FLEETNEWS #185

30.01.23 #185 13 Τα ηλεκτρικά οχήματα εξακολουθούν να αποτελούν ισχυρή τάση παρά τη συνεχιζόμενη διαταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι στόλοι δοκιμάζουν διάφορες επιλογές για τη συντόμευση του χρόνου αναμονής, αναφέρει η Churchill Expert, εταιρεία ασφάλισης στόλων του Direct Line Group. Το 98% των στόλων είναι πρόθυμο να πληρώσει επιπλέον για τη μίσθωση ενός EV, ανεξαρτήτως των μεγάλων λιστών αναμονής, σύμφωνα με έρευνα σε 500 οδηγούς - υπεύθυνους λήψης αποφάσεων για οχήματα στόλου, που διεξήχθη μεταξύ 9 και 19 Δεκεμβρίου 2022. Η έρευνα έδειξε ότι το 80% των οδηγών στόλου αντιμετώπισαν αγόγγυστα μεγάλους χρόνους αναμονής πέρυσι, με μέσο χρόνο αναμονής για μίσθωση EV άνω των 19 εβδομάδων και το 28% των οδηγών ανέμεινε 26 εβδομάδες (6 μήνες). Κατόπιν αυτού, οι οδηγοί άλλαξαν επιλογή για να μειώσουν το χρόνο αναμονής: „ Το 25% είναι πρόθυμο να συμβιβαστεί ως προς την επένδυση, το χρώμα ή τις τεχνικές προδιαγραφές του οχήματος. „ Το 24% θα δεχόταν υβριδικό όχημα και το 23% θα επέλεγε διαφορετικό μοντέλο. Η έρευνα επισημαίνει την αυξανόμενη ευαισθητοποίηση βιωσιμότητας στους στόλους, καθώς πολλοί οδηγοί δίνουν προτεραιότητα στον περιβάλλον επιλέγοντας EV: „ Το 36% θα αγόραζε EV επειδή είναι φιλικό προς το περιβάλλον. „ Περίπου το 30% θα επιθυμούσε να αποφύγει τις ζώνες χαμηλών εκπομπών (LEZ). „ Το 38% επιθυμεί να μειώσει το λειτουργικό κόστος. „ Το 28% επιδιώκει τα φορολογικά οφέλη του EV. Ο Nicola Richmond, επικεφαλής της Churchill Expert Flexible Fleet Partnerships, ανέφερε πως η υπομονή των οδηγών για τους μεγάλους χρόνους αναμονής παραλαβής EV είναι ενθαρρυντική για το περιβάλλον. ΟΙ ΣΤΟΛΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΥΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝΠΑΡΑΛΑΒΗ EV Έως και έξι μήνες αναμονή Μόλις τρεις μήνες μετά την έναρξη παραγωγής, η ολλανδική startup Lightyear διέκοψε οριστικά τη συναρμολόγηση του πρώτου της ηλιακού αυτοκινήτου, του Lightyear 0. Σε μια προσπάθεια διάθεσης στην αγορά του πιο προσιτού 2, η εταιρεία ζήτησε επίσης από το δικαστήριο «αναστολή πληρωμών» για τον παραγωγικό της βραχίονα. Ο συνιδρυτής Lex Hoefsloot δήλωσε στην ολλανδική εφημερίδα Financieel Dagblad: «Δεν ήταν μια εύκολη απόφαση. Όμως, δυστυχώς, έπρεπε να το αποφασίσουμε. Διδαχθήκαμε πολλά από τη δημιουργία του Lightyear 0 και θέλουμε πλέον να ανακατευθύνουμε όλη μας την ενέργεια στην κατασκευή του Lightyear 2». Η Lightyear ξεκίνησε την παραγωγή του 0, των 250.000 ευρώ, τον Νοέμβριο του 2022, με ρυθμό ενός αυτοκινήτου την εβδομάδα στο Valmet της Φινλανδίας. Ωστόσο, λίγες μέρες μετά την παράδοση του πρώτου οχήματος, η εταιρεία αναφέρει πως το κόστος συναρμολόγησης ακρίβυνε πολύ. Το αρχικό σχέδιο ήταν να παραχθούν 946 μονάδες. Οι προπαραγγελίες ήταν 150, αλλά λίγες θα πραγματοποιηθούν, για να μην τεθεί σε κίνδυνο το μέλλον της εταιρείας κατασκευής ηλιακών αυτοκινήτων. ΈΝΤΟΝΟ ΕΝΔΙΑΦΈΡΟΝ ΑΠΌ ΕΤΑΙΡΕΊΕΣ LEASING Ωστόσο, το μέλλον είναι αμφίβολο. Το πιο προσιτό μοντέλο, το Lightyear 2, δεν έχει προγραμματιστεί για παραγωγή πριν από το τέλος του 2025. Και καθώς η Lightyear ζήτησε δικαστική προστασία για τη θυγατρική της, πρέπει πλέον να αναζητήσει νέους επενδυτές, για να συγκεντρώσει νέα κεφάλαια. Η εταιρεία αναπτύχθηκε πολύ γρήγορα, ξεπερνώντας την οικονομική της δυνατότητα. Το ενδιαφέρον των κλάδων leasing και κινητικότητας για το Lightyear 2 αποδείχθηκε ιδιαίτερα μεγάλο. Η Athlon εξέφρασε το ενδιαφέρον της και η Leaseplan παρήγγειλε 5.000 μονάδες. Το ίδιο έπραξε και η ολλανδική εταιρεία διαμοιρασμού αυτοκινήτων Mywheels. Η Arval προπαρήγγειλε 10.000 μονάδες μόλις η Lightyear άνοιξε λίστα αναμονής. Η Arval διατηρεί στο διαδίκτυο την επίσημη δήλωση αυτής της συνεργασίας. Η Leaseplan διέγραψε τη δική της από τον ιστότοπό της. Η LIGHTYEAR ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΤΗΣ ΗΛΙΑΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=