FLEETNEWS #160

20.06.22 #160 18 Οι προϋπολογισμοί στόλου υφίστανται εξαιρετική πίεση, με τις τιμές αντλίας βενζίνης και ντίζελ σε ύψη ρεκόρ σε ολόκληρη την Ευρώπη, αναγκάζοντας τις εθνικές κυβερνήσεις να μειώσουν δασμούς και φόρους. Το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ ανά λίτρο ή των 100 ευρώ ανά γέμισμα δεξαμενής είναι ορατό και έχει ήδη ξεπεραστεί σε ορισμένες χώρες της ΕΕ. Δεν διαφαίνεται συγκράτηση και η τιμή πετρελαίου προβλέπεται να παραμείνει υψηλή λόγω έλλειψης εφοδιασμού μετά τις κυρώσεις που επιβλήθηκαν στις ρωσικές εξαγωγές, ως συνέπεια της εισβολής στην Ουκρανία. ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΉ ΠΑΡΈΜΒΑΣΗ Αυτό ώθησε πολλές εθνικές κυβερνήσεις να παρέμβουν για να μειώσουν το κόστος των καυσίμων, αν και οι μειώσεις φόρων και δασμών δεν έχουν ιδιαίτερο αντίκτυπο στην αντλία. Το Ηνωμένο Βασίλειο μείωσε τον φόρο καυσίμου κατά 0,05 λίρες ανά λίτρο τον Μάρτιο και ακολούθησε πιο γενναία μείωση 0,15 ευρώ ανά λίτρο στη Γαλλία και 0,17 ευρώ ανά λίτρο βενζίνης και 0,11 ευρώ ανά λίτρο ντίζελ στην Ολλανδία από την 1η Απριλίου. Στην Ισπανία, η κυβέρνηση κατέβαλε χρήματα για μείωση 0,15 ευρώ ανά λίτρο και οι εταιρείες καυσίμων προσέφεραν περαιτέρω μείωση 0,05 ευρώ. Στην συνέχεια, την 1η Ιουνίου, η γερμανική κυβέρνηση μείωσε τα επίπεδα δασμών κατά 0,35 ευρώ το λίτρο, ενώ η σουηδική κυβέρνηση ανακοίνωσε την προσωρινή μείωση του φόρου ντίζελ και βενζίνης από τον Ιούνιο έως τον Οκτώβριο του 2022, μειώνοντας λίγο περισσότερο από 1,30 SEK ανά λίτρο, επιπλέον της μείωσης φόρου 0,50 SEK που θεσπίστηκε τον Μάιο. Ωστόσο, χωρίς ενδείξεις πτώσης στις τιμές πετρελαίου -το αργό Brent διαπραγματεύεται στα 124,5 δολάρια το βαρέλι, σε σύγκριση με 70,4 δολάρια πέρυσι- και με αναλυτές όπως η Goldman Sachs να προβλέπουν αύξηση των τιμών στα 135 δολάρια το βαρέλι, το δεύτερο εξάμηνο του 2022 και το πρώτο εξάμηνο του 2023, οι στόλοι αντιμετωπίζουν μακροχρόνιο πρόβλημα ανεφοδιασμού. Πρόκειται για πολιτικά φορτισμένη κατάσταση. Το 2018 η Γαλλία ακινητοποιήθηκε λόγω των «κίτρινων γιλέκων» που διαμαρτύρονταν για σχεδιαζόμενη αύξηση του φόρου βενζίνης και ντίζελ και αυτήν την εβδομάδα η γερμανική κυβέρνηση προχώρησε σε αυστηρότερους αντιμονοπωλιακούς νόμους εν μέσω δημόσιας κριτικής πως μόλις το ένα τρίτο της μείωσης του φόρου καυσίμου μεταφέρθηκε στις αντλίες. ΤΟΥΡΙΣΜΌΣ ΚΑΥΣΊΜΩΝ Εν τω μεταξύ, οι οδηγοί αυτοκινήτων, βαν και φορτηγών που ζουν κοντά στα σύνορα πραγματοποιούν «τουρισμό καυσίμων» για να γεμίσουν τα οχήματά τους σε φθηνότερες χώρες. Ολλανδοί οδηγοί περνούν τα σύνορα για να ανεφοδιαστούν στη Γερμανία, Γερμανοί οδηγοί ανεφοδιάζονται στην Πολωνία και Έλληνες στη Βουλγαρία. Αυτό το διασυνοριακό εμπόριο υπογραμμίζει τα υψηλά επίπεδα δασμών και φόρων που επιβάλλονται στα καύσιμα και την άνιση προσέγγιση που υιοθετείται στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ Παρέμβαση ευρωπαϊκών κυβερνήσεων ΔΑΣΜΟΊ ΚΑΙ ΦΌΡΟΙ ΑΝΆ ΛΊΤΡΟ, € ΦΠΑ ΚΑΥΣΊΜΩΝ ΚΊΝΗΣΗΣ Δασμοί και φόροι ανά λίτρο, € ΦΠΑ καυσίμων κίνησης Αυστρία Βέλγιο Βουλγαρία Κροατία Κύπρος Τσεχία Δανία Εσθονία Φινλανδία Γαλλία Γερμανία Ελλάδα Ουγγαρία Ιρλανδία Ιταλία Λετονία Λιθουανία Λουξεμβούργο Μάλτα Ολλανδία Πολωνία Πορτογαλία Ρουμανία Σλοβακία Σλοβενία Ισπανία Σουηδία Ην. Βασίλειο Αυστρία Βέλγιο Βουλγαρία Κροατία Κύπρος Τσεχία Δανία Εσθονία Φινλανδία Γαλλία Γερμανία Ελλάδα Ουγγαρία Ιρλανδία Ιταλία Λετονία Λιθουανία Λουξεμβούργο Μάλτα Ολλανδία Πολωνία Πορτογαλία Ρουμανία Σλοβακία Σλοβενία Ισπανία Σουηδία Ην. Βασίλειο Βενζίνη Ντίζελ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=