FLEETNEWS #195

10.04.23 #195 16 Οι fleet managers πολυεθνικών στόλων χρειάζονται συχνά υποστήριξη για την πλοήγηση στο πλήθος δεδομένων διαφόρων παρόχων, για σαφή εικόνα της προόδου βιωσιμότητας, της ασφάλειας και της αποδοτικότητας κόστους. Στην ενότητα του IFMI με θέμα «Πώς να διαχειριστείτε τα δεδομένα στόλων πολλαπλών χωρών» (στο έβδομο Connected Fleets Conference), οι συμμετέχοντες έλαβαν πολύτιμες πληροφορίες από ειδικούς και συναδέλφους του κλάδου. Η τηλεματική πρέπει να υιοθετηθεί από τους διαχειριστές στόλου. Πρόσφατη έρευνα του IFMI αποκάλυψε ότι το 45% των συμμετεχόντων υπευθύνων είχε εφαρμόσει συστήματα τηλεματικής πάνω από 60% και το ένα τέταρτο δεν ξεπερνούσε το 5%. Αλλά μέχρι το 2025, σχεδόν το 70% προβλέπεται να διαθέτει συνδεσιμότητα άνω του 60% στο στόλο του. Άρα, η συντριπτική πλειονότητα πιστεύει στο μέλλον των δεδομένων. Επίσης, όλοι συμφωνούν πως η ενοποίηση δεδομένων προσφέρει στους υπεύθυνους στόλου και logistics εξαιρετική ευκαιρία επίτευξης των εταιρικών στόχων τους. Όμως, παρόλο που τα νέα οχήματα είναι εργοστασιακά εξοπλισμένα με συνδεδεμένη τεχνολογία, υπάρχουν προβλήματα. Πολλές χώρες χρησιμοποιούν διάφορες μεθοδολογίες και οι αγορές έχουν διαφορετικό επίπεδο ωριμότητας. Η ποιότητα δεν είναι πάντα σωστή και η νομοθεσία απορρήτου προκαλεί ανησυχία. Πρόκειται για συναρπαστική εξέλιξη, που χρειάζεται προσοχή. ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ Ο Stephane Denis της Karman (εταιρεία hifi και προσφάτως ανάπτυξης λογισμικού) ανέλυσε την πολυπλοκότητα του θέματος. Βασική προϋπόθεση για να καταστούν οι στόλοι ασφαλέστεροι και πιο βιώσιμοι, είναι η «μία και μοναδική λύση». Η Karman εξήλθε εσκεμμένα από την αγορά των καμερών αυτοκινήτου (dash cams) και ηλεκτρονικών κλειδιών σύνδεσης (dongles). «Η συμβουλή μας είναι να απευθυνθείτε σε κατασκευαστές - μπορεί να γίνει και με συνεργάτη τηλεματικής», ανέφερε ο Denis. «Ζητήστε τους τα δεδομένα και υπογράψτε συμφωνία. Οι εταιρείες leasing και οι υπεύθυνοι στόλου έχουν τη δυνατότητα να το επιτύχουν. Και οι κατασκευαστές θα συμφωνήσουν, εφόσον θα κερδίσουν μέσω συνδρομών», εξήγησε. ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΩΣΤΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ Η συνεργασία με πάροχο τηλεματικής για τη λήψη άμεσων δεδομένων είναι καλή ιδέα. Αλλά πώς επιλέγεται ο σωστός; Ο Category Manager της εταιρείας Securitas Saban Tekedereli ελέγχει 14.000 οχήματα σε περισσότερες από είκοσι ευρωπαϊκές χώρες. Γνωρίζει λεπτομερώς τη διαχείριση πολυεθνικών εταιρειών πολλαπλών μαρκών και τις διαδικασίες επιλογής του καταλληλότερου παρόχου τηλεματικής του IMFI. «Η φιλοσοφία μας είναι για κάθε ευρώ και να πάρουμε πίσω τρία ευρώ». „Αναβαθμίστε την τεχνογνωσία σας: Η Tekedereli συνιστά το Marketplace στον ιστότοπο του Fleet Europe για μια καλή εικόνα και ως σημείο εκκίνησης. Η συμμετοχή στο Connected Fleet Conference ήταν δεύτερη επιλογή. „Προσδιορισμός αναγκών: επιλογή των απαραίτητων. Η λίστα πρέπει να περιλαμβάνει τα αναγκαία για την εταιρεία σας. Επιλογή της τηλεματικής που ταιριάζει καλύτερα. „Εξετάστε τους κατασκευαστές, την εξυπηρέτηση μετά την αγορά ή αμφότερα: Δεν υπάρχει ιδανική επιλογή. Διαφοροποιηθείτε αναλόγως χώρας, αλλά επιτρέψτε την εκπαίδευση από τον πάροχο. „Συνδυάστε ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο και καθοδήγηση. Οι ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο αποδίδουν καλύτερα, αλλά μην τις χρησιμοποιείτε για επιβολή κυρώσεων. Προσοχή στις απολύσεις οδηγών βάσει δεδομένων. Χρησιμοποιήστε εκπαίδευση. „Προσδιορίστε ποιος λαμβάνει τα δεδομένα στην εταιρεία σας. Ζητήστε το από τον πάροχό σας. Επίσης, επιδιώξτε την ασφαλή αποθήκευση των δεδομένων σας και χρησιμοποιήστε το Data Privacy Office. Καλύτερα να πληρώνετε κάτι περισσότερο μηνιαίως, για να αποφύγετε τα προβλήματα. ΣΤΑΔΙΑΚΟΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ Οι διεθνείς εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγάλες διαφορές στη νομοθεσία, τις συνήθειες των οδηγών και τους κανονισμούς απορρήτου. «Ως εκ τούτου, πρέπει να δημιουργήσετε την ανάλογη κουλτούρα και να δώσετε έμφαση στην επικοινωνία και τη διαπραγμάτευση για την τηλεματική. Προσδιορίστε επίσης τι δεν χρειάζεται», δήλωσε ο Nikola Vukovic, παγκόσμιος επικεφαλής Ασφάλειας Αγορών και Στόλου της Philip Morris. Ο κ. Vukovic εξελέγη πρώτος European Connected Fleets Manager του 2021, όταν προέβη στη σύνδεση 23.000 οδηγών σε 78 χώρες. Ξεκινώντας πρώτα από τις μεγαλύτερες αγορές υψηλού κινδύνου, ο στόλος του θα ψηφιοποιηθεί εντελώς μέχρι το τέλος του 2024. Ο συντονισμός όλων αυτών των εθνικοτήτων πρέπει να ολοκληρωθεί σταδιακά, σύμφωνα με τον ΒούκοINTERNATIONAL FLEET MANAGERS INSTITUTE Αξιοποίηση δεδομένων πολλαπλών χωρών N. Vukovic S. Tekedereli

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=