FLEETNEWS #201

22.05.23 #201 15 την καθαρή και οικονομική κινητικότητα προσιτή σε πολύ περισσότερους πολίτες της Ε.Ε.». Η T&E θέλει επίσης να θέσει η Επιτροπή ως ενδιάμεσο στόχο το 50% όλων των νέων εταιρικών αυτοκινήτων να είναι μηδενικών εκπομπών έως το 2027 και λέει ότι όλοι οι στόχοι πρέπει να τεθούν νομικά και όχι σε εθελοντική βάση. ΚΑΤΆ ΤΟΥ ΣΤΌΧΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2030 Ωστόσο, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών (IRU), που εκπροσωπεί τον κλάδο οδικών επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών της Ε.Ε. με επίκεντρο τα επαγγελματικά οχήματα, υποστηρίζει ότι η επιβολή εντολής σε ιδιωτικές εταιρείες για αγορά οχημάτων μηδενικών εκπομπών θα ήταν ασύμμετρη και ακατάλληλη και θα παραβίαζε τη νομοθεσία της Ε.Ε. Η επιλογή χρήσης ιδιωτικών κεφαλαίων προς εκπλήρωση στόχων πρέπει πάντα να γίνεται από την ιδιωτική εταιρεία και τις θυγατρικές της, ανέφερε. Οποιαδήποτε εντολή προμήθειας θα οδηγούσε σε μεγαλύτερη ανισότητα μεταξύ των εταιρειών που έχουν την οικονομική δυνατότητα να αγοράσουν ακριβότερα οχήματα και των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων για τις οποίες κάτι τέτοιο θα αποτελέσει εμπόδιο στην επιχειρηματικότητά τους. Αντιθέτως, η IRU προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. την ανάπτυξη κυβερνητικών κινήτρων, προς διευκόλυνση της υιοθέτησης τεχνολογίας ουδέτερων εκπομπών άνθρακα, συμπεριλαμβανομένων οικονομικών κινήτρων υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών (ZEV). Επίσης, προτείνει την υποστήριξη και παροχή κινήτρων για τη μακροπρόθεσμη χρήση κυψελών καυσίμου υδρογόνου, ηλεκτρικών μπαταρίας και καυσίμων ουδέτερου άνθρακα για βαρέα οχήματα. «Οι επαγγελματικές οδικές μεταφορές πρέπει να μπορούν να αγοράζουν τα οχήματα που ταιριάζουν καλύτερα στα επιχειρηματικά τους πρότυπα και εναπόκειται στους κατασκευαστές να προσφέρουν ελκυστικά και ανταγωνιστικά οχήματα», δήλωσε η IRU. Όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, τίθεται σε διαβούλευση η κατάρτιση πρότυπων προδιαγραφών για διαγωνισμούς παραχώρησης με αντικείμενο την ανάπτυξη, διαχείριση και λειτουργία δημοσίως προσβάσιμων υποδομών φόρτισης που περιλαμβάνονται στα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), που έχουν ήδη εκπονηθεί από 312 δήμους σε όλη τη χώρα. Πρόκειται για ένα εργαλείο που θα χρησιμοποιηθεί από τους δήμους όλης της χώρας, οι οποίοι καλούνται να δρομολογήσουν άμεσα τις σχετικές διαγωνιστικές διαδικασίες για την υλοποίηση των ΣΦΗΟ. Η διαβούλευση γίνεται στον ιστότοπο και θα διαρκέσει έως τις 9 Ιουνίου 2023. Με τη δημιουργία του εργαλείου αυτού θεσπίζονται κατάλληλοι, κοινοί, διαφανείς και σύμφωνοι με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές κανόνες και όροι για τη διενέργεια των διαγωνισμών. Πιο συγκεκριμένα: „ Καθορίζονται κριτήρια οικονομικής και χρηματο-οικονομικής επάρκειας καθώς και τεχνικής και επαγγελματικής ικανότητας, για τη συμμετοχή των υποψηφίων στους διαγωνισμούς. „ Καθορίζονται κριτήρια αξιολόγησης των τεχνικών και οικονομικών προσφορών. „ Προτείνεται η βέλτιστη χρονική διάρκεια για τις παραχωρήσεις „ Καθορίζονται οι βασικοί οικονομικοί όροι όπως τα τέλη παραχώρησης και η χρέωση των χρηστών Η/Ο „ Δημιουργείται ένα πλαίσιο εκμετάλλευσης, λειτουργίας, συντήρησης και επέκτασης δικτύου. „ Προτείνονται τεχνικές προδιαγραφές για τον εξοπλισμό φόρτισης. „ Ρυθμίζονται διάφορα θέματα σχετικά με τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των συμβαλλόμενων μερών. Το εργαλείο δημιουργήθηκε για τη διευκόλυνση των δήμων κατά τη διαδικασία προετοιμασίας των σχετικών διαγωνισμών, και στην επιτάχυνση των αναγκαίων διαδικασιών. Ακολουθεί την πρόσφατη ενεργοποίηση της δράσης «Φορτίζω Παντού» από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μέσω της οποίας διατίθενται 30 εκατ. ευρώ ειδικά για τη χρηματοδότηση μέρους της αρχικής επένδυσης που θα αναλάβουν να υλοποιήσουν οι ιδιωτικοί φορείς οι οποίοι θα επιλεγούν μέσω των διαγωνισμών παραχώρησης, για την προμήθεια και εγκατάσταση των υποδομών φόρτισης στους χώρους αρμοδιότητας των δήμων. ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΟΥΣ ΦΟΡΤΙΣΤΕΣ ΤΩΝ ΣΦΗΟ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=