FLEETNEWS #222

20.11.23 #222 15 Το 2021, σημειώθηκαν 19.917 θάνατοι από τροχαία ατυχήματα στους δρόμους της Ε.Ε., σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Eurostat, που ισοδυναμούν με 45 θανάτους από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους. Η περιφέρεια της Ε.Ε. με το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα ήταν η γαλλική περιφέρεια της Γουαδελούπης, με 159 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, ακολουθούμενη από το Severozapaden στη βορειοδυτική Βουλγαρία (133) και την επίσης γαλλική Guyane (120). Συνολικά, υπήρχαν 24 περιφέρειες της Ε.Ε. με τουλάχιστον 80 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, που υποδεικνύονται από το σκούρο μπλε χρώμα στο χάρτη. Αυτές οι περιοχές βρίσκονται κυρίως στη Ρουμανία (έξι περιφέρειες), τις απόκεντρες και νησιωτικές περιοχές της Γαλλίας (τέσσερις περιφέρειες), τη Βουλγαρία και την Ελλάδα (τρεις περιφέρειες η καθεμία), την Κροατία, την Πολωνία και την Πορτογαλία (δύο περιφέρειες η καθεμία), με τις υπόλοιπες περιοχές να βρίσκονται σε Βέλγιο και Ιταλία (στοιχεία 2020). Οι ελληνικές περιφέρειες με περισσότερα από 80 θανατηφόρα τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκους, είναι: Πελοπόννησος με 109, Νότιο Αιγαίο με 103 και Στερεά Ελλάδα με 89. Τα ποσοστά και στις υπόλοιπες ελληνικές περιφέρειες είναι σχετικά υψηλά: Κρήτη 64, Δυτική Μακεδονία 61, Ήπειρος 60, Δυτική Ελλάδα 60, Ανατολική Μακεδονία - Θράκη 54, Θεσσαλία 54, Αττική 49, Κεντρική Μακεδονία 41. Μερικά από τα υψηλότερα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων καταγράφηκαν σε αγροτικές περιοχές της Ε.Ε. Τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν σε αστικές περιοχές, όπως οι Βρυξέλλες με 7 θανάτους από τροχαία ατυχήματα ανά εκατομμύριο κατοίκους, η Βιέννη με 8, η Στοκχόλμη με 9 και η Βρέμη επίσης με 9. EUROSTAT: ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΜΟΙΡΑΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ Θανατηφόρα τροχαία ανά περιοχή Οι οδηγοί ηλικίας 20-30 ετών ήταν αυτοί που εμφάνισαν μεγαλύτερο ποσοστό ατυχημάτων το 2022 με ποσοστό 19,3%, σύμφωνα με ανάλυση της ασφαλιστικής εταιρείας Hellas Direct, ενώ ακολούθησαν οι οδηγοί 30-40 ετών με 13,4%. Αντίθετα, οι οδηγοί 70-80 ετών εμφανίζονται ιδιαίτερα προσεκτικοί και η συμμετοχή τους στα ατυχήματα περιορίζεται στο 9,2%. Οι ηλικίες 40-50 ετών, αλλά και αυτές των 50-60 ετών, έχουν συμμετοχή στα ατυχήματα κατά 11,5%, ενώ το ποσοστό πέφτει στο 10,8% στους οδηγούς 60-70 ετών. Τέλος, χαμηλά είναι τα ποσοστά στους οδηγούς 80 ετών και πάνω με 10,6%. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από την ανάλυση ατυχημάτων που η Hellas Direct κλήθηκε να αντιμετωπίσει το 2022. Σε σύγκριση με το 2021, διαπίστωσε ότι ενώ τη συγκεκριμένη χρονιά οι νέοι οδηγοί 20 με 30 ετών είχαν εμπλακεί σε ατύχημα με μικρά αυτοκίνητα συνολικού μήκους 3,7μ. - 4,1μ., το 2022 παρατηρήθηκε μια ανατροπή και οι οδηγοί 20-30 ετών ενεπλάκησαν σε ατυχήματα με μεγάλα αυτοκίνητα άνω των 4,7 μέτρων σε ποσοστό 25%, ενώ το 16,6% των ατυχημάτων των οδηγών 30-40 ετών έγινε με αυτοκίνητα άνω των 4,7 μέτρων. Για τους πιο παλιούς οδηγούς, ηλικίας άνω των 65 ετών, το 2022 τα στοιχεία έδειξαν ότι δεν είχε σημασία το μέγεθος του αυτοκινήτου. Οι νέοι οδηγοί 20-30 ετών εμπλέκονται σε ατύχημα με παρκαρισμένο αυτοκίνητο σε ποσοστό 37%. Δεύτερη πιο συχνή αιτία ατυχήματος για τους νέους είναι η σύγκρουση με προπορευόμενο όχημα λόγω μη τήρησης αποστάσεων, σε ποσοστό 24,2%. Σχεδόν το ίδιο συμβαίνει και με τους οδηγούς 30-40 ετών, που εμπλέκονται σε ατύχημα με παρκαρισμένο αυτοκίνητο σε ποσοστό 37,4%, ενώ ακολουθεί η σύγκρουση λόγω μη τήρησης αποστάσεων με ποσοστό 22,6%. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις ηλικίες άνω των 60 ετών τα ατυχήματα με παρκαρισμένα αυτοκίνητα αποτελούν την πρώτη αιτία, ενώ η δεύτερη αιτία ενός ατυχήματος είναι η κίνηση όπισθεν ή η αναστροφή. ΟΙ ΟΔΗΓΟΙ 20-30 ΕΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΝΤΑΙ ΣΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=