FLEETNEWS #227

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 8 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2024 #227 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Τι περιμένουμε το 2024 Η Daihatsu υπό διερεύνηση Στο 16,3% το μερίδιο των BEV στην Ευρώπη …µέσα από ένα διευρυµένο πανελλαδικό δίκτυο πρατηρίων ελίν µε τα καινοτόµα και πρωτοποριακά καύσιµα diesel Crystal Next & unleaded Crystal Next, που εξασφαλίζουν οικονοµία στις µετακινήσεις σας & µειωµένα έξοδα συντήρησης στα οχήµατα του στόλου σας.

2 08.01.24 #227 Είναι προφανές ότι το τοπίο βιωσιμότητας ωριμάζει. Οι fleet managers εξοικειώνονται περισσότερο με το Πρωτόκολλο GHG και τις πολυπλοκότητές του. Η Οδηγία Εκθέσεων Εταιρικής Βιωσιμότητας θα αποκτήσει ιδιαίτερη σημασία και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα περιμένει να εκπληρώσουν οι εταιρείες τις δεσμεύσεις τους περί βιωσιμότητας. Η τάση ενοποίησης της εφοδιαστικής αλυσίδας στην Ευρώπη και παγκοσμίως εξακολουθεί να υφίσταται. Το 2023, συγχωνεύτηκαν δύο σημαντικές εταιρείες leasing. Για να εκπληρώσουν τις δεσμεύσεις τους προς τους μετόχους και να διατηρήσουν την ανάπτυξη, οι εταιρείες διερευνούν στρατηγικές αυτοματισμού, κεντρικής διαχείρισης, συγχωνεύσεων και εξαγορών και επέκτασης. ΝΈΕΣ ΠΡΟΚΛΉΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΈΑ ΕΡΓΑΛΕΊΑ Το fleet management σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό προ 20ετίας, επισημαίνει η Alison Pittaway. Το 2024 θα είναι χρονιά μετασχηματισμού και οι fleet managers θα πρέπει να προσαρμοστούν. Η θετική πλευρά είναι πως διαθέτουν εξαιρετικά χρήσιμα εργαλεία και τεχνολογίες που τους επιτρέπουν να εφαρμόσουν αποτελεσματικές στρατηγικές. Σε αυτές περιλαμβάνονται η μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, η διαχείριση της ηλεκτροκίνησης, η επένδυση σε υποδομή φόρτισης, ο σχεδιασμός ειδικών δρομολογίων για EV και η σωστή συντήρηση. Η προληπτική συντήρηση βάσει τεχνητής νοημοσύνης θα εξελιχθεί ιδιαιτέρως. Οι πληροφορίες και οι αναλύσεις βάσει ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ FLEET EUROPE Τι περιμένουμε το 2024 FLEET NEWS #227 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) PAPALIOS MEDIA GROUP IKE Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr Η συντακτική ομάδα του Fleet Europe παρουσιάζει τις προοπτικές του 2024. Πέραν της βιωσιμότητας και της τεχνολογίας, που βρίσκονται στο επίκεντρο, διαβλέπεται η σημαντική εξέλιξη του ρόλου των fleet managers. Αυτό δεν οφείλεται αποκλειστικά στην τάση συγκεντρωτισμού των εταιρειών αλλά και στις αναδυόμενες τεχνολογίες, τις επιχειρησιακές απαιτήσεις και την αύξηση των προσβάσιμων δεδομένων.

08.01.24 #227 3 δεδομένων θα παρέχουν βελτιστοποίηση διαδρομών, μειωμένη κατανάλωση καυσίμου και βελτιωμένη ασφάλεια και ο κλάδος θα συνεχίσει να ενσωματώνει λύσεις MaaS στη διαχείριση στόλου. ΤΟ REMARKETING ΕΊΝΑΙ ΔΎΣΚΟΛΟ, ΑΛΛΆ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΊ ΕΥΚΑΙΡΊΕΣ Ο κλάδος remarketing ετοιμάζεται για ένα δύσκολο 2024, τονίζει ο Frank Jacobs. Στο Remarketing Forum 2023 του Fleet Europe, στη Λισαβόνα τον περασμένο Νοέμβριο, οι συμμετέχοντες ήταν απαισιόδοξοι όσον αφορά στις τιμές μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίες μειώθηκαν σημαντικά τα τελευταία χρόνια και οι ειδικοί προβλέπουν πως θα πέσουν σε χαμηλότερο επίπεδο. Αυτή είναι μία από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος. Οι άλλες είναι η τεχνητή νοημοσύνη και η βιωσιμότητα. Τι σημαίνει αυτό για τους fleet managers; Σημαίνει στενότερη παρακολούθηση των υπολειμματικών τιμών EV, οι οποίες εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από την κατάσταση της μπαταρίας. Αυτό είναι κάτι που οι στόλοι πρέπει να προσέξουν, μέσω σωστής φόρτισης και συμπεριφοράς οδήγησης. Σημαίνει επίσης μελέτη και εκμετάλλευση των ευκαιριών της ψηφιοποίησης, ιδίως στην περίπτωση της πώλησης μεταχειρισμένων οχημάτων στόλου. Και γενικά, σημαίνει ότι το remarketing δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται απερίσκεπτα. Η αγορά μπορεί να είναι δύσκολη, αλλά εξακολουθεί να παρουσιάζει πολλές ευκαιρίες προσφοράς και ζήτησης μεταχειρισμένων οχημάτων. ΤΟ ΈΤΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΏΝ ΒΙΩΣΙΜΌΤΗΤΑΣ Εάν η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επιτύχει το στόχο της, το 2024 θα είναι το έτος κατά το οποίο θα λήξει η πράσινη προσποίηση και θα ξεκινήσουν πραγματικές πολιτικές βιωσιμότητας, σημειώνει ο Jonathan Manning. Το 2024 σηματοδοτεί την εφαρμογή της Οδηγίας Έκθεσης Εταιρικής Βιωσιμότητας της Ε.