FLEETNEWS #212

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 11 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2023 #212 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS To Euro NCAP για τα ADAS και τη Lexus Remarketing Expert Track στις 21/9 Σχέσεις Γερμανίας - Κίνας στο WNEVC 2023 BMW Corporate Sales. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε το Δίκτυο Επίσημων Εμπόρων BMW ή το www.bmw.gr. THE iX1 Η ΝΕΑ BMW iX1 eDrive20 ME ΜΗΔΕΝΙΚΟ ΦΟΡΟ ΕΤΑΙΡΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ. Υποδεχθείτε τη νέα 100% ηλεκτρική BMW iX1 eDrive20. Η νέα έκδοση της iX1 προσφέρει προηγμένη ψηφιοποίηση, απόλυτη ευελιξία με αυτονομία έως 475 χλμ. και υψηλό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης με συνολική ισχύ 204 hp. Η πλήρης φόρτιση της iX1 eDrive20 μπορεί να πραγματοποιηθεί σε 3 ώρες και 45 λεπτά* ενώ μέσω ενός ταχυφορτιστή DC (130kW) η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί από το 10% στο 80% σε μόλις 29 λεπτά. Με λιανική τιμή προ φόρων κάτω από €40.000 (προτεινόμενη λιανική τιμή με φόρους €47.400) η BMW iX1 eDrive20 απαλλάσσεται από το Φόρο Εταιρικής Χρήσης και αποτελεί ιδανική πρόταση για εταιρικό όχημα. Αποκτήστε τη με Εγγύηση Τιμής και Κρατική επιδότηση €8.000 μέσω του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά». * Φόρτιση 0-100%, έως και 22 kW σε τριφασική εγκατάσταση AC. Ανακαλύψτε την εφαρμογή My BMW

11.09.23 #212 2 Η Avatr, μια premium startup EV που υποστηρίζεται από κάποιες εξέχουσες εταιρείες τεχνολογίας της Κίνας, στοχεύει σε ευρωπαϊκή κυκλοφορία εντός δύο ετών, σύμφωνα με την εταιρεία. Η αυτοκινητοβιομηχανία εξετάζει επίσης την ευρωπαϊκή παραγωγή, δήλωσε ο CEO Tan Benhong στο Automotive News Europe, στο περιθώριο της έκθεσης αυτοκινήτου IAA Mobility, που πραγματοποιήθηκε στο Μόναχο. Δεν έχει αποφασιστεί ακόμα η τοποθεσία του εργοστασίου, όπως είπε. Η Avatr παρουσίασε το δεύτερο μοντέλο της, το 12 (προφέρεται «one two»), ένα μεγάλο ηλεκτρικό σεντάν, κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Τόσο το sedan όσο και το πρώτο μοντέλο της εταιρείας -το 11 SUV- σχεδιάστηκαν στο στούντιό της στο Μόναχο. Η Avatr είναι κοινοπραξία μεταξύ της κινεζικής κρατικής αυτοκινητοβιομηχανίας Changan, του παγκόσμιου ηγέτη μπαταριών CATL, και του τεχνολογικού γίγαντα Huawei. Ιδρύθηκε ως κοινοπραξία μεταξύ Changan και Nio, πριν μεταβιβάσει η Nio το μερίδιό της στην Changan το 2020. Η εταιρεία δεν έχει αποφασίσει ακόμη ποια μοντέλα θα κυκλοφορήσει στην Ευρώπη. «Πρέπει να εξετάσουμε ποια μοντέλα είναι κατάλληλα», δήλωσε ο κ. Benhong. Η PREMIUM EV STARTUP AVATR Η Lotus παρουσίασε στη Νέα Υόρκη την Emeya, το πρώτο της τετράθυρο hyper-GT. Η Emeya θέτει νέα πρότυπα οδήγησης και εμπειρίας της Lotus, συνδυάζοντας την 75χρονη τεχνογνωσία μηχανικής και σχεδίασης της εταιρείας με τις τελευταίες καινοτομίες - προσφέροντας ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο εξαιρετικών επιδόσεων, συναρπαστικό στην οδήγηση. Διαθέτει προηγμένα και ενεργά αεροδυναμικά συστήματα, όπως πρωτοποριακή ενεργός μάσκα, οπίσθιος διαχύτης και αεροτομή που, σε συνδυασμό με το χαμηλό κέντρο βάρους, ενισχύουν τη σταθερότητα κατά την οδήγηση. Η Emeya διαθέτει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα αερανάρτησης. Οι προηγμένοι αισθητήρες του σαρώνουν το οδόστρωμα 1.000 φορές το δευτερόλεπτο και προσαρμόζουν αυτομάτως το όχημα για ομαλή οδήγηση. Το κορυφαίων προδιαγραφών μοντέλο Emeya διαθέτει τον διπλό κινητήρα μεγάλης ισχύος της Lotus, με τελική ταχύτητα άνω των 250 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 2,8 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το ένα από τα ταχύτερα ηλεκτρικά GT παγκοσμίως. Οι επιδόσεις της Emeya συμπληρώνονται με τις κορυφαίες δυνατότητες φόρτισης της Lotus. Με περίπου πέντε λεπτά φόρτισης μπορεί να προστεθεί αυτονομία 150 χλμ., με τον ταχυφορτιστή DC 350 kW, καθώς και να αυξηθεί η αυτονομία έως και 80% εντός 18 λεπτών. Η Emeya σχεδιάστηκε με εξελιγμένα βιώσιμα υλικά βιώσιμης ανάκτησης, για μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Χρησιμοποιείται νέο ύφασμα πολυτελείας, κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα νήματα - καθώς και από αλουμίνιο PVD, Alcantara, δέρμα Nappa και υλικά PU. Η Emeya αποτελεί τη ναυαρχίδα των ηλεκτρικών οχημάτων πολυτελείας της Lotus και μέρος του οράματος της εταιρείας να καταστεί παγκόσμια μάρκα επιδόσεων έως το 2028. