FLEETNEWS #188

20.02.23 #188 20 Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε φιλόδοξους νέους στόχους εκπομπών CO2 για τα νέα βαρέα οχήματα από το 2030 και μετά. Οι στόχοι αυτοί θα συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 στον τομέα των μεταφορών τα φορτηγά, τα αστικά λεωφορεία και τα λεωφορεία μεγάλων αποστάσεων είναι υπεύθυνα για πάνω από το 6% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στην ΕΕ και για πάνω από το 25% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από οδικές μεταφορές. Αυτά τα ενισχυμένα πρότυπα εκπομπών θα διασφαλίσουν ότι αυτό το τμήμα του τομέα των οδικών μεταφορών συμβάλλει στη μετάβαση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών και στους στόχους της ΕΕ για το κλίμα και τη μηδενική ρύπανση. Η Επιτροπή προτείνει τη σταδιακή εφαρμογή αυστηρότερων προτύπων εκπομπών CO2 για σχεδόν όλα τα νέα βαρέα οχήματα με πιστοποιημένες εκπομπές CO2, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2019, ειδικότερα: „ μείωση των εκπομπών κατά 45% από το 2030· „ μείωση των εκπομπών κατά 65% από το 2035· „ μείωση των εκπομπών κατά 90% από το 2040. Για να τονωθεί η ταχύτερη χρήση λεωφορείων μηδενικών εκπομπών στις πόλεις, η Επιτροπή προτείνει επίσης όλα τα νέα αστικά λεωφορεία να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών από το 2030 και μετά. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Στόχοι εκπομπών για λεωφορεία - φορτηγά ΜΗΔΕΝΙΚΕΣ ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΓΙΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ - LCV ΑΠΟ ΤΟ 2035 Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (ΕΚ) ενέκρινε νέους στόχους για μηδενικές εκπομπές CO2 από καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και LCV, στο πλαίσιο του πακέτου Fit for 55. Με 340 ψήφους υπέρ, 279 κατά και 21 αποχές, οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη συμφωνία που επετεύχθη με το Συμβούλιο σχετικά με τα αναθεωρημένα πρότυπα επιδόσεων για τις εκπομπές CO2 από καινούργια αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (LCV), με βάση τους υψηλότερους στόχους που έχει θέσει η ΕΕ για το κλίμα. Η νέα νομοθεσία καθορίζει τα βήματα που πρέπει να γίνουν, ώστε να μηδενιστούν από το 2035 οι εκπομπές CO2 που παράγουν τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα και τα LCV. Συγκεκριμένα, στόχος είναι να μειωθούν οι εκπομπές αυτές κατά 100% σε σύγκριση με το 2021. Οι νέοι κανόνες θεσπίζουν επίσης ενδιάμεσους στόχους μείωσης των εκπομπών για το 2030: 55% για τα αυτοκίνητα και 50% για τα ημιφορτηγά. Λεπτομέρειες στο fleetnews.gr ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ Οι όροι και προϋποθέσεις ίδρυσης και λειτουργίας αυτοτελών εγκαταστάσεων πλύσης, καθαρισμού και λίπανσης οχημάτων, καθώς και η κυκλοφοριακή τους σύνδεση με το οδικό δίκτυο, καθορίζονται για πρώτη φορά με Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος. Η Απόφαση αφορά τα πλυντήρια με χειροκίνητα μέσα καθαρισμού και τα πλυντήρια με αυτόματα μέσα εξωτερικού καθαρισμού (παλινδρομικής κίνησης – rollover ή τύπου σήραγγας – tunnel), Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΚΑΝΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΟ ΥΔΡΟΓΟΝΟ H Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε λεπτομερείς κανόνες ώστε να οριστεί τι συνιστά ανανεώσιμο υδρογόνο στην ΕΕ, με την έκδοση δύο κατ’ εξουσιοδότηση πράξεων που απαιτούνται βάσει της οδηγίας για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι εν λόγω πράξεις αποτελούν μέρος ενός ευρέος κανονιστικού πλαισίου της ΕΕ για το υδρογόνο, το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις σε ενεργειακές υποδομές και κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις, καθώς και νομοθετικούς στόχους για το ανανεώσιμο υδρογόνο στη βιομηχανία και τις μεταφορές. Οι πράξεις αυτές διασφαλίζουν ότι όλα τα ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης (γνωστά και ως RFNBO) θα παράγονται από ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Οι δύο πράξεις είναι αλληλένδετες, είναι δε και οι δύο απαραίτητες για τον συνυπολογισμό των καυσίμων στον στόχο των κρατών μελών για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Αναλυτικά στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=