FLEETNEWS #208

ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΊΑ ΜΕ ΤΑ FLEET EUROPE ΚΑΙ GLOBAL FLEET ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ ΓΙΑ ΤΟ FLEET MANAGEMENT - ΔΕΥΤΕΡΑ 10 ΙΟΥΛΙΟΥ 2023 #208 ΌΛΑ ΌΣΑ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΊΖΟΥΝ ΟΙ FLEET ΚΑΙ MOBILITY MANAGERS Περιοριστικοί παράγοντες αυτονομίας eLCV Ανάλυση της Dataforce για τα ηλεκτρικά οχήματα Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου το εξάμηνο

10.07.23 #208 2 Το εμβληματικό μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην κατηγορία του στην Ευρώπη το 2022 ανανεώθηκε, με επανασχεδιασμένη εμφάνιση και τεχνολογίες αιχμής, ενώ η ηλεκτρική του έκδοση θα έχει αυτονομία 400 χλμ. Το νέο μοντέλο διαθέτει ανανεωμένα φώτα ημέρας με τρεις μπάρες, εμπνευσμένα από το αγωνιστικό 9Χ8 του Le Mans, ενώ πίσω υπάρχουν νέα φώτα. Η έκδοση GT διαθέτει προβολείς full LED και ξεχωρίζει με τα μαύρα προστατευτικά φτερών και τη δυνατότητα διχρωμίας με μαύρη οροφή. Στο εσωτερικό, υπάρχει νέος σχεδιασμός, ενώ αναβαθμίζεται επιπλέον από τα νεοεισαχθέντα υφάσματα των καθισμάτων, με τη δυνατότητα επιλογής Alcantara με πράσινες ραφές. Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment i-Connect είναι 10 ιντσών σε όλες τις εκδόσεις. Στηn γκάμα των κινητήρων παραμένει ο γνωστός 1.2 PureTech κινητήρας, ενώ προστέθηκαν νέες υβριδικές εκδόσεις με σύστημα 48V με ισχύ 100 και 136 ίππων. Οι συμβατικές εκδόσεις προσφέρονται με κινητήρες από 75 έως 100 ίππους. Η Peugeot αναφέρει ότι οι νέες υβριδικές εκδόσεις είναι πιο οικονομικές σε καύσιμο κατά 15%. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο από τις αρχές 2024. ΤΟ PEUGEOT 208 ΑΝΑΝΕΩΘΗΚΕ Η Mercedes-Benz συνεχίζει τη μακρά παράδοση των σπορ, κομψών αυτοκινήτων με νέα, ξεχωριστή σειρά. Η νέα σπορ, κομψή δίθυρη CLE Coupé συνδυάζει τις αναλογίες ενός κουπέ με τη μοντέρνα σχεδιαστική έκφραση της Mercedes-Benz, με ρέουσες επιφάνειες. Η νέα CLE Coupé διαθέτει τις τεχνικές καινοτομίες της C-Class και της E Class. Με εκφραστική σχεδίαση, ιδιαίτερο εξοπλισμό άνεσης και στιβαρή, σπορ οδήγηση, το νέο δίθυρο διαθέτει δική του προσωπικότητα. Το λανσάρισμα του CLE Coupé θα ξεκινήσει στην Ευρώπη τον Νοέμβριο. Το CLE Cabriolet θα ακολουθήσει το 2024, για τους λάτρεις της υπαίθρου. Εμβληματική σχεδίαση: Μακρύ μεταξόνιο, έντονα κεκλιμένη κολόνα Α, βραχύ ρύγχος και ελαφρώς μεγαλύτερος οπίσθιος πρόβολος, με έντονες γωνίες και μεγάλους τροχούς. Το κεκλιμένο ρύγχος («ρύγχος καρχαρία») με χαμηλό καπό, οι επίπεδοι προβολείς LED μοναδικού σχεδιασμού και η νέα τρισδιάστατη μάσκα προσδίδουν εξαιρετικά κομψή σπορ εμφάνιση. Οι τονισμένοι θόλοι στο μακρύ καπό παραπέμπουν στους ισχυρούς κινητήρες έως και έξι κυλίνδρων. Το έντονο οπίσθιο τμήμα χαρακτηρίζεται από ρέουσες επιφάνειες με φώτα LED και τρισδιάστατα φωτεινά σώματα. Με μήκος 4.850, πλάτος 1.860 και ύψος 1.428 χιλιοστά, το νέο δίθυρο είναι το μεγαλύτερο κουπέ στη μεσαία κατηγορία. Με νέα αρχιτεκτονική ηλεκτρονικών συστημάτων και το σύστημα infotainment MBUX τρίτης γενιάς, είναι το πιο έξυπνο κουπέ της μάρκας. Η νέα CLE Coupé θέτει νέα πρότυπα απόδοσης χάρη στην συστηματική ηλεκτροκίνηση και την έξυπνη μείωση όγκου. Όλοι οι κινητήρες είναι ήπιοι υβριδικοί με ενσωματωμένη γεννήτρια εκκίνησης και ηλεκτρικό σύστημα 48 volt. Υπάρχει δυνατότητα επιλογής τετρακύλινδρων μονάδων και του πιο ισχυρού εξακύλινδρου βενζινοκινητήρα 3 λίτρων. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΝΕΑ ΣΠΟΡ, ΚΟΜΨΗ ΔΙΘΥΡΗ ΜΕ ΜΟΝΤΕΡΝΟ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ Η νέα Mercedes-Benz CLE Coupé Μ. ΑΣΙΑΣ 43, 152 33 ΧΑΛΑΝΔΡΙ Τ. 210 77.12.400 F. 210 77.85.097 info@direction.gr EΚΔΟΤΗΣ - ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΑΠΑΛΙΟΣ CHIEF ΕDITOR FLEET UNIT ΛIΝΑ ΤΣΑΓΚΑΡAΚΗ l.tsagaraki@direction.gr MANAGER CORPORATE & FLEET BUSINESS UNIT ΜΕΜΑ ΚΑΤΩΠΟΔΗ mkatopodi@direction.gr CORPORATE COMMUNICATION MANAGER ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ georgiadi@direction.gr ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΡΟΔΟΥΛΑ ΒΑΡΒΑΓΙΑΝΝΗ varvagianni@direction.gr ART DIRECTOR ΘΕΟΔΩΡΑ ΚΟΥΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ISSN: 2732-7868 info@fleetnews.gr

