FLEETNEWS #194

03.04.23 #194 12 Το Green NCAP δημοσίευσε τα αποτελέσματα Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA) των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και της ζήτησης πρωτογενούς ενέργειας των αυτοκινήτων που δοκιμάστηκαν το 2022. Το Green NCAP δοκίμασε 34 αυτοκίνητα με διαφορετικά συστήματα κίνησης: ηλεκτρικά μπαταρίας, υβριδικά ηλεκτρικά, συμβατικά βενζίνης και ντίζελ και ένα όχημα εναλλακτικού καυσίμου, το Ford Puma. Οι υπολογισμοί LCA έγιναν με το διαδραστικό εργαλείο αξιολόγησης κύκλου ζωής, που διατίθεται στους καταναλωτές στον ιστότοπο του Green NCAP. Οι υπολογισμοί γίνονται βάσει του μέσου ενεργειακού μείγματος των 27 κρατών-μελών της Ε.Ε. και του Ηνωμένου Βασιλείου και της μέσης χιλιομετρικής απόστασης 240.000 χλμ. σε διάστημα 16 ετών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η σημερινή και διαχρονική τάση για μεγαλύτερα και βαρύτερα αυτοκίνητα αυξάνει σημαντικά τον αρνητικό αντίκτυπο στο κλίμα και τις ενεργειακές ανάγκες. Αυτό αυξάνει την κατανάλωση καυσίμων και ηλεκτρικής ενέργειας και δημιουργεί ένα ευρύτερο αποτύπωμα στην παραγωγή οχημάτων και μπαταριών. Οι καταναλωτές και οι κατασκευαστές επωμίζονται επίσης τις επιπτώσεις αυτής της τάσης, δεδομένου του σταθερού ενδιαφέροντος για μεγαλύτερα αυτοκίνητα, ιδίως SUV. Το Green NCAP χρησιμοποιεί μεθόδους Αξιολόγησης Κύκλου Ζωής (LCA), για να διερευνήσει τις συνολικές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (GHG) και ζήτησης πρωτογενούς ενέργειας (PED) του πλήρους κύκλου ζωής ενός οχήματος. Τα αποτελέσματα της LCA για τα 34 αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν, δείχνουν ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας προηγούνται στη μείωση των αερίων θερμοκηπίου, με 40%-50% λιγότερες εκπομπές σε σχέση με τα συμβατικά βενζινοκίνητα, αναλόγως μοντέλου. Όσον αφορά στη ζήτηση πρωτογενούς ενέργειας, οι διαφορές μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών αυτοκινήτων είναι μικρότερες. Τα υβριδικά ηλεκτρικά SUV που δοκιμάστηκαν, έχουν υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου και, λόγω αυξημένων εκπομπών, έχουν τιμές κύκλου ζωής μεταξύ 200- 240 γρ/ χλμ CO2 και περίπου 0,85 1,0 kWh/ χλμ. Αυτές οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ των αντίστοιχων ενός μεγάλου ηλεκτρικού SUV και ενός συμβατικού βενζίνης ή ντίζελ. Αξιοσημείωτα είναι τα αποτελέσματα του Ford Puma που κινείται με βιοαιθανόλη (E85), καθώς, σε σύγκριση με το ίδιο αυτοκίνητο βενζίνης, έχει μειωμένες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου σχεδόν σε επίπεδο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μπαταρίας. Σε αυτή την περίπτωση, οι διαδικασίες παραγωγής βιοκαυσίμου αυξάνουν τη ζήτηση ενέργειας κύκλου ζωής του Puma κατά 57%, ωστόσο, δεδομένου ότι το 60% της συνολικής ενέργειας είναι ανανεώσιΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ Green NCAP, το μέγεθος έχει σημασία ΖΗΤΗΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ (PED) & ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΑΕΡΙΩΝ ΘΕΡΜΟΚΗΠΙΟΥ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ (GHG) ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΖΑΣ 350 300 250 200 150 100 50 0 Εκτιμώμενες εκπομπές GHG κύκλου ζωής [g CO2-eq/km] Μάζα οχήματος [kg] Ηλεκτρικά Plug-in υβριδικά Βενζίνης / Ντίζελ / Ε85 ¡ Ανακύκλωση ¡ Παραγωγή άνευ μπαταρίας ή κυψέλης καυσίμου ¡ Παραγωγή μπαταριών ¡ Συντήρηση ¡ Καύσιμο / Παροχή ενέργειας ¡ Εκπομπές στην εξάτμιση Μάζα οχήματος ¡ Ανακύκλωση ¡ Παραγωγή άνευ μπαταρίας ή κυψέλης καυσίμου ¡ Παραγωγή μπαταριών ¡ Συντήρηση ¡ Καύσιμο / Παροχή ενέργειας Μάζα οχήματος Εκτιμώμενος κύκλος ζωής PED [kWh/km] Μάζα οχήματος [kg] 2.500 2.000 1.500 1.000 0 1.4 1.0 0.6 0.2 0 2.500 2.000 1.500 1.000 0 Ηλεκτρικά Plug-in υβριδικά Βενζίνης / Ντίζελ / Ε85

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=