FLEETNEWS #185

30.01.23 #185 21 IAN ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΣΕΠ ΟΚΤ ΝΟΕ ΔΕΚ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ MHCV ΑΝΩ ΤΩΝ 3,5T ΣΤΗΝ ΕΕ 35.000 25.000 15.000 5.000 0 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου +4,1% 2021 2022 -12,6% -3,2% +18,1% +18,3% +16,0% -1,5% -6,6% +3,6% +2,2% -0,5% +19,4% IAN ΦΕΒ ΜΑΡ ΑΠΡ ΜΑΪ ΙΟΥΝ ΙΟΥΛ ΑΥΓ ΣΕΠ ΟΚΤ ΝΟΕ ΔΕΚ ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΕΙΣ ΝΕΩΝ MHBC ΑΝΩ ΤΩΝ 3,5T ΣΤΗΝ ΕΕ 4.000 3.000 2.000 1.000 0 12ΜΗΝΗ ΤΑΣΗ Πηγή: Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου -6,6% 2021 2022 -21,5% +24,4% -1,2% -8,7% -0,1% -11,5% -12,9% +21,6% +32,8% -23,1% -11,2% τερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης ήταν μικτές. Η Ισπανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+30,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+10,5%). Αντίθετα, η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική μείωση (-18,6%), ακολουθούμενη από πιο μέτρια πτώση στη Γαλλία (-7,5%). Μείωση κατέγραψε και η χώρα μας με 46 μονάδες έναντι 72 (-36,1%). Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών σε ολόκληρη την Ε.Ε. αυξήθηκαν κατά 3,5%, χάρη στη σημαντική ανάπτυξη που καταγράφηκε από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών στη Δυτική Ευρώπη, η Γερμανία και η Γαλλία παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος πέρυσι (πτώση κατά 3,5% και 1,0% αντίστοιχα). Ωστόσο, η Ισπανία σημείωσε σημαντική βελτίωση (+12,7%), ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτριο -αλλά θετικό- αποτέλεσμα (+2,3%). Θετική συνολικά το 2022 ήταν η επίδοση και της ελληνικής αγοράς, με 676 μονάδες έναντι 568 του 2021 (+19,0%). ΝΈΑMHBC ΆΝΩ ΤΩΝ 3,5T Τον τελευταίο μήνα του 2022, η αγορά της Ε.Ε. για νέα λεωφορεία και πούλμαν συρρικνώθηκε κατά 17,2%. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής, η Ισπανία είχε αυξημένες κατά 60,1% πωλήσεις λεωφορείων, ακολουθούμενη από την Ιταλία, που παρουσίασε σταθερά βελτίωση 19,4%. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη διψήφια ποσοστιαία μείωση που καταγράφηκε στη Γαλλία (-26,3%) και τη Γερμανία (-25,4%), καθώς αυτές οι δύο χώρες από μόνες τους αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων λεωφορείων στην Ε.Ε. Αρνητική η επίδοση και της Ελλάδας (-5,6%), με 68 μονάδες έναντι 72. Συνολικά το 2022, οι ταξινομήσεις νέων λεωφορείων και πούλμαν στην Ε.Ε. υποχώρησαν κατά 5,1%, καθώς οι αυξήσεις που σημειώθηκαν τον Μάρτιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο του περασμένου έτους δεν ήταν αρκετές για να φέρουν το αποτέλεσμα του έτους σε θετικό έδαφος. Παρόμοιο μοτίβο παρατηρήθηκε στις βασικές αγορές της περιοχής, με τρεις στις τέσσερις να παρουσιάζουν πτώση: Γερμανία (-24,6%), Γαλλία (-14,2%) και Ιταλία (-6,2%). Μεγάλη ποσοστιαία πτώση κατέγραψε και η ελληνική αγορά (-42,5%), με 261 μονάδες το 2022 έναντι 454 το 2021. Αύξηση πωλήσεων 27,2%σημείωσε το Volvo Group το περασμένο έτος. «Το 2022, ο Όμιλος Volvo σημείωσε ισχυρή ανάπτυξη καθώς και καλή κερδοφορία και ρευστότητα. Στο σύνολο του έτους, αυξήσαμε τις καθαρές πωλήσεις πάνω από 100 δισ. SEK σε 473 δισ. SEK και τα προσαρμοσμένα λειτουργικά έσοδα σε 50,5 δισ. SEK (41,0). Το προσαρμοσμένο λειτουργικό περιθώριο ανήλθε σε 10,7% (11,0). Δημιουργήσαμε ισχυρές λειτουργικές ταμειακές ροές 35,3 δισ. SEK (29,4) και κλείσαμε το έτος με καθαρή ταμειακή θέση 73,9 δισ. SEK στις Βιομηχανικές Δραστηριότητες, εξαιρουμένων των συντάξεων και των υποχρεώσεων μίσθωσης. Τα ισχυρά οικονομικά μας αποτελέσματα σημαίνουν ότι μπορούμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε καλές αποδόσεις στους μετόχους μας και ταυτόχρονα να επενδύουμε στο μετασχηματισμό των βιομηχανιών μας». δήλωσε, μεταξύ άλλων, ο Martin Lundstedt, πρόεδρος και CEO τουΟμίλου. Κατά τη διάρκεια του έτους, το Volvo Group έκανε σημαντικά βήματα στην πορεία μετασχηματισμού προς πιο βιώσιμες λύσεις μεταφορών και υποδομών. Οι πωλήσεις σε αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και μηχανήματα αυξήθηκαν κατά 120%στις 2.073 μονάδες με αυξημένο ρυθμό παράδοσης ανά τρίμηνο. Το τέταρτο τρίμηνο μεμονωμένα, οι παραδόσεις αυξήθηκαν κατά 266%. VOLVO GROUP: ΙΣΧΥΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=