FLEETNEWS #204

12.06.23 #204 15 ντας στο αυτοκίνητο να φρενάρει με ασφάλεια. Ωστόσο, αυτά τα συστήματα, αν και υποστηρίζουν τον οδηγό, δεν τον αντικαθιστούν. Το Euro NCAP είναι υπέρ μιας προσέγγισης ισορροπημένης συνεργασίας, όπου αυτοκίνητο και οδηγός διαμοιράζονται την οδήγηση. Εάν η τεχνολογία ή το σύστημα λειτουργούν σωστά σε αυτήν την ισορροπημένη προσέγγιση, τότε συμβάλλουν πραγματικά στην ασφαλή οδήγηση. Σε αντίθετη περίπτωση ή σε εκατέρωθεν απουσία επικοινωνίας, οι οδηγοί μπορεί να θέσουν τον εαυτό τους ή τους άλλους σε κίνδυνο. Το Euro NCAP χρησιμοποιεί ορισμένα αυστηρά κριτήρια βάσει δοκιμών για αξιολόγηση της απόδοσης του συστήματος. Οι δοκιμές κρίνουν την ικανότητα διεύθυνσης και πέδησης των οχημάτων, τη συμμετοχή του συστήματος (αποτροπής επικίνδυνης υπερβολικής εξάρτησης) και, εάν τα πράγματα πάνε στραβά, πόσο ικανοποιητικά θα αποφευχθεί μια δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση. Τέλος, επανελέγχονται οι πληροφορίες (υλικό μάρκετινγκ και φυλλάδια) που παρέχονται στον καταναλωτή και η ενημέρωση του οδηγού. Η αξιολόγηση του Euro NCAP εστιάζει σε δύο τομείς και πέντε επίπεδα βαθμολόγησης. Ικανότητα Υποβοήθησης (περιλαμβάνει εμπλοκή οδηγού και υποβοήθηση οχήματος) και Εφεδρική Ασφάλεια (μέτρηση απόκρισης του οχήματος όταν αποτυγχάνουν τα συστήματα). Οι πιο πρόσφατες αξιολογήσεις αποκαλύπτουν την ικανότητα αυτών των συστημάτων και επισημαίνουν την αυξανόμενη εγκατάστασή τους σε αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής. Τα συστήματα που εντυπωσιάζουν στην πρόσφατη δημοσίευση είναι το Renault Austral Active Driver Assist και το Nissan Ariya ProPILOT Assist, τα οποία πέτυχαν πολύ καλές βαθμολογίες. Το σύστημα του Austral πέτυχε τους υψηλότερους βαθμούς από κάθε άλλο σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης της Renault που έχει δοκιμαστεί μέχρι σήμερα από το Euro NCAP. Τα αυτοκίνητα εντυπωσίασαν τους μηχανικούς δοκιμών με βαθμολογία 25 βαθμών στις δοκιμές συλλογικής οδήγησης, που υποδηλώνει πως τα οχήματα συνεργάζονται με τον οδηγό και δεν επιτρέπουν υπερβολική εξάρτηση από το σύστημα. Εντυπωσιακή είναι επίσης η ικανότητα των συστημάτων να αντιδρούν στις οδικές συνθήκες, να επιβραδύνουν στις κλειστές στροφές και τους κόμβους, ενισχύοντας την ασφάλεια του οδηγού και μειώνοντας την κόπωση. Το Nissan επιβραδύνει επίσης στις διασταυρώσεις, ένα επιπλέον πλεονέκτημα. Ωστόσο, η Renault τελικά αντιδρά στα άλλα οχήματα με πιο ολοκληρωμένο τρόπο και επιτυγχάνει ελαφρώς καλύτερη βαθμολογία. Και τα δύο οχήματα διαθέτουν εξαιρετικά εφεδρικά συστήματα ασφαλείας και εξαιρετικές ενδείξεις λειτουργικότητας και ορίων των συστημάτων τους. Το διαφημιστικό υλικό του Alfa Romeo Tonale Active Driving Assist περιείχε λανθασμένες αναφορές σε αυτοματισμούς, γεγονός που μείωσε τη βαθμολογία του, αλλά παρ’ όλα αυτά το σύστημα ήταν ισορροπημένο, με μέτρια επίπεδα υποβοήθησης οχήματος και εμπλοκής οδηγού και καλή βαθμολογία εφεδρικής ασφαλείας, καταλήγοντας σε μέτρια βαθμολόγηση. «Με τα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης, το Euro NCAP υποστηρίζει την προσέγγιση συνεργασίας μεταξύ οχήματος και οδηγού που θα διασφαλίζει πάντα την προσοχή του οδηγού στο δρόμο και τα χέρια του στο τιμόνι, χωρίς υπερβολική εξάρτηση. Ανυπομονούμε να δούμε τη συμμόρφωση των νέων αυτοκινήτων στα διευρυμένα πρωτόκολλά μας υποβοηθούμενης οδήγησης σε συνθήκες εκτός αυτοκινητόδρομου, τα οποία θα ισχύουν του χρόνου» - δρ Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας Euro NCAP. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να δώσει στις 14 Ιουνίου την τελική έγκριση στους επικαιροποιημένους κανόνες σχεδιασμού, παραγωγής και διαχείρισης αποβλήτων όλων των τύπων μπαταριών που πωλούνται στην Ε.Ε. Η συμφωνία που επιτεύχθηκε με το Συμβούλιο τον Δεκέμβριο του 2022 αποσκοπεί στην οικοδόμηση ενός ισχυρότερου και ανταγωνιστικότερου βιομηχανικού τομέα, ζωτικής σημασίας για την ενεργειακή μετάβαση της Ε.Ε. και τη στρατηγική αυτονομία. Θεσπίζει αυστηρότερες απαιτήσεις, για να καταστούν οι μπαταρίες πιο βιώσιμες, ανθεκτικότερες και αποδοτικότερες, καθώς και αυστηρότερους στόχους για τη συλλογή αποβλήτων, την αποδοτικότητα της ανακύκλωσης και την ανάκτηση υλικών. Η νέα νομοθεσία ορίζει επίσης κανόνες για τη δήλωση αποτυπώματος άνθρακα και τα «ψηφιακά διαβατήρια», για ορισμένους τύπους μπαταριών. Οι κανόνες θα απαιτήσουν από όλους τους οικονομικούς φορείς, εκτός από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, να αναπτύξουν και να εφαρμόσουν πολιτική δέουσας επιμέλειας. Η πρόταση που υπέβαλε τον Δεκέμβριο του 2020 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στοχεύει στην ενίσχυση λειτουργίας της εσωτερικής αγοράς, στην προώθηση της κυκλικής οικονομίας και στη μείωση των περιβαλλοντικών και κοινωνικών επιπτώσεων κατά τον κύκλο ζωής των μπαταριών. ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑΣ, ΑΝΘΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΑΠΟΔΟΣΗΣ ΤΩΝ ΜΠΑΤΑΡΙΩΝ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=