι προβολείς LED με μοναδική σχεδίαση και η χαρακτηριστική μάσκα ψυγείου εξασφαλίζουν μια αναμφισβήτητα αθλητική αλλά ταυτόχρονα κομψή εμφάνιση. Η CLE Coupé διαθέτει προβολείς LED High Performance με νέα σχεδίαση τριπλού πυρσού για τα φώτα πορείας ημέρας, τα φώτα θέσης και τα φλας. Το μυώδες πίσω τμήμα χαρακτηρίζεται από λείες επιφάνειες και ομαλές μεταβάσεις. Άλλο ένα κύριο χαρακτηριστικό είναι τα πίσω φώτα LED δύο τμημάτων με νέα περιγράμματα και τρισδιάστατα φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό της, συνδυάζει τη σπορ πολυτέλεια με γενναιόδωρη αίσθηση του χώρου και είναι πλήρως προσανατολισμένη στον οδηγό. Στο κόκπιτ, την προσοχή προσελκύουν αμέσως η ανεξάρτητη, πλήρως ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών (21,3 εκ.) και η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών (30,2 εκ.) σε κατακόρυφη διάταξη, ώστε να είναι πιο φιλική προς το χρήστη. Επιπλέον, προσφέρει εξατομικευμένη εμπειρία ήχου με ενσωματωμένα ηχεία στα καθίσματα. ΣΠΟΡ, ΚΟΜΨΗ ΚΑΙ ΔΙΘΥΡΗ, ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Η νέα Mercedes-Benz CLE Coupé Η Citroën διαθέτει στην Ελλάδα μια νέα υβριδική έκδοση της εξηλεκτρισμένης γκάμας του C5 Aircross, ισχύος 136 ίππων. Βασισμένο στην πιο πρόσφατη συμπαγή και ελαφριά υβριδική τεχνολογία, αυτό το νέο σύστημα μετάδοσης κίνησης διαθέτει μια μπαταρία 48V που επαναφορτίζεται κατά τη διάρκεια της οδήγησης και ένα βενζινοκινητήρα PureTech 136 ίππων που έχει σχεδιαστεί ειδικά για να φιλοξενήσει το νέο υβριδικό σύστημα, σε συνδυασμό με ένα νέο «εξηλεκτρισμένο» κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη ë-DCS6 και έναν ηλεκτροκινητήρα 21kW. Εκπέμποντας μόνο 127g CO2/km σύμφωνα με τον μικτό κύκλο WLTP, το C5 Aircross Hybrid 136 εκπέμπει 9% λιγότερο CO2 από τη μη εξηλεκτρισμένη βενζινοκίνητη έκδοση και αντίστοιχα 12% λιγότερο CO2 από την έκδοση diesel. Το C5 Aircross Hybrid 136 έρχεται να συμπληρώσει με τον καλύτερο τρόπο την εξηλεκτρισμένη γκάμα του C5 Aircross, στην οποία εξέχουσα θέση έχει το Plug-in Hybrid των 225 ίππων. Την «καρδιά» του υβριδικού συστήματος αποτελεί ο νέας γενιάς 1.2 PureTech κινητήρας βενζίνης, που είναι ειδικά εξελιγμένος γι’ αυτό το κινητήριο σύνολο. Το 40% των εξαρτημάτων του είναι νέο, με τον 3κύλινδρο κινητήρα των 1.199 κ.εκ. να αποδίδει 136 ίππους στις 5.500 σαλ και 230 Nm ροπής στις 1.750 σαλ. Η επιλογή υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας και καδένας χρονισμού συμβάλλει στην απόδοση και τη στιβαρότητα του νέου συστήματος μετάδοσης κίνησης. Το σύστημα έχει προδιαγραφές Euro 6,4 και καθώς λειτουργεί σύμφωνα με τον κύκλο Miller, ο κινητήρας έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση. Ως προς το επίπεδο εξοπλισμού, το C5 Aircross Hybrid 136 ë-DCS6 είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις You!, You! Connect, Plus, Max και στην ειδική έκδοση Ε-Series και μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου προσφέρεται με ειδικές εκπτώσεις, μέσω του προγράμματος Citroen Winter Sales. ΝΕΑ ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ CITROËN C5 AIRCROSS