Ε., η οποία καθιστά υποχρεωτική την αναφορά εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (GHG) για τις μεγάλες και εισηγμένες εταιρείες. Οι μέτοχοι, οι πελάτες και οι υπέρμαχοι του κλίματος θα μπορούν να παρακολουθούν τις ετήσιες επιδόσεις των εταιρειών για περιορισμό του αποτυπώματος αερίων θερμοκηπίου. Ο στόλος θα βρίσκεται στο επίκεντρο των πρωτοβουλιών βιωσιμότητας πολλών επιχειρήσεων, ως υπεύθυνος σημαντικού μεριδίου εταιρικών εκπομπών. Επομένως, θα υπάρξει λεπτομερέστερη παρακολούθηση και μέτρηση αερίων θερμοκηπίου, υιοθέτηση στρατηγικών ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (όχι plug-in υβριδικών) και εστίαση στη βελτίωση της λειτουργικότητας και αποδοτικότητας ηλεκτρικών βαν. ΕΠΕΊΓΟΥΣΑ ΑΝΆΓΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΉΣ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΉΣ Η τεχνολογία θα αποτελέσει το κριτήριο ικανότητας προσαρμογής των fleet και mobility managers το 2024, σύμφωνα με τον Müfit Y. Gökmen. Οι στόλοι που έχουν ήδη εφαρμόσει την τηλεματική πρέπει να επιλύσουν τάχιστα το ζήτημα πολυπλοκότητας των προηγμένων τεχνολογιών. Τα κυβερνητικά κίνητρα και οι ισχυρές συνεργασίες θα είναι ζωτικής σημασίας κατά τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Τα προηγμένα συστήματα, όπως η ανάλυση δεδομένων, η τεχνητή νοημοσύνη (AI) και ο αυτοματισμός, είναι απαραίτητα. Όπου υπάρχουν περιορισμένοι πόροι και δεξιότητες, πρέπει να γίνει εξωτερική ανάθεση, ενώ η εκπαίδευση του προσωπικού του στόλου είναι κρίσιμη. Το 2024 θα είναι καθοριστικό για πολλούς fleet managers. E-LCV ΜΠΑΤΑΡΊΑΣ ΣΤΕΡΕΆΣ ΚΑΤΆΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ Η αγορά θα παρουσιάσει νέα μοντέλα μπαταρίας και αρκετοί κατασκευαστές αυτοκινήτων θα επεκτείνουν το χαρτοφυλάκιό τους, σημειώνει ο Piet Andries. Οι λέξεις-κλειδιά για την ανάπτυξη προϊόντων θα είναι ο έλεγχος του κόστους, η προσιτή τιμή και η μετάβαση σε προηγμένες τεχνολογίες μπαταρίας όπως η LFP, ενώ η αναμενόμενη τεχνολογία στερεάς κατάστασης έχει καθυστερήσει. Επίσης, η τάση φορολόγησης βάσει βάρους των οχημάτων στην Ευρώπη μπορεί να δώσει κάποιες ιδέες για καλύτερους συνδυασμούς μοντέλων. Το 2024 θα είναι σημαντικό για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, με περισσότερα νέα μοντέλα μηδενικών εκπομπών στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης. Αλλά και πέραν των ηλεκτροκίνητων και της έναρξης ιδιωτικών πιλοτικών έργων υδρογονοκίνησης, σηματοδοτεί σημαντικές επενδύσεις σε υπηρεσίες συνδεσιμότητας, με στόχο τη διευκόλυνση λειτουργιών στόλου, ενώ θα προκύψουν και απτά στοιχεία για την αποτελεσματικότητα και την αξιοπιστία του υπάρχοντος στόλου ηλεκτρικών LCV. Στην κατηγορία των βαν, θα υπάρξει ανάπτυξη και ταχύς μετασχηματισμός. ΝΟΟΤΡΟΠΊΑ ΑΡΙΣΤΕΊΑΣ ΚΑΙ ΒΙΩΣΙΜΌΤΗΤΑΣ Το 2024, οι αλυσίδες εφοδιασμού στρέφονται στη βιωσιμότητα εν μέσω συνεχιζόμενων οικονομικών και γεωπολιτικών προκλήσεων, τονίζει ο Steven Schoefs. Η ενοποίηση της αγοράς συνεχίζεται, αλλά υπάρχουν ανησυχίες για μειωμένο ανταγωνισμό και καινοτομία, ιδίως στο leasing και στη διοίκηση στόλου. Εν τω μεταξύ, εμμένει η διεθνοποίηση του fleet management παρά τις περιφερειακές πολυπλοκότητες, τονίζοντας την ανάγκη κεντρικών λύσεων. Η βιωσιμότητα κυριαρχεί στις στρατηγικές στόλου και οι επιχειρήσεις επεκτείνουν τα μέτρα πέραν της ηλεκτροκίνησης, για να επιτύχουν περιβαλλοντικούς στόχους και να συμμορφωθούν με τους κανονισμούς. Ο αυτοματισμός, η ψηφιοποίηση και η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης αποκτούν εξέχουσα θέση και επιτρέπουν βελτιώσεις στην αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα του Fleet & Mobility. Εν μέσω έλλειψης ταλέντων, καθίσταται σημαντική η καλλιέργεια ισχυρών σχέσεων με τους συνεργάτες και τους εργαζομένους. Η καλλιέργεια νοοτροπίας αριστείας και βιωσιμότητας αποτελεί στρατηγική επιταγή για το τοπίο της εξελισσόμενης εφοδιαστική αλυσίδα του 2024.

