FLEETNEWS #156

23.05.22 #156 20 Κατατέθηκε στις 18 Μαΐου στη Βουλή των Ελλήνων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας το Σχέδιο «Εθνικός Κλιματικός Νόμος» για τη μετάβαση στην κλιματική ουδετερότητα και την προσαρμογή στην κλιματική αλλαγή. Ο πρώτος Εθνικός Κλιματικός Νόμος,που πρόκειται να ψηφιστεί αυτή την εβδομάδα, ορίζει το θεσμικό πλαίσιο και θέτει συγκεκριμένους στόχους για τη σταδιακή μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, προκειμένου να επιτευχθούν οι εθνικοί κλιματικοί στόχοι για το 2030 και η μετάβαση σε καθεστώς κλιματικής ουδετερότητας έως το 2050. Συγκεκριμένα, σκοπός του κλιματικού νόμου είναι η δημιουργία ενός συνεκτικού πλαισίου για τη βελτίωση της προσαρμοστικής ικανότητας και της κλιματικής ανθεκτικότητας της χώρας και τη διασφάλιση της σταδιακής της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα έως το 2050, με τον πλέον περιβαλλοντικά βιώσιμο, κοινωνικά δίκαιο και οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Οι θεσπιζόμενες πολιτικές και τα μέτρα για το μετριασμό της κλιματικής αλλαγής έχουν ως στόχο τη μείωση των εκπομπών και την αύξηση των απορροφήσεων, την ενίσχυση της ασφάλειας δικαίου στους επενδυτές και τους πολίτες, και την ομαλή μετάβαση της οικονομίας και της κοινωνίας στην κλιματική ουδετερότητα. Προκειμένου να επιτευχθεί ο μακροπρόθεσμος στόχος κλιματικής ουδετερότητας, ορίζονται ως ενδιάμεσοι κλιματικοί στόχοι για τα έτη 2030 και 2040 η μείωση των καθαρών ανθρωπογενών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον πενήντα 55% και 80%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990, λαμβάνοντας υπόψη τις προβλέψεις του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ). Οι βασικές προβλέψεις του σχεδίου νόμου σχετικά με την ηλεκτροκίνηση, είναι οι ακόλουθες: „ Από το 2024 το 1/4 των νέων εταιρικών αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης που ταξινομούνται, θα πρέπει να είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης με ρύπους έως 50 γρ. CO2/χλμ. „ Από το 2026 όλα τα νέα ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα πρέπει να είναι ηλεκτροκίνητα. „ Από το 2026 θα πρέπει το 1/3 των νέων ενοικιαζόμενων οχημάτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να είναι ηλεκτροκίνητα. „ Μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2023 θα υπάρξει εκ νέου εξέταση των μέτρων, προκειμένου να επεκταθούν και σε άλλες περιοχές, ανάλογα με την επαρκή διαθεσιμότητα των σταθμών φόρτισης. „ Απλοποιείται η διαδικασία εγκατάστασης φορτιστών. „ Από το 2030, απαγορεύεται η ταξινόμηση νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης υπό την αίρεση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Η χώρα μας θα υιοθετήσει την ημερομηνία που θα τεθεί από τον σχετικό Ευρωπαϊκό Κανονισμό. Αναλυτικά στο fleetnews.gr ΟΠΡΩΤΟΣ ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΝΟΜΟΣ ΚΑΤΑΤΕΘΗΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ Σταδιακή ηλεκτροκίνηση από το 2024 Η Fisker Inc. επιβεβαιώνει την παραγωγή του δεύτερου οχήματός της, Fisker PEAR, στο εργοστάσιο της Foxconn (Hon Hai Precision Industry Co. Ltd.) που εξαγοράστηκε στο Οχάιο. Το Fisker PEAR θα τεθεί σε παραγωγή το 2024. Οι ομάδες της Fisker και της Foxconn έχουν δεσμευτεί πλήρως και προβλέπουν την κατασκευή τουλάχιστον 250.000 μονάδων Fisker PEAR ετησίως. «Το PEAR θα είναι επαναστατικό ηλεκτρικό όχημα εκτός υπαρχουσών κατηγοριών. Η εξωτερική σχεδίαση διαθέτει νέα τεχνολογία φωτισμού και κυρτό εμπρόσθιο παρμπρίζ εμπνευσμένο από καλύπτρα ανεμόπτερου, με αυξημένη ορατότητα», δήλωσε ο πρόεδρος και CEO της Fisker, Henrik Fisker, προσθέτοντας πως σχεδιάζει να επισκεφθεί το εργοστάσιο με ομάδα μηχανικών. «Η ομάδα μηχανικών μας εργάζεται πάνω σε νέο εξοπλισμό και λύσεις υψηλής τεχνολογίας για το PEAR, που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε και απολαμβάνουμε ένα όχημα πόλης», συμπλήρωσε ο κ. Fisker. Το Fisker PEAR προστίθεται στο πρώτο όχημα της εταιρείας, το Fisker Ocean, το οποίο θα αρχίσει να παράγεται στην Αυστρία στις 17 Νοεμβρίου 2022. Η βασική τιμή του Fisker PEAR προβλέπεται κάτω από τα 29.900 δολάρια προ επιδοτήσεων. Η Fisker σχεδίασε και κατασκεύασε το όχημα για να μειώσει τα εξαρτήματα για ταχεία, απλοποιημένη κατασκευή. Το Fisker PEAR θα κατασκευαστεί με νέα αποκλειστική αρχιτεκτονική. Αυτή η νέα πλατφόρμα θα υποστηρίξει δύο ακόμα μοντέλα που θα παρουσιάσει η Fisker στο μέλλον. Η FISKER ΚΑΙ Η FOXCONN ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ FISKER PEAR ΣΤΟ ΟΧΑΙΟ

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=