26.02.24 #234 7 Το ID.7 είναι η ναυαρχίδα των ηλεκτρικών μοντέλων της Volkswagen - ένα προηγμένο τετράθυρο fastback με μεγάλη αυτονομία. Η Volkswagen επεκτείνει την γκάμα του ID.7 στην Ευρώπη με ένα estate μοντέλο: το καινούργιο ID.7 Tourer. Το νέο ID.7 Tourer συνδυάζει τα πλεονεκτήματα των μηδενικών εκπομπών ρύπων με μεγάλη αυτονομία, ένα προηγμένο τεχνολογικά κόκπιτ, υψηλό επίπεδο άνεσης και εξαιρετική ευρυχωρία - καθιστώντας το ιδανικό «business car». Οι προπαραγγελίες στην ελληνική αγορά αναμένεται να ξεκινήσουν το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Το ID.7 Tourer διαφέρει σημαντικά από το τετράθυρο fastback στο πίσω μέρος. Η επιμηκυμένη γραμμή της οροφής και το εκλεπτυσμένο προφίλ είναι τα ιδιαίτερα βασικά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά του ηλεκτρικού estate. Όσον αφορά το στυλ, το Tourer είναι μια συγχώνευση ενός κλασικού στέισον όπως το Passat και ενός δυναμικού shooting brake, όπως το Arteon. Χάρη στο αυξημένο ύψος του πίσω μέρους του, ο όγκος του χώρου αποσκευών είναι ακόμη μεγαλύτερος από αυτόν του τετράθυρου fastback: με πέντε επιβάτες το ID.7 Tourer διαθέτει έως και 605 λίτρα για τις αποσκευές (με την πλάτη του πίσω καθίσματος σε θέση φόρτωσης). Όταν η φόρτωση γίνεται μέχρι τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων και μέχρι την οροφή, η χωρητικότητα αυξάνεται σε έως και τα 1.714 λίτρα. Το νέο ID.7 Tourer είναι εξοπλισμένο με ένα τελευταίας γενιάς σύστημα ηλεκτρικής κίνησης. Η Volkswagen θα προσφέρει δύο διαφορετικά μεγέθη μπαταριών για το ID.7 Tourer. Ανάλογα με το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας, το ηλεκτρικό estate αναμένεται να επιτυγχάνει αυτονομία κατά WLTP έως και 685 χλμ. Η μεγαλύτερη μπαταρία είναι σχεδιασμένη για μέγιστη ισχύ φόρτισης έως 200 kW σε σταθμούς ταχείας φόρτισης DC. Με αυτό το επίπεδο ισχύος, η μπαταρία μπορεί να επαναφορτιστεί από το 10% έως το 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά. ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΠΡΕΜΙΕΡΑ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΑΛΑΝΤΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ Volkswagen ID.7 Tourer Το Cupra Born είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας που συνδυάζει την ηλεκτροκίνηση με τις υψηλές επιδόσεις. Η μάρκα παρουσίασε μόλις το νέο Cupra Born VZ, μία πιο ισχυρή έκδοση του μοντέλου. VZ σημαίνει ταχύτητα: ένας απλός τρόπος για να περιγράψει κανείς το νέο μοντέλο της μάρκας. Το Cupra Born VZ αποδίδει ισχύ 240kw και ροπή 545Nm, ενώ μέσω της βελτιωμένης ανάρτησης, του άμεσου τιμονιού και της βελτιωμένης αίσθησης των φρένων, πατάει ακόμα καλύτερα στο δρόμο. Όλα αυτά τα στοιχεία συνδυάζονται και προσφέρουν στο Cupra Born VZ απόλυτη απόδοση, κάνοντάς το ένα από τα πιο ισχυρά αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Στο Born VZ το ηλεκτρικό σύστημα προσφέρει 240kw - 40% αύξηση από την έκδοση e-boost. Η ροπή είναι επίσης αυξημένη -545Nm- ή 75% περισσότερο από τις υπόλοιπες εκδόσεις του Born. Αυτό σημαίνει ότι το Cupra Born VZ μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα