FLEETNEWS #213

18.09.23 #213 14 Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορούν να ανταγωνιστούν την κινεζική εισροή μικρών ηλεκτρικών οχημάτων κατηγορίας Β. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μπορούν να πωλούν μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα ευρωπαϊκής κατασκευής για 25.000 ευρώ με κέρδος, επισημαίνει νέα έρευνα. Η πτώση του κόστους παραγωγής και των τιμών των μπαταριών θα καταστήσει εφικτή την ηλεκτροκίνηση οχημάτων μαζικής αγοράς κατηγορίας Β έως το 2025, σύμφωνα με τη μελέτη της Transport & Environment (T&E), που βασίζεται σε ανάλυση της συμβουλευτικής Syndex. Η T&E ανέφερε ότι η διαθεσιμότητα μικρότερων, πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να επηρεάσει τη μαζική υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα καταστεί σημαντική, εάν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίσουν την πρόκληση των κινεζικών εταιρειών. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές μπορούν να αποκομίσουν ένα λογικό περιθώριο κέρδους 4% με ένα μικρό ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας ευρωπαϊκής παραγωγής το 2025, σύμφωνα με το σενάριο «ευνοϊκών συνθηκών αγοράς» της ανάλυσης. Αυτό θα οδηγήσει σε πτώση του κόστους μπαταριών στα 100 $ ανά kWh, σύμφωνα με τις προβλέψεις του BloombergNEF και άλλων. Η ανάλυση συνυπολογίζει και άλλες μειώσεις άμεσου κόστους, διατηρώντας παράλληλα τις προσδοκίες του κλάδου για το έμμεσο κόστος και τις προσαυξήσεις. Το εν λόγω όχημα κατηγορίας Β θα διαθέτει μπαταρία LFP 40 kWh και αυτονομία 250-300 χλμ. Η Julia Poliscanova, γενική διευθύντρια Εφοδιαστικών Αλυσίδων και Ηλεκτροκινητικότητας Οχημάτων της T&E, δήλωσε: «Όλες οι έρευνες επισημαίνουν ότι οι τιμές είναι από τα μεγαλύτερα εμπόδια ηλεκτροκίνησης. Το μικρό BEV των 25 χιλιάδων ευρώ θα επηρεάσει τη δημόσια υιοθέτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η ταχεία και μαζική διάθεση αυτών των μοντέλων στην αγορά είναι ζωτικής σημασίας για να μπορέσουν οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές να ανταγωνιστούν τον κινεζικό ανταγωνισμό, που ήδη προσφέρει φθηνά μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα». Η διάθεση πιο προσιτών μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιτάχυνε την υιοθέτηση αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών στην Ευρώπη, όπως δείχνει νέα έρευνα. Το ένα τέταρτο (25%) των αγοραστών νέων αυτοκινήτων σκοπεύουν να αγοράσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο του χρόνου, σύμφωνα με δημοσκόπηση της YouGov για την T&E στη Γαλλία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στην Ισπανία, στην ΤΑ ΜΙΚΡΑ EV ΤΩΝ 25 ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΥΡΩ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΑ ΕΩΣ ΤΟ 2025 Ανάλυση της Transport & Environment ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ BEV ΘΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ 25 ΧΙΛ. € ΤΟ 2025 ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΑΝ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΚΟΜΙΣΟΥΝ ΚΕΡΔΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΠΛΗΘΩΡΙΣΜΟΥ *Η Mercedes απώλεσε 40 € ανά όχημα το 2019, αλλά το 2022 το κέρδος ανά όχημα έφτασε τα 8.940 € - εξού και η μεγάλη διαφορά. Σημ.: Προσαρμογή σε πραγματικές τιμές 2022 Πηγή: Ανάλυση οικονομικών καταστάσεων κατασκευατών από την Transport & Environment Τιμές BEV (ευρώ) Παραδοσιακά παρελκόμενα οχήμάτων Παρελκόμενα και ηλεκτρονικά EV (εκτός μπαταριών) Μπαταρίες Περιθώρια (κέρδους, παραγωγής, Ε&Α, πωλήσεων/marketing κ.ά.) Πηγή: Μοντέλο T&E βασισμένο σε ανάλυση και υποθέσεις της Syndex. Σημ.: Όχημα βασικό BEV κατηγορίας Β', μπαταρίας 40kWh, αυτονομίας 250-300 χλμ. Τα τρία παραπάνω σενάρια διαφέρουν και βασίζονται στο μοντέλο της Syndex: αύξηση δυνατότητας παραγωγής, τιμές μπαταριών, ισοτιμία ευρώ-δολαρίου και τιμές πρώτων υλών και ημιαγωγών. Πολύ δυσμενείς συνθήκες αγοράς Δυσμενείς συνθήκες αγοράς Ευνοϊκές συνθήκες αγοράς 2019 Μέσο κέρδος ανά αυτοκίνητο (€)

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=