10.07.23 #208 3 ΝΕΟ FIAT TOPOLINO, ΕΞΗΛΕΚΤΡΙΖΕΙ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ To νέο Fiat Topolino είναι ένα «παιχνιδιάρικο» και «cool» καινούργιο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αφορά όλη την οικογένεια, ακόμα και τα νεότερα μέλη της, καθώς δικαίωμα οδήγησής του έχουν όλοι από 16 χρονών και πάνω. Ένα ηλεκτρικό όχημα κατάλληλο για κάθε στιγμή και μέρος, που προσφέρει πληθώρα τρόπων χρήσης. Το Topolino είναι ιδανική λύση μετακίνησης για την πόλη ή για μικρές αποστάσεις, και μπορεί να κινείται παντού χάρη στην ηλεκτρική φύση του. Ως φόρος τιμής στην ιστορία της μάρκας και στην ικανότητά της να καινοτομεί παρουσιάζοντας «cool» και όμορφες προτάσεις, ενσωματώνει τέλεια το στυλ μιας καινούργιας Dolce Vita, καθώς και την αυθεντική ιταλική κομψότητα. Με πραγματικά μοναδικά αξεσουάρ -όπως το μικρό ντους, που το καθιστά απαραίτητο για την τέλεια βόλτα στην παραλία- και τοn φρέσκο σχεδιασμό του, το νέο Fiat Topolino προσελκύει επίσης ένα νέο target group. Επιπλέον, αντικατοπτρίζει τη δέσμευση της Fiat για βιωσιμότητα: χάρη στην ηλεκτροκίνησή του, επιτυγχάνει μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα και μειωμένο ηχητικό αποτύπωμα, σεβόμενο την ανάγκη βιωσιμότητας των αστικών κέντρων. Το εξαιρετικά μικρό του μέγεθος δεν επιβαρύνει την κυκλοφορία, αντιθέτως, καθιστά το Topolino το ιδανικό μέσο αστικής μετακίνησης. Η γκάμα αποτελείται από δύο διαφορετικούς τύπους/εκδόσεις αμαξώματος, την κλειστή και την ανοιχτή, καθεμία με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, ένα χρώμα (το Verde Vita), ένα σχέδιο τροχών, και μια αισθητική προσέγγιση του εσωτερικού. Χάρη στο εξαιρετικά μικρό του μέγεθος (2,53 μέτρα μήκος), είναι εύκολο στο χειρισμό, και με την ασφαλή τελική ταχύτητα των 45 χλμ/ω, το Topolino ξυπνά την επιθυμία να κινείται κανείς χωρίς καθόλου άγχος. Και τα δύο μοντέλα εξασφαλίζουν την απαραίτητη ευελιξία, καθώς η μπαταρία των 5,4 kWh προσφέρει εξαιρετικές ηλεκτρικές επιδόσεις, όπως ο χρόνος που απαιτείται για πλήρη φόρτιση, που δεν ξεπερνά τις τέσσερις ώρες, αλλά και η αυτονομία που φτάνει τα 75 χλμ. Περισσότερα στο fleetnews.gr Η Fiat παρουσίασε το νέο Fiat 600e, μία εξαιρετική προσθήκη στην γκάμα της μάρκας, που σηματοδοτεί και την επιστροφή της στο segment Β. Το Fiat 600e συνδυάζει τα πλεονεκτήματα δύο κατηγοριών (B & B-SUV), προσφέροντας μια ευχάριστη, απολαυστική και φιλική οδηγική εμπειρία. Ακολουθώντας την επιτυχία του προγόνου και best-seller, του Fiat 600 της δεκαετίας του ’50, ως καταξιωμένου οικογενειακού αυτοκινήτου, το νέο Fiat 600e τοποθετείται στον πυρήνα του ταχύτατα αναπτυσσόμενου segment Β. Το Fiat 600e αποτελεί ιδανική λύση τόσο για τους λάτρεις των αστικών όσο και των υπερ-αστικών μετακινήσεων, όντας ταυτόχρονα και η τέλεια μετουσίωση των αξιών της μάρκας στον τομέα του ιταλικού στυλ και της βιωσιμότητας. Είναι «cool» και όμορφο, με γενναιόδωρες διαστάσεις με μήκος που φτάνει τα 4,17 μέτρα, άνετους χώρους για 5 επιβάτες και κορυφαίους για την κατηγορία αποθηκευτικούς χώρους μπροστά, ενώ εξασφαλίζει αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 χλμ. (WLTP συνδυασμένος κύκλος) και πάνω από 600 χλμ. σε αστικό περιβάλλον (WLTP αστικός κύκλος). Για τη βελτιστοποίηση του χρόνου φόρτισης, το νέο 600e είναι εξοπλισμένο με σύστημα ταχείας φόρτισης 100 kW. Για φόρτιση έως το 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας, χρειάζεται λιγότερο από μισή ώρα. Το νέο Fiat 600e διατίθεται σε δύο διαφορετικές αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις, την έκδοση La Prima και την έκδοση (600e)RED, αποτελεί μια πρόταση οικογενειακού αυτοκινήτου που προσφέρει αυθεντική εμπειρία ιταλικής Dolce Vita, εστιάζει στην προστασία του περιβάλλοντος ενώ φροντίζει και για ζητήματα κοινωνικής ευαισθησίας. Το νέο μοντέλο διαθέτει πλήθος κορυφαίων συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδήγησης, ενώ προσφέρει ημι-αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 2. Όσον αφορά την άνεση και τη συνδεσιμότητα, διαθέτει πλήθος χαρακτηριστικών για ευχάριστα και απροβλημάτιστα ταξίδια. Το σύστημα υπηρεσιών Uconnect υποστηρίζει σε καθημερινή βάση τους χρήστες, ενώ η εφαρμογή Fiay παρέχει τη δυνατότητα ενεργοποίησης ορισμένων λειτουργιών του αυτοκινήτου, ακόμα και εξ αποστάσεως. Αναλυτικά στο fleetnews.gr H FIAT ΕΠΙΣΤΡΕΦΕΙ ΣΤΟ SEGMENT Β Νέο Fiat 600e

