FLEETNEWS #194

03.04.23 #194 15 Συμφωνήθηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο ο νέος κανονισμός της Ε.Ε. για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR). „Ηλεκτρικοί σταθμοί φόρτισης για αυτοκίνητα τουλάχιστον κάθε 60 χλμ., για φορτηγά - κάθε 120 χλμ. „Σταθμοί ανεφοδιασμού υδρογόνου τουλάχιστον κάθε 200 χλμ. „Ευκολία χρήσης επαναφόρτισης/ ανεφοδιασμού με σαφείς τιμές ανά kWh ή kg. Ο νέος κανονισμός θέτει υποχρεωτικούς αναπτυξιακούς στόχους σε σχέση με τις υποδομές ηλεκτρικής επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού με υδρογόνο όσον αφορά τον οδικό τομέα, την από ξηράς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε θαλάσσιους λιμένες και λιμένες εσωτερικής ναυσιπλοΐας, και την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε σταθμευμένα αεροσκάφη. Με τη διάθεση τουλάχιστον ενός ελάχιστου αριθμού υποδομών επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού σε ολόκληρη την Ε.Ε., ο κανονισμός θα θέσει τέλος στις ανησυχίες των καταναλωτών σχετικά με τη δυσκολία επαναφόρτισης ή ανεφοδιασμού ενός οχήματος. Ο κανονισμός AFIR ανοίγει επίσης το δρόμο για μια φιλική προς το χρήστη εμπειρία επαναφόρτισης και ανεφοδιασμού, με πλήρη διαφάνεια τιμών, κοινούς ελάχιστους τρόπους πληρωμής και συνεκτική πληροφόρηση πελατών σε ολόκληρη την Ε.Ε. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ Συμφωνήθηκε ο νέος κανονισμός AFIR Η ταχεία αύξηση των διαδικασιών αδειοδότησης και χορήγησης αδειών για την κατασκευή εγκαταστάσεων ηλιακής, υδροηλεκτρικής, βιομάζας, αιολικής ενέργειας ή αντλιών θερμότητας στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι αποτέλεσμα πολιτικής συμφωνίας στην οποία κατέληξαν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. σχετικά με σημαντική μεταρρύθμιση της Οδηγίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Οι στόχοι της Ε.Ε. για τις ΑΠΕ αυξάνονται σημαντικά, με τη δέσμευση έως το 2030 το 42,5% της τελικής κατανάλωσης ενέργειας της περιοχής να προέρχεται από ΑΠΕ, με προοπτική να ανέλθει το ποσοστό αυτό στο 45%. Στον τομέα των μεταφορών, η ανάπτυξη ΑΠΕ αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση κατά 14,5% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, χρησιμοποιώντας μεγαλύτερο μερίδιο προηγμένων βιοκαυσίμων και πιο φιλόδοξη ποσόστωση για ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης, όπως το υδρογόνο. Οι ευρωβουλευτές πίεσαν για αυστηρότερα κριτήρια χρήσης βιομάζας για να διασφαλιστεί ότι η Ε.Ε. δεν επιδοτεί μη βιώσιμες πρακτικές. Η συγκομιδή πρέπει να πραγματοποιείται προλαμβάνοντας αρνητικές επιπτώσεις στην ποιότητα του εδάφους και στη βιοποικιλότητα. Ο επικεφαλής διαπραγματευτής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, Markus Pieper, δήλωσε: «Χαίρομαι που τα καταφέραμε. Αυτή η Οδηγία φέρνει περισσότερες ΑΠΕ, μεγαλύτερη προστασία του κλίματος και απλούστερη και ταχύτερη διάθεση ΑΠΕ στην Ευρώπη. Αυτό θα μας φέρει πιο κοντά στους κλιματικούς στόχους του Παρισιού και θα μειώσει την εξάρτησή μας από άλλους. Θα σημάνει μια τεράστια ώθηση για τις ΑΠΕ στην Ευρώπη». ΕΕ: ΠΙΟ ΦΙΛΟΔΟΞΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2030

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=