μέσα σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ έχει επίσης αυξηθεί η μέγιστη ταχύτητα στα 200 χλμ/ώρα. To Born VZ φέρει επίσης βελτιώσεις στο σασί. Η νέα DCC Sport ανάρτηση έχει καλύτερη απόκριση, ενώ βελτιωμένη αίσθηση προσφέρει και το πεντάλ του φρένου. Το σύστημα διεύθυνσης του Cupra Born VZ έχει αναβαθμιστεί με νέο λογισμικό για να γίνει ακόμα πιο σπορ. Το Cupra Born VZ έχει μέγιστη αυτονομία 570 χλμ. H μπαταρία έχει βελτιωθεί και πλέον προσφέρει χωρητικότητα 79kWh (+2kWh). Μπορεί να φορτιστεί στο σπίτι χρησιμοποιώντας ένα 11kW AC σύστημα ή σε σημεία ταχείας φόρτισης DC 170kW, απαιτώντας 30 λεπτά από 10% έως 80%. Με ένα νέο, μεγαλύτερο 12.9’’ infotainment σύστημα αναμειγνύει τα πλεονεκτήματα της οθόνης αφής με μία νέα ρετρό μπάρα αφής στο κάτω μέρος, για να μπορεί ο οδηγός να προσαρμόσει τον κλιματισμό και την ένταση. Επίσης, ενσωματώνει ένα νέο ηχοσύστημα 10 ηχείων, το οποίο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία ήχου Sennheiser. ΙΣΧΥΡΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤO ΝΕΟ CUPRA BORN VZ

26.02.24 #234 8 Η FORD MUSTANG MACH-E ΣΕ ΝEΕΣ ΕΚΔOΣΕΙΣ Η νέα, αμιγώς ηλεκτρική Mustang Mach-E είναι διαθέσιμη στην ελληνική αγορά σε νέες εκδόσεις με πιο πλούσιο και αναβαθμισμένο στάνταρντ εξοπλισμό. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε εκδόσεις με κίνηση στους πίσω (RWD) ή και στους τέσσερις τροχούς (AWD), με έναν ή δύο ηλεκτροκινητήρες, αντίστοιχα. Δυνατότητα επιλογής υπάρχει και στο μέγεθος της μπαταρίας, με την μπαταρία Τυπικής Χωρητικότητας (Standard Range) να έχει ωφέλιμη χωρητικότητα 73 kWh, και τη μεγαλύτερη, Εκτεταμένης Χωρητικότητας (Extended Range) 91 kWh και αυτονομία που φτάνει έως τα 600 χλμ. Στη βάση των νέων προσφερόμενων εκδόσεων της Mustang Mach-E βρίσκεται η έκδοση Style RWD 73kWh με κίνηση στους πίσω τροχούς και την μπαταρία Τυπικής Χωρητικότητας. Οι υπόλοιπες τρεις εκδόσεις φέρουν την ονομασία Premium και διατίθενται είτε με κίνηση στους πίσω τροχούς και μπαταρία Εκτεταμένης Χωρητικότητας 91KWh (Premium RWD ER) είτε με κίνηση σε όλους τους τροχούς με μπαταρία Τυπικής Χωρητικότητας 73 KWh (Premium AWD SR), ή και μπαταρία Εκτεταμένης Χωρητικότητας 93 kWh (Premium AWD ER). H έκδοση με κίνηση στους πίσω τροχούς και την μπαταρία Τυπικής Χωρητικότητας αποδίδει μέγιστη ισχύ 269 ίππων και ροπή 470 Nm, με την αντίστοιχη παραλλαγή του μοντέλου με την μπαταρία Εκτεταμένης Χωρητικότητας να αποδίδει 294 ίππους. Αντίστοιχα, οι τετρακίνητες εκδόσεις AWD της νέας Ford Mustang Mach-E αποδίδουν 315 και 351 ίππους με την μπαταρία Standard Range και Extended Range αντίστοιχα, με τη μέγιστη ροπή να διαμορφώνεται και στις δύο περιπτώσεις στα 580 Nm. Στην κορυφή των διαθέσιμων εκδόσεων της νέας Ford Mustang Mach-E βρίσκεται η τετρακίνητη GT, την οποία υπογράφει η Ford Performance και τροφοδοτείται από την μπαταρία Εκτεταμένης Χωρητικότητας 91KWh και δύο προηγμένους ηλεκτροκινητήρες στο εμπρός και πίσω άξονα με συνδυαστική απόδοση 487 ίππους και ροπή 860 Nm. Το νέο DS 7 αναβιώνει το πνεύμα της πρώτης παρουσίασής του το 1955, το απαράμιλλο