FLEETNEWS #208

10.07.23 #208 15 Ο εξηλεκτρισμός της κινητικότητας είναι επίκαιρος και σημαντικός για την κοινωνία. Υπάρχει μεγάλη συζήτηση κατά πόσον τα ηλεκτρικά οχήματα θα καθιερωθούν στην αγορά μακροπρόθεσμα και πώς θα αντιδράσουν οι κατασκευαστές, επισημαίνει ο Benjamin Kibies, της Dataforce. Για να γίνει καλύτερα κατανοητή η σημασία των ηλεκτρικών οχημάτων, η Dataforce συγκρίνει τα ιστορικά δεδομένα των κινητήρων εσωτερικής καύσης (ICE) με τις ηλεκτρικές εναλλακτικές λύσεις BEV (αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα) και PHEV (plugin υβριδικά) και κάνει πρόβλεψη για το μέλλον. Για το σκοπό αυτό, το Ημερολόγιο Κύκλου Ζωής Οχημάτων (Vehicle Lifecycle Calendar) της Dataforce παρέχει χρήσιμη ανάλυση σημαντικών ορόσημων των κατασκευαστών, όπως νέα λανσαρίσματα, αλλαγές μοντέλων, αναβαθμίσεις ή διακοπή παραγωγής. ΑΠΌ ΤΗΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΉ ΚΑΎΣΗ ΣΤΑ PHEV ΚΑΙ BEV ΣΕ ΜΌΛΙΣ 5 ΧΡΌΝΙΑ Τα BEV έγιναν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας. Αλλά το 2018, τα BEV αντιπροσώπευαν μόλις το 6% των νέων μοντέλων της αγοράς. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των νέων μοντέλων ήταν κλασικά οχήματα εσωτερικής καύσης και τα υπόλοιπα ήταν PHEV και αμιγώς υβριδικά. Μέχρι το 2020, η ηλεκτροκίνηση ήταν στην ημερήσια διάταξη. Αρχικά, πολλοί κατασκευαστές πρωτοπαρουσίασαν κυρίως εκδόσεις PHEV. Με 52% αντιπροσώπευαν λίγο περισσότερο από το ήμισυ των νέων μοντέλων (52%). Το μερίδιο των BEV αυξήθηκε επίσης κατακόρυφα το ίδιος έτος στο 31%. Ήταν η πρώτη φορά που παρουσιάστηκαν περισσότερα νέα BEV από ό, τι ICE στην αγορά. Έκτοτε, η εστίαση μετατοπίστηκε όλο και περισσότερο στα BEV. Το μερίδιο των PHEV, από την άλλη, μειώθηκε στο 35% το 2021 και μόλις σε 17% νέων λανσαρισμάτων το 2022. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΌΣ ΜΟΝΤΈΛΩΝ ΜΈΧΡΙ ΤΟ 2025 Φέτος τα BEV αντιπροσωπεύουν το 70% των νέων λανσαρισμάτων, που αντιστοιχεί σε 85 νέα μοντέλα. Αυτό σημαίνει ότι για πρώτη φορά οι κατασκευαστές λανσάρουν περισσότερα BEV από οποιονδήποτε άλλον τύπο καυσίμου συνολικά. Η περαιτέρω εξέλιξη, μέχρι το 2025, μπορεί να προβλεφθεί σύμφωνα με τις ανακοινώσεις των κατασκευαστών. Σε δύο χρόνια, η Dataforce εντόπισε 59 νέες εκδόσεις BEV, που αντιστοιχούν στο 92% του συνόλου των νέων μοντέλων. Από την άλλη, τα νέα μοντέλα εσωτερικής καύσης αρχίζουν να σπανίζουν. Μέχρι σήμερα, έχει ανακοινωθεί μόνο το Dacia Bigster. ΣΥΜΠΈΡΑΣΜΑ Η ανάπτυξη των BEV είναι εξαιρετικά δυναμική και λίγοι μπορούσαν να προβλέψουν την ταχεία απομείωση του πλήθους νέων ICE. Το ερώτημα εάν τα PHEV θα είναι η καλύτερη ηλεκτρική εναλλακτική λύση στο μέλλον μάλλον είναι περιττό, καθώς τα στοιχεία συντείνουν ξεκάθαρα υπέρ των BEV. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ DATAFORCE ΓΙΑ ΤΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ Θα καθιερωθούν στην αγορά μακροπρόθεσμα; ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΝΕΩΝ ΕΚΔΟΣΕΩΝ: ICE, PHEV ΚΑΙ BEV Πηγή: Dataforce 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025 80 60 40 20 0 VALUES IN % Vehicle Lifecycle Calendar BEV: Θα μπορέσουν τα ηλεκτρικά οχήματα να καθιερωθούν μακροπρόθεσμα; ICE BEV PHEV Η έννοια της «κυκλικής οικονομίας», βάσει της οποίας πόροι όπως οι μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων αποκτούν δεύτερη ζωή ως συστήματα αποθήκευσης ενέργειας, αντί να απορρίπτονται ή να ανακυκλώνονται, έχει τραβήξει την προσοχή της αυτοκινητοβιομηχανίας και ορισμένων επενδυτών. Αλλά η επανάχρηση χρησιμοποιημένων μπαταριών EV αποδεικνύεται ευκολότερη στη θεωρία από ό,τι στην πραγματικότητα, όπως αναφέρει το Reuters. Αποδεικνύεται πως οι μπαταρίες EV διαρκούν περισσότερο από το αναμενόμενο και η αξία των υλικών τους καθιστά την ανακύκλωσή τους ελκυστικότερη από οικονομική άποψη, από τη χρήση τους ως εφεδρικής ενέργειας. ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΖΩΗΣ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=