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει το 2024. Η ΝΑΥΑΡΧΙΔΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ LOTUS Παγκόσμια πρεμιέρα της Lotus Emeya FLEET NEWS #212 ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙA ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΣΥΝΤΑΞΗΣ ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ EΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ 350€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ - ΕΤΑΙΡΟΙ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΝΟΜΙΜΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

11.09.23 #212 3 Τα οχήματα του πιλοτικού στόλου της BMW iX5 Hydrogen, ο οποίος τέθηκε σε λειτουργία τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους, ολοκλήρωσαν ένα εντατικό πρόγραμμα δοκιμών σε υψηλές θερμοκρασίες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, για πρώτη φορά. Το σύστημα κίνησης κυψέλων καυσίμου του αυτοκινήτου απέδωσε εντυπωσιακά σε θερμοκρασίες που έφτασαν τους 45°C, σε άμμο και σκόνη, καθώς και σε μεταβαλλόμενες κλίσεις και σημαντικές διακυμάνσεις της υγρασίας. Το εξαιρετικά αποδοτικό σύστημα κυψελών καυσίμου, οι δύο δεξαμενές υδρογόνου, ο ηλεκτροκινητήρας και η μπαταρία ισχύος συνεργάστηκαν με την κεντρική μονάδα ελέγχου του οχήματος, επιδεικνύοντας εξαιρετική απόδοση και ετοιμότητα. Η ομάδα εξέλιξης με έδρα το Μόναχο εξέτασε τόσο τη λειτουργικότητα όλων των ηλεκτρικών συστημάτων υπό ακραίες συνθήκες όσο και την παροχή της ψυκτικής ισχύος, για να καταστεί δυνατή η πλήρης απόδοση του οχήματος. Τα οχήματα κατάφεραν να αναπτύξουν τη δυναμική συμπεριφορά για την οποία φημίζεται η BMW. Οχήματα από τον πιλοτικό στόλο δοκιμάζονται σε Ευρώπη, Ιαπωνία, Κορέα, Κίνα, ΗΠΑ και Μέση Ανατολή. Στόχος είναι να τονιστεί η καθημερινή χρηστικότητα των οχημάτων που κινούνται με υδρογόνο και, πέραν αυτού, να αποκτηθούν σημαντικές γνώσεις για την ανάπτυξη ενός πιθανού μοντέλου ευρείας παραγωγής. Το BMW Group χρησιμοποιεί τον πιλοτικό στόλο για να παρέχει υποστήριξη σε περιφερειακό επίπεδο για την ανάπτυξη μιας υποδομής ανεφοδιασμού που μπορεί να χρησιμοποιηθεί υιοθετώντας τεχνολογία ανεφοδιασμού υπό πίεση 700 bar σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων - από επιβατικά αυτοκίνητα και μικρά van μέχρι λεωφορεία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα. Οι συνέργειες μεταξύ των διαφόρων τομέων εφαρμογής προσφέρουν επίσης σημαντικό πεδίο για τη δημιουργία ενός ισχυρού δικτύου προμηθευτών στην τεχνολογία υδρογόνου και τη μείωση του κόστους. Η BMW iX5 Hydrogen συνδυάζει την ικανότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων και τις σύντομες στάσεις ανεφοδιασμού με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων. Εφόσον υπάρχει το σχετικό πλαίσιο, η τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου έχει τη δυνατότητα να αποτελέσει έναν ακόμη πυλώνα στο μελλοντικό χαρτοφυλάκιο συστημάτων κίνησης του BMW Group. H BMW iX5 HYDROGEN ΔΟΚΙΜΆΖΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΈΡΗΜΟ Ισχυρές επιδόσεις σε ακραίες συνθήκες Η BMW παρουσιάζει μία ακόμη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του νέου Sports Activity Vehicle (SAV) στην premium compact κατηγορία. Η BMW iX1 eDrive20 παρέχει τη δυνατότητα για μια ιδιαίτερα ελκυστική και ταυτόχρονα οικονομική είσοδο στον κόσμο της premium ηλεκτροκίνησης. Η δεύτερη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του compact SAV τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα με μέγιστη ισχύ 150 kW/204 hp (με προσωρινή αύξηση ισχύος) και έχει αυτονομία 430 έως 475 χλμ. (προσωρινές τιμές κατά το πρότυπο WLTP). Η νέα BMW iX1 eDrive20 θα είναι διαθέσιμη από την έναρξη της παραγωγής της τον Νοέμβριο του 2023 με προτεινόμενη τιμή λιανικής 47.400 ευρώ (με ΦΠΑ) στην Ελλάδα. Όπως και η BMW iX1 xDrive30, θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του BMW Group στο Regensburg. Η νέα BMW iX1 eDrive20 χρησιμοποιεί την τρέχουσα τεχνολογία BMW eDrive πέμπτης γενιάς. Μια ενσωματωμένη μονάδα κίνησης στον εμπρός άξονα του νέου entry-level μοντέλου παράγει άμεσα διαθέσιμη μέγιστη ροπή 247 Nm, σε συνδυασμό με μέγιστη ισχύ 150 kW/204 hp. Το compact SAV επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,6 δευτερόλεπτα. Η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 170 χλμ/ώρα. Αναλυτικά στο fleetnews.gr Η ΝΕΑ BMW iX1 eDrive20