08.01.24 #227 4 Η Hyundai Motor Company έδωσε στη δημοσιότητα μια εικόνα teaser και κοινοποίησε τις πρώτες πληροφορίες των ανακοινώσεων που θα πραγματοποιηθούν στην CES 2024. Στο πλαίσιο της έκθεσης, η Hyundai Motor θα μοιραστεί τα μελλοντικά της σχέδια για τη δημιουργία ενός ενεργειακού οικοσυστήματος υδρογόνου εστιάζοντας σε νέο σύστημα λογισμικού και τεχνητή νοημοσύνη, με θέμα «Ease every way». Η επίσημη ανακοίνωση θα πραγματοποιηθεί σήμερα το βράδυ (8 Ιανουαρίου 2024) στο Λας Βέγκας. Η Hyundai Motor θα παρουσιάσει τον τρόπο με τον οποίο ο μετασχηματισμός της θα φέρει καθολικά οφέλη στην ανθρωπότητα βασιζόμενος στο υδρογόνο και το λογισμικό. Η εταιρεία θα αποκαλύψει επίσης τα σχέδιά της για την προώθηση ανθρωποκεντρικών καινοτομιών πέρα από την κινητικότητα προσφέροντας άνεση στην καθημερινότητα των ανθρώπων. Τα μελλοντικά σχέδια της Hyundai Motor θα συνδυάζουν τις δυνατότητες των θυγατρικών εταιρειών του Ομίλου Hyundai Motor με σκοπό να επιταχύνουν τη μετάβαση προς μια κοινωνία υδρογόνου. Η εταιρεία θα αποκαλύψει επίσης την εργαλειοθήκη του υδρογόνου για να δημιουργήσει αποτελεσματικά μια αλυσίδα αξίας καθαρού υδρογόνου. Επιπλέον, η Hyundai Motor θα περιγράψει τη στρατηγική λογισμικού του Ομίλου και τη μελλοντική κατεύθυνση για τη δημιουργία ενός πλήρως βελτιστοποιημένου οικοσυστήματος με επίκεντρο τον χρήστη που συνδέει συσκευές, υπηρεσίες και καινοτόμες λύσεις. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης CES 2024, η οποία θα διαρκέσει από τις 9 έως τις 12 Ιανουαρίου, η εταιρεία θα παρουσιάσει την ποικιλόμορφη προσέγγισή της, από τις καινοτόμες τεχνολογίες έως τις μελλοντικές λύσεις κινητικότητας, για να αναδείξει το πώς θα δημιουργήσει μια ανθρωποκεντρική μελλοντική κοινωνία μεταβαίνοντας σε ένα ενεργειακό οικοσύστημα υδρογόνου εστιάζοντας στο λογισμικό σύστημα και την τεχνητή νοημοσύνη. ΤΑ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ HYUNDAI MOTOR Η Hyundai στην CES 2024 Το Hyundai Motor Group και η Motional -παγκόσμιος ηγέτης αυτόνομης τεχνολογίας- ανακοίνωσαν τα εγκαίνια του Hyundai Motor Group Innovation Center Singapore (HMGICS) και την από κοινού ανάπτυξη του αμιγώς ηλεκτρικού Ioniq 5 Robotaxi, που θα κατασκευαστεί στο HMGICS. Το πρώτο Ioniq 5 Robotaxi θα αναπτυχθεί ως μέρος των εμπορικών υπηρεσιών της Motional στις ΗΠΑ, ξεκινώντας από το 2024. Επιπλέον, η Motional και το Hyundai Motor Group αποκάλυψαν ότι το Ioniq 5 Robotaxi είναι ένα από τα πρώτα αυτόνομα (AV) οχήματα επιπέδου 4 SAE που έχουν πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα Ομοσπονδιακά Πρότυπα Ασφάλειας Αυτοκινήτων των ΗΠΑ (FMVSS). Η πιστοποίηση αυτή αποτελεί απόδειξη για το εξαιρετικό πρόγραμμα ανάπτυξης και δοκιμών του οχήματος, την ασφάλεια και την αξιοπιστία του καθώς και την πολυπλοκότητα της αυτόνομης τεχνολογίας, σύμφωνα με τον Karl Iagnemma, President και CEO της Motional. «Το HMGICS είναι ένα όραμα για καινοτομία στις μεταφορές. Είμαστε εξαιρετικά περήφανοι που κατασκευάστηκε το Ioniq 5 Robotaxi σε αυτές τις εγκαταστάσεις και ανυπομονούμε να παρουσιάσουμε στον κόσμο μερικά από τα πρώτα αυτόνομα οχήματα με πιστοποίηση FMVSS. Μέσα από τη δύναμη της συνεργασίας μας με τη Hyundai μπορέσαμε να αναπτύξουμε ένα κορυφαίο Robotaxi που πληροί αυστηρά ομοσπονδιακά πρότυπα και είναι έτοιμο για μαζική παραγωγή», δήλωσε ο κ. Iagnemma. Η εμπορική παραγωγή του Ioniq 5 Robotaxi βρίσκεται σε εξέλιξη, και τα πρώτα μοντέλα έχουν ήδη φτάσει στις εγκαταστάσεις της Motional στις ΗΠΑ και υποβάλλονται σε αυστηρές δοκιμές και ελέγχους ασφάλειας. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΑ ΠΡΩΤΑ IONIQ 5 ROBOTAXI ΘΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΟΥΝ ΣΤΟ HMGICS