10.07.23 #208 4 Η Volkswagen παρουσίασε τα πρώτα στοιχεία και φωτογραφίες του νέου T-Cross: Το μοντέλο αναβαθμίστηκε σχεδιαστικά, με βελτιωμένο στάνταρ εξοπλισμό, νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και εσωτερικό υψηλής ποιότητας. Οι προπωλήσεις έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν το τέταρτο τρίμηνο του 2023. Σε μόλις τέσσερα χρόνια, το T-Cross έχει κατακτήσει κορυφαία θέση μεταξύ των συμπαγών SUV: περίπου 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι το έχουν ήδη επιλέξει. Με μέσο όρο παραγωγής 300.000 μονάδων κάθε χρόνο, το T-Cross, το οποίο προσφέρεται και εκτός Ευρώπης (ονομάζεται Tacqua και Taigun), είναι αυτήν τη στιγμή ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της μάρκας παγκοσμίως. Εξωτερικά, το ανανεωμένο T-Cross είναι άμεσα αναγνωρίσιμο από τη νέα σχεδίαση εμπρός και πίσω με νέους ενσωματωμένους προβολείς LED, φώτα ημέρας LED και συμπλέγματα πίσω φώτων LED. Οι προβολείς IQ.LIGHT LED matrix είναι μια εντελώς νέα εξέλιξη της Volkswagen και προσφέρονται για πρώτη φορά στο T-Cross. Τρία νέα, φρέσκα χρώματα έχουν προστεθεί στη σειρά μοντέλων: Grape Yellow (κίτρινο), Clear Blue Metallic (γαλάζιο) και Kings Red Metallic (κόκκινο). Διαθέτει νέας γενιάς σύστημα infotainment. Η στάνταρ οθόνη αφής έχει διαγώνιο 20,3 cm (8 ίντσες). Η κορυφαία έκδοση διαθέτει οθόνη 9,2 ιντσών με διαγώνιο 23,4 cm. Επιπλέον, όλες οι εκδόσεις του τετράθυρου πενταθέσιου θα εφοδιάζονται πλέον με ψηφιακά όργανα στάνταρ. Το ταμπλό στο T-Cross, πλήρως ανασχεδιασμένο, επενδύεται με υψηλότερης ποιότητας υλικά. Το ίδιο ισχύει και για τις επενδύσεις των μπροστινών θυρών των εκδόσεων Style και R-Line. Στον βασικό εξοπλισμό υπάρχει ένα χειροκίνητο σύστημα κλιματισμού και προαιρετικά διατίθεται το αυτόματο κλιματιστικό Air Care Climatronic με ρυθμιστικά αφής με οπίσθιο φωτισμό. Το νέο T-Cross διαθέτει καλά διαμορφωμένο χώρο για έως και πέντε άτομα και εξαιρετικά ευέλικτο χώρο αποσκευών, ενώ διαθέτει μεγαλύτερη δυνατότητα ρυμούλκησης βαρέος τρέιλερ. Ακόμα, το Travel Assist προσφέρει σημαντικά βελτιωμένη άνεση. Η κυκλοφορία στην αγορά θα ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2024. ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΟ ΣΥΜΠΑΓΕΣ SUV Νέο Volkswagen T-Cross Το Opel Experimental είναι το νέο concept car της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που αναμένεται να παρουσιαστεί επίσημα στην IAA Mobility στο Μόναχο τον Σεπτέμβριο. «Το Opel Experimental δείχνει ξεκάθαρα το όραμά μας για ολόκληρη τη μάρκα, όχι μόνο για ένα μοντέλο. Δείχνει το μέλλον της Opel και θα επηρεάσει όλα τα οχήματα παραγωγής της επόμενης γενιάς. Συμβολίζει αυτό που θέλουμε να επιτύχουμε με την Opel», δήλωσε ο CEO της Opel, Florian Huettl. Το Opel Experimental αποτελεί το επόμενο στάδιο εξέλιξης της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Bold and Pure που πρωτοεμφανίστηκε στο πρότυπο GT X Experimental. Το νέο concept car της Opel δηλώνει τη δυναμική παρουσία της μάρκας στο Stellantis Group, δίνοντας νέα πνοή στους πυλώνες της μάρκας Detox, Modern German και Greenovation. Επιπλέον, θα είναι το πρώτο Opel που θα φέρει το νέο Opel “Blitz” που αποκαλύφθηκε πρόσφατα. Το αιχμηρό, γεμάτο αυτοπεποίθηση νέο λογότυπο τοποθετείται σε περίοπτη θέση στο κέντρο του Opel Compass, το οποίο αποτελεί τη ραχοκοκαλιά των εμπρός, πίσω και εσωτερικών σχεδιαστικών στοιχείων της Opel. Το νέο πρότυπο της Opel συνεχίζει τη μακρά και επιτυχημένη παράδοση των πρωτότυπων αυτοκινήτων «made in Rüsselsheim», μια παράδοση που ξεκίνησε το 1965, όταν η Opel παρουσίασε το θρυλικό Experimental GT. ΤΟ ΝΕΟ CONCEPT CAR OPEL EXPERIMENTAL