11.09.23 #212 4 «Στη φετινή IAA Mobility παρουσιάζουμε το όραμά μας για το επόμενο κεφάλαιο της μάρκας. Το Experimental απεικονίζει το πώς φανταζόμαστε το μέλλον της Opel: ηλεκτρικό και συναρπαστικό». Με αυτά τα λόγια, ο CEO της Opel, Florian Huettl, ανακοίνωσε την παγκόσμια πρεμιέρα του Experimental κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου της μάρκας στην Έκθεση IAA Mobility. Επιπλέον, ο κ. Huettl, ο Mark Adams, Opel Vice President Design, και η Rebecca Reinermann, Opel Vice President Marketing, παρουσίασαν δύο ακόμη πρεμιέρες: το Opel Astra Sports Tourer Electric και το Opel Corsa Electric, δίνοντας μια συναρπαστική προοπτική για το ηλεκτρικό μέλλον της μάρκας. Το πρωτοποριακό concept car Opel Experimental είναι κάτι περισσότερο από ένα όραμα για τη μάρκα. Στο περίπτερο B20 της Opel στην αίθουσα Β2Ο ο Florian Huettl κατέστησε σαφές ότι το Opel Experimental εκφράζει όλα όσα καθορίζουν την Opel και τους προϊοντικούς πυλώνες της “Greenovation”, “Detox” και “Modern German”. Είναι πλήρως ηλεκτρικό, μειώνοντας το αποτύπωμα άνθρακα, ενώ η “Bold & Pure” σχεδίασή του επιτρέπει την εστίαση σε ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό. Τις εντυπώσεις κερδίζουν οι αναλογίες του, οι έξυπνες αεροδυναμικές λύσεις, η εξαιρετικά αποδοτική διαχείριση του χώρου και η υπερσύγχρονη τεχνολογία φωτισμού, συμπεριλαμβανομένου του λογότυπου Opel Blitz, που είναι φωτιζόμενο για πρώτη φορά. OPEL ASTRA SPORTS TOURER ELECTRIC ΚΑΙ OPEL CORSA ELECTRIC Τα δύο νέα μοντέλα της Opel που έκαναν επίσης πρεμιέρα στην IAA Mobility, αποδεικνύουν ότι η Opel κάνει ήδη την ηλεκτροκίνηση συναρπαστική, κατάλληλη για καθημερινή χρήση και επομένως εύκολη για όλους. «Ελαφρύ και αποδοτικό, το Astra Sports Tourer Electric αποτελεί μια εξαιρετικά ελκυστική πρόταση προς τους πελάτες μας», δήλωσε ο κ. Huettl. Περισσότερα από 400 χιλιόμετρα ηλεκτρικής αυτονομίας (σύμφωνα με το WLTP) και τελική ταχύτητα 170 χλμ/ώρα, σε συνδυασμό με όλα τα πλεονεκτήματα ενός ευρύχωρου compact station wagon: αυτό είναι το νέο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Opel. Για όσους προτιμούν να οδηγούν ένα μικρό αυτοκίνητο χωρίς εκπομπές ρύπων, η Opel διαθέτει το νέο Corsa Electric, κάνοντας την ηλεκτροκίνηση κατάλληλη για καθημερινή χρήση. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΤΗΣ OPEL ΣΤΗΝ IAA MOBILITY Πρεμιέρα του Opel Experimental ΤΟ ΝΕΟ MINI COUNTRYMAN Με μήκος 4.433 mm, πλάτος 1.843 mm και ύψος 1.656 mm, το MINI Countryman είναι ταυτόχρονα ένα κομψό all-rounder και καθημερινός σύντροφος, προσφέροντας άφθονους χώρους. Η αύξηση του μεταξονίου στα 2.692 mm συμβάλλει στην περαιτέρω αναβάθμιση της άνεσης. Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman διατίθεται σε δύο επίπεδα απόδοσης: Ως MINI Countryman E με ισχύ 150 kW/204 hp και ροπή 250 Nm, έχει αυτονομία 462 km. Το MINI Countryman SE ALL4 με 230 kW/313 hp και 494 Nm προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη αυτονομία 433 km. Στο εσωτερικό, το στιβαρό, περιπετειώδες μοντέλο της MINI προσφέρει περισσότερους χώρους, άνεση και ασφάλεια, ακόμα και εκτός ασφάλτου χάρη στην τετρακίνηση. Τα νέα MINI Experience Modes και τα περισσότερα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, συμπεριλαμβανομένου του MINI Intelligent Personal Assistant το οποίο ελέγχεται μέσω φωνητικών εντολών, κάνουν την οδήγηση άνετη και διασκεδαστική. Σε αυτό συμβάλλει και το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, με δύο επίπεδα ισχύος. Καθώς είναι το πρώτο MINI που κατασκευάζεται στη Γερμανία, το μοντέλο ανοίγει επίσης νέους δρόμους όσον αφορά την παραγωγή. «Το αμιγώς ηλεκτρικό MINI Countryman, το μεγαλύτερο μοντέλο της νέας οικογένειας MINI, εισάγει τη μάρκα στην εποχή της ηλεκτρικής κινητικότητας χωρίς εκπομπές ρύπων. Το πρώτο MINI που θα κατασκευάζεται στη Γερμανία προσφέρει επίσης το υψηλότερο δυνατό επίπεδο περιβαλλοντικής συμβατότητας στην παραγωγή. Η ευελιξία του και το ισχυρό σύστημα ηλεκτροκίνησης το καθιστούν ιδανικό σύντροφο για την πόλη αλλά και για πιο μακρινές περιπέτειες», σχολιάζει η Stefanie Wurst, επικεφαλής της MINI. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr

