FLEETNEWS #05

26.11.18 #05 12 LAST NIGHT THE EU SAVEDMY LIFE Στο πλαίσιο των κρίσιμων ψήφων των υπουργών βιομηχανίας της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβου- λίου , το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την Ασφάλεια των Μετα- φορών ( ETSC ) ξεκίνησε μια νέα καμπάνια στα social media για την υποστήριξη των μελλοντικών προ- τύπων ασφαλείας των οχημάτων στην ΕΕ. Τον Μάιο του τρέχοντος έτους, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανα- κοίνωσε μια σημαντική πρόταση αναβάθμισης των υποχρεωτικών προτύπων ασφαλείας οχημάτων για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, βαν, φορτηγά και λεωφορεία που πωλούνται στην ΕΕ. Οσυνδυασμός νέων προτύπων και τεχνολογιών θα μπορούσε να σώσει 25.000ανθρώ- πινες ζωές στην ΕΕ μεταξύ 2022 και 2037, σύμφωνα με επίσημη μελέτη. Τα ελάχιστα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ για τα νέα οχήματα έχουν παραμείνει σε μεγάλο βαθμό αμε- τάβλητα από το 2009. Ειδικότερα, η εκστρατεία υπογραμμίζει τη ση- μασία των ασφαλέστερων μετωπί- ων αυτοκινήτων και φορτηγών και των δυνατοτήτων διάσωσης των προηγμένων τεχνολογιών υποστή- ριξης του οδηγού, όπως η αυτό- ματη πέδηση έκτακτης ανάγκης (Automated Emergency Braking - AEB) και η έξυπνη βοήθεια ταχύτη- τας (Intelligent Speed Assistance - ISA). Στη νέα καμπάνια, με σύνθημα #LastNightTheEUSavedMyLife ( Χθες το βράδυ η ΕΕ έσωσε τη ζωή μου ), το Ευρωπαϊκό Συμ- βούλιο για την Ασφάλεια των Με- ταφορών - ETSC ζητά από τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ, τις εθνικές κυβερνήσεις, τους διαφημιστές και το κοινό να συμ- μετάσχουν στην έκκλησή του για την υποστήριξη του συνόλου των μέτρων ασφάλειας οχημάτων που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Προκειμένου να εντοπιστούν τα κατάλληλα μελλοντικά συστήματα ασφαλείας οχημάτων, πρέπει να διε- ξαχθούν διεξοδικές έρευνες σχετικά με τα ατυχήματα, ώστε να ληφθούν τεκμηριωμένες αποφάσεις. Αυτό ισχύει και για την αναθεώρηση του κανονισμού της ΕΕ για τον Γενικό Κανονισμό Ασφάλειας ( GSR ), που συζητείται τώρα στο Ευρωπαϊκό Κοι- νοβούλιο και στο Συμβούλιο. Για τον σκοπό αυτό, διεξήχθη λεπτομερής ανάλυση των στατιστικών των οδι- κών ατυχημάτων από το Ερευνητικό Εργαστήριο Μεταφορών ( TRL ) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Μελετών της Ασφάλειας και της Ανάλυσης Κινδύνων ( CEESAR ) και την Ένωση Ευρωπαίων κατασκευαστών αυ- τοκινήτων ( ACEA ). Αυτή η μελέτη ανάλυσης ατυχημάτων παρέχει σαφή καθοδήγηση σχετικά με τα πλεονε- κτήματα, τις αδυναμίες και την αποτε- λεσματικότητα των μέτρων ασφαλεί- ας που προτείνονται στο πλαίσιο της αναθεώρησης του GSR όσον αφορά στο κατά πόσον μπορούν να βελτιώ- σουν περαιτέρω την οδική ασφάλεια. Μερικά από τα κύρια ευρήματα της ανάλυσης περιλαμβάνουν: „ Καμπίνες χαμηλής εισόδου «άμε- σης οπτικής επαφής» για φορτη- γά: τα συστήματα για την ανίχνευ- ση ευάλωτων χρηστών των οδών (όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες) είναι περίπου 50% πιο αποτελεσμα- τικά στη μείωση των θανατηφόρων και των τραυματισμών από ό,τι ο εκτεταμένος επανασχεδιασμός των φορτηγών για καμπίνες χαμηλής πρόσβασης «άμεσης επαφής». „ Ταχύτητα: Σύμφωνα με την ανά- λυση ατυχημάτων, τα συστήματα πληροφόρησης ορίων ταχύτητας (SLI) αποτελούν αποτελεσματική εναλλακτική λύση στην τεχνολογία υποστήριξης έξυπνης ταχύτητας (ISA) και η αξιοπιστία της εξακολου- θεί να παρακωλύεται από ζητήματα που συνδέονται με την υποδομή. „ Μέτρα μετωπικής και πλαγιομε- τωπικής σύγκρουσης για SUV και Vans: αυτά τα μεγάλα και βαρέα οχήματα έχουν ήδη υψηλό επίπεδο προστασίας επιβατών. Όπως δεί- χνει η μελέτη, η προστιθέμενη αξία επιπρόσθετων μέτρων παθητικής ασφάλειας είναι περιορισμένη. „ Ανίχνευση αναστροφής για φορ- τηγά: τα οφέλη από αυτό το μέτρο ασφάλειας θα ήταν πολύ περιο- ρισμένα. Το πλήθος-στόχος είναι ήδη χαμηλό, καλύπτοντας μόνο το 0,10% του συνόλου των θανατη- φόρων ατυχημάτων των χρηστών οδικών δικτύων, σύμφωνα με την ανάλυση ατυχημάτων. ΓΕΝΙΚΌΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΌΣ ΑΣΦΆΛΕΙΑΣ Μελέτη ανάλυσης ατυχημάτων αξιολογεί τα μέτρα που προτείνονται

RkJQdWJsaXNoZXIy ODAxNzc=