FLEETNEWS #233

19.02.24 #233 17 καταναλωτές ταχύτερα. Η δυσανάλογη εστίαση των κατασκευαστών στα μεγάλα SUV και στα premium καταλήγει σε προσφορά πολύ λίγων αυτοκινήτων μαζικής αγοράς και πολύ υψηλές τιμές». Από τα μοντέλα κάτω των 25.000 ευρώ που έχουν προγραμματίσει οι κατασκευαστές, μόνο 42.000 πιθανόν να παραχθούν για την ευρωπαϊκή αγορά φέτος, σύμφωνα με την ανάλυση T&E βάσει των δεδομένων της GlobalData. Ωστόσο, παρά την έλλειψη προσιτών μοντέλων, το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας (BEV) στην Ε.Ε. αυξήθηκε κατά 2,5 ποσοστιαίες μονάδες, στο 14,6%, το 2023. Όμως, το μερίδιο αγοράς BEV της Ε.Ε. θα μπορούσε να είναι 22%, εάν η κατηγορία εταιρικών αυτοκινήτων, που αντιπροσωπεύει τις περισσότερες πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, πρωτοπορούσε στην ηλεκτροκίνηση, αναφέρει η έκθεση της T&E.Προς το παρόν, με 14% ηλεκτροκίνηση, ο εταιρικός τομέας υστερεί έναντι της ιδιωτικής αγοράς (15%). Η φορολογία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά σε χώρες όπως η Γερμανία, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν αντιταχθεί στη φορολογική μεταρρύθμιση των εταιρικών αυτοκινήτων, γιατί θα αύξανε τη φορολογική επιβάρυνση των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ. Η θέσπιση δεσμευτικών στόχων ηλεκτροκίνησης εταιρικών στόλων θα είναι επίσης σημαντική για την επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης στην Ευρώπη. Η T&E καλεί την Ε.Ε. να θέσει στόχους ώστε οι στόλοι να καταστούν 100% ηλεκτρικοί έως το 2030 το αργότερο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (όπως θα διαβάσετε σε άλλη σελίδα) ξεκίνησε δημόσια διαβούλευση για τον οικολογικό χαρακτήρα των εταιρικών αυτοκινήτων. Η Anna Krajinska δήλωσε: «Τα εταιρικά αυτοκίνητα ενδείκνυνται απολύτως για επιτάχυνση της ηλεκτροκίνησης. Επιδοτούνται σε μεγάλο βαθμό μέσω φορολογικών περικοπών και οι εταιρείες έχουν την οικονομική ευχέρεια να επενδύσουν σε ηλεκτρικά οχήματα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ε.Ε. πρέπει να παρουσιάσει νόμο που να καλύπτει μεγάλο μέρος της αγοράς εταιρικών αυτοκινήτων και να θέτει κανόνες για μεγάλες εταιρείες leasing και εταιρείες με μεγάλους στόλους». Η ΕΠΙΤΆΧΥΝΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΊΝΗΣΗΣ ΤΩΝ ΕΤΑΙΡΙΚΏΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΕΝΙΣΧΎΣΕΙ ΤΟ ΜΕΡΊΔΙΟ ΑΓΟΡΆΣ ΤΩΝ BEV Η Seat S.A. και το Δημοτικό Συμβούλιο της Βαρκελώνης υπέγραψαν συμφωνία για την από κοινού αντιμετώπιση των προκλήσεων της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, την τόνωση της οικονομίας της πόλης, την προώθηση της αστικής καινοτομίας και την προβολή της Βαρκελώνης. Ο Jaume Collboni, δήμαρχος Βαρκελώνης, και ο Wayne Griffiths, CEO της Seat και της Cupra, υπέγραψαν τη συμφωνία στα κεντρικά γραφεία της Seat S.A. στο Martorell, σε εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν η Patricia Such, διευθύντρια Εταιρικών Δραστηριοτήτων της Seat S.A., και η Maria Eugènia Gay, β’ αντιδήμαρχος Βαρκελώνης. Οι καλεσμένοι επισκέφθηκαν επίσης το Τεχνικό Κέντρο για να ενημερωθούν για τα μελλοντικά μοντέλα της εταιρείας. «Αυτή η συμφωνία επιβεβαιώνει τη δέσμευσή μας για το μέλλον της Βαρκελώνης, όπου γεννηθήκαμε πριν από περισσότερα από 70 χρόνια και στην οποία θα συνεχίσουμε τις προσπάθειες μετασχηματισμού της κινητικότητας και τόνωσης της οικονομίας της. Έχουμε βαθιά σχέση με την πόλη και τους ανθρώπους της. Η Βαρκελώνη έχει τεράστιες δυνατότητες και είναι διεθνώς αναγνωρισμένη για την κουλτούρα της και το επιχειρηματικό, καινοτόμο και ανατρεπτικό της πνεύμα. Εδώ κατασκευάστηκε το πρώτο μας αυτοκίνητο Seat και από εδώ η Cupra εμπνέει τον κόσμο», ανέφερε ο Wayne Griffiths. Ο δήμαρχος της Βαρκελώνης επεσήμανε την αξία αυτής της νέας συνεργασίας και επιβεβαίωσε ότι η πόλη χρειάζεται οργανισμούς όπως η Seat S.A., που συνδυάζουν τους στόχους τους με της Βαρκελώνης. Ο κ. Collboni δήλωσε ότι «η συμφωνία θα ενισχύσει την ανάπτυξη της ηλεκτροκινητικότητας, θα ενισχύσει τη δέσμευση της καταλανικής πρωτεύουσας για απανθρακοποίηση και θα προωθήσει την ποιοτική εκπαίδευση των εργαζομένων στον τομέα της κινητικότητας». SEAT - ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ: ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ Yιοθέτηση BEV 2023 Yιοθέτηση BEV βάσει σεναρίου εταιρικής ηλεκτροκίνησης Πηγή: Ταξινομήσεις Dataforce 2023 και τυποποίηση T&E. Η T&E ανέλυσε σενάριο στο οποίο η αγορά εταιρικών στόλων ηγείται της ηλεκτροκίνησης με πωλήσεις τουλάχιστον 50% επιπλέον BEV από την ιδιωτική αγορά. Αυτό έχει ήδη επιτευχθεί σε 9 χώρες: Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Ουγγαρία, Ελλάδα, Λουξεμβούργο, Πολωνία, Σλοβακία και Σλοβενία. Ιδιωτικά Εταιρικά Σύνολο αγοράς Μερίδιο αγοράς BEV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=