11.09.23 #212 6 Η Continental παρουσίασε το πιο αειφόρο ελαστικό της, το UltraContact NXT. Με έως και 65% ανανεώσιμα, ανακυκλωμένα και πιστοποιημένα υλικά, συνδυάζει εξαιρετικά υψηλό μερίδιο αειφόρων υλικών, με κορυφαία ασφάλεια και απόδοση. Η Continental είναι ο πρώτος κατασκευαστής ελαστικού μαζικής παραγωγής, με τόσο υψηλή περιεκτικότητα βιώσιμων υλικών αλλά και με μέγιστη αξιολόγηση στην ετικέτα ελαστικών ΕΕ. Και οι 19 διαθέσιμες διαστάσεις θα φέρουν την πιο υψηλή βαθμολογία («A») σε αυτήν την ετικέτα, για την αντίσταση κύλισης, το φρενάρισμα σε βρεγμένο οδόστρωμα και τον εξωτερικό θόρυβο. Το UltraContact NXT είναι προέκταση της επιτυχημένης σειράς UltraContact, η οποία κυκλοφόρησε το 2022. Οι 19 διαστάσεις του θα αντικαταστήσουν τις υπάρχουσες αντίστοιχες διαστάσεις του UltraContact και θα είναι σταδιακά διαθέσιμες στους εμπόρους ελαστικών στην Ευρώπη από αυτό το φθινόπωρο. Το νέο ελαστικό σχεδιάστηκε τόσο για ηλεκτρικούς όσο και για κινητήρες εσωτερικής καύσης, προσφέροντας και βέλτιστο χιλιομετρικό ωφέλιμο. Έτσι, αυτό αλλά και τα υπόλοιπα αειφόρα ελαστικά της Continental θα φέρουν πάνω τους το λογότυπο “EV Compatible” (συμβατά με ηλεκτρικά οχήματα) και θα είναι διαθέσιμα για διάφορα δημοφιλή οχήματα όπως τα Kia Niro, VW ID.3, MercedesBenz EQA, Tesla Model 3, Audi Q4 E-TRON, Skoda Octavia, VW Golf 8, Audi A3 και πολλά άλλα Τα ανανεώσιμα υλικά αναλογούν στο 32% του UltraContact NXT. Περιλαμβάνουν ρητίνες που βασίζονται σε υπολείμματα από τη βιομηχανία χάρτου και ξύλου. Στα ελαστικά, οι ρητίνες βελτιώνουν την πρόσφυση, ενώ παράλληλα, το Ultra Contact NXT περιέχει πυριτικό άλας από τη στάχτη φλοιών ρυζιού. Οι φλοιοί ρυζιού είναι ένα γεωργικό απόβλητο που μπορεί να μετατραπεί σε πυρίτιο, μέσω μιας νέας διαδικασίας που καταναλώνει λιγότερη ενέργεια. CONTINENTAL ULTRACONTACT NXT Το καινούργιο Renault Scenic E-Tech Electric διαθέτει ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης, αναθεωρώντας την εικόνα του οικογενειακού αυτοκίνητου κατηγορίας C και καλώντας τις οικογένειες να ταξιδέψουν, διατηρώντας παράλληλα το πρωτοποριακό και φιλικό προς την οικογένεια DNA του. Το Scenic σχεδιαζόταν πάντα για να είναι το κύριο αυτοκίνητο μιας οικογένειας, για τα μακρινά ταξίδια, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες. Αυτή η φιλοσοφία εξακολουθεί να διατηρείται χάρη στην αυτονομία των 620 χιλιομέτρων (βάσει WLTP). Είναι το πρώτο πιο βιώσιμα σχεδιασμένο ηλεκτρικό όχημα της μάρκας, που φροντίζει για την ευημερία των επιβατών αλλά και του περιβάλλοντός τους. «Είναι, σήμερα, το οικογενειακό αυτοκίνητο του αύριο». Είναι βασισμένο στην πλατφόρμα CMF-EV και διαθέτει τολμηρή σχεδίαση. Παράλληλα, το αμάξωμά του έχει compact διαστάσεις για τα δεδομένα της κατηγορίας (4,47 μ.), αλλά η ευρυχωρία του είναι κορυφαία. Διαθέτει μπαταρία μικρών διαστάσεων (με ισχύ έως 87 kWh), η οποία απελευθερώνει ακόμη περισσότερο χώρο στο εσωτερικό του, εξασφαλίζοντας το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για τις compact αναλογίες του. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει ισχύ έως 160 kW (220 hp) και έως 300 Nm ροπής, με αποτέλεσμα το μοντέλο να επιδεικνύει μοναδική ευελιξία και ζωντάνια. Στο εσωτερικό, είναι άνετο για όλους τους επιβάτες του. Η επίπεδη οροφή και το μεταξόνιο των 2.78μ. συμβάλλουν καθοριστικά στην αίσθηση ευρυχωρίας. Έτσι, υπάρχει αρκετός χώρος για τους επιβάτες (συμπεριλαμβανομένης της απόστασης των 278 χλστ. για τα γόνατα των πίσω) και για τις αποσκευές τους (στο χώρο των 545 λίτρων). Η πρωτοποριακή οροφή από φωτοχρωματικό γυαλί και το ευρηματικό υποβραχιόνιο ολοκληρώνουν την γκάμα των ευκολιών που βελτιώνουν την άνεση. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗΝ IAA MOBILITY Renault Scenic E-Tech Electric