10.07.23 #208 6 Πρόσωπα Σε πρόσφατη συνεδρίασή του, το Εποπτικό Συμβούλιο της Continental AG παρέτεινε τη θητεία του Philip Nelles (49 ετών) κατά πέντε χρόνια, έως την 31η Μαΐου 2029. Ο κ. Nelles εντάχθηκε για πρώτη φορά στο Εκτελεστικό Συμβούλιο της εταιρείας, για τριετή θητεία τον Ιούνιο του 2021 και έκτοτε είναι υπεύθυνος για τον τομέα ContiTech του ομίλου. «Από τότε που ανέλαβε, ο Philip Nelles αναδιοργάνωσε τον τομέα ContiTech του ομίλου, εστιάζοντας στη βιομηχανική δραστηριότητα και ενοποιώντας την αντίστοιχη της αυτοκίνησης. Το Εποπτικό Συμβούλιο έχει απόλυτη εμπιστοσύνη στις ικανότητές του συνέχισης της επιτυχούς πορείας», δήλωσε ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου, καθ. Wolfgang Reitzle. «Εκ μέρους του Εκτελεστικού Συμβουλίου, επιθυμώ να ευχαριστήσω τον Philip Nelles για τα επιτεύγματά του. Βελτίωσε τις σχέσεις με τους πελάτες και την αγορά της ContiTech και, επαναπροσδιορίζοντας τον τομέα, έθεσε τα θεμέλια για να αναλάβει η ContiTech ηγετικό τεχνολογικό ρόλο σε λύσεις υλικών», δήλωσε ο CEO της Continental, Nikolai Setzer, προσθέτοντας: «Βάσει αυτής της στρατηγικής θα συνεργαστούμε προς επίτευξη των μεσοπρόθεσμων στόχων της ContiTech». Ο Philip Nelles σπούδασε διαχείριση μηχανικής και, μετά την αποφοίτησή του το 2000, ξεκίνησε την καριέρα του στην Continental ως ασκούμενος στον τομέα ContiTech του ομίλου, όπου ανέλαβε διάφορα διευθυντικά καθήκοντα στην Mobile Fluid Systems στη Γερμανία, τη Σουηδία και την Ουγγαρία, μέχρι τα τέλη του 2009. Από το 2010 έως το 2015, ήταν επικεφαλής του παγκόσμιου τμήματος Automotive Original Equipment του Power Transmission Group της ContiTech. Από τα μέσα του 2015 έως το 2018, ήταν υπεύθυνος αυτής της επιχειρηματικής μονάδας, πριν αναλάβει υπεύθυνος της Mobile Fluid Systems της ContiTech. Από την 1η Ιουνίου 2021, ο κ. Nelles είναι μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Continental, υπεύθυνος του τομέα ContiTech. Ο PHILIP NELLES ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΗΣ CONTITECH Ο Laurent Diot ανέλαβε διευθυντής Ευρύτερης Ευρώπης της Citroën, την 1η Ιουλίου 2023. Αναφέρεται στον Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer Διευρυμένης Ευρώπης της Stellantis, και επιχειρησιακά στον Thierry Koskas, CEO της Citroën και διευθυντή Πωλήσεων και Μάρκετινγκ της Stellantis. Ο Laurent Diot διαθέτει πάνω από 25 χρόνια διεθνούς εμπειρίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Εντάχθηκε στο Renault Group το 1997 και δραστηριοποιήθηκε στις πωλήσεις, το μάρκετινγκ και την επιχειρηματική ανάπτυξη, καθώς και σε διευθυντικές θέσεις σε διάφορες χώρες και περιφέρειες: Ευρώπη, Ασία, Κίνα, Νότια Αμερική και Αφρική. Ανέλαβε διευθύνων σύμβουλος στο Μαρόκο πριν να επιστρέψει στην Ευρώπη το 2020, ως διευθυντής Μάρκετινγκ του Renault Group Γαλλίας. Προηγουμένως χρημάτισε αναπληρωτής γενικός διευθυντής Πωλήσεων και Μάρκετινγκ στην DongfengRenault Automotive Co στην Κίνα και CEO της Renault Πορτογαλίας. Πριν από τη νέα του θέση, εντάχθηκε στον όμιλο Stellantis τον Οκτώβριο του 2021, ως διευθυντής Global Marketing και Επικοινωνίας των Fiat Abarth, στο Τορίνο. Αποφοίτησε από την École Centrale Paris, με μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Μηχανικής (Engineering Management). Στα νέα του καθήκοντα θα είναι υπεύθυνος ανάπτυξης και εφαρμογής στρατηγικής της Citroën στην Ευρώπη. «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που καλωσορίζω τον Laurent Diot στην οικογένεια της Citroën. Η διεθνής καριέρα του, η εξειδίκευσή του στις πωλήσεις και την επιχειρηματική ανάπτυξη είναι ισχυρά πλεονεκτήματα που συνάδουν με τη στρατηγική της μάρκας μας. Είμαι βέβαιος ότι ο Laurent θα συμβάλει στην ανάπτυξη της μάρκας στην Ευρώπη και παγκοσμίως», δήλωσε ο Thierry Koskas. DIRECTOR ENLARGED EUROPE Ο Laurent Diot επικεφαλής Citroën Ευρώπης Laurent Diot ΘΑ ΑΝΑΝΕΩΘΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΟΥ OLA KALLENIUS Ο CEO της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, θα ανανεώσει το συμβόλαιό του, που πρόκειται να λήξει τον Μάιο του 2024, δήλωσε στο Reuters πηγή με γνώση του θέματος. Όπως πρόσθεσε, δεν αναμένονται εκπλήξεις σχετικά με τη θητεία του 54χρονου επικεφαλής της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που θα παραμείνει στην ηγεσία της τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2029. Όπως έγραψε νωρίτερα η Handelsblatt, αναμένεται απόφαση του εποπτικού συμβουλίου για το θέμα αυτό το καλοκαίρι. Ola Kallenius Philip Nelles

