FLEETNEWS #209

17.07.23 #209 14 Οι διαπραγματευτές της Ε.Ε. ολοκλήρωσαν προσφάτως την αναθεώρηση του κανονισμού CO2 της Ε.Ε. για ελαφρά οχήματα, καθορίζοντας στόχους μείωσης CO2 για το 2030 και πλήρη επίτευξη στόχου για το 2035. Η ACEA έχει δεσμευτεί να επιτύχει αυτούς τους στόχους -και ήδη έχει επενδύσει 250 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση- αλλά ο κλάδος δεν μπορεί από μόνος του να επιτύχει αυτούς τους φιλόδοξους στόχους. Γι’ αυτό οι αρμόδιοι χάραξης πολιτικής πρέπει να θέσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις, πριν να λήξει η τρέχουσα θητεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Για την περαιτέρω επιτάχυνση της απανθρακοποίησης ελαφρών οχημάτων, η ACEA αναφέρει επτά δράσεις για υλοποίηση των στόχων μείωσης CO2 για το 2025 και το 2030. „Καθιέρωση φιλόδοξης και ανταγωνιστικής βιομηχανικής πολιτικής „Υποδομή ταχυφόρτισης και ανεφοδιασμού καυσίμων „Ενίσχυση της βιωσιμότητας των εταιρικών στόλων „Ενίσχυση της ζήτησης δημόσιων στόλων „Παράταση των εθνικών προγραμμάτων στήριξης „Επιτάχυνση της αναβάθμισης δεξιοτήτων „Ενίσχυση του προγράμματος βελτίωσης της νομοθεσίας Τέλος, η Επιτροπή πρέπει να παρουσιάσει σαφή επισκόπηση των αποτελεσμάτων του πακέτου Fit for 55 και να αξιολογήσει τη συνοχή του με τις προτάσεις της. Παρ’ όλο που οι κατασκευαστές επενδύουν ήδη μαζικά σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, το κύριο εμπόδιο του κλάδου είναι η έλλειψη ευνοϊκών συνθηκών. Η ACEA πιστεύει πως οι κατάλληλες συνθήκες θα απελευθερώσουν ικανές πρόσθετες επενδύσεις σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών και θα επιταχύνουν την επίτευξη των στόχων CO2 για ελαφρά οχήματα. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ACEA 7 βασικές προϋποθέσεις για επίτευξη των στόχων CO2 Τα σχέδια για τη διασφάλιση διάθεσης μικροτσίπ στην Ε.Ε., που θα ενισχύσουν την παραγωγή και την καινοτομία και θα θεσπίσουν έκτακτα μέτρα κατά των ελλείψεων, εγκρίθηκαν από το ΕΚ την Τρίτη. Η νέα νομοθεσία, που έχει ήδη συμφωνηθεί μεταξύ Κοινοβουλίου και Συμβουλίου, αποσκοπεί στη δημιουργία ενός ευνοϊκού περιβάλλοντος για τις επενδύσεις στον τομέα των μικροτσίπ στην Ευρώπη, μέσω της επιτάχυνσης των διαδικασιών αδειοδότησης και της αναγνώρισης της κρίσιμης σημασίας τους μέσω του λεγόμενου «καθεστώτος υψίστης εθνικής σημασίας». Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα επωφεληθούν επίσης από την αυξημένη στήριξη, ιδίως στον τομέα του σχεδιασμού των μικροτσίπ, προκειμένου να τονωθεί η καινοτομία. Η νομοθεσία θα στηρίξει έργα που ενισχύουν την ασφάλεια εφοδιασμού της Ε.Ε. μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων και της ανάπτυξης της παραγωγικής ικανότητας. Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών με τους εκπροσώπους του Συμβουλίου, οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν 3,3 δισ. ευρώ για την έρευνα και την καινοτομία που σχετίζονται με τα μικροτσίπ. Θα δημιουργηθεί επίσης ένα δίκτυο από «κέντρα ικανοτήτων» για την αντιμετώπιση του ελλείμματος δεξιοτήτων στην Ε.Ε. και την προσέλκυση νέων ταλέντων για έρευνα, σχεδιασμό και παραγωγή. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΡΑΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΜΙΚΡΟΚΥΚΛΩΜΑΤΑ ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ ΦΟΡΤΙΣΗΣ Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ενέκρινε τους νέους κανόνες για περισσότερα πρατήρια εναλλακτικών καυσίμων για οχήματα με απλή και εύκολη επαναφόρτιση. Mέχρι το 2026 θα πρέπει να εγκατασταθούν σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων με ελάχιστη ισχύ 400 kW ανά τουλάχιστον 60 χλμ. κατά μήκος του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ, με την ισχύ του δικτύου να αυξάνεται στα 600 kW μέχρι το 2028. Για φορτηγά και λεωφορεία, θα πρέπει να παρέχονται σταθμοί φόρτισης ανά 120 χλμ. Οι σταθμοί αυτοί θα πρέπει να εγκατασταθούν στις μισές κύριες οδούς της Ε.Ε. μέχρι το 2028 και με ισχύ 1400 kW έως 2800 kW, ανάλογα με την εκάστοτε οδό. Οι χώρες της Ε.Ε. πρέπει να διασφαλίσουν ότι μέχρι το 2031 θα εγκατασταθούν σταθμοί ανεφοδιασμού με υδρογόνο κατά μήκος του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ-Μ ανά τουλάχιστον 200 χιλιόμετρα. Οι χρήστες οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων θα πρέπει να μπορούν να πληρώνουν εύκολα στα σημεία επαναφόρτισης (με κάρτες πληρωμής ή συσκευές ανέπαφων συναλλαγών και χωρίς να χρειάζεται να έχουν συνδρομή), ενώ η τιμή αυτών των «καυσίμων» θα πρέπει να εμφανίζεται ανά κιλοβατώρα, ανά κιλό ή ανά λεπτό/συνεδρία. Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν επίσης ότι μέχρι το 2027 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα συστήσει μια βάση δεδομένων της Ε.Ε. στην οποία θα συγκεντρώνονται όλα τα στοιχεία σχετικά με τα εναλλακτικά καύσιμα. Στόχος είναι να παρέχονται στους καταναλωτές πληροφορίες σχετικά με τη διαθεσιμότητα, τους χρόνους αναμονής και τις τιμές σε διάφορους σταθμούς.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=