FLEETNEWS #188

20.02.23 #188 21 Μεγάλοι πολυεθνικοί στόλοι συνυπογράφουν επιστολή 30 οργανισμών προς τους νομοθέτες της ΕΕ, ζητώντας όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα και βαν να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030. An Post, AstraZeneca, Coca-Cola, Grundfos, IKEA, LeasePlan, SAP, Tesco, Unilever και Uber, μεταξύ άλλων, ζητούν να οριστεί πιο φιλόδοξος νέος στόχος, πέντε χρόνια νωρίτερα από το 2035 που ορίζεται επί του παρόντος, για σταδιακή κατάργηση των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο εξηλεκτρισμός των στόλων αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία. 6 στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι εταιρικά και αυτά τα οχήματα διασχίζουν διπλάσια χιλιόμετρα από τα ιδιωτικά. Οι αγοραστικές αποφάσεις των στόλων έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υπόλοιπη αγορά, με τα οχήματα γενικά να εισέρχονται στην αγορά μεταχειρισμένων μετά από μόλις 3-5 χρόνια. «Η επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων μπορεί να προσφέρει στην Ευρωπαϊκή Ένωση μια ζωτική τριπλή νίκη: ταχεία μείωση των εκπομπών από τις οδικές μεταφορές. απογαλακτισμός της ΕΕ από τις ρωσικές εισαγωγές πετρελαίου· και τέλος, αλλά όχι ασήμαντο, δημιουργώντας μια ακμάζουσα αγορά μεταχειρισμένων για προσιτά EV» αναφέρεται στην επιστολή. «Καλούμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να προτείνει ως μέρος της Πρωτοβουλίας Greening Corporate Fleets έναν κανονισμό, το αργότερο έως τον Οκτώβριο του 2023, ο οποίος θα θέτει δεσμευτικούς στόχους αγοράς οχημάτων μηδενικών εκπομπών για τους εταιρικούς στόλους: Έως το 2030 όλα τα νέα εταιρικά αυτοκίνητα και βαν θα πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Προτείνουν επίσης όλα τα νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα να έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035, με δεσμευτικούς στόχους αγοράς για στόλους άνω του συγκεκριμένου μεγέθους. Επιπλέον, ζητούν φιλόδοξους στόχους δημόσιας και ιδιωτικής υποδομης φόρτισης στο πλαίσιο του κανονισμού υποδομής εναλλακτικών καυσίμων και της οδηγίας για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων. Επιπλέον, τα κράτη να επιταχύνουν τα δικά τους σχέδια υποδομής φόρτισης και να σχεδιάσουν ειδικά προγράμματα κινήτρων για φόρτιση στο χώρο εργασίας και τα αμαξοστάσια. ΜΕΤΡΑ ΤΟΥ REPOWEREU ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΕΘΝΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ Μέτρα του REPowerEU εντάσσονται στα εθνικά σχέδια, ώστε να ενισχυθεί η ανεξαρτησία από τα ρωσικά ορυκτά καύσιμα, να επιταχυνθεί η πράσινη μετάβαση και να αντιμετωπιστεί η ενεργειακή φτώχεια. Η ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου επιβεβαίωσε με 535 ψήφους υπέρ, 63 κατά και 53 αποχές τη συμφωνία που είχε επιτευχθεί με το Συμβούλιο τον Δεκέμβριο του 2022. Σύμφωναμε αυτή τησυμφωνία, όσα κράτη μέλη υποβάλλουν τροποποιημένο σχέδιο ανάκαμψης και ανθεκτικότητας με σκοπό να λάβουν πρόσθετα κονδύλιαθαπρέπει να συμπεριλαμβάνουν μέτρα για την εξοικονόμηση ενέργειας, την παραγωγή καθαρής ενέργειας και τηδιαφοροποίηση του ενεργειακού εφοδιασμού, όπως προβλέπεται στοσχέδιοREPowerEUτης ΕΕ. Περισσότερα στο fleetnews.gr ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΕΕ Επιτάχυνση του εξηλεκτρισμού των στόλων ζητούν 30 εταιρείες/οργανισμοί

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=