FLEETNEWS #165

25.07.22 #165 12 Για τους περισσότερους ο ανεφοδιασμός του αυτοκινήτου με καύσιμο ή η φόρτιση ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι απλή υπόθεση. Αλλά για οδηγούς με μειωμένη κινητικότητα και ηλικιωμένους μπορεί να έχει ιδιαίτερες δυσκολίες. Η Ford ανέπτυξε έναν πρότυπο ρομποτικό σταθμό τον οποίο οι οδηγοί χειρίζονται μέσω του smartphone τους από το εσωτερικό του ηλεκτρικού τους οχήματος. Η τεχνολογία θα μπορούσε να επιτρέψει σε οδηγούς ΑμΕΑ να παραμένουν στο αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της φόρτισης, ή να φύγουν από το αυτοκίνητό τους, ενώ το ρομπότ αναλαμβάνει όλη τη δουλειά. Οι οδηγοί με ειδικές ανάγκες θεωρούν την ευκολία φόρτισης βασική παράμετρο αγοράς ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η Ford δοκιμάζει τον ρομποτικό σταθμό φόρτισης στο πλαίσιο ενός ερευνητικού προγράμματος για την ανάπτυξη hands-free λύσεων φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα και για πλήρως αυτόματη φόρτιση για αυτόνομα οχήματα. Στο μέλλον, ο ειδικά κατασκευασμένος από το Πανεπιστήμιο του Ντόρτμουντ ρομποτικός σταθμός φόρτισης θα μπορούσε να εγκατασταθεί σε χώρους στάθμευσης για άτομα με ειδικές ανάγκες, σε παρκινγκ αυτοκινήτων ή σε ιδιωτικές κατοικίες. Περαιτέρω εφαρμογές είναι δυνατό να περιλαμβάνουν ταχεία και αποδοτική φόρτιση εταιρικών στόλων. Η τεχνολογία θα μπορούσε επίσης να υποστηρίξει φόρτιση οχημάτων υψηλότερης ισχύος σε πολύ μικρότερο χρόνο. Κοιτώντας στο μέλλον, η διαδικασία θα μπορούσε να καταστεί πλήρως αυτοματοποιημένη, με ελάχιστη ή μηδενική εμπλοκή του οδηγού. Ο οδηγός απλά θα στέλνει το όχημα στο σταθμό φόρτισης, με την υποδομή να διασφαλίζει την αυτόνομη μετάβαση και επιστροφή από το προορισμό. ΓΙΑ ΟΔΗΓΟΥΣ ΜΕΜΕΙΩΜΕΝΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΣΤΟΜΕΛΛΟΝ Η Ford δοκιμάζει ρομποτικό σταθμό φόρτισης HITACHI SMART MOBILITY SUITE: ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ Η Hitachi Rail συνέδεσε ψηφιακά τις δημόσιες και ιδιωτικές μεταφορές της Γένοβας στην Ιταλία. Αυτό επιτεύχθηκε μέσω του νέου συστήματος έξυπνης κινητικότητας της Hitachi, του Lumada Intelligent Mobility Management, που λανσάρισε η εταιρεία. Το πρόγραμμα της Hitachi -στη Γένοβα- συνέδεσε 663 λεωφορεία, 2.500 στάσεις λεωφορείων, τη γραμμή του μετρό που χρησιμοποιείται από 15 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, δύο τελεφερίκ, έναν παραδοσιακό οδοντωτό σιδηρόδρομο, 10 δημόσιους ανελκυστήρες και δύο προαστιακές γραμμές λεωφορείων, που καλύπτουν 50 χιλιόμετρα. Οι χρήστες έχουν επίσης τη δυνατότητα -με το πάτημα ενός κουμπιού στα κινητά τους- να ενοικιάσουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, να πληρώσουν στάθμευση ή να εντοπίσουν ηλεκτρικό μοτοποδήλατο. Η εφαρμογή έξυπνης έκδοσης εισιτηρίων 360Pass της Hitachi έχει εξαλείψει την ανάγκη αγοράς παραδοσιακού εισιτηρίου ή διαφόρων εφαρμογών υπηρεσιών μεταφοράς. Το 360Pass συνδέει αισθητήρες Bluetooth που γνωρίζουν πότε επιβιβάστηκε ο επιβάτης, πόσο μακριά μετακινήθηκε και πότε αποβιβάστηκε, με την εφαρμογή κινητού. Οι χρήστες μπορούν να προβούν σε πολυτροπικές μετακινήσεις και μέσω του συστήματος 360Pass θα πληρώσουν τον σωστό ναύλο. Η εφαρμογή 360Pass προσφέρει πιο εξατομικευμένες πληροφορίες για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, συμπεριλαμβανομένων των ταχύτερων και πιο βολικών επιλογών πολυτροπικών διαδρομών και ενημερώσεων σε πραγματικό χρόνο. Μπορούν επίσης οι επιβάτες να ενημερώνονται για την κίνηση των δρομολογίων λεωφορείων και να επιλέγουν τα λιγότερο πολυσύχναστα, εάν ανησυχούν για τον συνωστισμό λόγω Covid-19. Το 360Pass παρέχεται με τη συνεργασία του φορέα δημόσιας συγκοινωνίας της πόλης, AMT και του Δήμου της Γένοβας, με την τοπική ονομασία GoGoGe. Η Γένοβα των 700.000 περίπου κατοίκων αντιμετωπίζει τις διεθνείς προκλήσεις στις μεταφορές - συμφόρηση, εκπομπές ρύπων και ποιότητα υπηρεσιών. Φιλοδοξία των αρχών της πόλης είναι η σταδιακή μετάβαση σε βιώσιμες μαζικές μητροπολιτικές μετακινήσεις. Η τεχνολογία παρέχει τον τρόπο απεξάρτησης από ιδιωτικά οχήματα και βοηθά το δήμο να επιτύχει τους στόχους του, βελτιστοποιώντας το κόστος και τις μετακινήσεις. Περισσότερα στο fleetnews.gr

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=