FLEETNEWS #227

08.01.24 #227 15 Επενδύσεις συνολικού ύψους έως και 650 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν μέχρι το 2050 στην Ευρώπη για τη μετατροπή διυλιστηρίων, ώστε να παράγουν προηγμένα βιοκαύσιμα, αλλά και για νέες μονάδες παραγωγής συνθετικών καυσίμων από πράσινο υδρογόνο, νερό και ανανεώσιμο ηλεκτρισμό, όπως επισημαίνει σε συνέντευξή της στο Αθηναϊκό/Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η Θεσσαλονικιά χημικός μηχανικός Λιάνα Γούτα, από 1ης Ιανουαρίου γενική διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Βιομηχανιών Παραγωγής Καυσίμων (Fuels Europe & Concawe), η πρώτη γυναίκα και το πρώτο άτομο ελληνικής καταγωγής που αναλαμβάνει τη συγκεκριμένη θέση. Η κ. Γούτα, η οποία αναλαμβάνει το «τιμόνι» ενός φορέα που εκπροσωπεί 40 εταιρείες, αντιπροσωπεύοντας το 98% της διυλιστικής ικανότητας στην Ευρώπη των 27, το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Νορβηγία και την Ελβετία, σημειώνει επίσης ότι θα πρέπει να αποτυπωθεί και στις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο ρεαλισμός που έφεραν στο προσκήνιο κρίσεις όπως η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Απαντώντας σε ερώτημα για το πώς φαντάζεται το ενεργειακό προφίλ της Ευρώπης και της Ελλάδας το 2050, επισημαίνει: «Η Ευρώπη του 2050 θα χρειαστεί όχι μία ή δύο αλλά μεγάλη γκάμα πράσινων τεχνολογιών. Παράλληλα με τον πράσινο εξηλεκτρισμό, την ηλεκτροκίνηση, το υδρογόνο, την αποθήκευση άνθρακα, τα ανανεώσιμα καύσιμα θα έχουν κρίσιμο ρόλο, προσφέροντας σημαντικά πλεονεκτήματα: παραγωγή από εγχώριες βιώσιμες πρώτες ύλες, τροφοδοσία σε κάθε γωνιά της Ευρώπης με το υπάρχον ευρύ δίκτυο υποδομών, συμβολή στην ενεργειακή ασφάλεια, την κυκλική οικονομία, την αποκεντρωμένη παραγωγή και διανομή ενέργειας. Η κεντρική και βόρεια Ευρώπη θα έχουν πλεονεκτήματα στην παραγωγή από βιομάζα, ενώ oι χώρες της νότιας Ευρώπης, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων, με την ανάπτυξη της άφθονης και φθηνής πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας και του πράσινου υδρογόνου να παίζουν σημαντικό ρόλο προς αυτή την κατεύθυνση. Η Ελλάδα πρέπει να εκμεταλλευτεί αυτή την ευκαιρία, και με το πλούσιο ανανεώσιμο δυναμικό και τη γεωστρατηγική της θέση να γίνει κόμβος όχι μόνο αιολικής και ηλιακής ενέργειας αλλά και υδρογόνου και κέντρο παραγωγής συνθετικών καυσίμων (efuels), τα οποία μπορούν να παράγονται στη χώρα και να μεταφέρουν την πράσινη ενέργεια σε όλη την Ευρώπη». Αναλυτικά στο fleetnews.gr H ΕΛΛΑΔΑ ΚΟΜΒΟΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΣΥΝΘΕΤΙΚΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ; Λιάνα Γούτα H Daimler Truck κατασκευάζει τον πρώτο δοκιμαστικό στόλο φορτηγών κυψελών καυσίμου Mercedes-Benz GenH2. Aπό τα μέσα του 2024, η Amazon, η Air Products, η INEOS, η Holcim και η Wiedmann & Winz θα συμμετάσχουν στις πρώτες δοκιμές πελατών με φορτηγά κυψελών καυσίμου. Πέντε ημιρυμουλκούμενοι τράκτορες θα αναπτυχθούν σε διαφορετικές εφαρμογές μεγάλων αποστάσεων σε συγκεκριμένες διαδρομές στη Γερμανία. Τα οχήματα θα ανεφοδιάζονται σε καθορισμένους δημόσιους σταθμούς πλήρωσης υγρού υδρογόνου (sLH2) στο Wörth am Rhein και στην περιοχή του Duisburg. Ο Andreas Gorbach, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Daimler Truck AG, υπεύθυνος για την Truck Technology, δήλωσε: «Με αυτόν τον πρώτο στόλο πελατών, τα φορτηγά μας με κυψέλες καυσίμου δοκιμάζονται τώρα σε πραγματικές λειτουργίες πελατών. Μια win-win κατάσταση και για τις δύο πλευρές: οι πελάτες μας γνωρίζουν την τεχνολογία κυψελών καυσίμου στην καθημερινή λειτουργία της πραγματικής ζωής και η ομάδα μηχανικών μας κατανοεί καλύτερα τις ανάγκες των πελατών και τις σχετικές περιπτώσεις χρήσης, λαμβάνοντας τες υπόψη για την ανάπτυξη της σειράς». DAIMLER TRUCK Δοκιμαστικός στόλος φορτηγών υδρογόνου

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=