10.07.23 #208 7 Η Ford πραγματοποίησε ένα σημαντικό βήμα για τη βελτίωση της βιωσιμότητας στο πλαίσιο του σχεδίου της «Road to Better» μετά την υπογραφή ενός νέου Μνημονίου Συνεργασίας με τον γερμανικό πάροχο ενέργειας RheinEnergie, το οποίο αφορά την ανάπτυξη ενός σχεδίου δράσης για την προστασία του κλίματος. Στο πλαίσιο της κοινής δέσμευσης για την επέκταση των δυνατοτήτων της τοπικά παραγόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, οι προτεινόμενες δράσεις προβλέπουν τον τριπλασιασμό της απόδοσης του υφιστάμενου συστήματος ηλιακών πάνελ στο εργοστάσιο της Ford, καθώς και μέτρα για την αύξηση της αποδοτικότητας στις διαδικασίες παραγωγής και φωτισμού στις εγκαταστάσεις της μονάδας της εταιρείας στην Κολωνία. Τα ηλιακά πάνελ στην οροφή της Αποθήκης Ανταλλακτικών Κεντρικής Ευρώπης της Ford στο Merkenich της Κολωνίας θα επεκταθούν προκειμένου να παράγουν ισχύ 3,76 MWp - που ισοδυναμεί με την ετήσια κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας περίπου 1.100 κατοικιών. Η εγκατάσταση, η οποία πρόκειται να ολοκληρωθεί στα μέσα του 2024, θα παρέχει περίπου το 6% της ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για τις εγκαταστάσεις της Ford που βρίσκονται στο Merkenich, συμπεριλαμβανομένου του κέντρου ανάπτυξης της εταιρείας. Εκτός από την επέκταση του συστήματος ηλιακών πάνελ, η Ford υποστηρίζει επίσης και την επέκταση που αφορά τα αιολικά πάρκα στην περιοχή. Η RheinEnergie έχει εντοπίσει δύο πιθανές γειτονικές περιοχές που θα μπορούσαν να παρέχουν ενέργεια για τα γύρω νοικοκυριά και τις εγκαταστάσεις της Ford. ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ FORD - RHEINENERGIE Κάθε χρόνο, δεκάδες χιλιάδες κοντέινερ με υλικά παραγωγής που προορίζονται για τα εργοστάσια της Volvo Cars μεταφέρονται στους ωκεανούς του πλανήτη πάνω σε φορτηγά πλοία. Πλέον, οι περισσότερες από αυτές τις θαλάσσιες μεταφορές εκτελούνται με τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, αντί για ορυκτά καύσιμα. Όντας ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που ανακοινώνει μια τέτοια μετάβαση, η Volvo Cars επισημαίνει πως θα επιτύχει άμεση μείωση εκπομπών CO2 από ορυκτά καύσιμα στις διηπειρωτικές θαλάσσιες μεταφορές, έως και 55.000 τόνους ανά έτος. Χάρη στα ανανεώσιμα καύσιμα, οι εκπομπές CO2 ελαττώνονται κατά τουλάχιστον 84%1 σε σχέση με τα συμβατικά καύσιμα, (η σύγκριση καυσίμων περιλαμβάνει εκπομπές από την παραγωγή και χρήση ισοδύναμου ποσού ενέργειας, που αποκαλείται Well-to-Wake). Η μείωση ισοδυναμεί με τις εκπομπές CO2 ενός φορτηγού με πλήρες φορτίο που διανύει περίπου 1.200 φορές την περίμετρο του ισημερινού της γης. Το καύσιμο που χρησιμοποιείται είναι μεθυλεστέρες λιπαρών οξέων (FAME), με βάση ανανεώσιμες και βιώσιμες πηγές, όπως κυρίως το λάδι μαγειρικής. Δεν χρησιμοποιούνται φοινικέλαιο ή προϊόντα από φοινικέλαιο. Η χρήση ανανεώσιμων καυσίμων θα περιλαμβάνει τις εισερχόμενες θαλάσσιες μεταφορές παραγωγικού υλικού για μονάδες παραγωγής της εταιρείας στην Ευρώπη και την Αμερική, καθώς και τη διανομή ανταλλακτικών που γίνεται μέσω θαλάσσης παγκοσμίως. «Τα ανανεώσιμα καύσιμα δεν είναι η τελική επιδίωξη όσον αφορά την εξάλειψη του CO2 από τις παγκόσμιες ναυτιλιακές μεταφορές», δήλωσε ο Javier Varela, επικεφαλής διευθυντής Λειτουργιών και Αναπληρωτής CEO, επισημαίνοντας: «Ωστόσο, αυτή η πρωτοβουλία δείχνει ότι μπορούμε να δράσουμε τώρα και να εφαρμόσουμε λύσεις που επιτυγχάνουν σημαντικά αποτελέσματα, μέχρι να βρεθούν μακροπρόθεσμες εναλλακτικές τεχνολογικές λύσεις». Στο πλαίσιο αυτής της πρωτοβουλίας, η εταιρεία συνεργάζεται με τις Maersk, Kuehne+Nagel και DB Schenker. Αυτοί οι πάροχοι υπηρεσιών logistics έχουν προβεί από την 1η Ιουνίου 2023 στη μετάβαση σε ανανεώσιμα καύσιμα, για την ενέργεια που απαιτείται σε όλες τις μεταφορές κοντέινερ που γίνονται για λογαριασμό της Volvo Cars. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΘΑΛΑΣΣΙΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΜΕ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΑ ΚΑΥΣΙΜΑ Μειώνει τις εκπομπές της η Volvo Cars