στιλ, την τεχνολογική υπεροχή, την παροιμιώδη άνεση και ένα κόκπιτ που αλλάζει τα δεδομένα του ραφιναρίσματος και της απτής πολυτέλειας. Ήταν αναγκαίο να το κάνει, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Επιβαλλόταν να διαφέρει. Διότι όπως είχε πει, η Μarion David, η κυρία της οποίας η επαγγελματική κάρτα γράφει «DS Automobiles Product Director», «εάν ακολουθούσαμε το consensus, τη γενική παραδοχή, εάν επαναλαμβάναμε ό,τι κάνουν οι άλλοι, θα είμασταν νεκροί». DS or «dead». Με αυτό το σκεπτικό, το DS 7, στη δεύτερη γενιά του ήρθε δυναμικά να αναβαθμίσει τα πρότυπα της κατηγορίας των πολυτελών C-SUV. Συνθέτει τη δική του σχεδιαστική γλώσσα, ενσωματώνει κομψότητα και ραφινάρισμα, προωθεί την υψηλή τεχνογνωσία και προτάσσει τις μεγαλύτερες διαστάσεις στην κατηγορία διατηρώντας, μάλιστα, τον κορυφαίο χώρο αποσκευών που παραμένει αμετάβλητος είτε στις θερμικές είτε στις Plug-in Hybrid εκδόσεις. Αποδίδει από 130 έως 360 ίππους ενώ η έκδοση DS 7 E-TENSΕ 4x4 διαθέτει προηγμένο σύστημα τετρακίνησης επιταχύνοντας στα 0-100 χλμ/ώ. σε μόλις 5,6 δευτερόλεπτα. Ταυτόχρονα, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DS ACTIVE SCAN SUPSENSION προσφέρει μοναδική άνεση. «Σκανάρει» συνεχώς το οδόστρωμα και μέσω μίας κάμερας ελέγχει και προβλέπει κάθε ανωμαλία του και, βάσει των δεδομένων που συλλέγει, γίνονται οι απαραίτητες ρυθμίσεις στο σύστημα ανάρτησης του αυτοκινήτου (σε κάθε τροχό ξεχωριστά) με σκοπό την αυξημένη άνεση των επιβατών. Μέσα στο DS 7 βιώνεις τα πολυτελή υλικά, την τεχνολογία «Bracelet» στο δέρμα Nappa, τον περιστρεφόμενο χρονογράφο της B.R.M. να θυμίζει ακριβή ωρολογοποιία και ραφές επενδύσεων σε σχήμα μαργαριταριού. «Επικοινωνείς» με τα υποσυστήματα μέσω του νέου, διαισθητικού συστήματος infotainment DS IRIS SYSTEM με αφή ή με φυσική ομιλία και ελέγχεις λειτουργίες μέσω της κομψής οθόνης 12 ιντσών με εύκολη 3D πλοήγηση. Μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου η DS προσφέρει προνόμια ανταλλαγής. ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΗ Η ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΕΝΙΑ DS 7, η ντίβα επιστρέφει

26.02.24 #234 9 Η UBER ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΤΟΥΣ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΗ ΓΑΛΛΙΑ Μετά την απόφαση της γαλλικής κυβέρνησης να σταματήσει το οικολογικό μπόνους στα εκμισθωμένα επιβατηγά (ΕΙΧ) αυτοκίνητα με οδηγό, η Uber ανακοίνωσε έκτακτη ενίσχυση 5 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση στους οδηγούς της. Αυτή η ενίσχυση στοχεύει στην αντιστάθμιση της απώλειας του μπόνους των 3.000 ευρώ που δικαιούνταν οι οδηγοί ΕΙΧ. Καθώς οι δημόσιες αρχές και διάφορες βιομηχανίες επιβραδύνουν τις προσπάθειές τους σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, η Uber συνεχίζει να υποστηρίζει τους οδηγούς και τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο στη Γαλλία όσο και στις ευρωπαϊκές χώρες που δραστηριοποιείται. Η Nissan επιδεικνύει στη Φινλανδία τις δυνατότητες της αποκλειστικής τεχνολογίας τετρακίνησης e-4ORCE, ειδικά σχεδιασμένης για ηλεκτροκίνητα κινητήρια