FLEETNEWS #133

29.11.21 #133 12 Ο Euro NCAP δημοσίευσε τις βαθμολογίες υποβοηθούμενης οδήγησης επτά αυτοκινήτων εξοπλισμένων με Highway Assist. Η συνολικά καλύτερη επίδοση αυτής της παρτίδας είναι του BMW iX3, με βαθμολογία «Πολύ Καλή». Το Ford Mustang Mach-E και το CUPRA Formentor επιτυγχάνουν «Καλή» βαθμολογία. Τα συστήματα υποβοήθησης του Polestar 2 και του Hyundai IONIQ 5 βαθμολογούνται ως «Μέτρια», ενώ τα Toyota Yaris και Opel Mokka-e διαθέτουν συστήματα αρχικού επιπέδου (Entry). Τα συστήματα Highway Assist βοηθούν τον οδηγό να διατηρεί σταθερή ταχύτητα, απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο αυτοκίνητο και κρατούν το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του, συνδυάζοντας το (έξυπνο) Adaptive Cruise Control (ACC) με το Lane Centering (LC). Τα συστήματα αυτά σχεδιάστηκαν για υποστήριξη και όχι για να αναλαμβάνουν τον έλεγχο, και ο οδηγός πρέπει να κρατά τα χέρια του στο τιμόνι και τα μάτια του στο δρόμο συνεχώς. Γι' αυτό, ο Euro NCAP ελέγχει όχι μόνο την ικανότητα του αυτοκινήτου να βοηθά και να προωθεί την ασφαλέστερη οδήγηση, αλλά αξιολογεί και τον τρόπο με τον οποίο το σύστημα εμπλέκει τον οδηγό και, εάν συμβεί κάτι, τι είδους εφεδρική ασφάλεια παρέχει το όχημα. Η τεχνολογία που διατέθηκε για πρώτη φορά σε οχήματα premium, επικρατεί τα τελευταία χρόνια και είναι πλέον διαθέσιμη σε αυτοκίνητα όλων των κατηγοριών, αν και σε διάφορα επίπεδα πολυπλοκότητας και διαφορετικές τιμές. Στους προηγούμενους γύρους δοκιμών υποβοηθούμενης οδήγησης, το 2018 και το 2020, ο Euro NCAP διαπίστωσε πως ορισμένα οχήματα υπόσχονταν περισσότερα από όσα παρείχαν, υπονοώντας, μέσω ονομασίας και αλληλεπίδρασης με τον οδηγό, πως παρέχουν περισσότερο αυτοματισμό από ό,τι στην πραγματικότητα. Όλα τα αυτοκίνητα που δοκιμάστηκαν σε αυτόν το γύρο, ωστόσο, παρέχουν ισορροπία μεταξύ ικανότητας υποβοήθησης -επίπεδο στο οποίο το σύστημα μπορεί να βοηθήσει τον οδηγό- και εμπλοκής οδηγού - επίπεδο στο οποίο ο οδηγός αισθάνεται πως πρέπει να διατηρήσει τον έλεγχο και να μην απεμπλακεί από την οδήγηση. Ο Michiel van Ratingen, γενικός γραμματέας του Euro NCAP, αναφέρει: «Αυτή η ισορροπία μεταξύ υποστήριξης και εμπλοκής είναι ζωτικής σημασίας. Τα αυτοκίνητα δεν είναι ακόμα ικανά για πλήρως αυτοματοποιημένη οδήγηση και οι οδηγοί δεν πρέπει να παραπλανηθούν και να πιστεύουν πως είναι. Οι αναφορές από την Αμερική αναδεικνύουν τα πολύ σοβαρά προβλήματα που μπορεί να συμβούν όταν οι άνθρωποι έχουν εξωπραγματικά υψηλές προσδοκίες για το τι μπορούν να προσφέρουν αυτά τα συστήματα και όταν το αυτοκίνητο που οδηγούν δεν τους επαναφέρει ενεργά στην πορεία τους. Χαιρόμαστε που οι κατασκευαστές που συμμετέχουν σε αυτόν το γύρο δοκιμών καθιστούν σαφές το επίπεδο υποστήριξης που μπορούν να παρέχουν». Το BMW iX3, αν και παραλλαγή της γκάμας X3, διαθέτει νέο σύνολο αισθητήρων, που δεν είναι ακόμα διΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΣΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ Αποτελέσματα Euro NCAP

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=