FLEETNEWS #165

25.07.22 #165 15 Έξι ιδιωτικές εταιρείες στην Ιαπωνία ίδρυσαν την «Ερευνητική Ένωση Καινοτομίας Βιομάζας για Καύσιμα Αυτοκινήτων Επόμενης Γενιάς». Οι ENEOS, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Toyota και η Toyota Tsusho ίδρυσαν την 1η Ιουλίου 2022, την Ένωση αυτή για τη μελέτη των τρόπων βελτιστοποίησης της διαδικασίας παραγωγής καυσίμου. Είναι ζωτικής σημασίας να παρέχονται ποικίλες ενεργειακές επιλογές για την κάλυψη των αναγκών πολλών διαφορετικών περιοχών και πελατών, προκειμένου να επιτευχθεί ουδετερότητα άνθρακα. Το υδρογόνο και τα συνθετικά καύσιμα με βάση την ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς και τα καύσιμα βιοαιθανόλης ικανά να μειώσουν τις εκπομπές CO2 μέσω της φωτοσύνθεσης στα φυτά, είναι πολλά υποσχόμενες επιλογές, και η αποτελεσματικότητά τους έχει επιβεβαιωθεί από τη Διακυβερνητική Επιτροπή για την Κλιματική Αλλαγή (IPCC). Ωστόσο, είναι σημαντικό να διευκρινιστούν τα ζητήματα και να αναζητηθεί μια λύση σχετικά με τη μείωση των εκπομπών CO2 και την κοινωνική εφαρμογή σε όλη τη διαδικασία παραγωγής, εκτός από την προμήθεια πρώτων υλών για οποιοδήποτε από αυτά τα καύσιμα. Η Ερευνητική Ένωση, με πρόεδρο του Δ.Σ. τον Koichi Nakata, επικεφαλής του Τμήματος Ανάπτυξης Ουδέτερου Άνθρακα της Toyota Motor Corporation, προωθεί την τεχνολογική έρευνα για τη χρήση βιομάζας, καθώς και την αποτελεσματική παραγωγή καυσίμου βιοαιθανόλης για αυτοκίνητα, μέσω της βελτιστοποιημένης κυκλοφορίας υδρογόνου, οξυγόνου και CO2 κατά την παραγωγή, για μια κοινωνία ουδέτερη άνθρακα. ΣΥΝΘΕΤΙΚΑ ΚΑΥΣΙΜΑ Έρευνα για την παραγωγή βιοαιθανόλης ΚΑΝΑΔΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΕ ΣΥΝΘΕΤΙΚΟ ΚΑΥΣΙΜΟ ΠΟΥ ΚΑΘΑΡΙΖΕΙ ΤΟΝ ΑΕΡΑ Η προοπτική συνθετικού καυσίμου είναι πλέον λίγο πιο εφικτή, καθώς ξεκίνησαν δύο μεγάλα έργα παραγωγής καυσίμων μείωσης άνθρακα, μέσω διαδικασίας αφαίρεσης CO2 από τον αέρα. Μέσω χημικής αντίδρασης υδρογόνου και CO2 από τον αέρα, η διαδικασία της Άμεσης Πρόσληψης Αέρα (DAC) παράγει συνθετική μεθανόλη. Η Carbon Engineering, η οποία επενδύει στην DAC από το 2015, κατασκευάζει νέο εργοστάσιο δυνατότητας απορρόφησης ενός εκατομμυρίου τόνων CO2 ετησίως. Επιπλέον, το Πανεπιστήμιο του Surrey, με χρηματοδότηση του Συμβουλίου Έρευνας Μηχανικών και Φυσικών Επιστημών, ξεκίνησε έργο παραγωγής μεθανόλης από άνθρακα με διαδικασία DAC. Η μεθανόλη ως καύσιμο μπορεί να αποδειχθεί επαναστατική για τους κλιματικούς στόχους. Ο νομπελίστας George Olah πρότεινε την «οικονομία μεθανόλης» το 2006 για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής. Το 2008, η Lotus ανέπτυξε το πρότυπο Exige 270E Tri-Fuel, το οποίο μπορεί να καίει βενζίνη, αιθανόλη ή μεθανόλη. Η Porsche, επιθυμώντας να καταστεί πρωτοπόρος στα συνθετικά καύσιμα ουδέτερα άνθρακα (eFuels), ανακοίνωσε συνεργασία με τη Siemens Energy και άλλους διεθνείς εταίρους το 2020 για παραγωγή φιλικών προς το περιβάλλον εναλλακτικών καυσίμων. Η εταιρεία ανακοίνωσε τα σχέδιά της για παραγωγή 130.000 λίτρων eFuel το 2022, 55 εκατομμυρίων λίτρων έως το 2024 και 550 εκατομμυρίων λίτρων έως το 2026. Οι μηχανικοί έχουν εντοπίσει πρόσθετες χρήσεις του CO2 από τον αέρα. Η παγίδευση άνθρακα επιτρέπει τη χρησιμοποίησή του ως δομικό υλικό, παρέχοντας στερεά προϊόντα για διάφορες χρήσεις. Οι εξελίξεις στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων μπορεί να είναι ενθαρρυντικές για τους παγκόσμιους στόχους μηδενικών εκπομπών, καθώς η μεθανόλη μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως ναυτιλιακό καύσιμο και να επιτρέψει την παραγωγή αεροπορικού καυσίμου. ΤΟΜΕΊΣ ΈΡΕΥΝΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΉΣ ΈΝΩΣΗΣ Περισυλλογή πρώτων υλών Εγκατα- στάσεις ερευνών αιθανόλης Αιθανόλη Οξυγόνο Πράσινο CO2 Χρήση CO2 (Π.χ. Παραγωγή συνθετικών καυσίμων) Παραγωγή υδρογόνου κ.λπ. Υδρογόνο

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=