σύνολα. Τόσο για καθημερινούς επιβάτες όσο και για περιπετειώδεις ταξιδιώτες, το e-4ORCE βοηθά να απελευθερωθεί η συγκίνηση της οδήγησης, αλλά ειδικά με φόντο τις παγωμένες λίμνες της Φινλανδίας, το e-4ORCE προσαρμόζεται για βέλτιστη απόδοση σε πάγο, χιόνι και δύσκολες συνθήκες εδάφους. Ο ανώτερος έλεγχος και η οδική συμπεριφορά, χάρη στο σύστημα διπλού κινητήρα του, επιτρέπουν στους οδηγούς να αντιμετωπίζουν τις παγωμένες στροφές και καμπές με μικρή διόρθωση του τιμονιού, ενώ υποστηρίζονται από μεμονωμένο φρενάρισμα και στους τέσσερις τροχούς. Το e-4ORCE της Nissan διαθέτει επίσης αναγεννητική κατανομή πέδησης - ελαχιστοποιώντας την κλίση του αυτοκινήτου προς τα εμπρός, για να διασφαλιστεί ότι οι οδηγοί αισθάνονται ασφαλείς και έχουν τον έλεγχο, ανεξάρτητα από το αν αντιμετωπίζουν την παγωμένη τούνδρα της Αρκτικής ή την πρωινή μετακίνηση προς τη δουλειά. Εξασφαλίζει επίσης ότι το όχημα κινείται αβίαστα κατά μήκος της προβλεπόμενης γραμμής στροφής, ώστε καθένας να μπορεί να αισθάνεται άνετα. Στην περίπτωση του X-Trail, το σύστημα διπλού ηλεκτροκινητήρα έχει συνολική ισχύ 157 kW (213 PS) με έναν μπροστινό κινητήρα 150 kW (ροπή 330 Nm) και έναν πίσω κινητήρα 100 kW (ροπή 195 Nm). Το σύνολο δημιουργεί ισχυρή επιτάχυνση από τα 0-100 km/h σε 7 δευτερόλεπτα. Έχει 10.000 φορές ταχύτερη απόκριση ροπής σε σχέση με ένα μηχανικό σύστημα 4WD. ΔΟΚΙΜΑΖΕΤΑΙ ΣΤΗ ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ Το e-4ORCE της Nissan ΤΟ ΝΕΟ FORD RANGER RAPTOR ΣΤΟ GOLDEN HALL Το Ford Ranger Raptor παρουσιάζεται στο πολυτελές και ανανεωμένο stage της Ford στο εμπορικό κέντρο Golden Hall στο Μαρούσι. Oι επισκέπτες, εκτός από την ευκαιρία να δουν από κοντά το κορυφαίο σε απόδοση pick-up μοντέλο της ελληνικής αγοράς που υπογράφει η Ford Performance, στο φιλόξενο χώρο της Ford που βρίσκεται στο επίπεδο 0 του γνωστού εμπορικού κέντρου, θα έχουν επίσης τη δυνατότητα να ενημερωθούν για τις απαράμιλλες τεχνολογίες και δυνατότητες κίνησης του νέου Ranger Raptor από το ειδικά εκπαιδευμένο προσωπικό της εταιρείας που θα βρίσκεται εκεί από τις 10:00-21:00 προκειμένου να δώσει απαντήσεις σε κάθε ερώτημα και να λύσει κάθε απορία. Το Ford Ranger Raptor τροφοδοτείται στην κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση από τον γνωστό κινητήρα 3.0L EcoBoost V6 που αποδίδει 292 PS και ροπή 491 Nm και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 10 σχέσεων, προηγμένο σύστημα τετρακίνησης και ανάρτηση με αγωνιστικά γονίδια. Περισσότερα στο fleetnews.gr

26.02.24 #234 10 Η Ertico συντονίζει το νέο συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε. έργο, Zev-Up. Το έργο αυτό επιδιώκει να επαναπροσδιορίσει τις αστικές μεταφορές με ένα ηλεκτρικό όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Διαθέτοντας μοναδική εναλλάξιμη μπαταρία, το όχημα θα είναι σπονδυλωτό, προς κάλυψη διαφορετικών αναγκών. Βάσει του προγράμματος συνεργασίας 2Zero, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για επιτάχυνση της μετάβασης σε οδικές μεταφορές μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη, το Zev-Up θα αναπτύξει