11.09.23 #212 7 Η Autohellas ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του δεύτερου τριμήνου του 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 23,5% σε επίπεδο ενοποιημένου κύκλου εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 255,2 εκατ. ευρώ έναντι 206,6 εκατ. το 2022. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του δεύτερου τριμήνου διαμορφώθηκαν σε 38,9 εκατ. ευρώ έναντι 31,5 εκατ. το 2022, καταγράφοντας αύξηση 23,5%. Τα κέρδη προ φόρων (ΕBT) του ομίλου για το δεύτερο τρίμηνο του 2023, ανήλθαν σε 29,8 εκατ. ευρώ έναντι 27 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 10,4%, ενώ αντίστοιχα τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 23,8 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 11,2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2022. Σε επίπεδο εξαμήνου, η Autohellas παρουσίασε αύξηση 35,7% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών, ο οποίος ανήλθε σε 476,8 εκατ. ευρώ έναντι 351,4 εκατ. το 2022. Τα λειτουργικά κέρδη (ΕΒΙΤ) του πρώτου εξαμήνου διαμορφώθηκαν σε 56,5 εκατ. ευρώ έναντι 45 εκατ. το 2022, καταγράφοντας αύξηση 25,6%. Τα κέρδη προ φόρων (ΕBT) του ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2023, ανήλθαν σε 40,1 εκατ. ευρώ έναντι 37,1 εκατ. την αντίστοιχη περσινή περίοδο, παρουσιάζοντας αύξηση 8,2% και τα κέρδη μετά φόρων διαμορφώθηκαν σε 31,2 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 6,1% σε σχέση με την αντίστοιχο εξάμηνο του 2022. Σημειώνεται ότι η νέα δραστηριότητα Franchise της Hertz στην Πορτογαλία, που εξαγοράστηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2022, συνεισέφερε μεν τα 41,1 εκατ. ευρώ από τα συνολικά 125,5 εκατ. της αύξησης του κύκλου εργασιών, χωρίς όμως σημαντική επίδραση στο τελικό αποτέλεσμα κερδών προ φόρων (EBT), αφού ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης δραστηριότητας αφορά αποκλειστικά σε βραχυχρόνιες ενοικιάσεις και συνεπώς παρουσιάζει όλη την κερδοφορία του στους καλοκαιρινούς μήνες (στο γ΄ τρίμηνο και μέρος του δ΄ τριμήνου). Επίσης, επισημαίνεται ότι η δραστηριότητα της FCA Greece, Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional και Jeep, που εξαγοράστηκε μόλις την 1η Μαΐου 2023 σε συνεργασία με τη Samelet, δεν είχε συμμετοχή στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών λόγω του μικρού διαστήματος, αλλά και γιατί ενοποιείται με την μέθοδο της καθαρής θέσης και δεν επηρεάζει τον κύκλο εργασιών, αλλά μόνο το τελικό αποτέλεσμα. Να σημειωθεί ότι και αυτή η δραστηριότητα αναμένεται να επηρεάσει θετικά τα αποτελέσματα του ομίλου κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ο στόλος του ομίλου για βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες ενοικιάσεις ανέρχεται πλέον σε περίπου 55.000 αυτοκίνητα, με 7.700 συνολικές αγορές νέων αυτοκίνητων εντός του τρέχοντος έτους. Οι επιδόσεις του πρώτου εξαμήνου αποτελούν νέο υψηλό για τον όμιλο τόσο σε κύκλο εργασιών, όσο και σε λειτουργική και τελική κερδοφορία, μετά από ένα εξαιρετικά ισχυρό 2022. Σημειώνεται ότι διαχρονικά λόγω της εποχικότητας του τουρισμού, το δεύτερο εξάμηνο κάθε έτους έχει σημαντικά μεγαλύτερη συμμετοχή στη συνολική ετήσια κερδοφορία του ομίλου. Η ανακοίνωση του ομίλου αναφέρει ότι από την 1η Σεπτεμβρίου 2023 έχει προστεθεί στο στελεχικό δυναμικό της Autohellas o Κωνσταντίνος Δελήγιαννης στη θέση του Deputy CEO. O κ. Δελήγιαννης έχει καταγράψει στα προηγούμενα στάδια τριών δεκαετιών της καριέρας του εξαιρετικά σημαντική εμπειρία τόσο σε σημαντικές θέσεις στην ελληνική αγορά, όσο και στη διεθνή, όπου τα τελευταία 11 χρόνια ήταν στέλεχος της Amazon με βάση το Λουξεμβούργο. « Όπως είναι προφανές», καταλήγει η ανακοίνωση, «προσβλέπουμε στην ουσιαστική συνεισφορά του στην περαιτέρω ενδυνάμωση των δεξιοτήτων και της αποτελεσματικότητας της ομάδας της Autohellas». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2023 ΤΗΣ AUTOHELLAS Αύξηση 35,7% του κύκλου εργασιών Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον, αποφάσισε να στηρίξει ενεργά το έργο του Συλλόγου Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής, ΑΝΙΜΑ, συμβάλλοντας εμπράκτως στην προστασία και τη διατήρηση της πολύτιμης βιοποικιλότητας. Αναλυτικά στο fleetnews.gr O ΟΜΙΛΟΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΣΑΡΑΚΑΚΗ ΣΤΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΙΜΑ

11.09.23 #212 8 Η Volvo Cars ανέφερε παγκόσμιες πωλήσεις 51.636 αυτοκινήτων τον Αύγουστο, αυξημένες κατά 18% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, καθώς η Ευρώπη και οι ΗΠΑ παρουσίασαν αύξηση. Μέχρι στιγμής, η Volvo Cars έχει πουλήσει 447.492 αυτοκίνητα το 2023, σημειώνοντας αύξηση 18% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022. Η σειρά μοντέλων Recharge της εταιρείας, με αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, αντιπροσώπευε το 33% των παγκόσμιων πωλήσεων τον Αύγουστο, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσωπεύουν το 13%. Σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, οι πωλήσεις των αυτοκινήτων Recharge αυξήθηκαν κατά 78%. Παγκοσμίως, το XC60 συνεχίζει να είναι το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις της μάρκας, με 16.476 αυτοκίνητα τον Αύγουστο (2022: 16.161), ακολουθούμενο από το XC40 με συνολικές πωλήσεις 13.942 αυτοκινήτων (2022: 9.766) και το Volvo XC90 με 8.319 (2022: 7.678). VOLVO CARS Αύξηση πωλήσεων 18% Στην πορεία μετεξέλιξης της Volvo Cars σε κατασκευαστή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030, ένα κρίσιμο πεδίο για τις επενδύσεις στην τεχνολογία και τις δαπάνες που σχετίζονται με Έρευνα και Εξέλιξη (R&D), είναι οι ηλεκτροκινητήρες, οι εναλλάκτες και η συνολική βελτιστοποίηση του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. «Μόνο ελέγχοντας όλη την τεχνολογική αλυσίδα της ηλεκτροκίνησης -μια διαδικασία που ονομάζεται κάθετη ολοκλήρωση- μπορούμε να δημιουργήσουμε αμιγώς ηλεκτρικά Volvo που προσφέρουν όλα όσα θέλουν οι πελάτες μας: μεγαλύτερη αυτονομία, ταχύτερη φόρτιση και μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία Volvo», αναφέρει ανακοίνωση της Volvo Cars. Η πιο πρόσφατη επένδυση του Volvo Cars Tech Fund, του επενδυτικού βραχίονα της εταιρείας, αντανακλά αυτές ακριβώς τις φιλοδοξίες. Η Leadrive, εταιρεία με έδρα τη Σαγκάη που ιδρύθηκε το 2017, είναι σημαντικός νέος παίκτης στα ηλεκτρονικά ισχύος και τις μονάδες ελέγχου για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Leadrive ειδικεύεται στη σχεδίαση και στην κατασκευή μονάδων ισχύος που χρησιμοποιούν τεχνολογία καρβιδίου του πυριτίου (SiC). Το καρβίδιο του πυριτίου αποτελεί βάση για την κατασκευή ημιαγωγών και είναι πολλά υποσχόμενο στην ανάπτυξη αποδοτικών και ευέλικτων συστημάτων ηλεκτρικής πρόωσης. «Η τεχνολογία της Leadrive παρουσιάζει μεγάλες προοπτικές για την εξέλιξη πιο αποδοτικών ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης», δήλωσε ο Alexander Petrofski, CEO του Volvo Cars Tech Fund, αναφέροντας ότι «αυτές οι προοπτικές είναι στενά συνυφασμένες με τη δική μας προσήλωση στην ηλεκτροκίνηση, και γι’ αυτόν το λόγο είμαστε χαρούμενοι που επενδύουμε στην εταιρεία, συμβάλλοντας στο να συνεχίσει την ανάπτυξη της δραστηριότητάς της». «Η Volvo Cars και η Leadrive εργάζονται ήδη στενά από κοινού για την ανάπτυξη τεχνολογιών SiC νέας γενιάς, εμπεδώνοντας μια σταθερή στρατηγική συνεργασία», δήλωσε ο Jie Shen, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Leadrive, επισημαίνοντας ότι «πρόκειται για ένα σπουδαίο ορόσημο στην παγκόσμια στρατηγική της Leadrive, το οποίο καταδεικνύει τις τεράστιες προοπτικές της συνεργασίας μας στην προηγμένη τεχνολογία ηλεκτροκίνησης». Περισσότερα στο fleetnews.gr ΤΟ VOLVO CARS TECH FUND ΕΠΕΝΔΥΕΙ ΣΤΗ LEADRIVE Η Volvo Cars ανακοίνωσε πως ανοίγει ένα νέο Tech Hub στη Σιγκαπούρη, ένα παγκόσμιο hot spot προηγμένης τεχνολογίας και κατασκευαστικής αριστείας. Το νέο Tech Hub θα είναι ένα βασικό κέντρο δεδομένων και αναλυτικών στοιχείων, λογισμικού και προηγμένης κατασκευαστικής ανάπτυξης, σύμφωνα με τη φιλοδοξία της εταιρείας να είναι πρωτοπόρος στη νέα τεχνολογία και κατασκευαστής αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2030. Οι