08.01.24 #227 6 Η Volkswagen καθυστερεί την παραγωγή του νέου προσιτού ηλεκτρικού αυτοκινήτου μπαταρίας, επειδή οι επιεικέστεροι αντιρρυπαντικοί κανόνες του προτύπου Euro 7 σημαίνουν ότι θα επιτρέπεται να πωλούνται μικρότερα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το αναμενόμενο, σύμφωνα με δημοσίευμα του γερμανικού περιοδικού auto motor und sport. Το μικρό EV, που βασίζεται στο πρότυπο ID.2 που παρουσιάστηκε τον περασμένο Μάρτιο, προγραμματίστηκε για πλήρη παραγωγή τον Μάιο του 2026 αντί του 2025, όπως ανέφερε το auto motor und sport. Η Volkswagen και άλλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν προβλέψει ότι δεν θα μπορούσαν να πωλούν μικρά αυτοκίνητα ICE με κέρδος μέχρι το τέλος της δεκαετίας, λόγω των αυστηρών κανόνων αντιρρύπανσης Euro 7. Ωστόσο, κατόπιν πιέσεων του κλάδου, οι χώρες της ΕΕ συμφώνησαν να μην αλλάξουν τις υπάρχουσες συνθήκες δοκιμών Euro 6 και τα όρια εκπομπών αυτοκινήτων και βαν, που σημαίνει ότι τα μικρά αυτοκίνητα ICE θα συνεχίσουν να κατασκευάζονται χωρίς δαπανηρές αναβαθμίσεις που θα τα καθιστούσαν ασύμφορα. Η VOLKSWAGEN ΘΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ID.2 Η εταιρεία smartphone Xiaomi παρουσίασε επισήμως το πρώτο της αυτοκίνητο – το ηλεκτρικό σεντάν Xiaomi SU7. Το EV διαθέτει φόρτιση 875 V και μπαταρία 101 kWh με κυψέλες CATL, παρέχοντας μέγιστη αυτονομία 800 χλμ. Η έκδοση AWD αποδίδει 495 kW, με επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 2,78 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 265 χλμ/ώρα. Η Xiaomi προσφέρει δύο εκδόσεις του πρώτου της EV: το SU7 και το SU7 Max. Το βασικό μοντέλο SU7 είναι οπισθοκίνητο (RWD) με κινητήρα V6 κατασκευής Xiaomi, με μέγιστη ισχύ 220 kW, ροπή 400 Nm και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 5,28 δευτερόλεπτα. Διαθέτει μπαταρία 73,6 kWh, παρέχοντας αυτονομία 668 χλμ, σύμφωνα με το πρότυπο CLTC (China Light-Duty Vehicle Test Cycle). Η έκδοση υψηλών επιδόσεων SU7 Max θα διαθέτει τετρακίνηση, με διπλό κινητήρα μέγιστης απόδοσης 495 kW και ροπή 838 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα είναι 2,78 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα 265 χλμ/ώρα. Το EV μπορεί επίσης να επιταχύνει από 0 - 200 χλμ/ώρα σε 10,67 δευτερόλεπτα. Η μπαταρία Qilin NMC της CATL, των 101 kWh, παρέχει αυτονομία CLTC 800 χλμ. Η μπαταρία μπορεί να επαναφορτίσει για 390 χλμ σε 10 λεπτά. Σε 5 λεπτά το SU7 μπορεί να προσθέσει 220 χλμ και σε 15 λεπτά 510 χλμ. Σύμφωνα με την Xiaomi, το SU7 είναι όμορφο και αεροδυναμικό, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,195 Cd, τον χαμηλότερο μεταξύ των οχημάτων παραγωγής. Το lidar, βρίσκεται στην κορυφή του παρμπρίζ και έχει σχήμα βότσαλου. Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχει κεντρική οθόνη ελέγχου 16,1 ιντσών με ανάλυση 3k, πίνακας οργάνων 7,1 ιντσών για τον οδηγό και δύο οθόνες στο πίσω μέρος για τους επιβάτες, που είναι στην πραγματικότητα τάμπλετ Mi Pads της Xiaomi. Το Apple iPad είναι εξίσου συμβατό. Η πλοήγηση μπορεί να προβληθεί σε HUD 56''. Το σύστημα λειτουργίας πιλοτηρίου HyperOS τροφοδοτείται από το Qualcomm Snapdragon 8295. Το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης (ADAS) Xiaomi Pilot, τροφοδοτείται από δύο μικροεπεξεργαστές Nvidia Orin-X με υπολογιστική ισχύ 508 TOP. Το Xiaomi Pilot λαμβάνει σήμα από ένα lidar, ραντάρ κυμάτων 3 χιλιοστών, 11 κάμερες HD και 12 ραντάρ υπερήχων. Το σύστημα αυτόνομης οδήγησης περιλαμβάνει οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο, δυνατότητες αυτοστάθμευσης και κλήση αυτοκινήτου. Η οδήγηση στην πόλη θα είναι διαθέσιμη μέχρι το τέλος του 2024, σε περισσότερες από 100 πόλεις στην Κίνα. ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ 800 ΧΛΜ ΚΑΙ ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ 0-100 ΧΛΜ/ΩΡΑ ΣΕ 2,78 ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ Η Xiaomi παρουσίασε το πρώτο της αυτοκίνητο Xiaomi SU7

08.01.24 #227 7 Η Kia ανακοίνωσε ότι ο Marc Hedrich ανέλαβε Πρόεδρος και CEO Ευρώπης, από την 1η Ιανουαρίου 2024,συνεχίζοντας την καριέρα του στην Kia, όπου κατείχε ανώτερες διευθυντικές θέσεις τα τελευταία εννέα χρόνια. Παίρνει τη σκυτάλη από τον Won Jeong Jeong, ο οποίος δραστηριοποιήθηκε στη θέση αυτή τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ο Marc Hedrich θα εμπλουτίσει την εταιρεία με πολύτιμες εμπειρίες, έχοντας αναλάβει ανώτατα διοικητικά καθήκοντα σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο για περισσότερα από 30 χρόνια στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εκτός από τα πρόσφατα καθήκοντά του ως