FLEETNEWS #213

18.09.23 #213 15 Πολωνία και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αλλά όταν παρέχεται η δυνατότητα επιλογής ενός μικρού ηλεκτρικού αυτοκινήτου 25.000 ευρώ, το ποσοστό των νέων αγοραστών που επιθυμούν να αγοράσουν ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας αυξάνεται στο 35%. Αυτό ισοδυναμεί με πωλήσεις 1 επιπλέον εκατομμυρίου EV στην Ευρώπη ετησίως και αντικατάσταση αντίστοιχων εσωτερικής καύσης. Ωστόσο, οι έξι μεγάλες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εγκατέλειψαν τα μικρά οικονομικά αυτοκίνητα, επιδιώκοντας κέρδη μεγαλύτερα από τον πληθωρισμό. Μεταξύ 2019 και 2022, τα καθαρά κέρδη ανά όχημα εκτινάχθηκαν από 40 ευρώ έως 1.920 ευρώ στα 510 ευρώ έως 8.940 ευρώ, προσαρμοσμένα στον πληθωρισμό, όπως αναφέρει η έκθεση. Αυτό επετεύχθη δίνοντας προτεραιότητα στις πωλήσεις μεγαλύτερων, πιο προσοδοφόρων SUV, τα οποία σήμερα αντιπροσωπεύουν πάνω από το ήμισυ (53%) των οχημάτων που πωλούνται στην Ευρώπη. Τα ηλεκτρικά SUV, τα οποία καταναλώνουν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια και πρώτες ύλες, αντιπροσώπευαν το 51% των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2022. Η T&E ανέφερε ότι οι νομοθέτες πρέπει να δημιουργήσουν τις απαραίτητες συνθήκες ώστε οι εταιρείες αυτοκινήτων να δώσουν προτεραιότητα στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία είναι καλύτερα για το περιβάλλον, τα νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος και την ανταγωνιστικότητα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας. Έκανε έκκληση για ενιαία στρατηγική κανονισμών απόδοσης EV σε επίπεδο Ε.Ε., φόρων και επιδοτήσεων οχημάτων βάσει βάρους σε εθνικό επίπεδο και υψηλότερα τέλη στάθμευσης για τα SUV σε τοπικό επίπεδο. Η Julia Poliscanova δήλωσε: «Περισσότεροι χρήστες θα μεταβούν στην ηλεκτροκίνηση εάν διατίθενται μικρά οικονομικά BEV. Σήμερα, όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αποκομίζουν κέρδη από τα μεγάλα SUV, που είναι πολύ ακριβά για πολλά νοικοκυριά χαμηλού εισοδήματος. Οι νομοθέτες πρέπει να παρέμβουν με πρότυπα απόδοσης, φόρους, μεταρρύθμιση επιδοτήσεων και άλλα μέτρα που ανατρέπουν την ισορροπία υπέρ των μικρών οικονομικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων και των καθημερινών χρηστών». Λόγω της πιθανότητας τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV) χαμηλού κόστους να προκαλέσουν μεγάλες απώλειες στις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ξεκινήσει έρευνα για τις επιδοτήσεις στα κινεζικά EV. Η έρευνα ανακοινώθηκε από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ursula von der Leyen, κατά την ετήσια ομιλία για την κατάσταση της Ένωσης στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Στις παρατηρήσεις της, η κ. von der Leyen ανέφερε ότι ο κλάδος των ηλεκτρικών οχημάτων είναι σημαντικός για την οικονομία, με τεράστιες δυνατότητες για την Ευρώπη, αλλά οι παγκόσμιες αγορές βρίθουν κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων χαμηλού κόστους και οι τιμές τους διατηρούνται τεχνητά χαμηλές μέσω σημαντικών κρατικών επιδοτήσεων». «Πρέπει να είμαστε ξεκάθαροι αναφορικά με τους κινδύνους που αντιμετωπίζουμε», ανέφερε η κ. von der Leyen, λέγοντας ότι η επέλαση των φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων «διαστρεβλώνει την αγορά μας». Και πρόσθεσε ότι η Ευρώπη δεν μπορεί να το δεχθεί, ανακοινώνοντας έρευνα για τις επιδοτήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατασκευασμένων στην Κίνα. «Η Ευρώπη είναι ανοιχτή στον ανταγωνισμό αλλά όχι τέτοιας μορφής. Πρέπει να υπερασπιστούμε τους εαυτούς μας έναντι αθέμιτων πρακτικών», δήλωσε. Η κ. von der Leyen ανέφερε το παράδειγμα του κλάδου ηλιακής ενέργειας, τον οποίο έχουν επηρεάσει αρνητικά οι αθέμιτες εμπορικές πρακτικές της Κίνας. Πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν από τον κλάδο και άλλες κατέθεσαν αίτηση πτώχευσης, ενώ πολλά ταλέντα έφυγαν από την Ευρώπη αναζητώντας την τύχη τους στο εξωτερικό, όπως είπε. Η ανακοίνωση της έρευνας για τις επιδοτήσεις αντανακλούσε τη συσσωρευμένη ανησυχία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και χαροποίησε ιδιαιτέρως τη Γαλλία, η οποία πίεζε για την έρευνα. Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα απαραίτητα μέτρα πρέπει να ληφθούν εντός 13 μηνών από την έναρξη έρευνας για τις επιδοτήσεις. Τα προσωρινά μέτρα πρέπει να τεθούν σε ισχύ το αργότερο εντός εννεαμήνου και θα ακολουθήσουν άλλοι τέσσερις μήνες για τον καθορισμό συγκεκριμένων νομικών μέτρων. Η Κίνα κατήγγειλλε την έρευνα της Ε.Ε. για τα κινεζικά EV ως «ξεκάθαρη πράξη προστατευτισμού». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ Ε.Ε. ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΠΙΔΟΤΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ EV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=