FLEETNEWS #167

12.09.22 #167 21 2021. Ωστόσο, οι RV αυξήθηκαν ταχύτερα από τις τιμές καταλόγου, έστω και ελαφρώς. „Ως εκ τούτου, η διατήρηση της αξίας των τριετών οχημάτων έφτασε το 50,8% (αύξηση 18,5% έναντι του περασμένου Αυγούστου). Για τα BEV, η αύξηση RV ήταν 21,4% (στο 48,6%), για τα πετρελαιοκίνητα 20,1% (στο 49,7%) και για τα βενζινοκίνητα 17,6% (στο 51,6%). „Η διαθεσιμότητα ντίζελ στην αγορά μεταχειρισμένων μειώθηκε κατά 8,7% έναντι του Αυγούστου 2021, αλλά για τα BEV, το ποσοστό αυτό ήταν 31,6%. Λαμβάνοντας υπόψη την ισχυρή ζήτηση μεταχειρισμένων BEV και άλλων υβριδικών, η ελβετική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων υπολείπεται αποθεμάτων. „Ο μέσος όρος ημερών αποθεμάτων επιβατικών αυτοκινήτων δύο έως τεσσάρων ετών μειώθηκε μεταξύ Ιουλίου - Αυγούστου στις 64 ημέρες. Τα ταχύτερα σε πωλήσεις είναι τα βενζινοκίνητα (63 ημέρες) και ακολουθούν τα ντίζελ (66 ημέρες), τα BEV (69 ημέρες), τα PHEV (80 ημέρες) και τα HEV (85 ημέρες). „Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων το 2022 είναι λιγότερες από το 2019 προ πανδημίας και η διαθεσιμότητα θα παραμείνει περιορισμένη, ακόμα και αν μειωθεί η ζήτηση. Οι αξίες των τριετών μεταχειρισμένων προβλέπεται να αυξηθούν κατά 11% μέχρι το τέλος του έτους έναντι του Δεκεμβρίου 2021, αλλά θα μειωθούν ξανά το 2023 και το επόμενο έτος. Ανακοινώνοντας την επέκταση των δραστηριοτήτων της, η ινδική εταιρεία ride-hailing Ola παρουσίασε τα σχέδιά της για λανσάρισμα ηλεκτρικού αυτοκινήτου έως το 2024. Τελικά, η Ola επιθυμεί να δραστηριοποιηθεί στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων των 1.000 έως 50.000 δολαρίων. Επιθυμεί επίσης να αναπτύξει τις δικές της κυψέλες και συστοιχίες μπαταριών και στηρίζεται σε κρατικές επιδοτήσεις γι’ αυτό. ΠΡΟΚΛΉΣΕΙΣ Η Ola παράγει ήδη ηλεκτρικά σκούτερ, ένα από τα οποία ανεφλέγη προκαλώντας σχόλια, αλλά δεν είναι αυτός ο μόνος λόγος για τον οποίο εκφράζονται αμφιβολίες για τις φιλοδοξίες της. Όσον αφορά στις πωλήσεις (e-scooter), η Ola αποτελεί εταιρεία μεσαίου μεγέθους έναντι άλλων εταιρειών του ίδιου χώρου. Η δραστηριότητά της δεν είναι κερδοφόρα, αλλά σύντομα θα καταστεί. Η δραστηριότητα τετράτροχων οχημάτων δεν θα είναι ευκολότερη, εφόσον θα ανταγωνίζεται έμπειρες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Tata Motors, η Mahindra & Mahindra, εκτός από τους Ιάπωνες και Κορεάτες κατασκευαστές. ΝΈΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΆ ΠΡΌΤΥΠΑ ΣΤΟΝ ΚΌΣΜΟ ΤΩΝ STARTUP Ωστόσο, η χρηματοδότηση θα αποτελέσει την κύρια πρόκληση της Ola. Υποστηρίζεται από την ιαπωνική SoftBank, σε ένα νέο περιβάλλον, πολύ λιγότερο πρόθυμο για επενδύσεις σε νεοφυείς επιχειρήσεις. Οι επενδυτές ερευνούν κάποια πράγματα προτού δεσμεύσουν μεγάλα χρηματικά ποσά σε startup ή επεκτάσεις, ιδιαίτερα τώρα. Έχει παρέλθει ο καιρός των πειραματικών επενδύσεων και απαιτούν ιστορικό επιτυχημένων, έστω και μικρότερων, έργων. Η Ola έχει δυστυχώς πειραματιστεί σε παραδόσεις τροφίμων και ειδών διατροφής, σε εμπόριο και σε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα ανεπιτυχώς τον τελευταίο χρόνο. Συνδυάζοντάς το με τις δυσκολίες παραγωγής αυτοκινήτων σε μαζική κλίμακα, ανεξαρτήτως των δυσκολιών εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι σαφές πως η Ola αντιμετωπίζει πρόκληση. ΕΝ ΤΩΜΕΤΑΞΎ… Οι καθιερωμένες εταιρείες δεν αδρανούν. Η Tata και ηMahindra διαθέτουν την εμπειρία, την υποδομή και τα μετρητά. Στον κλάδο των EV, εταιρείες όπως η Exide Industries και η ελβετική Leclanche δημιουργούν ισχυρές συμμαχίες που μπορούν να συντρίψουν μια startup. Πρόκειται πράγματι για αναπτυσσόμενο κλάδο και οι παραδοσιακές εταιρείες επιζητούν μέρος των 2,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων και δεν θα τους το πάρουν αμαχητί. Και η πολυετής εμπειρία παίζει ρόλο. ΑΠΌ ΤΗΝ ΙΝΔΊΑ ΣΤΟΝ ΥΠΌΛΟΙΠΟ ΚΌΣΜΟ Οι νεοφυείς επιχειρήσεις κάνουν καταπληκτική δουλειά σε εξειδικευμένες αγορές, καινοτομούν, επιδεικνύουν ευελιξία, δεν δεσμεύονται από ακραίες απαιτήσεις συμμόρφωσης και διακυβέρνησης. Οι μεγάλες εταιρείες λατρεύουν τη δυναμικότητα των startup, ήταν πρόθυμες να επενδύσουν σε αυτές και να τις αφήσουν να αναπτυχθούν προτού τις απορροφήσουν. Μόλις οι δραστηριότητες των startup επεκταθούν, όπως συμβαίνει τώρα με τα ηλεκτρικά οχήματα, αναλαμβάνουν οι μεγάλες εταιρείες. Πρόκειται για κανονικό παιχνίδι εξουσίας, αλλά, συγχρόνως, οι συνθήκες μάρκετινγκ έχουν μεταστραφεί και το επενδυτικό ενδιαφέρον για νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας μειώνεται. OLA: ΦΙΛΟΔΟΞΙΕΣ ΓΙΑ EV

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=