Πρόεδρος της Kia France, δραστηριοποιήθηκε σε διάφορες ανώτερες θέσεις σε κορυφαίες εταιρείες αυτοκινήτων. Καθ’ όλη τη διάρκεια της απασχόλησής του στην Kia, συνέβαλε στην προώθηση όλων των τομέων στρατηγικής και λειτουργιών – από τις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και τα προϊόντα, μέχρι την εξυπηρέτηση πελατών και τη λιανική. Ο Marc Hedrich είναι απόφοιτος του European Business School και ξεκίνησε την καριέρα του τη δεκαετία του ‘90 στη Ford France. Στη συνέχεια ανέλαβε Διευθυντής Μάρκετινγκ της Skoda France και της Seat France. Το 2003 εντάχθηκε στην Toyota France ως Διευθυντής Μάρκετινγκ. Με την εξειδίκευσή του σε κορυφαίους εισαγωγείς αυτοκινήτων, ο Marc ανέλαβε στρατηγικές θέσεις για σχεδόν δώδεκα χρόνια στην Toyota Γαλλίας και στην Toyota Ευρώπης. Το 2015 ανέλαβε Διευθύνων Σύμβουλος της Kia Γαλλίας. Από την 1η Ιανουαρίου 2021 κατείχε την θέση του Προέδρου της Kia Γαλλίας. ΑΛΛΑΓΗ ΗΓΕΣΙΑΣ ΣΤΗΝ KIA EUROPE Επικεφαλής ο Marc Hedrich Ο EDOUARD DE PIREY CFO ΤΗΣ VALEO Ο Edouard de Pirey ανέλαβε Chief Financial Officer από τις 2 Ιανουαρίου 2024 στη θέση του Robert Charvier, ο οποίος, μετά από 24 χρόνια στο Valeo Group, θα συνταξιοδοτηθεί στις 29 Μαρτίου 2024. Ο κ. Charvier θα παραμείνει στην εταιρεία ως σύμβουλος μέχρι την αποχώρησή του, για να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση. Ο Edouard de Pirey, 47 ετών, ξεκίνησε την καριέρα του ως δημόσιος υπάλληλος, Διευθυντής Βιομηχανίας, Ορυχείων και Ενέργειας της Νέας Καληδονίας, το 2003. Το 2006 εντάχθηκε στο Τμήμα Προϋπολογισμού του Γαλλικού Υπουργείου Οικονομίας, Οικονομικών και Βιομηχανίας, ως Αναπληρωτής Προϊστάμενος Ενέργειας, Μετοχών, Βιομηχανίας και Καινοτομίας. Το 2007 εντάχθηκε στο Υπουργείο Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας, ως σύμβουλος του Υπουργού. Ο κ. de Pirey εντάχθηκε στη Valeo το 2009 ως Αντιπρόεδρος Εταιρικού Σχεδιασμού & Στρατηγικής Ομίλου. Το 2012 ορίστηκε Πρόεδρος της Valeo Κίνας. Το 2018 επέστρεψε στη Γαλλία ως Αντιπρόεδρος Παραγωγής Συστημάτων Ηλεκτροκίνησης Ομίλου. Το 2021, ανέλαβε CEO της Valeo LiDAR, έως ότου ορίστηκε αναπληρωτής CFO τον Ιούλιο του 2023. Σπούδασε Μαθηματικά στην Ecole Normale Supérieure (Ulm) και μηχανικός στην Ecole Nationale Supérieure des Mines de Paris. Είναι απόφοιτος του Harvard Business School. Ο κ. de Pirey αναφέρεται απευθείας στον CEO της Valeo, Christophe Périllat και είναι μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής. Ο Robert Charvier εντάχθηκε στην Valeo το 1999, ως Επικεφαλής Ελεγκτής Οικονομικών Λειτουργιών και ανέλαβε Οικονομικός Ελεγκτής Ομίλου το 2007. Τον Ιανουάριο του 2010 ορίστηκε Chief Financial Officer του Valeo Group. Marc Hedrich Edouard de Pirey Από τις 2 Ιανουαρίου, η General Motors προχώρησε σε αλλαγές ρόλων ηγετικών της στελεχών, στο πλαίσιο σχεδίου ταχύτερης εφαρμογής νέων προγραμμάτων οχημάτων και τεχνολογίας και επιτάχυνσης της κυκλοφορίας τους στην αγορά. Στην παγκόσμια ομάδα ανάπτυξης προϊόντων: Ο Ken Morris, που ήταν αντιπρόεδρος των παγκόσμιων ομάδων οχημάτων και πρόωσης, ανέλαβε ανώτερος αντιπρόεδρος Προγραμμάτων και Ασφάλειας Προϊόντων και Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Ο κ. Morris διατηρεί παράλληλα τις τρέχουσες ευθύνες του. Ο Josh Tavel, που ήταν παγκόσμιος αντιπρόεδρος Εξυπηρέτησης Πελατών και Aftersales, ανέλαβε ανώτερος αντιπρόεδρος Αποθήκευσης Ενέργειας και Πρόωσης, Ερευνας και Ανάπτυξης και Μηχανικής. Στην ομάδα παγκόσμιων αγορών: Ο Rory Harvey, που ήταν αντιπρόεδρος και πρόεδρος της GM North America, θα αναλάβει τον νεοσύστατο ρόλο εκτελεστικού αντιπροέδρου και πρόεδρος των Παγκόσμιων Αγορών. Ο κ. Harvey θα συνεργαστεί με τις παγκόσμιες περιφερειακές ομάδες για τα κατάλληλα οχήματα, λογισμικό και τεχνολογίες σε όλο τον κόσμο. Η Marissa West, που ήταν πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της GM Καναδά, θα συμμετάσχει στην ηγετική ομάδα των παγκόσμιων αγορών ως ανώτερη αντιπρόεδρος και πρόεδρος της GM Βόρειας Αμερικής, ενώ θα αναφέρεται στον κ. Harvey. Η GM ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ 2024 ΜΕ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ Πρόσωπα