εγκαταστάσεις της Σιγκαπούρης θα επικεντρωθούν αρχικά στην ανάπτυξη δυνατοτήτων τεχνολογίας και λογισμικού, δεδομένων και αναλύσεων καθώς και στην προηγμένη κατασκευή - βασικό στρατηγικό τομέα για την Volvo Cars. Η μεταποίηση είναι τομέας με ολοένα και πιο έντονη τεχνολογία, που προσφέρει πολλές νέες ευκαιρίες στους τομείς της τεχνητής νοημοσύνης, της ρομποτικής, του αυτοματισμού, της μηχανικής μάθησης, της νανοτεχνολογίας και μιας σειράς άλλων νέων και αναδυόμενων τεχνολογιών. Η ανακοίνωση του Tech Hub της Σιγκαπούρης ακολουθεί την πρόσφατη προσθήκη ενός Tech Hub στην Κρακοβία νωρίτερα φέτος. ΝΕΟ TECH HUB ΤΗΣ VOLVO CARS

11.09.23 #212 9 Η JAGUAR ΥΠΟΣΤΗΡΙΖΕΙ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥΣ ΚΟΜΒΟΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ Η Jaguar υποστήριξε το άνοιγμα ενός από τους μεγαλύτερους κόμβους φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της Ευρώπης, που βρίσκεται κοντά σε αρκετές από τις εγκαταστάσεις παραγωγής και γραφείων της. Τον Αύγουστο, ένας στόλος 32 Jaguar I-PACE χρησιμοποιήθηκαν ταυτόχρονα στις εγκαταστάσεις, για να δοκιμάσουν την υποδομή όσον αφορά την κατανομή ισχύος, την ταχεία φόρτιση και τη σύνδεση του οχήματος. Το The Rt Hon Jeremy Hunt MP, ο κόμβος που βρίσκεται στο Εθνικό Εκθεσιακό Κέντρο (NEC) στο Μπέρμιγχαμ, που εγκαινίασε ο Βρετανός υπουργός Οικονομικών, θα παρέχει 180 σημεία φόρτισης που αποτελούνται από 16 ταχυφορτιστές DC 300 kW εξυπηρετώντας 30 θέσεις και 150 φορτιστές AC 7 kW. Να σημειωθεί πως ένας φορτιστής DC 100 kW μπορεί να προσθέσει έως και 127 χλμ. αυτονομίας (WLTP) σε μόλις 15 λεπτά. Η εγκατάσταση τροφοδοτείται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, συμπεριλαμβανομένου ενός θόλου ηλιακού πάνελ. Ο κόμβος NEC είναι διαθέσιμος και προστίθεται σε περισσότερους από 500.000 φορτιστές σε ολόκληρο το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη, στους οποίους μπορεί να έχει πρόσβαση ο χρήστης της εφαρμογής Jaguar Charging. Η Stellantis εγκαινίασε στις 8 Σεπτεμβρίου το πρώτο της Κέντρο Τεχνολογίας Μπαταριών, στο συγκρότημα Mirafiori στο Τορίνο της Ιταλίας. Η επένδυση 40 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη αυτού του υπερσύγχρονου κέντρου ενισχύει τις δυνατότητες της εταιρείας να σχεδιάζει, να αναπτύσσει και να δοκιμάζει συστοιχίες μπαταριών, μονάδες, κυψέλες υψηλής τάσης και λογισμικό που θα τροφοδοτούν τα επερχόμενα οχήματα των μαρκών της Stellantis. Το κέντρο είναι το μεγαλύτερο στην Ιταλία και από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη. Περισσότεροι από 100 εργαζόμενοι στο Mirafiori Battery Technology Center, οι περισσότεροι από τους οποίους είναι εκπαιδευμένοι από τη Stellantis, θα εκτελούν και θα επιβλέπουν δοκιμές κλιματικής αντοχής, διάρκειας λειτουργίας, ανάπτυξη και βαθμονόμηση λογισμικού συστήματος διαχείρισης μπαταριών (BMS) και αποσυναρμολόγηση συστοιχιών μπαταριών για ανάλυση και συγκριτική αξιολόγηση. Η Stellantis κατασκευάζει επίσης Κέντρο Τεχνολογίας Μπαταριών στον Καναδά, στο Windsor του Οντάριο, στο πλαίσιο παγκόσμιου δικτύου ανάπτυξης και κατασκευής μπαταριών, που θα περιλαμβάνει έξι giga factories. ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΤΗΣ STELLANTIS Κέντρο τεχνολογίας μπαταριών στην Ιταλία ΣΥΜΒΑΤΟΤΗΤΑ eFUELS ΜΕ ΕΥΡΩΠΑΪΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ Η Stellantis και η Aramco διαπίστωσαν ότι 24 τύποι κινητήρων ευρωπαϊκών οχημάτων που παράγονται από το 2014 (Euro 6) είναι συμβατοί με τα αναμενόμενα eFuels. Οι εταιρείες συνεργάστηκαν χρησιμοποιώντας υποκατάστατα συνθετικών καυσίμων στις δοκιμές, σύμφωνα με τα υπάρχοντα πρότυπα καυσίμων, στο πλαίσιο εξεύρεσης ενεργειακών λύσεων χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η Aramco διερευνά την ανάπτυξη eFuels χαμηλών εκπομπών άνθρακα για πιθανή μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα στα υπάρχοντα οχήματα. Η Stellantis υποστηρίζει τη χρήση συνθετικών καυσίμων χαμηλών εκπομπών άνθρακα και εκτιμά πως μπορεί να εξαλείψει έως και 400 εκατομμύρια τόνους CO2 στην Ευρώπη από το 2025 έως το 2050, εάν χρησιμοποιηθούν σε 28 εκατομμύρια οχήματα Stellantis.

