FLEETNEWS #233

19.02.24 #233 18 Η έκθεση «Οχήματα στους ευρωπαϊκούς δρόμους» της ACEA αναφέρεται στα πιο πρόσφατα δεδομένα για τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους της Ευρώπης. Περιλαμβάνει επίσης άλλα βασικά δεδομένα, όπως η μέση ηλικία των οχημάτων, οι τύποι ισχύος κ.ά. Τα δεδομένα είναι αποκαλυπτικά, καθώς καταδεικνύουν πως τα δεδομένα πωλήσεων διαφορετικών τύπων οχημάτων, όπως τα ηλεκτρικά μπαταρίας (BEV), αποκαλύπτουν μια διαφορετική εικόνα για τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ευρωπαϊκούς δρόμους. Παρά το γεγονός ότι τα BEV είναι πλέον η τρίτη πιο δημοφιλής επιλογή για τους αγοραστές νέων αυτοκινήτων, με μερίδιο αγοράς σχεδόν 15% των πωλήσεων, αντιπροσωπεύουν μόνο το 1,2% των οχημάτων που κυκλοφορούν στην ΕΕ. Τα δεδομένα υπογραμμίζουν το γεγονός ότι μπορεί να χρειαστούν αρκετά χρόνια, ακόμη και δεκαετίες, για να αντικατασταθούν τα παλαιότερα από νεότερα οχήματα εξοπλισμένα με καθαρότερες και πιο πράσινες τεχνολογίες. Τα παλαιότερα οχήματα διαθέτουν συνήθως λιγότερο αποδοτικές τεχνολογίες, άρα εκπέμπουν περισσότερους ρύπους. «Αυτό τονίζει τη σημασία της διασφάλισης ότι αυτά τα παλαιότερα οχήματα θα αντικατασταθούν σύντομα από πιο πράσινα, καθαρά και ασφαλέστερα μοντέλα, στα οποία ο κλάδος μας έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό», επισημαίνει η Sigrid de Vries, γενική διευθύντρια της ACEA. Η φετινή έκθεση διαπίστωσε, επίσης, ότι η μέση ηλικία όλων των τύπων οχημάτων αυξάνεται σταδιακά, καθώς και ο αριθμός των οχημάτων που κυκλοφορούν. Κυκλοφορούσαν πλέον 252 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Ε.Ε. το 2022, αύξηση 1% σε σχέση με το 2021. Ο αριθμός των βαν, των φορτηγών και των λεωφορείων αυξάνεται επίσης, ενισχύοντας τη σημασία της επιτάχυνσης της υιοθέτησης ηλεκτρικών μπαταρίας και άλλων μοντέλων με μηδενικές εκπομπές ρύπων στην Ευρώπη για αυτές τις κατηγορίες οχημάτων. Από όλους τους τύπους οχημάτων, τα λεωφορεία με μερίδιο σχεδόν 2% των κυκλοφορούντων να είναι ηλεκτρικά μπαταρίας, πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση. Τα αυτοκίνητα συνεχίζουν να αυξάνουν τη δημοτικότητά τους ως σημαντικά μέσα μεταφοράς, καθώς ο αριθμός των αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους αυξήθηκε και πάλι. Στην πραγματικότητα, τα στοιχεία δείχνουν ότι η πλειονότητα των ευρωπαϊκών νοικοκυριών εξακολουθεί να διαθέτει αυτοκίνητο. «Η έκθεση καταδεικνύει πως ενώ οι νομοθετικοί στόχοι μπορούν να βοηθήσουν στην αλλαγή, αποτελούν μόνο ένα μέρος του παζλ για την απελευθέρωση των οδικών μεταφορών από τον άνθρακα. Η Ευρώπη χρειάζεται ένα ευρύτερο πλαίσιο συνθηκών, όπως υποδομές φόρτισης και φορολογικά κίνητρα αγοράς, για να τονωθεί η ζήτηση για νέα μοντέλα και να αντικατασταθούν τα οχήματα