08.01.24 #227 8 Η Volvo Cars ανακοίνωσε ότι η Vanessa Butani αναλαμβάνει επικεφαλής Παγκόσμιας Βιωσιμότητας, από την 1η Απριλίου 2024. Διαδέχεται τον Anders Kärrberg, που αποφάσισε να συνταξιοδοτηθεί, έχοντας διατελέσει επικεφαλής Παγκόσμιας Βιωσιμότητας από τότε που η εταιρεία ίδρυσε την αντίστοιχη ομάδα, το 2019. Η Vanessa Butani θα ηγηθεί στην προσπάθεια εκπλήρωσης των στόχων βιωσιμότητας της εταιρείας και στη συνεχή εξέλιξη της στρατηγικής της για τη βιωσιμότητα, διατηρώντας παράλληλα σημαντικό ρόλο στο μετασχηματισμό του οργανισμού από παγκόσμιο κατασκευαστή αυτοκινήτων με δυναμική παρουσία ενός αιώνα σε κορυφαίο πάροχο βιώσιμης κινητικότητας. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που υποδεχόμαστε τη Vanessa στην εταιρεία μας», δήλωσε ο Jim Rowan, CEO της Volvo Cars, επισημαίνοντας ότι «τα ηγετικά της προσόντα και η εμπειρία της σε αυτό το πεδίο θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην εφαρμογή της φιλόδοξης στρατηγικής μας για βιωσιμότητα που είναι σε εξέλιξη σε όλο το εύρος του οργανισμού μας, αποτελώντας εγγύηση ότι θα διατηρήσουμε μια ισχυρή φωνή όσον αφορά τη βιώσιμη κινητικότητα. Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τον Anders για τη σπουδαία συνεισφορά του στην επιτυχία της Volvo Cars και να του ευχηθώ να απολαύσει τη συνταξιοδότησή του». Ο Anders Kärrberg είχε ηγετικό ρόλο στη δημιουργία του παγκόσμιου συστήματος βιωσιμότητας της Volvo Cars, εμφυσώντας μια φιλόδοξη προσέγγισή της στο μέλλον της εταιρείας. H κ. Butani είναι Καναδή και αμέσως πριν από την έλευσή της στη Volvo Cars είχε τη θέση της αντιπροέδρου Βιωσιμότητας του Ομίλου Electrolux, πολυεθνικής εταιρείας ηλεκτρικών συσκευών. Πήρε μέρος στην ανάπτυξη της πλατφόρμας βιωσιμότητας του Electrolux Group, συμβάλλοντας στην επίτευξη των πρώτων στόχων επιστημονικής βάσης για την εταιρεία. Διαθέτει εμπειρία σε αρκετές ακόμη ηγετικές θέσεις στα πεδία της βιωσιμότητας και της στρατηγικής. VOLVO CARS Η Vanessa Butani επικεφαλής Βιωσιμότητας Η Lynk & Co ανακοίνωσε ότι ο Alain Visser παραιτείται από τη θέση του CEO της Lynk & Co Ευρώπης και τον διαδέχεται ο Nicolas Lopez Appelgren από τις 8 Ιανουαρίου 2024. Ο Nicolas Lopez Appelgren ήταν Επικεφαλής Λιανικής της Volvo Cars και διαθέτει πάνω από 28 χρόνια παγκόσμιας εμπειρίας στο λιανικό εμπόριο και το μάρκετινγκ αυτοκινήτων. Ο Nicolas ηγήθηκε του μετασχηματισμού των λιανικών και εμπορικών δραστηριοτήτων της Volvo Cars, βοηθώντας την εταιρεία στην ανάπτυξη αμεσότερων σχέσεων με τους χρήστες, στην ενσωμάτωση των διαδικτυακών πωλήσεων στο δίκτυο λιανικής και στην βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών μέσω αμεσότερης απόκρισης. Πριν αναλάβει CEO της Lynk & Co στην Ευρώπη, ο Nicolas συνέβαλε ιδιαιτέρως στο retail management της Volvo Cars, τη διοίκηση προϊόντων, το μάρκετινγκ και την επιχειρηματική ανάπτυξη. Υπήρξε βασικό στέλεχος στην επέκταση της Volvo στην αγορά της Ευρώπης και της Αμερικής. Ο Alain Visser ορίστηκε Ανώτερος Αντιπρόεδρος Παγκόσμιου Μάρκετινγκ και Πωλήσεων του Geely Auto Group το 2015. Συνέβαλε καθοριστικά στην ίδρυση της premium μάρκας Lynk & Co και διετέλεσε CEO Ευρώπης από το 2017. Ήταν βασικό στέλεχος στη δημιουργία νέων εμπειριών πελατών μέσω τεχνολογίας συνδεδεμένων οχημάτων και επιχειρηματικών προτύπων. «Από την ίδρυσή της το 2017, η Lynk & Co έχει παραδώσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα παγκοσμίως, όντας από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες μάρκες premium αυτοκινήτων στον κόσμο. Επιθυμούμε να ευχαριστήσουμε τον Alain για την πολυετή υπηρεσία του και για ό,τι έπραξε για την οικοδόμηση στιβαρών θεμελίων για το μέλλον της Lynk & Co. Είμαστε ευτυχείς που καλωσορίζουμε τον Nicolas στη Lynk & Co και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε μαζί του για την επόμενη φάση του παγκόσμιου αναπτυξιακού της σχεδίου. Jerry Gan, CEO του Geely Auto Group. Ο NICOLAS LOPEZ APPELGREN CEO ΤΗΣ LYNK & CO ΕΥΡΩΠΗΣ Vanessa Butani Πρόσωπα Nicolas Lopez Appelgren

