FLEETNEWS #215

02.10.23 #215 14 Η αποτυχία κάλυψης της ζήτησης φορτηγών μηδενικών εκπομπών θα αποτελέσει ευκαιρία για την Tesla και την BYD, αναφέρει η T&E. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών κινδυνεύουν να χάσουν το 11% της αγοράς της Ε.Ε. λόγω διεθνών ανταγωνιστών έως το 2035, προέβλεψε η Boston Consulting Group (BCG) σε μελέτη που της ανέθεσε η Transport & Environment (T&E). Πρόκειται για μια από τις τρείς προοπτικές της BCG σχετικά με τον αντίκτυπο του διεθνούς ανταγωνισμού. Κάτι τέτοιο θα σήμαινε απώλεια μεριδίου αγοράς ισοδύναμο με αυτό των μεγάλων εταιρειών φορτηγών Scania ή IVECO, σε όφελος εταιρειών όπως η Tesla και η BYD, αναφέρει η T&E. Η ΜΚΟ καλεί τους νομοθέτες να υποστηρίξουν τους Ευρωπαίους παραγωγούς να αυξήσουν τη διάθεση φορτηγών μηδενικών εκπομπών και να τους προετοιμάσουν καλύτερα έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού. Τα εμπόδια εισαγωγών είναι αυστηρότερα στην αγορά φορτηγών από των αυτοκινήτων, με περιορισμένη διεθνή εμπορία. Αυτό όμως μπορεί να αλλάξει γρήγορα εάν κάποιες περιοχές εξηλεκτριστούν ταχύτερα. Η BCG προβλέπει η ζήτηση φορτηγών μηδενικών εκπομπών στην Ε.Ε. να αυξηθεί κατά 55% έως το 2030, καθώς οι τιμές μειώνονται. Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές κινδυνεύουν να μην ανταποκριθούν στα σημερινά πρότυπα CO2 των φορτηγών. Η T&E ανέφερε ότι οι νομοθέτες της Ε.Ε. πρέπει να θέσουν πιο φιλόδοξους στόχους και να απαιτήσουν από τους κατασκευαστές φορτηγών να παράγουν περισσότερα οχήματα μηδενικών εκπομπών. Αυτό θα βοηθούσε να μην επαναληφθεί το φαινόμενο της αγοράς επιβατικών αυτοκινήτων, όταν οι ευρωπαϊκές εταιρείες άργησαν να εξηλεκτριστούν, με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζουν πλέον έντονο ανταγωνισμό από τους κινέζους κατασκευαστές. Η Sofie Defour, διευθύντρια Εμπορευματικών Μεταφορών της T&E, δήλωσε: «Ο κλάδος φορτηγών κινδυνεύει να απολέσει μερίδιο αγοράς προς όφελος της Tesla και της BYD, όπως έγινε με την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων. Εάν η Volkswagen και η Stellantis επέστρεφαν πέντε χρόνια πίσω, τότε που τα ηλεκτρικά επιβατικά είχαν το ίδιο μερίδιο αγοράς με τα ηλεκτρικά φορτηγά σήμερα, θα έκαναν τις ίδιες επιλογές; Για να διατηρήσουν την κυριαρχία τους στο εσωτερικό, οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών πρέπει να μεταβούν ταχύτερα στην ηλεκτροκίνηση. Η αυστηροποίηση των προτύπων CO2 της Ε.Ε., παράλληλα με την πράσινη βιομηχανική πολιτική, θα διασφαλίσουν την κάλυψη της ζήτησης, μειώνοντας συγχρόνως το κόστος για τους μεταφορείς». Οι αυστηρότεροι στόχοι CO2 θα διασφάλιζαν τα οφέλη των Ευρωπαίων εργαζομένων από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά φορτηγά. Η BCG προσομοίωσε τον αντίκτυπο διαφορετικών ταχυτήτων μετάβασης σε φορτηγά μηδενικών εκπομπών στην απασχόληση και διαπίστωσε ότι όσο πιο ταχεία η μετάβαση, τόσο μεγαλύτερα ΠΙΕΣΤΙΚΟΣ Ο ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΛΑΔΟ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε. Μελέτη της BCG για τα φορτηγά TESLA ΚΑΙ BYD ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΟΥΝ ΤΟ 11% ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΕΩΣ ΤΟ 2035 Μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς φορτηγών προς όφελος μη ευρωπαϊκών μαρκών το 2035 Τοπική κατασκευή Εισαγόμενος αναγωνισμός Επιτυχής άμυνα Αύξηση διάθεσης εντόπιων οχημάτων μηδενικών εκπομπών Αυστηρότερα πρότυπα CO2 στην ΕΕ Περιοχή: ΕΕ, ΗΒ, Νορβηγία, Ελβετία ΤΑ ΑΥΣΤΗΡΟΤΕΡΑ ΠΡΟΤΥΠΑ CO2 ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΩΦΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΕΕ Όφελος σε θέσεις εργασίας και ΑΕΠ από την κατασκευή την φόρτιση και τον ανεφοδιασμό τους το 2035 +7.000 +23.000 θέσεις εργασίας θέσεις εργασίας Περιοχή: ΕΕ, ΗΒ, Νορβηγία, Ελβετία Απασχόληση Πρόσθετο ΑΕΠ Πρόταση Επιτροπής Προτάσεις T&E Πρόταση Επιτροπής Προτάσεις T&E Πεδίο: Πάροχοι συστημάτων αυτοκίνησης, Κατασκευαστές φορτηγών, Υποδομή φόρτισης και ενέργειας (ντίζελ, ηλεκτρικό, υδρογόνο) Μεγέθη 2035 υπό τις σημερινές πολιτικές Οφέλη από την αυστηροποίηση των προτύπων CO2

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=