στους δρόμους της Ευρώπης με καθαρότερα και πιο πράσινα μοντέλα», τονίζει η κ. de Vries. Αναλυτικά: „Το 2022, ο στόλος επιβατικών αυτοκινήτων της Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 1% σε σύγκριση με το 2021. Τα κυκλοΟ ΠΙΟ ΓΗΡΑΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ACEA: Έκθεση κυκλοφορούντων οχημάτων ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ 1 2018 2019 2020 2021 2022 % ΜΕΤ 22/21 Αυστρία 4.978.852 5.039.548 5.091.827 5.133.836 5.150.890 +0,3 Βέλγιο 5.782.684 5.813.771 5.827.195 5.851.682 5.877.949 +0,4 Κροατία 1.665.391 1.728.911 1.733.727 1.794.352 1.836.016 +2,3 Κύπρος 550.695 572.501 578.158 592.156 601.131 +1,5 Τσεχία 5.802.521 5.989.538 6.129.874 6.293.125 6.425.417 +2,1 Δανία 2.593.591 2.650.227 2.720.271 2.781.860 2.794.055 +0,4 Εσθονία 746.464 794.926 808.689 825.936 849.294 +2,8 Φινλανδία 2.696.334 2.720.307 2.748.448 2.755.349 2.740.393 -0,5 Γαλλία 38.229.305 38.421.218 38.467.643 38.814.659 38.856.492 +0,1 Γερμανία 47.095.784 47.715.977 48.248.584 48.540.878 48.763.036 +0,5 Ελλάδα 5.164.183 5.247.295 5.315.875 5.408.149 5.495.927 +1,6 Ουγγαρία 3.638.374 3.809.670 3.918.923 4.017.574 4.091.975 +1,9 Ιρλανδία 2.104.060 2.172.098 2.215.127 2.266.479 2.292.748 +1,2 Ιταλία 39.018.170 39.545.232 39.717.874 39.822.723 40.213.061 +1,0 Λετονία 707.559 726.501 736.953 757.821 769.345 +1,5 Λιθουανία 1.238.119 1.264.084 1.285.743 1.326.246 1.347.548 +1,6 Λουξεμβούργο 415.128 426.346 433.183 439.919 448.454 +1,9 Ολλανδία 8.787.283 8.938.572 9.049.959 9.142.277 9.233.107 +1,0 Πολωνία 23.429.016 24.360.166 25.113.862 25.869.804 26.457.659 +2,3 Πορτογαλία 5.015.000 5.205.000 5.300.000 5.410.000 5.560.000 +2,8 Ρουμανία 6.450.750 6.901.236 7.274.728 7.611.039 7.865.186 +3,3 Σλοβακία 2.326.787 2.391.355 2.444.478 2.645.785 2.721.252 +2,9 Σλοβενία 1.220.814 1.249.364 1.253.984 1.202.547 1.221.702 +1,6 Ισπανία 24.520.287 25.008.216 25.129.152 25.343.873 25.644.595 +1,2 Σουηδία 4.870.783 4.887.904 4.944.067 4.986.750 4.980.543 -0,1 ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ 239.047.934 243.579.963 246.488.324 249.634.819 252.237.775 +1,0 Ισλανδία 222.729 223.999 219.628 227.801 236.824 +4,0 Νορβηγία 2.720.013 2.768.990 2.794.457 2.848.033 2.876.313 +1,0 Ελβετία 4.665.390 4.572.188 4.728.444 4.779.304 4.768.843 -0,2 EΖΕΣ 7.608.132 7.565.177 7.742.529 7.855.138 7.881.980 +0,3 Ηνωμένο Βασίλειο 34.887.915 35.168.259 36.454.665 36.728.649 37.050.775 +0,9 EΕ + EΖΕΖ + ΗΒ 281.543.981 286.313.399 290.685.518 294.218.606 297.170.530 +1,0 1 Δεν υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία για τη Βουλγαρία και την Μάλτα Πηγή: ACEA - Εθνικές Ενώσεις Αυτοκινητοβιομηχανίας www.acea.auto

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=