10.07.23 #208 8 Άμεσα διαθέσιμο στην ανταγωνιστική τιμή των 27.900 ευρώ προσφέρεται ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Peugeot στην ελληνική αγορά, το 3008, που παραμένει πρώτο στην κατηγορία του. Όλες οι εκδόσεις των μοντέλων Citroën C4 και C4X crossover προσφέρονται με επιδότηση τιμής (όφελος 3.000 ευρώ), μια προσφορά που θα παραμείνει σε ισχύ έως και τις 15 Ιουλίου. Με το νέο πρόγραμμα επιδότησης ανταλλαγής, η Opel προσφέρει το μέγιστο όφελος για το παλιό σας αυτοκίνητο. Έτσι, το Opel Crossland προσφέρεται σε σύντομο χρόνο παράδοσης, με εγγύηση τιμής και πέντε χρόνια εγγύηση. Η Stellantis N.V. παρουσίασε την STLA Medium, παγκόσμια πλατφόρμα BEV-by-design με υπερσύγχρονα χαρακτηριστικά, όπως μεγαλύτερη αυτονομία 700 χλμ, ενεργειακή απόδοση, ενσωματωμένη ισχύ και φόρτιση. Η πλατφόρμα STLA Medium παρέχει μεγάλη αυτονομία και ευελιξία σε ποικιλία οχημάτων και συστημάτων κίνησης στις κατηγορίες C και D, που σημείωσαν 35 εκατομμύρια πωλήσεις το 2022 - σχεδόν το ήμισυ των 78,5 εκατομμυρίων οχημάτων που πουλήθηκαν παγκοσμίως πέρυσι. Οι μάρκες Stellantis διαθέτουν 26 οχήματα σε αυτές τις κατηγορίες, σε διάφορες πλατφόρμες. Στην πλατφόρμα STLA Medium μπορούν να κατασκευαστούν έως και δύο εκατομμύρια οχήματα ετησίως σε διάφορα εργοστάσια ανά τον κόσμο, ξεκινώντας φέτος από την Ευρώπη. «Αυτό που συμβαίνει οφείλεται σε μια διετία άνευ συμβιβασμών σε καινοτομίες, για παροχή καθαρής, ασφαλούς και οικονομικής κινητικότητας και υποστηρίζεται με επένδυση 30 δισ. ευρώ σε ηλεκτροκίνηση και λογισμικό, μέχρι το 2025», δήλωσε ο Carlos Tavares, CEO της Stellantis, επισημαίνοντας ότι «η πλατφόρμα STLA Medium καταδεικνύει τη δύναμη της διεθνούς κοινότητας της Stellantis, παρέχοντας ιδιαίτερα προϊόντα στους πελάτες μας και επανεξετάζοντας διάφορες θεωρίες στην πορεία μηδενικού άνθρακα, έως το 2038». H STLA Medium είναι η πρώτη από τέσσερις παγκόσμιες πλατφόρμες BEV, που περιγράφηκαν κατά την EV Day 2021 και υποστηρίζουν τα μελλοντικά προϊόντα της εταιρείας, όντας σημαντικές για την επίτευξη των τολμηρών στόχων του στρατηγικού σχεδίου Stellantis Dare Forward 2030, συμπεριλαμβανομένων του μείγματος πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (BEV) στην Ευρώπη και μείγματος 50% επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών BEV στις Ηνωμένες Πολιτείες έως το 2030. Το Dare Forward 2030 περιλαμβάνει περικοπές εκπομπών CO2 στο ήμισυ έως το 2030 έναντι του 2021 και μηδενικό άνθρακα έως το 2038, με μονοψήφια ποσοστιαία αντιστάθμιση των υπόλοιπων εκπομπών. ΝΕΑ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΤΗΣ STELLANTIS STLA Medium Platform ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ STELLANTIS ΚΑΙ NIOCORP Η Stellantis N.V. και η NioCorp Developments Ltd. ανακοίνωσαν την υπογραφή Δελτίου Όρων Απορρόφησης Σπάνιων Γαιών. Στόχος είναι η σύναψη οριστικής συμφωνίας προμήθειας σπάνιων γαιών, που θα υποστηρίξει τη δέσμευση της Stellantis για δημιουργία ανθεκτικών αλυσίδων εφοδιασμού και επίτευξη μηδενικού άνθρακα έως το 2038 και θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της πορείας της NioCorp στην εμπορική παραγωγή μαγνητικών οξειδίων σπάνιων γαιών στις ΗΠΑ. Το Δελτίο Όρων προβλέπει συμφωνία 10ετούς σύμβασης απορρόφησης συγκεκριμένης ποσότητας οξειδίου νεοδυμίου-πρασεοδυμίου, οξειδίου του δυσπροσίου και οξειδίου του τερβίου που θα παράγει η NioCorp στο Elk Creek Critical Minerals Project της νοτιοανατολικής Nebraska, με την επιφύλαξη της επαρκούς χρηματοδότησης του έργου. Οι τελικοί όγκοι θα καθοριστούν με οριστική συμφωνία. ΕΛΚΥΣΤΙΚΕΣ ΟΙ ΜΑΡΚΕΣ ΤΗΣ STELLANTIS ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΙΛΟ ΣΥΓΓΕΛΙΔΗ

