FLEETNEWS #198

02.05.23 #198 19 Πολωνία (+19,1%) και Ιταλία (+9,5%). Αύξηση (+18,1%) και στην Ελλάδα, με 189 συνολικά μονάδες φέτος έναντι 160 πέρυσι. Τα νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία αυξήθηκαν κατά 15,5%, στις 7.309 μονάδες, κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023. Από τις μεγάλες αγορές, η Γαλλία είχε τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων, με 1.734 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 23,5%. Ακολουθούν η Γερμανία με 1.330 μονάδες (+16,2%), η Ιταλία με 1.326 (+64,1%) και η Ισπανία με 933 (+68,7%). Η Ελλάδα ταξινόμησε 63 μονάδες φέτος έναντι 33 πέρυσι (+90,9%). ΤΥΠΟΙ ΚΑΥΣΙΜΩΝ/ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ „ΒΑΝ Το πρώτο τρίμηνο του 2023, το ντίζελ συνέχισε να κυριαρχεί στην αγορά βαν της Ε..Ε, αντιπροσωπεύοντας το 84,5% του συνόλου. Αν και οι ταξινομήσεις βαν ντίζελ αυξήθηκαν κατά 4,5%, το μερίδιο αγοράς μειώθηκε έναντι του 87,2% του 2022. Αυτό παρατηρήθηκε κυρίως σε τρεις από τις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+28,2%), Ιταλία (+12,2%) και Γερμανία (+ 7%). Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα βαν σημείωσαν τη μεγαλύτερη αύξηση έναντι όλων των τύπων καυσίμων (+77%), με 259.449 μονάδες και αντιπροσωπεύουν πλέον το 6,2% του συνόλου των ταξινομήσεων βαν στην Ε.Ε., με άνοδο 3,8% έναντι της περσινής περιόδου. „ΦΟΡΤΗΓΆ Τα φορτηγά ντίζελ παρέμειναν κορυφαία επιλογή στην Ε.Ε., αντιπροσωπεύοντας το 96,1% των νέων ταξινομήσεων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023. Οι ταξινομήσεις νέων πετρελαιοκίνητων φορτηγών αυξήθηκαν κατά 19,4% και τα περισσότερα κράτη-μέλη αναφέρουν διψήφια ή τριψήφια αύξηση. Τα ηλεκτρικά φορτιζόμενα οχήματα είχαν αξιοσημείωτη αύξηση 408,5% και αντιπροσωπεύουν πλέον το 1,1% των φορτηγών της ΕΕ, με 939 μονάδες. „ΛΕΩΦΟΡΕΊΑ Οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικά φορτιζόμενων λεωφορείων αυξήθηκαν κατά 47,1%, φτάνοντας τις 1.053 μονάδες, με μερίδιο αγοράς 14,4% το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η πρώτη και η τρίτη μεγαλύτερη αγορά, η Γαλλία και η Ισπανία, κατέγραψαν τριψήφια αύξηση ( +136,7% και +491,3%, αντιστοίχως). Τα υβριδικά ηλεκτρικά λεωφορεία κέρδισαν επίσης έδαφος (αύξηση πωλήσεων 146,9%), με μερίδιο αγοράς από 6,8% στο 14,5% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2022. Το αποτέλεσμα επηρεάστηκε κυρίως από την εντυπωσιακή αύξηση στη Γαλλία (+1.255%) και τη Γερμανία (+42,4%), που αντιπροσωπεύουν από κοινού πάνω από το ήμισυ των ταξινομήσεων υβριδικών λεωφορείων στην Ε.Ε. Ωστόσο, παρά τη μετάβαση στα υβριδικά μοντέλα, τα πετρελαιοκίνητα λεωφορεία εξακολουθούν να διατηρούν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς με 61%. Μόνον το 10% των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης (ICE) που θα κυκλοφορούν στην Ε.Ε. το 2035 θα συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών Euro 7. Πέραν των ελάχιστων περιβαλλοντικών οφελών της, η πρόταση Euro 7 κινδυνεύει να επιφέρει περιττή οικονομική πίεση στους καταναλωτές και να αποσπάσει επενδύσεις από τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών. Η έναρξη ισχύος των κανονισμών εκπομπών που αφορούν στην πώληση νέων αυτοκινήτων ICE στην Ε.Ε. με βάση το πρότυπο Euro 7 προβλέπεται το 2026/27. Ως εκ τούτου, τα αυτοκίνητα ICE που εμπίπτουν στο πρότυπο Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% όσων θα κυκλοφορούν στους δρόμους της Ε.Ε. το 2035. Πρόσφατη μελέτη εκτιμά πως το αποτέλεσμα θα είναι μείωση το πολύ 4% των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx). Πέραν των ελάχιστων περιβαλλοντικών οφελών, τα πρότυπα Euro 7 θα είχαν σημαντικές επιπτώσεις στις επενδύσεις των καταναλωτών και των κατασκευαστών σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση της ACEA. Για παράδειγμα, σύμφωνα με εκτιμήσεις των κατασκευαστών, η μέση τιμή αγοράς ενός νέου αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί κατά 2.000 ευρώ, ασκώντας πρόσθετες οικονομικές πιέσεις στους Eυρωπαίους καταναλωτές που ήδη αντιμετωπίζουν υψηλό κόστος ενέργειας και πληθωριστικές πιέσεις. ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ACEA ΓΙΑ ΤΟ EURO 7 ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΌΜΟΥΣ ΤΗΣ Ε.Ε. ΒΆΣΕΙ ΠΡΟΤΎΠΩΝ ΕΚΠΟΜΠΏΝ ΡΎΠΩΝ «EURO» Εκατομμύρια μονάδες ■ Υπόλοιπος στόλος ■ Euro 6 ■ Euro 7 ■ Οχήματα μηδενικών εκπομπών ΠΗΓΗ: ACEA, Sibyl 2020 - Created with LocalFocus Τα αυτοκίνητα ICE Euro 7 θα αποτελούν μόνο το 10% όσων θα κυκλοφορούν στην ΕΕ το 2035

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=