FLEETNEWS #187

13.02.23 #187 20 Η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων κατέγραψε νέα πτώση συνολικά το 2022. Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics για 30 αγορές (E.Ε.-26 + ΗΒ, Νορβηγία, Ελβετία και Ισλανδία), ο όγκος πωλήσεων ανήλθε συνολικά στις 11.309.310 μονάδες, μειωμένος κατά 4,1% σε σύγκριση έως το 2021 και στο χαμηλότερο επίπεδο από το 1985. Πέρυσι, η αγορά κατέγραψε όγκο 674.000 λιγότερων μονάδων από αυτές του 2020 -όταν η πανδημία Covid-19 έπληξε τις οικονομίες της Ευρώπης- σημειώνοντας πτώση 5,6%. Σε σύγκριση με το 2019, ο συνολικός όγκος μειώθηκε κατά 29% με 4,5 εκατομμύρια λιγότερες ταξινομήσεις νέων οχημάτων. Ο Felipe Munoz, παγκόσμιος αναλυτής της JATO Dynamics, σχολίασε: «Οι ελλείψεις νέων οχημάτων στις αντιπροσωπείες, ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση, αποδείχθηκαν σημαντικές προκλήσεις για την ήδη προβληματική αγορά πέρυσι. Οι συνέπειες της πανδημίας, ακολουθούμενες από την έλλειψη ημιαγωγών το 2021 και το 2022, επιδεινώθηκαν από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και τις επακόλουθες αυξήσεις των τιμών της ενέργειας, επηρεάζοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και τις δαπάνες». ΟΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΊΕΣ ΤΗΣ ΚΊΝΑΣ ΚΈΡΔΙΣΑΝ ΈΔΑΦΟΣ Ενώ συνεχίζουν να διαδραματίζουν δευτερεύοντα ρόλο όσον αφορά στο μερίδιο αγοράς, οι κινεζικές μάρκες -εξαιρουμένων των Volvo, Polestar, Lynk & Co, (μέρος του Ομίλου Geely) και συμπεριλαμβανομένης της MG- σημείωσαν σημαντική πρόοδο το 2022. Μεταξύ όλων των ομίλων αυτοκινήτων, αυτές οι μάρκες κέρδισαν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, αυξάνοντας τις ταξινομήσεις τους από 66.100 μονάδες το 2021 σε 152.400 μονάδες πέρυσι. Συνδυαστικά, οι κινεζικές μάρκες ξεπέρασαν τους καθιερωμένους κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένων των Mazda, Suzuki και Jaguar Land Rover. Ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων αντιστοιχούσε σε οχήματα που σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν από την κινεζική MG, η οποία σημείωσε αύξηση όγκου 116% σε σχεδόν 114.000 μονάδες, ξεπερνώντας σε πωλήσεις την Jeep και τη Honda. Η DR Automobiles, ιταλική εταιρεία που πουλά με διαφορετικά σήματα οχήματα που κατασκευάζονται από την κινεζική Chery στην Ισπανία και την Ιταλία, ξεπέρασε τις πωλήσεις της Smart και της Subaru, με αύξηση ταξινομήσεων κατά 197% σε σχεδόν 25.000 μονάδες. Τα οχήματα MG και DR αντιπροσώπευαν το 91% του όγκου που καταγράφηκε από όλες τις κινεζικές μάρκες. Οι BYD, Hongqi, Maxus, NIO, DFSK και Aiways, κατέγραψαν πάνω από 1.000 μονάδες. Όπως επισήμανε ο Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΗΣ JATODYNAMICS ΓΙΑ ΤΟ 2022 Το Peugeot 208 πρώτο στην Ευρώπη το 2022 •Η ευρωπαϊκή αγορά νέων αυτοκινήτων κατέγραψε τρίτη συνεχόμενη ετήσια πτώση το 2022 •Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και οι Hyundai-Kia και Toyota είχαν εξαιρετικές επιδόσεις •Η Tesla ξεπέρασε τις πωλήσεις καθιερωμένων ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών •Το Peugeot 208 ήταν στην κορυφή της κατάταξης ανά μοντέλο ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΎΡΓΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ – ΕΥΡΏΠΗ-30 Προηγ. έτος μονάδες Έτος πανδημίας Έτος προ πανδημίας Σε εκατ. μονάδες ΤΑΞΙΝΟΜΉΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΎΡΓΙΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΉΤΩΝ – ΕΥΡΏΠΗ -30 Μερίδιο αγοράς ανά κατασκευαστή 2021 & 2022 Λοιποί 2021 2022

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=