11.09.23 #212 10 Μέσω της θυγατρικής της Financial Services, η Volkswagen έχει συνάψει στρατηγική συμμαχία με την Pon Holdings για επέκταση leasing ποδηλάτων στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Το Μνημόνιο Συνεργασίας (MoU) υπογράφηκε στην IAA Mobility 2023, στο Μόναχο. Η VW Financial Services απέκτησε μερίδιο 49% στο βραχίονα μίσθωσης ποδηλάτων της Pon, Bike Mobility Services (BMS). Η συνεργασία στοχεύει στην επιτάχυνση ανάπτυξης της μίσθωσης ποδηλάτων στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ, με εκτιμώμενο δυναμικό αγοράς 10 δισ. ευρώ το 2028 για την Ευρώπη. Μέσω της μίσθωσης ποδηλάτων, η συνεργασία θέλει να προσφέρει επιπλέον οφέλη σε εργαζομένους και επαγγελματίες πελάτες, ώστε τα ηλεκτρικά ποδήλατα να καταστούν πιο προσιτά σε περισσότερους ανθρώπους. Το Μνημόνιο είναι επέκταση τριετούς συνεχιζόμενης συνεργασίας μεταξύ των εταίρων στη Γερμανία, αναπτυσσόμενη αγορά leasing ποδηλάτων που χρησίμευσε ως θερμοκοιτίδα. Η BMS είναι κορυφαία εταιρεία leasing ποδηλάτων στην Ευρώπη και δραστηριοποιείται σε έξι χώρες: Γερμανία, Ολλανδία, Αυστρία, Βέλγιο, Σουηδία και πρόσφατα ΗΠΑ. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 90% των ποδηλάτων της είναι ηλεκτρικά. Οι εξέχουσες μάρκες περιλαμβάνουν BusinessBike, Lease a Bike και B2Bike. Μέσω της συνεργασίας της με την Pon, η VW Financial Services σκοπεύει να καταστεί κορυφαία θυγατρική της Ευρώπης στον κλάδο ποδηλάτων. Ως ολλανδικός εισαγωγέας για τις μάρκες αυτοκινήτων του Volkswagen Group, η Pon έχει μακρά ιστορία με τον γερμανικό όμιλο αυτοκινήτων. «Η δυνατότητα leasing ποδηλάτων ως πρόσθετης ροής κερδών συμπληρώνει τέλεια την τρέχουσα σουίτα προσφορών κινητικότητας. Ενισχύουμε συστηματικά τις υπηρεσίες μας για εταιρικούς πελάτες και υποστηρίζουμε τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξή μας στον ευρωπαϊκό κλάδο στόλου», σχολίασε ο δρ Christian Dahlheim, πρόεδρος του Δ.Σ. της Volkswagen Financial Services AG. ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ LEASING ΠΟΔΗΛΑΤΩΝ Volkswagen - Pon Η FORD PRO ΛΑΝΣΑΡΕΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΓΙΑ ΣΤΟΛΟΥΣ Για περαιτέρω υποστήριξη της διαχείρισης φόρτισης επαγγελματικών στόλων, η Ford Pro λανσάρει σημεία φόρτισης AC και DC. Η Σειρά 2 αποσκοπεί στη μείωση του συνολικού κόστους ιδιοκτησίας, με υψηλή συνδεσιμότητα, πρωτοποριακή δυνατότητα συντήρησης και αυξημένη ενορατικότητα, ενισχύοντας παράλληλα τον έλεγχο του υπεύθυνου στόλου. Με τους νέους σταθμούς φόρτισης, η Ford Pro επιδιώκει την διευκόλυνση της μετάβασης των εταιρειών σε ηλεκτρικά οχήματα. Ο σταθμός AC λειτουργεί στα 80 αμπέρ και είναι εξοπλισμένος με το πλέον πρόσφατο λογισμικό RFID, για καλύτερη πρόσβαση και ασφάλεια προς αποφυγή ανεπιθύμητης φόρτισης. Επιτρέπει επίσης στους υπεύθυνους στόλου την καταγραφή αναφορών ενέργειας, την ανάλυση της κατανάλωσης kWh, των ταχυτήτων φόρτισης και αυτονομίας. Όμως, απαιτείται το λογισμικό της Ford Pro για να λάβουν πληροφόρηση. Οι λειτουργίες είναι προσβάσιμες και σε οχήματα εκτός Ford. ΕΥΚΟΛΌΤΕΡΗ ΑΝΤΙΚΑΤΆΣΤΑΣΗ ΚΑΛΩΔΊΟΥ Ο σταθμός AC είναι συμβατός με το ISO-15118, επομένως κατάλληλος για plug-and-play, που ξεκινά αυτομάτως τη φόρτιση βάσει του αριθμού VIN του οχήματος. Επίσης, οι στήλες φόρτισης διαχειρίζονται ασύρματες ενημερώσεις. Όσον αφορά στον εξοπλισμό, η Ford Pro προχωρά πέραν της τριετούς εγγύησης που παρέχει στα ανταλλακτικά φορτιστή και στην εργασία. Τα καλώδια και οι λαβές τους σχεδιάστηκαν έτσι ώστε να μπορούν να αντικατασταθούν σε περίπτωση βλάβης χωρίς τη δαπανηρή αντικατάσταση ολόκληρης της μονάδας. Για να περιοριστεί ο χρόνος ακινητοποίησης, η Ford Pro προσφέρει επίσης επιλογή ταχυφόρτισης στα 180 kW ή στα 240 kW. Αμφότεροι οι σταθμοί μπορούν να προπαραγγελθούν, αλλά οι τιμές και οι ημερομηνίες παράδοσης δεν έχουν ανακοινωθεί.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=