08.01.24 #227 10 H κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) BYD είναι κορυφαία στα επιβατικά αυτοκίνητα NEV για άλλη μια χρονιά, ξεπερνώντας την Tesla τα τελευταία δύο χρόνια και απειλώντας την πρωτοκαθεδρία της στα αμιγώς ηλεκτρικά (BEV), μάλιστα την ξεπέρασε σε αυτά το τέταρτο τρίμηνο του 2023 αλλά όχι συνολικά το περασμένο έτος. Οι δύο διαφορετικές στρατηγικές πλησιάζουν η μία την άλλη. Ο δυτικός κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας υψηλής ποιότητας (BEV) Tesla επικρατεί στη Βόρεια Αμερική και σταδιακά κυριαρχεί στην Ευρώπη με ένα στιβαρό δίκτυο φόρτισης. Ο εξ ανατολών κατασκευαστής BEV και plug-in υβριδικών οχημάτων (PHEV) BYD έχει ήδη κατακτήσει την Κίνα και τώρα ηγείται των κινεζικών μαρκών στην Ευρώπη. Μέχρι το τέλος του 2023, η κινεζική επέκταση ενισχύθηκε και σκοπεύει να αναταράξει τις αγορές των αμιγώς ηλεκτρικών, όπου η Tesla συνιστά ήδη την κορυφαία επιλογή. Η BYD ανακοίνωσε την πώληση περίπου 3,02 εκατομμυρίων οχημάτων το 2023, συμπεριλαμβανομένων των BEV και PHEV, που αποτελεί αύξηση 61,9% έναντι του 2022. 1,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα είναι αμιγώς ηλεκτρικά και 1,4 εκατομμύρια PHEV. Τον τελευταίο μήνα του 2022, η BYD πούλησε 190.754 BEV και 149.424 PHEV. Η BYD πούλησε 526.409 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το τέταρτο τρίμηνο, κυρίως λόγω της πολύ ευρύτερης γκάμα φθηνότερων μοντέλων της στην Κίνα. Ωστόσο, η Tesla προπορεύεται ακόμα στις παραδόσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων (BEV) για το συνολικό έτος αφού στις ετήσιες παραδόσεις της BYD περιλαμβάνονται 1,4 εκατομμύρια plug-in υβριδικά οχήματα. Τον τελευταίο μήνα του 2022, η BYD πούλησε 190.754 BEV και 149.424 PHEV. ΝΈΕΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΈΣ Τα στοιχεία δείχνουν ότι η BYD παράγει πλέον περισσότερα BEV από ό,τι PHEV, διευρύνοντας την διαφορά πωλήσεων BEV στην Κίνα έναντι της Tesla. Αφότου σταμάτησε την παραγωγή οχημάτων εσωτερικής καύσης (ICE) τον Απρίλιο του 2022, η BYD υιοθέτησε περικοπές τιμών ως βασική στρατηγική πωλήσεων και σημείωσε 3 εκατομμύρια πωλήσεις το 2023. Η Tesla το τέταρτο τρίμηνο, κατασκεύασε περίπου 495.000 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και παρέδωσε πάνω από 484.000 οχήματα παγκοσμίως. Η εξέλιξη της παραγωγής και των παραδόσεων της Tesla παγκοσμίως τα τελευταία χρόνια εμφανίζεται στον πίνακα. Αν και η BYD κατέκτησε την πρώτη θέση το τέταρτο τρίμηνο, η Tesla έχει περισσότερα έσοδα και κέρδη από την κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, επειδή πουλά οχήματα σε πολύ υψηλότερες τιμές. Η εταιρεία βασίζεται σε δύο μοντέλα: το Model Y SUV και το Model 3 sedan που καταλαμβάνουν τη μερίδα του λέοντος στις πωλήσεις της. Και τα δύο μοντέλα αντιπροσώπευαν το 95% των παραδόσεων το τέταρτο τρίμηνο. Η BYD και η Tesla έχουν βάλει τα δυνατά τους στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικών οχημάτων και θα συνεχίσουν το 2024 με νέες στρατηγικές. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η TESLA ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΠΡΩΤΗ ΣΤΑ BEV ΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ 2023 Η BYD ανταγωνίζεται με επιτυχία την Tesla TESLA Παραγωγή 2023 2022 2021 2020 Model 3/Y 1.775.159 1.298.434 906.032 454.932 Άλλα Μοντέλα 70.826 71.177 24.390 54.805 Σύνολο 1.845.985 1.369.611 930.422 509.737 Παραδόσεις 2023 2022 2021 2020 Model 3/Y 1.739.707 1.247.146 911.208 442.511 Άλλα Μοντέλα 68.874 66.705 24.964 57.039 Σύνολο 1.808.581 1.313.851 936.172 499.550 Πηγή: Tesla, επεξεργασία FleetNews ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ BEV ΤΩΝ BYD KAI TESLA ΑΝΑ ΤΡΙΜΗΝΟ