10.07.23 #208 10 Η Volvo Cars αναφέρει παγκόσμιες πωλήσεις 66.379 αυτοκινήτων τον Ιούνιο, αυξημένες κατά 33% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αύξηση αυτή οφείλεται στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εταιρείας, τα οποία τετραπλασιάστηκαν συγκριτικά με πέρυσι. Επιπλέον, τα στοιχεία του 2022 επηρεάστηκαν αρνητικά από τη χαμηλότερη παραγωγή λόγω των περιορισμών στην αλυσίδα εφοδιασμού του περασμένου έτους. Κατά το σύνολο του πρώτου εξαμήνου του 2023, οι πωλήσεις της Volvo Cars ανήλθαν σε 341.691 αυτοκίνητα, αυξημένες κατά 17% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό. Οι πωλήσεις της σειράς Recharge, με αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, αυξήθηκαν κατά 129% τον Ιούνιο, αντιπροσωπεύοντας το 37% όλων των αυτοκινήτων Volvo που πωλήθηκαν παγκοσμίως κατά τη διάρκεια του μήνα. Το μερίδιο των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθε στο 14%. Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 70% σε σύγκριση με πέρυσι, σε 27.196 αυτοκίνητα. Το μερίδιο των μοντέλων Recharge έφτασε το 58% των συνολικών πωλήσεων στην περιοχή. Το εξάμηνο οι πωλήσεις αυξήθηκαν 23%, σε 146.943 αυτοκίνητα. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ έφτασαν τα 12.933 αυτοκίνητα τον Ιούνιο, αυξημένες κατά 53% σε σύγκριση με πέρυσι. Οι πωλήσεις των μοντέλων Recharge αυξήθηκαν κατά 79% και το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις ανήλθε στο 29% τοις εκατό. Το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι πωλήσεις στις ΗΠΑ έφτασαν τις 59.750, σημειώνοντας αύξηση 18%. Οι πωλήσεις στην Κίνα έφτασαν τα 15.405 αυτοκίνητα, μειωμένες κατά 7% σε σύγκριση με τον ίδιο Ιούνιο του 2022. Το μερίδιο των μοντέλων Recharge αντιπροσώπευε το 8% των συνολικών πωλήσεων στην Κίνα. Τον Ιούνιο, το Volvo XC60 ήταν το κορυφαίο σε πωλήσεις μοντέλο της μάρκας, με 21.053 μονάδες (2022: 18.275), ακολουθούμενο από το XC40, με 18.170 μονάδες (2022: 10.194) και το XC90 με 9.895 μονάδες (2022: 9.949). VOLVO CARS +33% στις παγκόσμιες πωλήσεις τον Ιούνιο Η μεγαλύτερη έκθεση αυτοκινήτου στην Ελλάδα, «Αυτοκίνηση & Electromobility 2023», θα φιλοξενήσει το πιο σημαντικό συνέδριο για την αυτοκίνηση και τις νέες τεχνολογίες στο χώρο του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Αίθουσα Φάρος. Με πείρα πάνω από 40 χρόνια στη διοργάνωση εκθέσεων, θεματικών ενοτήτων και συνεδρίων για το αυτοκίνητο και τις νέες τεχνολογίες, οι διοργανωτές της έκθεσης Αυτοκίνηση & Electromobility 2023» φιλοδοξούν να δημιουργήσουν έναν νέο θεσμό, που στόχο έχει να προάγει τη νέα γενιά των μετακινήσεων και μεταφορών της χώρας. Το συνέδριο για την αυτοκίνηση και τις νέες τεχνολογίες θα διεξαχθεί τη Δευτέρα 25 Σεπτεμβρίου, με χορηγούς όλες τις εταιρείες που μετέχουν στην έκθεση. Στο πλαίσιο του Συνεδρίου με θέμα την Ηλεκτροκίνηση θα αναπτυχθούν οι παρακάτω ενότητες: „Μείωση ενεργειακού αποτυπώματος „Η ενέργεια που χάνεται στο κυκλοφοριακό „Προώθηση της ηλεκτροκίνησης, υποδομές, δίκτυα, πρατήρια ενέργειας „Οδική ασφάλεια, μικροκινητικότητα Μεταξύ των ομιλητών θα βρίσκονται εκπρόσωποι της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων, στελέχη της εγχώριας και παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αλλά και οι σημαντικότεροι φορείς της αυτοκίνησης, ηλεκτροκίνησης και ανάπτυξης νέων τεχνολογιών μετακίνησης. Η έκθεση αυτοκινήτου «Αυτοκίνηση & Electromobility 2023» θα φιλοξενηθεί στο εκθεσιακό κέντρο, Κλειστό Γήπεδο Π. Φαλήρου (πρώην Tae Kwon Do), από το Σάββατο 23 Σεπτεμβρίου έως και την Κυριακή 1 Οκτωβρίου 2023. ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ Η ΕΚΘΕΣΗ «ΑΥΤΟΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ELECTROMOBILITY 2023»