ένα νέο πρότυπο ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας (BEV) προς ενίσχυση της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων σε προηγμένες και αναδυόμενες αγορές. Οι νέες λύσεις κινητικότητας θα συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου των μεταφορών και θα υποστηρίξουν τους ευρωπαϊκούς στόχους Fit-for-55 για περιορισμό του CO2 έως το 2030 και την επίτευξη κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. ΝΈΟ ΠΡΌΤΥΠΟ ΟΧΗΜΆΤΩΝ ΜΗΔΕΝΙΚΏΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ Το Zev-Up θα προτείνει ένα απλό πρότυπο οχήματος μηδενικών εκπομπών, με τρεις εκδόσεις για μεταφορά επιβατών και εμπορευμάτων. Η κύρια έκδοση είναι ένα συμπαγές διθέσιο αυτοκίνητο αστικής χρήσης. Οι δύο επιπλέον εκδόσεις θα διαθέτουν μεγαλύτερο μεταξόνιο. Η πρώτη θα φιλοξενεί τέσσερις επιβάτες, ενώ η άλλη θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαγγελματικούς σκοπούς χάρη στον ειδικό χώρο φόρτωσης εμπορευμάτων και τις δύο θέσεις επιβατών. Τα οχήματα Zev-Up σχεδιάστηκαν για αυξημένη βιωσιμότητα, με κοινά ανταλλακτικά για όλες τις εκδόσεις, ελαφρύτερα υλικά, καθώς και εναλλακτικές μεθόδους κατασκευής και βελτιστοποιημένο σχεδιασμό. Όλα τα οχήματα θα διαθέτουν εναλλάξιμη μπαταρία για μεγαλύτερη αυτονομία. Αυτό θα συμβάλει και στο χαμηλό κόστος τους, καθώς η μπαταρία, από τα πιο ακριβά εξαρτήματα, δεν θα ανήκει στο χρήστη. Για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα υπό πραγματικές συνθήκες, όλες οι εκδόσεις Zev-Up θα δοκιμαστούν στη Βουδαπέστη και στην Κωνσταντινούπολη. Οι δοκιμές θα πραγματοποιηθούν υπό διαφορετικές συνθήκες και σε διάφορα περιβάλλοντα, για να εξασφαλιστούν η αποδοχή του χρήστη και η αξιολόγηση του σχεδιασμού των οχημάτων και των τεχνολογικών καινοτομιών. ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΟΧΗΜΑ ΜΠΑΤΑΡΙΑΣ ZEV-UP: επανάσταση στις αστικές μεταφορές Eν όψει της επικείμενης ψηφοφορίας της Ολομέλειας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 26 Φεβρουαρίου για την αναθεώρηση της Οδηγίας 2006/126/ ΕΚ για τις άδειες οδήγησης, το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) "Πάνος Μυλωνάς" ενημέρωσε τους Έλληνες Ευρωβουλευτές αποστέλλοντάς τους προτάσεις που εναρμονίζονται με τις θέσεις-προτάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών(ETSC) του οποίου το Ινστιτούτο αποτελεί ενεργό Μέλος. Περίπου το 40% των τροχαίων θανάτων στην Ευρώπη συμβαίνουν σε συγκρούσεις όπου εμπλέκονται ένας ή περισσότεροι νεαροί οδηγοί ή αναβάτες μοτοσυκλέτας. Οι τροχαίοι θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί έχουν τεράστιο κόστος για την κοινωνία. Σε οικονομικούς μόνον όρους, το ετήσιο κόστος των τροχαίων συγκρούσεων στην Ευρώπη υπολογίζεται σε περίπου 280 δισεκατομμύρια ευρώ. Η αναθεώρηση των κανόνων χορήγησης άδειας οδήγησης μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη πολλών από αυτούς τους θανάτους και τραυματισμούς. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ ΠΕΡΙ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΟΔΗΓΗΣΗΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=