08.01.24 #227 11 Η θυγατρική της Toyota, Daihatsu Motor, κινδυνεύει να χάσει την πιστοποίηση μοντέλων αυτοκινήτων της στο πλαίσιο της έρευνας που ξεκίνησε η ιαπωνική κυβέρνηση. Η αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε όλες τις αποστολές με την έναρξη της έρευνας. Το ιαπωνικό υπουργείο Μεταφορών ερεύνησε τα κεντρικά γραφεία της Daihatsu κατόπιν έρευνας τρίτων για πιθανές ανάρμοστες πρακτικές κατά τη διάρκεια δοκιμών. Η έρευνα ξεκίνησε κατόπιν δημοσίευσης έκθεσης ανεξάρτητης επιτροπής, η οποία παραδόθηκε στο υπουργείο Μεταφορών στις 20 Δεκεμβρίου από τον Πρόεδρο της Daihatsu, Soichiro Okudaira, στην οποία αναφέρεται ότι οι παραβάσεις ξεκίνησαν το 1989 και αναφέρεται σε 25 περιπτώσεις ανάρμοστων πρακτικών σε δοκιμές ασφάλειας οχημάτων και εκπομπών ρύπων. Συνολικά, αποκαλύφθηκαν 174 υποθέσεις ανάρμοστων πρακτικών σε 28 μοντέλα Daihatsu, κάποια από τα οποία είναι υπό ανάπτυξη. Οι πρακτικές αυτές συνιστούν ακατάλληλη παρέμβαση και παραποίηση στοιχείων και δεδομένων. Σύμφωνα με την έκθεση, ήταν σκόπιμες. Σύμφωνα με την Daihatsu, η έκθεση περιλαμβάνει προβλήματα δοκιμών σε 64 μοντέλα και τρεις κινητήρες, συμπεριλαμβανομένων 22 μοντέλων και ενός κινητήρα που πωλούνται από την Toyota. Η Daihatsu, κατόπιν αυτού, διέκοψε τις αποστολές αυτοκινήτων στο εξωτερικό. Η αυτοκινητοβιομηχανία σταμάτησε επίσης όλες τις γραμμές συναρμολόγησης έως ότου επιλυθούν τα θέματα ασφαλείας. ΌΛΑ ΤΑ ΜΟΝΤΈΛΑ ΕΊΝΑΙ ΥΠΌ ΔΙΕΡΕΎΝΗΣΗ Σε μια περίπτωση ανάρμοστης πρακτικής, τα αποτελέσματα των δοκιμών πλευρικής πρόσκρουσης συνοδηγού και οδηγού αντικαταστάθηκαν, με την δικαιολογία πως δεν υπήρχε αρκετός χρόνος για δοκιμές από την πλευρά του οδηγού, με αποτέλεσμα την παραποίηση των εκθέσεων. Η έρευνα προβλέπεται να διαρκέσει, αναλόγως της έκτασης του θέματος. Θα καταβληθεί προσπάθεια αποκάλυψης της εμπλοκής των διευθυντών και των λόγων των ανάρμοστων πρακτικών ευρείας κλίμακας. Το Υπουργείο Μεταφορών διερευνά επίσης τα 28 μοντέλα που ήδη πωλεί ή αναπτύσσει η Daihatsu. Η έρευνα διεξάγεται βάσει του νόμου οχημάτων οδικών μεταφορών, ο οποίος επιτρέπει την επιτόπια επιθεώρηση επίσημων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η αναθεώρηση του νόμου το 2017 επιτρέπει επίσης ακύρωση της αδειοδότησης σε περίπτωση παραπτώματος. Το σκάνδαλο αποκαλύφθηκε κατόπιν εντοπισμού προβλημάτων στις δοκιμές ασφαλείας πλευρικής σύγκρουσης τεσσάρων μοντέλων που πωλήθηκαν στο εξωτερικό. Αυτό οδήγησε στη σύσταση ανεξάρτητης επιτροπής για περαιτέρω διερεύνηση. Τον Μάιο, εντοπίστηκαν και άλλα προβλήματα στο SUV Rocky και στα μοντέλα Raize της Toyota. Η έρευνα της επιτροπής διήρκεσε οκτώ μήνες. Η TOYOTA ΠΑΡΈΧΕΙ ΠΛΉΡΗ ΥΠΟΣΤΉΡΙΞΗ Ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Toyota, Hiroki Nakajima, δήλωσε: «Από την ίδρυση της Toyota, υιοθετήσαμε την ικανότητα να σταματάμε εάν υπάρχει πρόβλημα, να διερευνούμε την κατάσταση επί τόπου και να λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα». Η Daihatsu κατέστη εξ ολοκλήρου θυγατρική της Toyota το 2016, μετά την συμφωνία του 1998. Η Daihatsu ανταγωνιζόταν την Suzuki στα μικρά αυτοκίνητα και παρήγαγε συμπαγή οχήματα από κοινού με την Toyota. Από τότε που περιήλθε πλήρως στην Toyota, δημιουργήθηκε εταιρεία κατασκευής συμπαγών αυτοκινήτων. Ο πρόεδρος της ανεξάρτητης επιτροπής, Makoto Kaiami, δήλωσε πως δεν πιστεύει ότι η Toyota εμπλέκεται στις ανάρμοστες πρακτικές. «Δεν αντιληφθήκαμε ότι η αύξηση παραγωγής οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων για αγορές του εξωτερικού, μπορούσε να επιφέρει σημαντική επιβάρυνση (της Daihatsu) στην ανάπτυξη μοντέλων και στις δοκιμές», ανέφερε ο κ. Nakajima. Και συμπλήρωσε πως η Toyota θα παρέχει πλήρη υποστήριξη στην Daihatsu. Η Daihatsu παρήγαγε σχεδόν 1,8 εκατομμύρια οχήματα το 2022. Τα μισά περίπου κατασκευάζονταν στην Ιαπωνία. Το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2023 η Daihatsu παρήγαγε 1,1 εκατομμύρια οχήματα και πούλησε περίπου 660.000 από αυτά σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, αντιπροσωπεύοντας το 7% των πωλήσεων της Toyota. Η Daihatsu αντιπροσωπεύει περίπου το 4% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων του μητρικού ομίλου. Η Daihatsu κατέχει περίπου το 30% τοις εκατό μερίδιο αγοράς πολύ μικρών οχημάτων που πωλούνται στην Ιαπωνία. Ακόμα, η μάρκα είναι γνωστή για σειρά ελαφρών οχημάτων και σεντάν που είναι δημοφιλή σε όλη την Νοτιοανατολική Ασία, όπως το pickup και τα φορτηγά Gran Max και τα επιβατικά οχήματα Terios και Xenia. ΘΕΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΣΕ ΔΟΚΙΜΕΣ ΟΧΗΜΑΤΩΝ Η Daihatsu υπό διερεύνηση Η παραγωγή σταμάτησε σε όλα τα εργοστάσια της Daihatsu στην Ιαπωνία, όπως και οι αποστολές οχημάτων στο εξωτερικό

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=