FLEETNEWS #196

18.04.23 #196 14 Η υιοθέτηση ηλεκτρικά φορτιζόμενων οχημάτων (ECV) από την αγορά συνδέεται με το ετήσιο καθαρό εισόδημα, αποδεικνύοντας ότι η οικονομική προσιτότητα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την αποθάρρυνση των αγορών των καταναλωτών ECV, επισημαίνει η ACEA. ΒΑΣΙΚΆ ΕΥΡΉΜΑΤΑ ΑΠΌ ΤΑ ΠΙΟ ΠΡΌΣΦΑΤΑ ΔΕΔΟΜΈΝΑ „Τα ECV αντιπροσωπεύουν το 21,6% των νέων αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ το 2022, αλλά έχουν μερίδιο αγοράς μόνο 9% ή λιγότερο σε περισσότερα από τα μισά κράτη μέλη. „Σε χώρες όπου τα ECV έχουν μερίδιο αγοράς μικρότερο από 9%, όπως αρκετές χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής και Νότιας Ευρώπης, π.χ. Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία και Κροατία, το μέσο ετήσιο καθαρό εισόδημα είναι περίπου 13.000 ευρώ ανά εργαζόμενο. „Τα υψηλότερα μερίδια (πάνω από 30%) συγκεντρώνονται σε μόλις πέντε χώρες της Βόρειας και Δυτικής Ευρώπης, όπου το καθαρό ετήσιο εισόδημα υπερβαίνει τις 32.000 ευρώ. „Στη Σουηδία, όπου το ετήσιο καθαρό εισόδημα είναι πάνω από 35.000 ευρώ, περισσότερα από τα μισά αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν πρόσφατα είναι ECV. „Αντίθετα, τα ECV έχουν μερίδιο αγοράς μόλις 4% στη Βουλγαρία, όπου το εισόδημα είναι περίπου 7.000 ευρώ. Αυτά τα στοιχεία επιβεβαιώνουν σημαντικές διαφορές στην οικονομική προσιτότητα των ECV μεταξύ διαφορετικών περιοχών της Ευρώπης, με τη Βόρεια και Δυτική Ευρώπη να προηγούνται με τα υψηλότερα μερίδια και την Κεντρική, Ανατολική και Νότια Ευρώπη να αντιπροσωπεύουν τα χαμηλότερα μερίδια. Τα ECV περιλαμβάνουν οχήματα που κινούνται με ηλεκτρικές μπαταρίες (BEV) και οχήματα που τροφοδοτούνται μερικώς από ηλεκτρικές μπαταρίες και βενζίνη/ντίζελ (PHEV). Δεν περιλαμβάνουν οχήματα κυψελών καυσίμου που χρησιμοποιούν υδρογόνο (H2) και οξυγόνο, αλλιώς γνωστά ως ηλεκτρικά οχήματα κυψελών καυσίμου (FCEV). ΣΥΣΧΕΤΙΣΗ ΥΙΟΘΕΤΗΣΗΣ EV ΚΑΙ ΕΤΗΣΙΟΥ ΚΑΘΑΡΟΥ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ Σχεδόν τα τρία τέταρτα (73%) των στόλων LCV καταγράφουν την συμπεριφορά των οδηγών τους, ενώ το ίδιο ισχύει μόνον για το ήμισυ (52%) των στόλων επιβατικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με έρευνα του Fleet200 Strategy Network στο ΗΒ. Και αυτό, παρά τη «σχετική ευκολία» με την οποία οι εταιρείες διαχείρισης στόλων μπορούν να εγκαταστήσουν τηλεματική στα επιβατικά και τα βαν τους, αναφέρει το Fleet200. Σημασία έχει η αποδοχή της τηλεματικής από τους οδηγούς, η οποία είναι σημαντικά χαμηλότερη για τα επιβατικά από ό,τι για τα LCV. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης αξιοσημείωτη διαφορά μεταξύ της τηλεματικής των στόλων αυτοκινήτων του δημοσίου (60%) έναντι των ιδιωτικών (52%). Αυτό μάλλον οφείλεται στο ότι οι στόλοι του δημοσίου περιλαμβάνουν λιγότερα αυτοκίνητα παροχής και περισσότερα οχήματα εργασίας, από ό,τι οι στόλοι του ιδιωτικού τομέα. Η κατάσταση αντιστρέφεται για τους στόλους LCV, με το 76% των στόλων βαν του ιδιωτικού τομέα να χρησιμοποιούν τηλεματική, έναντι μόλις 44% του δημοσίου. Οι μεγαλύτεροι στόλοι βαν (>500 LCV) είναι πιθανότερο (85%) να χρησιμοποιούν τηλεματική έναντι των μεσαίου (101-500 LCV) μεγέθους (58%). Περιέργως, υψηλότερο ποσοστό (68%) μικρότερων στόλων (<100 LCV) χρησιμοποιεί τηλεματική. Σχεδόν οι μισοί (47%) στόλοι LCV που συμμετείχαν στην έρευνα χρησιμοποιούσαν κάμερες οχήματος για καταγραφή της συμπεριφοράς οδηγών (56% στο δημόσιο, 45% στον ιδιωτικό τομέα). Το ίδιο έκανε πάνω από το ένα τέταρτο (26%) των στόλων επιβατικών (30% στο δημόσιο, 27% στον ιδιωτικό τομέα). Η ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΤΟΛΟΥΣ Έρευνα στο Ηνωμένο Βασίλειο ΟΙ 5 ΧΏΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΧΑΜΗΛΌΤΕΡΟ ΜΕΡΊΔΙΟ ECV + ΜΈΣΟ ΕΤΉΣΙΟ ΚΑΘΑΡΌ ΕΙΣΌΔΗΜΑ Σλοβακία: 3,7% — 10.985 € Τσεχία: 3,9% — 13.836 € Βουλγαρία: 4,0% — 7.272 € Πολωνία: 5,0% — 10.782 € Κροατία: 5,0% — 10.391 € ΟΙ 5 ΚΟΡΥΦΑΊΕΣ ΧΏΡΕΣ ΜΕ ΤΟ ΥΨΗΛΌΤΕΡΟ ΜΕΡΊΔΙΟ ECV + ΜΈΣΟ ΕΤΉΣΙΟ ΚΑΘΑΡΌ ΕΙΣΌΔΗΜΑ Σουηδία: 56,1% — 35.486 € Δανία: 38,6% — 39.274 € Φινλανδία: 37,6% — 33.155 € Ολλανδία: 34,5% — 40.312 € Γερμανία: 31,4% — 32.850 €

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=