10.07.23 #208 11 Η Stellantis επιβεβαίωσε τη συμφωνία με την κατασκευαστική εταιρεία Jos Scholman, για αγορά 16 οχημάτων Opel Vivaro-e Hydrogen. Αυτά τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου μηδενικών εκπομπών επεκτείνουν τον βιώσιμο στόλο της εταιρείας. Ο Uwe Hochgeschurtz, Chief Operating Officer Ευρύτερης Ευρώπης της Stellantis, δήλωσε: «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής για την παράδοση των 16 Opel Vivaro-e Hydrogen στην Ολλανδία, γεγονός που επαναβεβαιώνει τη θέση της Stellantis ως πρωτοπόρου επαγγελματικών οχημάτων υδρογόνου μαζικής παραγωγής. Επιθυμώ να ευχαριστήσω την εταιρεία Scholman για την επιλογή της μάρκας μας για περαιτέρω ενίσχυση της βιωσιμότητάς της, τώρα που προωθούμε περαιτέρω το στρατηγικό μας σχέδιο Stellantis Dare Forward 2030». ΣΤΌΛΟΣ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ Η Jos Scholman ιδρύθηκε πριν από περισσότερα από σαράντα χρόνια και δραστηριοποιείται σε χωματουργικά έργα οδοποιίας, υδροδότησης και χωροταξικά. Η οικογενειακή επιχείρηση απασχολεί πλέον περίπου 250 εργαζομένους και διευθύνεται από τον ιδρυτή Jos Scholman τον πρεσβύτερο, από κοινού με τους δύο γιους του, τον Robert και τον Jos τον νεότερο. Η εταιρεία διαθέτει μεγάλο και ποικίλο στόλο για τις δραστηριότητές της, συμπεριλαμβανομένων βαν και βαρέων μηχανημάτων χωματουργικών εργασιών. Η εταιρεία προτιμά το υδρογόνο για να καταστήσει το στόλο της πιο βιώσιμο. Χρησιμοποιεί ήδη περίπου τριάντα οχήματα υδρογόνου, συμπεριλαμβανομένων επιβατικών, τρακτόρων υδρογόνου και υδραυλικών εκσκαφέων και προμηθεύεται περισσότερους τράκτορες και εκσκαφείς φέτος. Τώρα, κάνουν άλλο ένα σημαντικό βήμα, με την αγορά των Opel Vivaro-e Hydrogen. Ο Robert Scholman, συνιδιοκτήτης της εταιρείας, δήλωσε: «Θεωρούμε πως το υδρογόνο παίζει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση σε βιώσιμες πηγές ενέργειας και καύσιμα. Έχουμε αυτοκίνητα υδρογόνου στην εταιρεία μας από το 2019, συνολικά περίπου 30 οχήματα, συμπεριλαμβανομένων τρακτόρων και μεγάλων κινητών γερανών. Είμαστε ευτυχείς που προσθέτουμε άλλα 16 LCV Opel Vivaro-e Hydrogen στο στόλο μας. Θα συμβάλουν σημαντικά στους στόχους βιωσιμότητας μεταφοράς ελαφρού εξοπλισμού και αστικής διανομής. Μπορούμε ακόμα και να ανεφοδιάζουμε τα οχήματα με πράσινο υδρογόνο δικής μας παραγωγής και, έτσι, τα επαγγελματικά οχήματα υδρογόνου της Opel να καταστούν πραγματικά βιώσιμα». ΊΔΙΑ ΠΑΡΑΓΩΓΉ ΠΡΆΣΙΝΟΥ ΥΔΡΟΓΌΝΟΥ Η κίνηση με υδρογόνο είναι πραγματικά βιώσιμη όταν χρησιμοποιείται πράσινο υδρογόνο και η Jos Scholman προσπαθεί πολύ να το επιτύχει. Η εταιρεία διαθέτει σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου στις εγκαταστάσεις της εδώ και αρκετά χρόνια και θα παράγει το δικό της πράσινο υδρογόνο χρησιμοποιώντας ηλεκτρόλυση. Η ενέργεια που απαιτείται γι’ αυτό προέρχεται από βιώσιμες πηγές όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια, διασφαλίζοντας πως το υδρογόνο για το στόλο είναι πράσινο από κάθε άποψη. ΟΛΛΑΝΔΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΠΕΚΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΣΤΟΛΟ ΤΗΣ ΥΔΡΟΓΟΝΟΥ 16 Opel Vivaro-e Hydrogen στην Jos Scholman Η LG Electronics διοργάνωσε εκδήλωση εορτασμού για τα 10 χρόνια από την ίδρυση της εταιρείας Vehicle component Solutions (VS) την τελευταία εβδομάδα του Ιουνίου. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στη Σεούλ, με θέμα “Driving Better Future Mobility”, και συμμετείχαν σε αυτήν περισσότεροι από 3.000 εργαζόμενοι καθώς και συνεργάτες της εταιρείας. Κατά την εκδήλωση της 10ης επετείου, ο πρόεδρος της LG VS Company, Eun Seok-hyun, παρουσίασε το «Vision 2030», μια τολμηρή πρωτοβουλία που, όπως ανακοινώθηκε, θα εξασφαλίσει τη θέση της εταιρείας ως παγκόσμιου ηγέτη στην αγορά λύσεων αυτοκινήτου μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Από την ίδρυση της εταιρείας Vehicle Solutions το 2013, η LG συνέχισε να αναπτύσσει τις δραστηριότητές της εξαρτημάτων αυτοκινήτων, θεωρώντας τα εξ αρχής βασικό μοχλό μελλοντικής ανάπτυξης. Μετά από μία δεκαετία, η LG ενισχύει τη θέση της στην παγκόσμια αγορά εξαρτημάτων αυτοκινήτων βασιζόμενη σε σταθερή ανάπτυξη τριών βασικών τομέων: τις λύσεις ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment) οχημάτων της LG VS, την κοινοπραξία LG Magna e-Powertrain, που δημιούργησε με τη Magna International για ανάπτυξη και παραγωγή τεχνολογίας κινητήρων EV και τα συστήματα φωτισμού οχημάτων του ZKW Group. Περισσότερα στο fleetnews.gr 10 ΧΡΟΝΙΑ LG VEHICLE COMPONENT SOLUTIONS

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=